۶۵۶۴۴۷
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

به مهدی طارمی حق بدهیم یا ندهیم؟

مهدی طارمی با رد پیشنهاد پرسپولیس برای تمدید قرارداد دوساله، آب سردی را بر پیکره کادر فنی، مدیران و هواداران تیم سرخپوش تهرانی ریخت.

آسمان آبی: مهدی طارمی با رد پیشنهاد پرسپولیس برای تمدید قرارداد دوساله، آب سردی را بر پیکره کادر فنی، مدیران و هواداران تیم سرخپوش تهرانی ریخت. آقای شماره ۹ مطابق انتظار نمی‌خواهد بعد از جام‌جهانی در ایران به بازی ادامه دهد و تصمیمش برای جدایی کاملا جدی به نظر می‌رسد. پس از اعلام این خبر توسط برانکو، فضای مجازی فیلترشده و رنجور، با سرعت پایین اما با عمق فراوان در لابه‌لای اخبار سیاسی، آخرین قیمت تخم‌مرغ، شایعه گرانی بنزین و طرز تهیه کوکتل‌مولوتف به میدانی عظیم علیه مهاجم ملی‌‌پوش پرسپولیس تبدیل شد.

آنتوان گریزمان را که حتما می‌شناسید؛ ستاره فرانسوی تیم اتلتیکو مادرید و کسی که در سال 2016، بعد از رونالدو و مسی سومین بازیکن برتر جهان شد. این بازیکن در سال 2014 و بعد از درخشش پنج‌ساله در آنوئتا و تیم سوسیه‌داد، راهی اردوی روخی بلانکو شد تا به ستاره شماره یک این تیم تبدیل شود و شد.

آنتوان با لباس قرمز سفید یک بار لالیگا را از دو غول بزرگ سرزمین ماتادورها ربود و دو بار هم تا فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. او در همه این موفقیت‌ها نفر اول درون زمین بود. جلوتر از کوکه، خوان فران، فریرا کاراسکو، گودین و... او بود که با شم بالای گلزنی‌اش، با تکنیک ناب و هوش سرشارش دست راست سیمئونه نام گرفت.

این درخشش خیره‌کننده باعث شد پیشنهادهای بزرگ، روز به روز برای آنتوان بیشتر شود. طبیعتا او هم دوست داشت در باشگاهی بزرگتر از اتلتیکو توپ بزند و جام‌های بیشتری را بالای سر ببرد. پیش از آغاز فصل 18- 2017 پیشنهاد اغوا‌کننده من‌یونایتد او را هوایی کرد. همه چیز آماده این انتقال بود. تشک‌سازان در سراشیبی قرار داشتند و فروغ سابق در آن‌ها دیده نمی‌شد. با این حال، یک دلیل برای شماره 7 «بیبی فیس» کافی بود تا هزار دلیل عقلی را زیر پا بگذارد و در حرفه‌ای‌ترین جای دنیا، احساساتی‌ترین تصمیم ممکن را بگیرد و نشان دهد در اروپا و در منطقی‌ترین جای جهان هم می‌شود تعصب داشت و به پیراهن عشق ورزید؛ حتی اگر خودت متعلق به یک کشور دیگر باشی و تیم مورد نظر متعلق به سرزمینی دیگر.

به مهدی طارمی حق ندهید

هیچ‌کس او را نمی‌شناخت. متولد تنگستان بوشهر بود. علی دایی او را به خدمت گرفته بود تا ذخیره محمد عباس‌زاده باشد. پدرش یکی از فوتبالی‌های بوشهر به شمار می‌رفت؛ بالطبع مهدی هم به جای لنج و ماهی، عاشق توپ و فوتبال شد. شماره 17 پرسپولیس شد و در هفته چهارم لیگ چهاردهم، گل پیروزی‌بخش تیمش را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد. همان موقع بود که او به فوتبال ایران شناخته شد. توجه کنید؛ او با لباس پرسپولیس به فوتبال ایران شناسانده شد و پیش از آن کسی مهدی طارمی را نمی‌شناخت؛ نشان به آن نشان که تا چند هفته مهدی طارِمی را مهدی طارُمی یا مهدی طارَمی می‌نامیدند!

گذشت و گذشت. شماره ۱۷ کم‌کم به مهاجم اصلی تیم تبدیل شد و شماره ۹ را به تن کرد. اوضاع بر وفق مراد بود. پسرک ساده و کم‌حرف بوشهری، برای خودش ستاره‌ای شده بود. زندگی روی دور مد در جریان بود و پرسپولیس، او را به تیم‌ملی هم رساند. الحق و الانصاف خودش هم در کنار همه ناسازگاری‌ها خوب گل می‌زد و می‌درخشید. آقای گلی در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم که به قهرمانی پس از قریب به ۱۰ سال منجر شد، نمونه‌ای از درخشش مهدی ۲۴ساله بود.

ماجرای رفتنش به ریزه اسپور و بازگشت دوباره‌اش و همچنین زدن ساز جدایی و ماندن دقیقه نودی‌اش در فصل اخیر هم حسابی هواداران را ناراحت کرد و آن‌ها را مقابل هم قرار داد. با این حال مهدی با دو گل دل سکوها را به ‌دست می‌آورد و محبوب دل‌ها می‌شد؛ مثل همیشه. سرانجام 31 شهریور 96 از راه رسید. مهدی طارمی به دلیل تخلف در قرارداد با ریزه اسپور چهار ماه محروم شد و باشگاه پرسپولیس هم علاوه بر جریمه‌ای هنگفت از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی منع شد. مهدی با این اتفاق، هم بازی‌های حساس لیگ قهرمانان را از دست داد و حسرت قهرمانی در این رقابت‌ها باز هم به دل هواداران ماند، هم باعث شد دولت ایران یکی از بلیت‌هایش را برای بخشش محرومیت پرسپولیس مقابل ترکیه‌ای‌ها خرج کند و در نهایت تیم را از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد.

با چنین اتفاقاتی انتظار نمی‌رفت طارمی پیشنهاد تمدید قرارداد با پرسپولیس را نپذیرد، اما این اتفاق افتاد! او که خودش باعث محرومیت تیم شده بود حالا در برهه‌ای که سرخپوشان قادر به جذب بازیکن نیستند جدا می‌شود. این یعنی اگر از بین علیپور و منشا یک نفر مصدوم یا محروم شود، سرخپوشان مهاجم کلاسیک دیگری نخواهند داشت. طارمی کاری کرد که اسمش را می‌شود حرفه‌ای‌گری گذاشت، اما آیا همه مسائل بازیکنان ما حرفه‌ای دنبال می‌شود که این موضوع هم از این طریق حل و فصل شود و شکل و شمایل منطقی پیدا کند؟ درثانی آیا رها کردن تیمی که برای طارمی پول، شهرت، تیم‌ملی و... آورده در این برهه درست است؟

به مهدی طارمی حق بدهید

حالا بیایید به ماجرا از دید مهدی طارمی نگاه کنیم. مهدی در آستانه ۲۵سالگی است؛ این سن شاید زیاد نباشد، اما برای ترانسفر شدن یک بازیکن آسیایی به فوتبال اروپا سن کمی هم نیست. مهدی اگر تا سال آینده نتواند در اروپا لژیونر شود، شاید دیگر این پرونده برایش مختومه ‌شود و دست آخر باید در فوتبال قطر اشتیاقِ بازی در آن سوی مرزها را برطرف کند. جام‌جهانی بهترین فرصت برای مهدی است تا به آرزوی دیرینه‌اش برسد. فستیوالی است که می‌تواند آخرین شانس مهاجرتش را بیازماید. اگر تمدید کند یعنی اروپا بی ‌اروپا.

اصلا اگر هیچ‌کدام از این حرف‌ها هم نباشد، باز نباید از مهدی متنفر شد. او سه سال است برای پرسپولیس گل می‌زند. با تمام فشارهای بیرونی و درونی، طارمی بیشتر از هر بازیکنی گل می‌زند. پس می‌توان به حرمت همان گل‌ها به او حق داد.

درکنار همه این‌ها فوتبال در جریان است. بزرگتر از مهدی طارمی و مهدی طارمی‌ها در تیم‌های مختلف حضور داشته‌اند. آن‌ها روزی می‌آیند و روزی می‌روند، اما نام پرسپولیس و پرسپولیس‌هاست که می‌ماند. سرخپوشان دو سه ماهی است به زندگی بدون طارمی عادت کرده‌اند و نباید این‌طور فکر کرد که در نبود او فاجعه‌ای برای تیم برانکو در راه خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید پرسپولیس بفروشد به تیم دیگر تا این ادم متوجه شود اگر قرار به ضرر هست تیم نباید از کار ایشان یکجانبه ضرر بببیند و خودش هم درگیر این ضرر شود تا با محرومیت خودش و تیم نگوید حتما خیریتی در ان بوده
      خیریت ان هست که بازیکن و تیم با هم سود ببرند و نه تنها بازیکنی که با پرسپولیس مطرح شده و انطور تیم را رها کرد و رفت ترکیه و الان هم در منع نقل و انتقال بازی در میاورد

      پاسخ ها

      • ارتش سرخ آسیا666666

        اگه ماهوادارپرسپولیسم بهش حق نمیدیم آخه باچه رویی بحث جدایی روپیش میکشه خودش واون وکیل بیسوادش میگفتن مشکلی پیش نمیاداگه همون موقع راستش رومیگفتن ک احتمال جریمه هست باشگاه هم بجاطارمی عباس زاده رومیگرفت این مشکل هم پیش نمیومدولی آقای طارمی اگه بری ب جایی نمیرسی چون آه هوادارپشتته مطمعن باش

    • بدون نام

      اگر این آقا موجب این همه گرفتاری برای پرسپولیس نشده بود حق داشت به هر تیمی منتقل بشه , ولی وقتی رفتار و کردارش باعث محرومیت پرسپولیس شده و ایشون بی خیال بدنبال انتقال به خارج از کشوره واقعا قابل بخشش نیست , باید حتما برخورد لازم با طارمی بشه تا بازیکنان دیگری که از گمنامی توسط استقلال و پرسپولیس معروف می شوند متوجه باشند که اگر پرسپولیس و استقلال نباشند اینها هیچی نیستند

    • دلاوری

      مافکز کردیم ایشان اگر کسی هم خواست ازتیم جداشود ازرفاقتش استفاده میکند ومیگویدچون باعث این محرومیت من بودم امسال را جدانشوید ولی یکی باید پیدا بشه جلوی ایشان را بگیرد

    • بدون نام

      به عنوان یه پرسپولیسی به طارمی حق میدم
      الان که این همه بازیکن ایرانی لژیونر شدن اون هم حق داره شانسش رو امتحان کنه
      احسان حاج صفی وقتی از المان برگشت ایران و با سپاهان قرارداد بست گفت هروقت پیشنهاد خارجی داشته باشه باید باشگاه اجازه بده بره کاوه رضایی هم وقتی با پرسپولیس مذاکره کرد گفت هروقت در طول فصل پیشنهاد خارجی داشت باید بدون هیچ شرطی و پرداخت مبلغی قراردادش رو لغو کنه بره که طاهری و ترکاشوند قبول نکردن اما رفت استقلال افشارزاده و منصوریان قبول کردن
      طارمی آخر امسال قراردادش تموم میشه حتی گفته تا نیم فصل بعد هم که پرسپولیس محروم از انتقالات هست بازی میکنه و بعدش ازاد بشه تا بره اروپا اما هیئت مدیره پرسپولیس طمع کردن و میگن باید دوساله ببندی تا اگر بعد از جام جهانی تیم دیگه ای طارمی رو خواست بفروشنش و پول گیرشون بیاد و طارمی میدونه که در اون صورت دوباره مثل طاهری میشه که گفت اگر تیمی ۱میلیون دلار بده تو رو میفروشیم که این امکان ناپذیره همه باشگاههای اروپا بازیکن اسیایی یا افریقایی میارن به دلیل پایین بودن قیمت و با ۱ میلیون دلار میتونن از اروپا یا برزیل بازیکن بخرن گرشاسبی و ترکاشوند باید دندون طمع رو از طارمی بکشن بیرون چون اگه بفروشنش برای تیم سخته تا نیم فصل بعد با دوتا مهاجم بازی کنه

    • Hiss

      باعث و بانی محرومیت خودش بود بخاهد بره نامردی کرده

    • هادی عاشقی

      طارمی بزاربره هرجاکه دوست داره.احتیاجی بهش نداریم

    • طوفان سرخ آسیا

      اگه ماهوادارپرسپولیسیم بهش حق نمیدیم آقای طارمی هرکی باپرسپولیس درافتاد ورافتاد باعث محرومیت شدی مردباش وپای کارت بمون یادت باشه خودت واون وکیل بیسواد وقلابیت باعث محرومیت تیم شدیدپس همش اروپا اروپانکن واسه ما

      پاسخ ها

      • رضوی.شیراز

        ای کاش میشد این حرفایی که دوستان میزنند و به حق حرف دلشون هست رو جوری توی خانواده پرسپولیس میزدید که استقلالیهای عقده ای سوء استفاده نمیکردند و از آب گل آلود ماهی نگیرند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج