۶۵۸۰۹۶
۲۳ نظر
۵۱۷۵
۲۳ نظر
۵۱۷۵
پ

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

به تازگی یک اثر هنری ایجاد شده به دست یک هنرمند ایتالیایی که به شکل یک موز چسبانده شده روی دیوار است، در نمایشگاه میامی، به قیمت ۱۲۱ هزار دلار فروخته شد. به همین بهانه در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۱۰ وسیله ساده و معمولی، اما بسیار گران قیمت جهان آشنا کنیم.

برترین‌ها: این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که چیز‌های بی نظیر و کمیاب در جهان بسیار گران قیمت بوده و این امر کاملاً قبل درک است. علاوه بر این برخی اوقات چیز‌هایی ساده و بسیار کم اهمیت به چنان ارزش پولی دست پیدا می‌کنند که وقتی قیمت آن‌ها را می‌شنویم دهانمان از تعجب باز می‌ماند.

از این اقلام ساده که ناگهان هر یک به دلیلی خاص قیمتی گزاف پیدا می‌کنند می‌توان به یک سیگار، کتاب، مهره شطرنج، پیانو، خودکار و حتی یک ساعت اشاره کرد.

به تازگی یک اثر هنری ایجاد شده به دست یک هنرمند ایتالیایی که به شکل یک موز چسبانده شده روی دیوار است، در نمایشگاه میامی، به قیمت ۱۲۱ هزار دلار فروخته شد.

موزی که به دیوار چسبانده شده و در تصویر مشاهده می‌کنید، در نمایشگاه میامی فلوریدا، به قیمت ۱۲۱ هزار دلار فروخته شد.

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

گفتنی است، این اثر که "کمدین" نام گرفته، توسط هنرمندی ایتالیایی به نام Maurizio Cattelan، ایجاد شده و بیان کرده که انتخاب این میوه و چسباندن آن روی دیوار، بسیار خاص انجام شده است! این موز، از یکی از سوپرمارکت‌های محلی در میامی خریداری شده است.

قابل ذکر است که از این اثر، سه مورد موجود بوده که دو اثر تا کنون به فروش رسیده، و به گفته صاحب این نمایشگاه، انتظار می‌رود که نسخه سوم آن تا قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته شود. وی همچنین اذعان داشت که این اثر هنری نمادی برای تجارت جهانی، سخنی دو پهلو و نشانی کلاسیک برای طنز است.

به همین بهانه در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با ۱۰ وسیله ساده و معمولی، اما بسیار گران قیمت جهان آشنا کنیم.

پر پرنده منقرض شده هویا

قیمت: ۱۰.۰۰۰ دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

اگر چه این موضوع واقعیت دارد، اما برای یک انسان معمولی باورنکردنی خواهد بود اگر به او گفته شود که یک پر ساده بیش از ۱۰.۰۰۰ دلار قیمت دارد. پر پرندگان چنان چیز بی ارزشی است که از آن برای اشاره به چیز‌های سبک و بی ارزش استفاده می‌شود. اما در کمال ناباوری پری وجود دارد که در واقع گران قیمت‌ترین پر جهان نامیده می‌شود. این پر گران قیمت در نیوزیلند بوده و علت گرانقیمت بودن آن نیز این است که در واقع پر یک پرنده منقرض شده به نام هویا است. این پر در یک حراجی در نیوزیلند به قیمت ۱۰.۰۰۰ دلار فروخته شد.

سیگار گورخا بلک دراگون

قیمت: ۱.۱۵۰ دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

سیگار یک کالای بسیار ساده است که در حالت عادی قیمت آن به ندرت بیش از یک دلار است، اما وقتی که بدنبال گران قیمت‌ترین سیگار جهان باشید با سیگار گورخا بلک دراگون موا=جه خواهید شد. این نوع سیگار برگ چنان گران قیمت است که هر نخ از آن ۱.۱۵۰ دلار قیمت دارد. این سیگار برگ گران قیمت هندوراسی در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار به بازار عرضه شد. در واقع این سیگار با یک جعبه ساخته شده از استخوان شتر به در خانه شما ارسال می‌شود. جالبتر این که تنها ۵ جعبه سیگار از این نوع در جهان تولید شده است.

اتاق هتل رییس جمهور ویلسون در ژنو

قیمت: هر شب ۶۵.۰۰۰ دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

معمولاً بهترین، بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های جهان در شهر لاس وگاس قرار دارند و هزینه اقامت در این رستوران‌ها با توجه به خدمات و تعداد ستاره‌هایی که دارند متفاوت است. در این شهر قیمت اجاره یک سوییت هتل بین ۲۰ تا ۲۰۰۰ دلار است. اما گران‌ترین هتل جهان در شهر ژنو واقع است و هتل رییس جمهور ویلسون نام دارد. این هتل تنها دارای ۱۰ اتاق است که هزینه اقامت در هر یک از این اتاق‌ها برای هر شب ۶۵.۰۰۰ دلار خواهد بود.

تلفن همراه آیفون ۳ جی اس سوپریم رُز ساخته شده توسط استورات هیوز

قیمت:۲.۹۷ میلیون دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

تلفن همراه دیگر به یک وسیله بسیار عادی تبدیل شده است که در دسترس همگان قرار دارد و حتی کودکان نیز از آن استفاده می‌کنند. تلفن‌های همراه معمولاً بین ۲۰ تا ۲۰۰۰ دلار قیمت دارند. اما گران قیمت‌ترین تلفن همراه جهان یک تلفن همراه آیفون ۳ جی اس سوپریم رُز ساخته شده توسط استوارت هیوز است که قیمت ۲.۹۷ میلیون دلار برای آن تعیین شده است.

پیانو هینتزمن کریستال

قیمت: ۳.۲۲ میلیون دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

یک پیانو معمولی را حتی می‌توان با قیمت ۱۵ دلار نیز خریداری کرد، اما پیانو هینتزمن کریستال ۳.۲۲ میلیون دلار قیمت دارد که در پکن چین ساخته شده وحدود ۳ متر طول دارد و توسط یک فرد ثروتمند در یک حراجی خریداری شد.

ساعت هاوت جوایلری از شوپارد

قیمت: ۲۵ میلیون دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

یک ساعت ساده به طور متوسط ۲۵ دلار قیمت دارد، اما ساعت هاوت چوایلری از شوپارد با الماس‌های بسیار گران قیمتی تزیین شده و ظاهری بسیار خیره کننده دارد. این ساعت هیچ استفاده‌ای به جز گفتن زمان ندارد و برای داشتن آن باید ۲۵ میلیون دلار بپردازید.

تلویزیون پرستیژ اچ دی سوپریم رُز

قیمت: ۲.۳ میلیون دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

یک تلویزیون خانگی معمولی دستکم صد دلار قیمت دارد، اما گران قیمت‌ترین تلویزیون خانگی جهان پرستیژ اچ دی سوپریم رُز نام دارد که با ۲.۳ میلیون دلار قیمت هر کسی توان خرید آن را ندارد. بدنه این تلویزیون از پوست کروکودیل ساخته شده که با دست دوخته شده است. علاوه بر این در بخشی از قسمت‌های این تلویزیون از تکه‌های الماس استفاده شده است.

زمین توکیو

قیمت: هر متر مربع ۱.۲۰۰ دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

در قسمت‌های مختلف جهان قیمت هر متر زمین متفاوت است و قیمت هر متر زمین در کمترین حالت جند پنی خواهد بود، اما سخت است باور کرد که قیمت زمین در توکیو ژاپن به طور متوسط ۱.۲۰۰ دلار برای هر متر است. جالب‌تر این که شهر توکیو پرجمعیت‌ترین و شلوغ‌ترین شهر جهان بر اساس فضای آن است. خریدن یک تکه زمین در توکیو روز به روز غیرممکن‌تر می‌شود. تنها ده سال بعد این عنوان در اختیار شهر لندن بود و ۲۰ سال قبل نیز پاریس چنین شرایطی داشت، اما در سال ۲۰۱۷ هر سه شهر گران قیمت جهان در ژاپن واقع هستند.

دوربین سوسی فررس داگورو

قیمت: ۷۷۵.۰۰۰ دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

دوربین وسیله‌ای عادی برای ثبت تصاویر است که کمترین قیمت ان ۳۰ دلار است، اما گران قیمت‌ترین دوربین دنیا سوسی فررس داگورو نام دارد که قیمت آن ۷۷۵.۰۰۰ دلار است. این دوربین بسیار گران قیمت از نوع داگورو در سال ۱۸۳۹ ساخته شده و قدیمی‌ترین دوربین جهان است که به شیوه‌ی تجاری و کارخانه‌ای ساخته شده است.

جعبه شطرنج چارلز هالندر

قیمت: ۶۰۰.۰۰۰ دلار

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند!

گران قیمت‌ترین جعبه شطرنج در جهان بیش از ۶۰۰.۰۰۰ دلار قیمت دارد. این جعبه شطرنج گران قیمت توسط چارلز هالندر ساخته شده و ۳۲۰ قیراط الماس سیاه و سفید در ساخت قطعات آن به کار رفته است.

منبع: wonderslist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا اون پر پرنده منقرض شده و اشیا جواهر نشان منطقی هست قیمتشون بالا باشه ولی اون مثلا تابلوی مسخره موز نشان حماقت آدمها و سو استفاده یه عده کلاهبردار از این حماقت هست. تابلویی که چند روز بعد گند میکنه و باید دورش بندازی، این همه پول دادنش براش نشان اوج حماقت انسانهایی هست که در لحظه پول خرج می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا موافقم
        منم اصلا اون تابلوی موز رو درک نکردم

    • بدون نام

      پول زیادی و خوشیای الکی
      بجای خرید موز خداتومن که دور بعد خراب میش به مردم فقیر کمک کنین

    • بدون نام

      آدامس سر الکس فرگوسن

    • بدون نام

      این چیزارو به ایرانیا یاد ندید ته بیجنبگی هستن از فردا با پر واسه بقیه چ س کلاس میان

    • بدون نام

      تو تهران که هر متر ساختمان ۱۵۰۰ دلاره متوسط

    • مصطفی

      1200 دلار قبلا که دلار 3500 بود میشه حدود 4میلیون و دویست برای هر مترمربع زمین. اون موقع تو شهر خودمون ماهشهر، واحد آپارتمانی نوساز همین قیمت بود. حداقل یکی از موارد بالا اصلا عجیب نیست!!!

    • بدون نام

      موز رو کند و خورد! فکر کنم ویدیو الکی بود یا طرف پولش زیادی کرده بوده

    • sh

      البته در ایران قیمت یک متر زمین ممکنه از توکیو بیشتر باشه!

    • aaaa

      اون موز که سیاه و فاسد میشه خدا عقل بده یکم

    • بدون نام

      جالب بود ولی این وسایل چیز های عادی نبودن که قیمت معمولی هم داشته باشه ساعت که الماس داشت دوربین که عتیقه بود زمین توکیو خوب گران ترین شهر جهان بایدم قیمت زمین بالا باشه وغیره..... به نظر من تیتر اشتباه زدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا برعکس نوشتی برادر

    • ..

      واقعا ۱۲۰۰ دلار برای هر متر خرید زمین در ژاپن زیاده ؟ الان که تهران متری ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومن هست حواستون کجاست مادرجان؟

      پاسخ ها

      • سکینه

        بعضی مناطق تهران زمین بالای 10000 دلار قیمت داره

    • خروس

      اون زمین تو توکیو متری ۱۲ میلیون جزو گرانترین هست.پس تهران خودمون متری ۳۶ میلیون هست رو چرا نمیگی

    • درین درین

      زمین متری ۱۵ میلیون تومن اونم تو توکیو زیاد نیست. یه زمین صد میتری میشه یک میلیارد و نیم. خیلیم ارزونه...مگه تو تهران ارزونتره؟؟

    • بدون نام

      قیمت زمین در تهران که بیشتر از توکیو هست

    • بدون نام

      واقعا با 15 دلار میشه پیانو خرید؟!! کجا؟!

    • مریم

      چند روز پیش یکی رفت موزرو از رو دیوار کند و خورد
      اصلا دلم خنک شد دستش درد نکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خریدارش بود فکر کنم

    • بدون نام

      زمین اطراف تهران الان بالای ۱۲۰۰ دلاره یکم فکر کنید قبل از خبر گذاشتن بد نیست

    • طلا

      اسم تیترم گذاشتی اشیای معمولی که به قیمت گران فروخته شدن!!
      عزیزم مثل اینکه تو تهران تشریف نداری

    • آخوند

      تو ایران ما سگ را بزنی آخوند میرینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج