۶۵۹۶۵۵
۳ نظر
۵۱۶۵
۳ نظر
۵۱۶۵
پ

مقایسه شرایط صدور بیمه نامه در شرکت های مختلف

بهترین شرکت برای بیمه بدنه خودرو کدام است؟

طرح دوباره قانون بیمه در مورد تصادف با خودروهای لوکس، یک بار دیگر اهمیت بیمه بدنه را برای جامعه یادآوری کرده است. مسئله تعریف ساده ای دارد؛ اگر کسی با خودرویی لوکس تصادف کند، بیمه ثالث تنها خسارت هایی را تقبل می کند که بیشتر از دیه کامل یک انسان نباشد. قبلا رقم های بیشتر از این مبلغ به عهده راننده ای گذاشته می شد که مسبب حادثه شده بود.

روزنامه هفت صبح: طرح دوباره قانون بیمه در مورد تصادف با خودروهای لوکس، یک بار دیگر اهمیت بیمه بدنه را برای جامعه یادآوری کرده است. مسئله تعریف ساده ای دارد؛ اگر کسی با خودرویی لوکس تصادف کند، بیمه ثالث تنها خسارت هایی را تقبل می کند که بیشتر از دیه کامل یک انسان نباشد. قبلا رقم های بیشتر از این مبلغ به عهده راننده ای گذاشته می شد که مسبب حادثه شده بود. حالا وضع فرق کرده و برای رونق دادن به بازار بیمه های بدنه هم که شده، می گویند افراد، به طور خاص آنهایی که ماشین گران تر از حد متعارف دارند، باید برای خودرویشان بیمه بدنه بخرند و مابقی خسارت را از طریق بیمه نامه بدنه بگیرند.
به همین خاطر فکر می کنیم مطالعه دوباره قوانین بیمه بدنه برای همه آنهایی که در خیابان های کشور رانندگی می کنند الزامی است. بیمه بدنه خودرو بیمه ای غیراجباری و برای جبران هزینه های مالی است که در اثر خطرات و حوادث غیرقابل پیش بینی، برای اتومبیل اتفاق می افتد. در بیمه بدنه خودرو، بیمه گر، متعهد می شود خسارت های وارده به وسیله نقلیه بیمه شده ناشی از حوادث مختلف را جبران کند.

مزایای بیمه بدنه خودرو

در نگاه کلی باید گفت پرداخت کل خسارت به صورت نقدی، قابلیت انتقال بیمه بدنه و تخفیفات به خودروی دیگر، استفاده از تخفیف خسارت، پرداخت حق بیمه به صورت قسطی، پرداخت خسارت حتی در صورت مقصر بودن راننده و پرداخت کل مبلغ خودرو با کسر فرانشیز در صورت سرقت خودرو را به عنوان مزایای بیمه بدنه خودرو می دانند. همچنین حالا می دانیم که اگر پوشش مالی مقصر حادثه برای جبران خسارت کافی نبود، خودتان می توانید از محل بیمه بدنه، باقی خسارت را دریافت کنید.
بهترین شرکت برای بیمه بدنه خودرو کدام است؟
پوشش های مختلف در بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه خودرو شامل دو مجموعه پوشش است؛ پوشش اصلی که با خرید بیمه بدنه دریافت می شود و پوشش اضافی که با توجه به نیاز مشتری و مجزا خریداری می شود.

سرقت کلی: اگر خودرو دزدیده شود یا بخشی از آن به سرقت برود یا در حین سرقت به خودرو و قطعات خسارتی وارد شود، بیمه بدنه خودرو این هزینه ها را پوشش خواهدداد.

آتش سوزی، صاعقه، انفجار: خساراتی که به خودرو و یا قطعات یدکی آن در اثر آتش سوزی، انفجار یا صاعقه وارد می شود.

حادثه،تصادف، سقوط، واژگونی: خساراتی که از برخورد اتومبیل با یک جسم چه ثابت چه متحرک یا همراه با واژگونی و سقوط باشد.

پوشش های اضافی بیمه بدنه

سرقت جزئی لوازم و قطعات خودرو: با پرداخت حق بیمه اضافی، می توان قطعات اصلی و لوازم خودرو را نیز بیمه کرد تا در صورت سرقت قطعات این هزینه توسط بیمه گر جبران شود.

شکسته شدن شیشه: این پوشش برای حوادثی مانند شکسته شدن شیشه بر اثر تغییر دما و یا متراکم شدن هوای داخل خودرو مناسب است.

حوادث طبیعی: خطرات طبیعی مانند سیل، زلزله و... با پرداخت هزینه اضافی می تواند تحت پوشش بیمه بدنه خودرو قرار گیرد.

هزینه ایاب و ذهاب: این پوشش مربوط به زمانی می شود که خودرو در اثر حادثه راهی تعمیرگاه شده و مالک خودرو به همین دلیل نتواند از خودرو استفاده کند.

پاشیدن مواد شیمیایی و اسیدی: در این پوشش خسارت واردشده در صورت پاشیده شدن مواد شیمیایی به خودرو پرداخت می شود.

نوسانات قیمت: در صورتی که در زمان بروز حادثه، قیمت روز بازار خودرو نسبت به قیمت بیمه شده آن بالاتر باشد، می توان با داشتن این پوشش، خسارت را به ارزش واقعی روز دریافت کرد.

پوشش هزینه توقف جهت خودروهای بارکش و اتوکار: این پوشش توسط برخی از شرکت های بیمه ارائه می شود که در آن بیمه گر متعهد می شود در صورت امکان پذیر نبودن استفاده از وسیله به علت آسیب وارده و ماندن در تعمیرگاه بنا بر دلایلی که شامل بیمه بدنه می شود به بیمه گذار به صورت روزانه خسارتی پرداخت کند. میزان هزینه پرداختی بیمه متناسب با نوع خودرو و ظرفیت آن تعیین می گردد.

پوشش ترانزیت: این پوشش مربوط به حوادث خارج از مرزهای ایران است و محدودیت نوع خسارت دارد. شامل سرقت کلی و سرقت قطعات نمی شود.

پوشش حذف استهلاک: برای خودروهای سواری که دارای تخفیف عدم خسارت 45 درصد به بالا هستند.

پوشش حذف فرانشیز: بخشی از خسارت که بر عهده بیمه گذار است فرانشیز نام دارد. به این معنی که در صورت خسارت، بیمه گر همه مبلغ خسارت منهای فرانشیز را پرداخت می کند. در خسارت اول سهم فرانشیز 10 درصد، در خسارت دوم 20 درصد و در خسارت سوم فرانشیز 30 درصد محاسبه می شود. ضمن این که فرانشیز شکستن شیشه 20 درصد در نظر گرفته می شود.

بهترین شرکت برای بیمه بدنه خودرو کدام است؟
تخفیف بیمه بدنه خودرو چطور محاسبه می شود؟

بیمه بدنه نیز مانند بیمه شخص ثالث در صورت عدم خسارت شامل تخفیف می شود. در صورتی که یک سال خسارتی به ماشین وارد نشود، تمدید آن با ۲۵ درصد محاسبه می شود. در سال دوم، سوم و چهارم نیز درصد تخفیف به ترتیب ۳۵، ۴۵ و ۶۰ درصد است. ضمن اینکه شرکت های بیمه، تخفیف های دیگر را مدنظر قرار می دهند مثل تخفیف صفر کیلومتر برای خودروهای نو، تخفیف منطقه آزاد برای خودروهایی که پلاک منطقه آزاد دارند، دارندگان حساب بلندمدت، تخفیف ویژه اعضای هیات علمی، بیمه عمر یکسان و البته تخفیف ویژه برای کسانی که در همان شرکت بیمه نامه شخص ثالث دریافت کرده باشند.

دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو

در تصادفی که راننده به صورت کامل مقصر تشخیص داده شود و یا زمانی که خسارت وارد شده به خودروی زیان دیده بیش از میزان سقف تعهد مالی مقصر باشد، می توان با دنبال کردن مراحل زیر خسارت را از بیمه بدنه دریافت کرد: در قدم اول باید وقوع خسارت را حداکثر ظرف پنج روز از تاریخ حادثه به شرکت بیمه اطلاع داد. همچنین باید حادثه را به مراکز پلیس انتظامی و راهور اطلاع دهید تا کروکی بگیرید. مراجعه زیان دیده به شرکت بیمه برای تشکیل پرونده قدم بعدی است.
انتقال خودرو به تعمیرگاه مجاز یا پارکینگ شکرت بیمه، بازدید خودرو توسط کارشناس بیمه گر و ارزیابی خسارت و بازسازی و تعمیر کامل خودرو در مرحله بعد انجام می شود اما یادتان باشد که در پایان همه این مراحل لازم است تا سلامت خودرو یک بار دیگر توسط کارشناس بیمه گر تایید شود. اگرچه بعضی از شرکت ها بدون یادآوری این مسئله مهم چک را صادر می کنند و در تصادف بعدی این مهربانی را با اضافه کردن مبلغی به عنوان جریمه از دماغ مشتری بیرون می کشند.
بهترین شرکت برای بیمه بدنه خودرو کدام است؟

اهمیت مضاعف بیمه بدنه برای خودروهای لوکس

در سال های گذشته اگر با خودروی گران قیمت تصادف می شد، بیمه فقط تا سقف تعهد مالی موظف به پرداخت خسارت بود و مقصر باقی خسارت را باید از جیب پرداخت می کرد. اگر مقصر استطاعت مالی کافی برای پرداخت خسارت را نداشت، قاضی رای به مصادره اموالش می داد یا به خاطر عدم پرداخت خسارت، راهی زندان می شد. این قانون با افزایش استفاده از خودروهای گران قیمت مشکلات و معضلات زیادی را به وجود آورد تا این که قانون به حمایت از دارندگان خودروهای معمولی، سقف پرداخت خسارت بیمه گر برای خودروهای لوکس را نصف دیه مرد در ماه های حرام تعیین کرد. همین موضوع باعث می شود، به میزانی که قیمت خودروی شما از 140 میلیون تومان بیشتر باشد، خسارت کمتری در تصادفات از مقصر دریافت کنید. همین امر موجب شده بسیاری پیشنهاد بدهند که بهتر است دارندگان خودروهای لوکس از بیمه بدنه استفاده کنند تا در زمان تصادف بتوانند مابقی خسارت را از محل بیمه بدنه خود دریافت کنند.

بهترین بیمه بدنه

برای خرید بیمه بدنه علاوه بر مقایسه شرایط عمومی شرکت ها مانند مدت پاسخگویی به شکایات، سطح توانگری و... لازم است تا شرایط بیمه نامه ها نیز با یکدیگر مقایسه شوند. بیمه بدنه برخلاف بیمه ثالث که تقریبا همه شرکت ها قیمت یکسانی دارند، دارای شرایط و قیمت های متفاوتی است؛ هم قیمت پایه بیمه نامه و هم قیمت هر یک از پوشش ها می توانند در شرکت ها متفاوت باشند.

بهترین شرکت برای بیمه بدنه خودرو کدام است؟
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      باید همه شرکت ها رو می نوشتین، شرکت بیمه تعاون هم کلی تخفیف داره هم بازپرداختشون خوب و به موقع بود...

    • بدون نام

      بیمه "ما" عالیه خداییش.من تصادف کردم بدنه ماشینم خیلی خسارت دید .بدون پارتی تو 2 روز خسارت رو دادن.و من از جیب هزینه نکردم.

    • محمد رضا

      خداییش بیمه رازی خوبه هزینه تصادف کردن منا تو14 روز پزداخت کردند و کاغذ بازی در ادارش زیاد نیستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج