جاباما
۶۵۷۲۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

پروین: دلم برای حجازی‌ها تنگ شده

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: مربیان استقلال و پرسپولیس در دربی ۷۷ می‌خواهند پیروز شوند.

خبرگزاری فارس: پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: مربیان استقلال و پرسپولیس در دربی ۷۷ می‌خواهند پیروز شوند.

علی پروین در مورد شرایط پرسپولیس، دربی ۷۷ و شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان گفت‌‌وگویی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

وقت دربی که می‌رسد همه یاد علی پروین می‌افتد. چرا؟

این لطف شما رسانه‌ها و مردم به من است. بالاخره من هم یکی از بازیکنان در زمین بودم که برای تیم محبوبم تلاش می کردم تا موفق شود. باور کنید دربی آنقدر هیجان داشت که سال‌ها عرق آن بازی‌ها در بدن آدم می ‌ماند. از همه مهم‌تر حضور مردم و تشویق‌های بی‌امانشان بود که باور کنید دلم برای آن روزها تنگ شده است.

نظر شما درباره دربی ۷۷ چیست؟

امیدوارم بازی زیبا و قشنگی شود. چون باور کنید میلیون‌ها هوادار به عشق این دو تیم به ورزشگاه می‌آیند، پای تلویزیون می‌نشینند و در سراسر دنیا بیننده دارد.

خیلی‌ها معتقدند دربی ۷۷ هم مساوی می شود. شما در این باره چه نظری دارید؟

بالاخره دربی حساس است. هیچ تیمی نمی‌آید بی‌محابا به دیگری حمله کند. اگر می‌بینید مساوی در میان است به خاطر حساسیت‌ها است. به ما که کسی نگفت که این بازی مساوی شود. ما همیشه کار خودمان را می‌کردیم ولی فوتبال یک سرش برد است و یک سر باخت و یک سر هم مساوی.

به نظر شما دربی ۷۷ قشنگ از آب درمی‌آید؟

ما امیدواریم که اینطور شود. بالاخره مردم پس از قرعه‌کشی‌ها ۶ تا ۷ ماه می‌نشینند تا این بازی را ببینند. شما نگاه کنید وقتی قرعه‌کشی می‌شود تمام جدول مسابقات یک طرف و بازی این دو تیم یک طرف. بازی حساس است و باید قطعا هر تیمی که می‌خواهد موفق شود بیشتر تلاش کند، در غیر این‌صورت به بن‌بست می‌خورد. خیلی‌ از موفقیت‌ها در یک بازی در زمین اتفاق می‌افتد. خوب بدوی و هماهنگ باشی، در زمین می‌توانی حریف را شکست دهی. من امیدوارم در کل بازی جوانمردانه و بسیار شاداب باشد که همه از فوتبال لذت ببریم.

چه تیمی برنده می‌شود؟

هر کس که بهتر باشد. هر کس که قدر موقعیت‌های خود را بیشتر بداند. تیمی موفق می‌شود که همه به فکر کمک به همدیگر باشند تا تیم‌شان موفق شود.

می‌گویند وضعیت پرسپولیس بهتر است.

راستش را بخواهید وضعیت پرسپولیس بهتر است. چون آنها با بردی که مقابل فولاد آوردند روحیه‌شان به مراتب بهتر شده اما استقلال با باختی که آورده بالاخره کمی شرایط خاص خودش را دارد. پرسپولیس می‌تواند از این موضوع بهترین استفاده را کند اما نباید فراموش کنیم که جمعه دربی است و شرایط خاص خودش را دارد. باید خیلی از شرایط در این بازی برای رسیدن به موفقیت طی شود.

من از دربی ها مختلفی که دیده‌ام یک چیز را آموخته‌ام و نکته این است که غرور افت این بازی است. غروز برای این بازی چیزی جز دردسر ندارد و نباید از موضوع را بازیکنان ما فراموش کنند.

چرا اغلب دربی‌ها تماشایی نمی شود؟

همان طور که گفتم هیچ یک از تیم‌ها نمی‌آیند بی‌محابا حمله کنند و راحت دروازه‌شان باز شود. به خاطر همین است می‌گویم دربی شرایط خاص خودش را دارد. تا زمانی هم که یک گل رد و بدل نشود تیم‌ها با احتیاط همدیگر را می‌سنجند. حمله می‌کنند و حتی به یکدیگر پاس می‌دهند. چون احتیاط تا قبل از خوردن گل در دستور کار تیم‌ها است. حتی اگر مربیان نخواهند، اما بعدش یک گل که رد و بدل شد تیم‌ها به آب و آتش می‌زنند تا نتیجه را به تساوی بکشانند و به مراتب بازی قشنگ‌تر می‌شود. در این بازی‌ها بازیکنان جوان با تجربه و تاثیرگذار خودشان می‌توانند خوب نشان دهند.

مثل محمدرضا خلعتبری؟

خلعتبری بازیکن خوب و تند و تیزی است، اما دفاع استقلال هم با تجربه است. بالاخره بازیکن باید بداند همه چیز را در زمین به نمایش بگذارد. البته من این را می‌گویم هدف اصلی پرسپولیس، رویانیان، هدایتی و حتی علی دایی این بود که این بنده خدا در لیگی که نامش جعلی است به میدان نرود و به مملکت خودش بیاید. همه زحمت کشیده‌اند و حالا هم باید برای این زحمت آفرین گفت. انشاءالله خلعتبری نیز اگر در زمین بود با صلاحدید کادر فنی کارش را می‌کند. درغیر این صورت حتما بازیکنان دیگری هم هستند. ولی برای آمدن خلعتبری واقعا زحمت کشیده شد. حالا هم کمی شلوغ شده دلیلش را نمی‌دانم. چون اگر او با این همه تلاش در آن لیگ جعلی بازی می‌کرد خدا رحم کند که چه اتفاقی می‌افتد. آن وقت همین آقایان بر خلاف صحبت‌هایی که الان می زنند، واکنش های دیگری نشان می دادند. اما همه چیز تمام شده و ایشان به پرسپولیس آمده است.

این را باید بگویم که این روزها روی پرسپولیس فشارهایی را وارد می‌کنند. فشارها در آستانه دربی باید از روی پرسپولیس برداشته شود.الان تیم نیاز به آرامش کامل دارد تا روز جمعه شاگردان دایی با ۲۵ بازیکن مثل سرباز آماده خدمت به پرسپولیس باشند و تیم را به سوی موفقیت ببرند.

نتیجه را پیش‌بینی نمی‌کنید؟

هم تیم امیر و هم تیم دایی خوب هستند. قطعا هر دو تا نیز به دنبال برد هستند. انشاءالله بازی زیبا شود. ولی ما ته دلمان پرسپولیسی است و امیدواریم که نتیجه آخر بازی به نفع قرمزها باشد. البته استقلال نیز باتجربه است که قطعا کادر فنی پرسپولیس تمام و کمال این تیم را می‌شناسد.

دلتان برای دربی‌های گذشته تنگ نشده؟

اگر راستش را بخواهید دلم برای دربی‌ها تنگ شده، اما بیشتر برای برخی بازیکنانی که با آنها بازی می‌کردم و یا شاگردم بودند و یا حریفان رودررویم تنگ شده است.

مثل ناصر محمدخانی؟

ناصر حرف نداشت. وقتی که توپ را به او می‌دادی، او توپ را گل می کرد و حریف باید توپ را وسط زمین می‌کاشت. ناصر محمدخانی خودش یکپارچه سلطان فوتبال ایران بود که به نظر من در آن شرایط فوتبال جزء ۵ فوتبالیست برتر بود. اما واقعا یاد ناصر حجازی و خیلی دیگر از رفتگان بخیر و انشاءالله خدا به افرادی مثل غلامحسین مظلومی که خدا را شکر به خانه آمد و دیگر بازیکنانی که الان کمی مریض‌احوال هستند سلامتی بدهد. دربی می آید و می‌رود اما خاطراتش می‌ماند و رفاقت‌ها. اما من معتقدم هر وقت استقلال و پرسپولیس قوی بودند تیم ملی هم قوی است.

مجتبی محرمی هم از جمله چهره‌هایی است که خاطرات دربی‌های گذشته را زنده می‌کند.نظرتان در مورد این شاگرد قدیمی‌ات چیست؟

چه آن زمانی که بازی می کردم و چه زمانی که مربی بودم، شاگردان ریز و درشت زیادی داشتم که همه آنها با تعصب و غیرت بازی می کردند. من نمی توانم اسمی از کسی ببرم چون دوست ندارم خدایی نکرده دل بازیکنی از من بشکند.من همه آنها را دوست دارم، چه آنهایی که بازیکن تیمم بودن و چه آنهایی که کنار بودند.لحظه به لحظه فوتبال برایم خاطره است و من می گویم که مجتبی محرمی یکی از آن بازیکنان با تعصب تیم من بود.

به تیم ملی اشاره کردید؛ می‌دانید که کی‌روش تهدید به رفتن کرده است؟

از رادیو و تلویزیون شنیدم. نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد. مگر ما ساده به جام جهانی رفتیم تا بخواهیم همه چیز را فراموش کنیم. مثل اینکه همه چیز خیلی زود یادمان رفته، اگر قرار است به جام جهانی برویم تا زنگ تفریح شویم و تیم‌ها به ما بخندند و گل بزنند و خوشحالی کنند، همان بهتر است نرویم. چرا خودمان را خسته کنیم و با احساسات میلیون‌ها هوادار بازی کنیم.

پس این حرف شما انتقادی است؟

نه، دلم برای این فوتبال می‌سوزد. ما با یک برنامه‌ریزی و هشت بازی خوب می‌توانیم در جام جهانی زنگ تفریح نباشیم. اما متاسفانه به جای برنامه‌ریزی سرمربی ما می‌خواهد برود. من همیشه منتقد سرمربیان خارجی دسته سه و چهار بودم اما می‌‌گویم کی‌روش باید بماند و مسئولان و فدراسیون به او کمک کنند. البته لیگ هم مشکل دارد.

چه مشکلی؟

چرا انقدر بازی‌ها را عجله داریم تا فشرده تمام کنیم؟ دلیلش چیست؟ به نظر من فوتبالی‌ها بنشینند و در یک خانواده مشکلات را حل کنند. این خوب نیست که هر روز خبری جدید از تیم ملی بیرون می‌آید. مثل اینکه یادمان رفته فقط ۳۲ تیم به جام جهانی می‌روند. به جای این حرف‌ها به دنبال تدارک باشیم. در مملکتی هستیم که هر وجب از خاکش طلاست. رشته فوتبال که مورد علاقه مردم است بیشتر باید برسیم تا کی‌روش با خیال راحت کارش را بکند. من روز اول گفتم الان هم می‌گویم اگر می‌خواهیم دلمان خوش باشد که به جام جهانی رفته‌ایم و از همان روز اول بخواهیم مقابل بهترین‌های جهان زنگ تفریح باشیم همان بهتر است نرویم. پس به جای این حرف‌ها دنبال برنامه ریزی باشیم.

مثل اینکه خیلی طرفدار تیم ملی هستید؟

من می‌گویم چون مردم دوست دارند تیم ملی کشورشان موفق شود حقشان است تیم ملی خوب، باانگیزه و باطراوت ببینند. ما الان اصلا نباید بگذاریم که کی‌روش این دغدغه‌ها را داشته باشد. تیم را به جام جهانی برده آن هم خودتان می‌دانید در چه وضعی. پس انشاءالله همه یک یاعلی بگویند و به تیم ملی کمک کنند.

در پایان اگر حرفی دارید یا خاطره‌ای در مورد دربی بگویید.

قبلا خاطرات‌مان درباره دربی را گفته‌ایم. من فقط برای دو تیم آرزوی موفقیت می‌کنم تا با یک بازی خوب و هوادارپسند بتوانند رضایت هواداران را جلب کنند. از طرف دیگر از هواداران هم می‌خواهم فقط تیم خود را تشویق کنند تا فوتبال به آنها مزه دهد. برد و باخت در فوتبال است اما نگه‌داشتن حرمت‌ها باید در دستور کار باشد تا فضای فوتبال ما بهترشود و یک پدر بتواند دست پسرش را بگیرد و به ورزشگاه بیاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      پروین سالاره

    • همراه آبی

      حجازی اسطوره تکرار نشدنی

    • سینا

      آره یاد ناصر خان بخیر.کاشکی بود و یه 6 تایی دیگه میخورد!!!!
      سال 65 هم یه تنه 3 تا دیگه خورد(3-0)سال 76 هم در کسوت مربیگری یه 3 تای دیگه به کارنامه درخشان!!!!! استقلال اضافه کرد(3-0)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج