۶۵۷۹۸۱
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

توقف دردناک نبود؛ ۴ امتیاز فدای ۴۰ امتیاز

پرسپولیس در روزی مقابل نفت تهران متوقف شد كه آشكارا از كمبود بازیكن رنج می‌برد.

روزنامه گل: پرسپولیس در روزی مقابل نفت تهران متوقف شد كه آشكارا از كمبود بازیكن رنج می‌برد. این تیم مهدی طارمی را كماكان به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، بشار رسن نیز به صلاحدید برانكو راهی اردوی تیم‌ملی امید عراق شده است. درست در همین شرایط، درگیری فیزیكی بین گادوین منشا و فرشاد احمدزاده منجر به خروج هر دو نفر از فهرست ۱۸ نفره پرسپولیس شد. به این ترتیب تمام موجودی ایوانكوویچ در بازی جمعه همان یازده نفری بودند كه از ابتدا وارد زمین شدند. برانكو عملا هیچ تعویضی نداشت و بعد از قفل شدن كار برای فیكس‌ها، كادرفنی نتوانست تاكتیك‌های اصلی‌اش را تغییر بدهد. شاید اگر فرشاد احمدزاده و گادوین منشا در این مسابقه حاضر بودند، نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

البته این اولین‌بار نیست كه برانكو در تیمش محرومیت‌های خودخواسته اعمال می‌كند و البته بابت این كار هزینه می‌دهد. هفته چهارم دور رفت و پیش از بازی با سیاه‌جامگان نیز این كمال كامیابی‌نیا بود كه به‌خاطر مسایل انضباطی از لیست پرسپولیس حذف شد و جای خالی‌اش در زمین مسابقه دو امتیاز را از كف سرخپوشان ربود. این دو امتیاز و آن دو امتیاز، جمعا ۴ امتیاز مفت برابر دو تیم قعر جدولی از پرسپولیس گرفته است؛ چهار امتیازی كه افزوده شدنش به ۴۱ امتیاز فعلی در همین اوایل زمستان می‌توانست تكلیف قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم را یكسره كند.

مسلم است كه چنین توقف‌هایی برای هواداران پرسپولیس دردناك است. آنها در روزی كه استقلال، پیكان، فولاد و پارس جم امتیاز از دست داده بودند، می‌توانستند اختلاف را بیشتر كنند اما این اتفاق رخ نداد. با این همه اما هواداران پرسپولیس نباید بابت تصمیمی كه برانكو گرفته او را ملامت كنند. این چهار امتیازی كه به‌خاطر مسایل انضباطی در بازی با سیاه‌جامگان و نفت تهران از دست رفته، به‌نوعی تضمین ثبات، آرامش و اخلاق حرفه‌ای در پرسپولیس بوده است. اگر قرار بود برانكو به‌خاطر این دو امتیازها به بازیكنانش باج بدهد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شد و چنین تیم باشكوهی باقی نمی‌ماند كه چنین مقتدرانه بر صدر جدول تكیه بزند. عقل و منطق حرفه‌ای هم حكم می‌كند آدم‌ هزینه‌های كمتر را به‌خاطر منافع بزرگ‌تر بپردازد.

اگر قرار بود سیلی منشا یا پرخاشگری احمدزاده نادیده گرفته شود، شاید پرسپولیس بازی با نفت را می‌برد اما فردا همه یاد می‌گرفتند كه می‌شود از هنجارهای تیم تخطی كرد و قسر در رفت. حالا اما یك بار دیگر برانكو تكلیف همه را روشن كرده كه بی‌نظمی در تیم او جایی ندارد، حتی اگر مبارزه با این مساله به قیمت از دست دادن امتیازات كلیدی تمام شود. مربی كروات همان موقع كه در لیگ قهرمانان آسیا پیش از بازی با الوحده علیپور و رضاییان را به تهران بازگرداند، نشان داد كه اهل مدارا و مماشات نیست. او در چنین موقعیت‌های حساسی هم به اصولش وفادار باقی می‌ماند، چه رسد به اردوی پیش از بازی لیگی با نفت تهران. پس بهتر است بازیكنان حواس‌شان را جمع كنند و هواداران هم همچنان به تصمیمات كادرفنی اطمینان داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من استقلالی ام ولی کار برانکو روتحسین میکنم شاید ده تا مربی خوب مثل برانکو فوتبال ایران وبازیکنای پر مدعا ولی کم ظرفیت رو درست کنه '

      پاسخ ها

      • پرسپولیسی

        احسن به استقلالی عزیز؛شمالطف داری

      • امیر عباسی

        احسنت به شما هوادار فهیم استقلال،دقیقا زدین به هدف!فکر کنم آقای شفر هم این مدل شخصیت مربیگری داره،به عنوان یه پرسپولیسی تشکر میکنم از شما

    • بدون نام

      برانکو مربی بی معرفتی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج