۶۵۹۴۵۶
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

صدام و جنایت در دو مدرسه‌

پس از آغاز عملیات کربلای ۵ رژیم بعث عراق با حمله موشکی در بیستم دی ماه ۶۵ به دو مدرسه امام حسن مجتبی (ع) و فیاض بخش بروجرد جنایت جنگی فجیع دیگری را علیه ایران صورت داد.

خبرگزاری ایسنا: پس از آغاز عملیات کربلای ۵ رژیم بعث عراق با حمله موشکی در بیستم دی ماه ۶۵ به دو مدرسه امام حسن مجتبی (ع) و فیاض بخش بروجرد جنایت جنگی فجیع دیگری را علیه ایران صورت داد.

ارتش عراق در زمان جنگ تحمیلی، حملات بسیاری را به مناطق غیرنظامی و مسکونی انجام داد.از جمله این حملات، بمباران حدود ۱۶۲ مدرسه در ایران بود که به شهادت و زخمی شدن شماری از دانش‌آموزان ایرانی انجامیده است. مدارسی در شهرستان میانه آذربایجان‌شرقی و کرمانشاه،بهبهان،بروجرد از جمله این موارد محسوب می‌شوند. در زمستان ۱۳۶۵ و در بحبوحهٔ جنگ و پس از عملیات کربلای ۵ ایران، ارتش عراق به بمباران چندین مدرسه در غرب ایران پرداخت.
صدام و جنایت در دو مدرسه‌

نمایی از مدارس تخریب شده

همچنین ساعت ۱۲:۴۵ روز شنبه ۲۰ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ دو فروند موشک دشمن بعثی، دو نقطه شهر بروجرد را به تلی از خاکستر و آتش مبدل کرد. یکی از نقاط مورد اصابت موشک، دو مدرسه شهید فیاض‌بخش و امام حسن مجتبی(ع) بود. این موشک‌ها زمانی اصابت کردند که دانش‎آموزان ابتدایی نوبت عصر هر دو مدرسه در بیرون و حیاط تجمع کرده بودند.
صدام و جنایت در دو مدرسه‌

دانش آموزان شهید درون مدرسه

در این حمله وحشیانه ۶۸ دانش آموز بروجردی به شهادت رسیدند از سوی دیگر رسانه‌های غربی عربی سعی کردند به سانسور این جنایت بزرگ بپردازند. پیکر مطهر شهدا که دور تا دور سالن ورزشی طالقانی برای شناسایی قبل از دفن، خوابانده شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر جنگ و جنگ طلب...

    • مهدی

      خب حالا بازم برید و بگید کشور دوست اینا به اهل بیت رحم نکردن به ما میخوان رحم کنن .

    • آریایی

      امیدوارم روحش توی اتش جهنم بسوزه...

    • رزیتا

      تو مدرسه راهنمایی شهر ما بهبهان هم موشک خورد و دانش آموزان بیگناه و معلماشون شهید شدن هیچوقت با عراقیها احساس همدردی نمی کنم

    • بدون نام

      دشمنی نباید تا قیامت ادامه داشته باشه ، ولی نباید از آن طرف بام هم افتاد و همه چی را فراموش کنیم ، خسارت های جنگ را چرا از عراق نمیگیرید؟

    • بدون نام

      غرامتهای جنگ چی شد؟ شما نمیتوانید از جیب مردم بخاطر سیاست‌های خاص خود حاتم بخشی کنید ، همیشه بدون اجازه دست در جیب مردم کردید و به هیچکس پاسخگو نیستید ، این هم یکی از صدا دلیلی است که مردم به خیابان آمدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج