۶۵۸۶۹۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

همکاری محرمانه عربستان و اسرائیل علیه ایران

رویداد ۲۴ نوشت: روزنامه سوئیسی باسلر زیتونگ افشا کرد که میان عربستان و اسرائیل یک «اتحاد محرمانه» وجود دارد که «علیرغم نبود هرگونه رابطه رسمی میان دو طرف»، هدفش «محدود کردن گسترش نفوذ ایران در منطقه است».

رویداد ۲۴ نوشت: روزنامه سوئیسی باسلر زیتونگ افشا کرد که میان عربستان و اسرائیل یک «اتحاد محرمانه» وجود دارد که «علیرغم نبود هرگونه رابطه رسمی میان دو طرف»، هدفش «محدود کردن گسترش نفوذ ایران در منطقه است».

پییر هومان، خبرنگار این روزنامه در اسرائیل طی گزارشی گفت: «در حال حاضر، ریاض هرگونه عادی‌سازی رسمی روابط با اسرائیل را رد می‌کند چراکه منافشه فلسطین-اسرائیل حل‌وفصل نشده و عادی‌سازی به‌صورت عمومی توسط کشورهای عرب اعلام نشده و بنابراین هیچ تبادل سفرایی نیز صورت نخواهد گرفت.»

به گفته این خبرنگار «یک همکاری محرمانه جدی میان عربستان و اسرائیل وجود دارد که به دنبال دستیابی به هدف اصلی متوقف کردن پروژه گسترش نفوذ ایران و تضعیف بلندپروازی‌های منطقه‌ای آن است.» وی در ادامه افزود: «مسلماً یک همکاری نظامی نیز میان ریاض و تل‌آویو وجود دارد.»

در این گزارش به نقل از یک منبع آگاه از ریاض آمده که «این پادشاهی در حال حاضر امکان خرید تسلیحات اسرائیلی را مدنظر قرار داده و علاقه‌مندی خود به خرید سیستم‌های دفاعی برای تانک‌ها و گنبد آهنی که اسرائیل مدعی است در مقابله با حملات موشکی از نوار غزه مؤثر بوده را ابراز کرده است.»

بر اساس گزارش این روزنامه «ریاض به دنبال رهگیری موشک‌هایی است که از یمن می‌آیند. شاهدان از تل‌آویو و ریاض تصدیق می‌کنند که همکاری میان سرویس‌های امنیتی اسرائیل و عربستان بسیار پیشرفته است، بااین‌حال عربستان به‌طور رسمی هر نوع همکاری با اسرائیل را تکذیب کرده است.

بر این اساس، «نخبگان سعودی مدت‌ها پیش ترس خود از تماس مستقیم با نمایندگان اسرائیل را کنار گذاشته‌اند.» مایک پومپئو، رئیس سیا اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که عربستان در حال همکاری مستقیم با اسرائیل و دیگر کشورهای سنی در زمینه مبارزه با تروریسم است.

پیش‌ازاین، یووال استینیتز، وزیر انرژی اسرائیل در یک گفت‌وگوی رادیویی گفته بود که «تماس‌های بسیاری با عربستان وجود دارد اما به درخواست ریاض محرمانه مانده است.»

این روزنامه سوئیسی تأکید کرد که تعدادی از شخصیت‌های برجسته سعودی به‌طور علنی با مقامات اسرائیل دیدار کرده‌اند. در ماه اکتبر، دو تن از مقامات اطلاعاتی سابق اسرائیل و عربستان برای تبادل دیدگاه در مورد سیاست آمریکا در منطقه با هم دیدار کردند. این روزنامه متذکر شد که ترکی الفیصل، رئیس اطلاعاتی سابق عربستان مذاکراتی با افراییم هالوی، رئیس اسبق موساد داشته است. فیصل همچنین آماده دیدار با همتای اسرائیلی خود در نشستی در مرکز انجمن یهود در سال نوی میلادی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر دو کشور به خاطر ترس از ایران،که مبادا روزی کشورشان توسط ایران اشغال شودبه این همکاری ادامه می دهند،این فکر منفی و آزاردهنده آنها را به هم نزدیک کرده است و هر دو تا حدودی از امریکا قطع امید کردند،ولی یک سئوال تعجب بر انگیز این است که چرا هر دو کشور از ایران هراسان هستندکه یکی مسلمان و دیگری غیر مسلمان است ، در این قرن حاضر که سازمان بین الملل و سایر کشورها نظاره گر ،کل جهان هستند و مثل زمان های چند سال پیش نیست که یک کشور قدرتمند یک کشور ضعیف را به سلطه خود در آورد و صدای جهانیان در نیاید .در چند سال قبل جزیره کریمه (اوکراین)از اوکراین توسط روسیه جدا شد ،تقریباً تمام کشورهای دنیا این تجاوز را قبول نکردند و آنرا به رسمیت نشناخته اند و آنرا رد کردند و به همین خاطر تا با امروز تحریم روسیه توسط امریکا و اروپا و سایر کشورها ادامه دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج