۶۵۹۹۲۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

سکونتگاه های روستایی، مقاوم تر شدند

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در حال حاضر با اعتباراتی که به بخش مسکن روستایی اختصاص یافته میزان مقاوم سازی سکونتگاه‌های روستایی ۷ درصد در سال ۸۴ به ۳۹ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در حال حاضر با اعتباراتی که به بخش مسکن روستایی اختصاص یافته میزان مقاوم سازی سکونتگاه‌های روستایی ۷ درصد در سال ۸۴ به ۳۹ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

حمیدرضا سهرابی در جلسه تامین مسکن استان با موضوع نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اظهار کرد: در کشور صنعت ساختمان به حدود ۱۶۰ صنعت وابسته است و به عنوان یک محرک توسعه تولید و اشتغال بوده که رونق آن بطور کامل وابسته به داخل کشور است.

وی بیان کرد: از دیدگاه اقتصاد ملی، مسکن پویاترین بخش اقتصادی بوده و تشویق کننده رشد تولید و اشتغال در کشور است و ۱۲ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

سهرابی با تشریح وضعیت مقاوم سازی و تاب آوری سکونت گاه‌های روستایی در برابر سوانح طبیعی گفت: این موضوع در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، علاوه بر حفظ سرمایه‌های ملی و کاهش بار مالی دولت پس از بروز حوادث، تامین امنیت جانی و مالی روستاییان و کمک به توسعه و اشتغال مناطق دور افتاده و محروم، موجب ارتقای کیفیت زندگی و تمایل به ماندگاری در روستاها می گردد که می تواند زمینه تامین امنیت غذایی کشور و خودکفایی را فراهم سازد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان کرد: ۵۲ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند و به نسبت کشوری بالاترین نرخ جمعیت روستا به شهر را داریم و این مهم توجه ویژه ای می طلبد تا در روند اقدامات و ارائه خدمات تسهیل گری صورت پذیرد.

سهرابی خطاب به بانکها اظهار کرد: تسهیل کردن وام مسکن روستاییان و برداشتن سدی با عنوان ضمانت و سند های سنگین که از عهده یک روستایی بر نخواهد آمد خدمتی بزرگ محسوب می شود و از پیدایش حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی نامه ها و مصوبات همه یک هدف را دنبال می کنند از مسئولان خواست واقعی تر به این موضوع تامل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وظیفه رسانه ها اگاه کردن مردم است مملکتی اباد شد که رسانه هاش به اقتصاد اهمیت دادن به دزدی وبی کاری در جامعه حساس شدن اون جامعه پیشرفت میکنه وگرنه اون مملکت دستخوش حوادث میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج