جاباما
۶۵۹۱۷۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

توافق با ژاپن برای مهار آتش نفتکش ایرانی

سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت‌کش سانچی از توافق امروز شرکت ملی نفت‌کش ایران با یک شرکت ژاپنی به منظور همکاری در مهار آتش نفت‌کش حادثه دیده ایرانی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت‌کش سانچی از توافق امروز شرکت ملی نفت‌کش ایران با یک شرکت ژاپنی به منظور همکاری در مهار آتش نفت‌کش حادثه دیده ایرانی خبر داد.

محسن بهرامی سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت‌کش سانچی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نفت‌کش سانچی از بهترین نفت‌کش‌ها از نوع خود در جهان بوده، و شرکت‌های معتبر بین‌المللی که این نفت‌کش را بیمه کرده‌اند نیز با استانداردها و شاخص‌های بسیار سختگیرانه این کار را انجام داده‌اند.

وی افزود: عوض کردن پرچم کشتی‌ها در شرکت ملی نفت‌کش ایران مسبوق به سابقه بوده و تنها این امر به خاطر بحث مارکتینگ بوده است.

وی در خصوص بیمه این نفت‌کش حادثه دیده گفت: بیمه شخص ثالث و آلوده‌کننده‌ها از سوی یک شرکت معتبر انگلیسی و بیمه تجهیزات و بدنه کشتی از سوی یک کشتی معتبر اسکاندیناوی بوده است.

بهرامی افزود: بیمه محموله نفت‌کش به صورت FOB یعنی تعهدات فروشنده از زمان بارگیری محموله روی کشتی تمام شده و خریدار کره‌ای پیگیر بیمه محموله خواهد بود.

سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت‌کش سانچی در خصوص پیش‌بینی میزان خسارت این حادثه گفت: قیمت محموله نفت‌کش کمتر از ۶۰ میلیون دلار بوده و با توجه به سن این نفت‌کش ارزش آن کمتر از ۳۲ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: کپسول جمع‌آوری اطلاعات کشتی در برابر حرارت مقاوم بوده و در اولین فرصت که بتوان به عرشه کشتی رفت با دسترسی به این کپسول و همچنین بازخوانی جعبه سیاه کشتی می‌توان دلیل وقوع حادثه را فهمید؛ اکنون برای بیان دلیل بروز حادثه بسیار زود است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز ۲۱ دریانورد چینی کشتی فله‌بر امروز به ساحل چین می‌رسند و با پیگیری شرایط بروز حادثه از این افراد احتمال مشخص شدن ابعاد جدید حادثه وجود دارد.

بهرامی از توافق جدید شرکت ملی نفت‌کش با یک شرکت ژاپنی برای مهار آتش خبر داد و گفت: امروز با یک شرکت ژاپنی در خصوص مهار آتش به توافق رسیدیم و این شرکت تجهیزات خود را امروز به محل حادثه حرکت داده است.

وی افزود: دلیل این کار افزایش فشار برای مهار هرچه سریع‌تر آتش بوده است؛ آتش‌خوارهای چینی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و تجهیزات شرکت ژاپنی در کنار آنها قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: عصر روز گذشته جلسه‌ ویژه‌ای با حضور نمایندگان وزارت نفت، وزارت کار، سازمان بنادر و دریانوردی و ریاست جمهوری برگزار شد و آخرین هماهنگی‌ها صورت گرفت و قرار است دستور مستقیمی از سوی رئیس‌جمهور برای پیگیری امور مربوط به این حادثه به وزرای نفت و امور خارجه اعلام شود.

بهرامی از پیشنهاد یک شرکت آمریکایی برای همکاری در مهار آتش نفت‌کش ایرانی خبر داد و گفت: یک شرکت آمریکایی پیشنهاد همکاری در مهار آتش را ارائه کرد اما با توجه به اینکه این شرکت هیچ لجستیکی در منطقه نداشت و رساندن تجهیزات این شرکت به محل حادثه روزهای متوالی زمان نیاز داشت پیشنهاد این شرکت رد شد.

وی در خصوص احتمال آلودگی دریا در این حادثه گفت: عمده ماده آلوده‌کننده در این جریان میعانات گازی بوده که بسیار فرار است و تبخیر می‌شود و چیزی روی آب به عنوان آلودگی باقی نمی‌ماند.

بهرامی افزود: پس مساله آلودگی دریا در این حادثه جدی نیست اما سوخت کشتی که حدود ۱۹۰۰ تن بوده و تنها از ناحیه سوخت کشتی احتمال آلودگی وجود دارد اما چیزی به عنوان لکه نفتی تا امروز دیده نشده است اما در صورت بروز هرگونه الودگی نیز بیمه‌ها باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه نگرانی اصلی ما از ابتدای حادثه مساله انسانی به عنوان اولویت اصلی بوده و کار تفحص و تحقیق درست ۲ ساعت بعد از بروز حادثه آغاز شده، گفت: روزانه ۲ بار مدیران ارشد شرکت در جمع خانواده حاضر شده و آخرین وضعیت برای خانواده‌های کارکنان این نفت‌کش طی گزارشی ارائه می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      این توافق برای خاموش کردن آتش فکر نمی کنید یه خورده زوده؟چرا اینقدر عجله دارین؟حالا وقت هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج