۶۶۱۱۲۷
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

رقبای نیمه جان تلگرام!

بیسفون، واتس اپ، الو و ... اینها همه نرم افزارهایی هستند که آرزو دارند حاکم موبایل کاربران ایرانی شوند و جای تلگرام را بگیرند اما برای این کار باید در یک رقابت سخت پیروز شوند. برای پیروزی در این رقابت هر کدام از این نرم افزارها باید سعی کند قابلیت های تلگرام و چه بسا بیشترش را به مشتریان عرضه کند.

هفته نامه همشهری جوان - سید میلاد ناظمی: بیسفون، واتس اپ، الو و ... اینها همه نرم افزارهایی هستند که آرزو دارند حاکم موبایل کاربران ایرانی شوند و جای تلگرام را بگیرند اما برای این کار باید در یک رقابت سخت پیروز شوند. برای پیروزی در این رقابت هر کدام از این نرم افزارها باید سعی کند قابلیت های تلگرام و چه بسا بیشترش را به مشتریان عرضه کند.
رقبای نیمه جان تلگرام!

بیسفون

بیسفون اولین پیام رسان ایرانی است و خیلی قبل تر از تلگرام قابلیت کانال را در اختیار بعضی از کاربران رسمی اش قرار داده بود. این نرم افزار به خاطر یک ویژگی مهم که ما آن را با عنوان کاربرپسندی یا یوزر فرندلی بودن می شناسیم هیچ وقت بین ایرانی ها محبوب نشد.
رقبای نیمه جان تلگرام!


بله

معلوم نیست چرا بانک ملی باید دست به طراحی یک پیام رسان بزند اما خب از آنجا که اینجا همه چیز سر جای خودش است، لابد بانک ملی در راستای وظایفش دست به طراحی پیام رسان زده است. «بله» حتی از تلگرام هم سریع تر است و در شرایطی که اینترنت در حالت Edge هم باشد به خوبی کار می کند و در بین نرم افزارهای ایرانی کیفیت قابل قبولی دارد.
رقبای نیمه جان تلگرام!

سروش

صدا و سیما صاحب اصلی پیام رسان «سروش» است. سروش که یکی از جدی ترین رقبای تلگرام در ایران به شمار می رفت، در همان چند روز اولی که تلگرام فیلتر شد، حدود دو میلیون کاربر را جذب کرد اما از آنجا که این نرم افزار به لحاظ زیرساختی توان کاربران زیاد را نداشت، هنگ کرد و به قول معروف پایین آمد!
رقبای نیمه جان تلگرام!


آی گپ

شنیده ها حاکی از این است که «آی گپ» توسط گروهی از دانش آموخته های دانشگاه شریف که طراحان مونوگرام هم هستند، طراحی شده است. طراحی گرافیکی خوب، سرعت بالا و ویژگی های شبیه به تلگرام باعث شده این نرم افزار با استقبال گروهی از کاربران مواجه شود.
رقبای نیمه جان تلگرام!


گپ

پایگاه اصلی طراحان نرم افزار «گپ» شهر مشهد است و بیش از یک سال از فعالیتش می گذرد. در یک سال اخیر هیچ وقت گپ به عنوان یک نرم افزار پرطرفدار معرفی نشد اما زمانی که تلگرام فیلتر شد، سایت الکسا گپ را به عنوان پرمخاطب ترین نرم افزار ایرانی معرفی کرد. گپ طراحی و سرعت خوبی دارد و سعی کرده بیشتر قابلیت های تلگرام را در خود جای دهد.
رقبای نیمه جان تلگرام!


ویسپی

شنیده ها حاکی از این است که «ویسپی» مدت ها قبل توسط شرکت «شاتل» و شرکای نامعلومش از یک کشور شرقی خریداری شده و سرورهایش به داخل کشور منتقل شده اند. ویسپی جدی ترین گزینه برای جایگزینی تلگرام بود اما محدودیت هایش باعث شده کاربران ایرانی از این نرم افزار استقبال نکنند و تلگرام فیلتر شده را به این نرم افزار ترجیح دهند.
رقبای نیمه جان تلگرام!


سیگنال

تا همین چند وقت قبل اصلا کسی از وجود «سیگنال» خبر نداشت اما شباهت بسیار زیادش به تلگرام باعث شده مهمان ناخوانده رقابت بین پیام رسان ها باشد. سیگنال یک نرم افزار خارجی است که تمامی ویژگی های تلگرام به جز کانال را دارد و هیچ بعید نیست که در اولین نسخه به روزرسانی اش کانال را هم به قابلیت هایش اضافه کند. اگر کانال ها به سیگنال اضافه شوند می تواند به راحتی دل ۴۰ میلیون کاربر ایرانی را به دست بیاورد و برنده بی همتای رقابت باشد.
رقبای نیمه جان تلگرام!


واتس اپ

این نرم افزار که سال ۲۰۱۴ توسط فیس بوک خریداری شده، مهم ترین پیام رسان در کشورهای آمریکایی و حتی بعضی از کشورهای اروپایی و خاورمیانه است. محبوبیت «واتس اپ» در ایران شبیه تیم های متوسط لیگ جزیره است؛ چرا که این نرم افزار هیچ گاه طرفداران بسیار زیادی پیدا نکرده اما همیشه کاربران ثابت خودش را داشته و آنها را حفظ کرده است. با فیلتر شدن تلگرام، واتس اپ یکی از اولین پیام رسان هایی بود که مردم برای کارهای روزمره شان به سراغش رفتند. با توجه به مالکیت آمریکایی این نرم افزار و نداشتن قابلیت هایی مثل کانال و سوپرگروه و ... بعید است این نرم افزار محبوبیت بالایی پیدا کند و احتمالا همانند گذشته به کار خودش ادامه دهد.
رقبای نیمه جان تلگرام!


الو

در کیفیت و امنیت پیام رسان «الو» همین بس که صاحب و طراحش شرکت گوگل است. الو سرعت بسیار بالایی دارد و از طراحی خوبی برخوردار است. از این نرم افزار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شده و به خاطر پشتیبانی گوگل از زیرساخت بسیار قوی برخوردار است. الو در بین کاربران ایرانی خیلی معروف نیست و به خاطر نبود قابلیت هایی مانند کانال، بعید است جایگزین تلگرام باشد.
رقبای نیمه جان تلگرام!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تلگرام تمام مواردش تیک خورده

    • بدون نام

      اگه بخوان میتونن از تلگرامم بهترشو درست کنن از لحاظ زیرساخت هم مشکلی نداره ... ولی حیف که یه عده حروم لقمه مانع از این کار میشن بگذریم ...

    • بدون نام

      حاضرم کلا گوشی موبایل رو بذارم کنار و با دود مثل سرخ پوست ها به دوستام پیام بدم ولی از نرم افزارهایی مثل سروش و موبوگرام و بله و.... اینا استفاده نکنم.دلیلش هم واضح واضحه همه هم میدونن

    • بدون نام

      باسلام
      بنظرمن تنهاچیزی که این نرم‌افزارهااصلا بهش اهمیت نمیدن یکی فضای‌ابریست که براشون معنی نداره ویکی هم سیستم‌کدگذاری اطلاعات فقط حرف زدن وفکرمنافع بودن که کارنمیکنه ازبس دروغ گفتن کسی رغبت‌نمیکنه ازبرنامه‌هاشون استفاده کنه خودمن اگه ازانواع فیلترشکن استفاده کردم هیچکدوم ازاینهارو نصب نمیکنم مثل فیسبوک چکارکردن هنوزم بعد۱۵سال دارم استفاده میکنم بیشترهم قابل اعتمادند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج