جاباما
۶۶۱۶۷۶
۳ نظر
۵۰۲۵
۳ نظر
۵۰۲۵
پ

۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)

چه چیزی یک سلاح را قدرتمند می سازد؟ قدرتمندترین سلاح های جهان در طول تاریخ کدامند؟ البته در مورد سلاح ها واژه ی «قدرتمند» می تواند معانی مختلفی داشته باشد که بر اساس دیدگاه شخصی هر فردی متفاوت خواهد بود.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: چه چیزی یک سلاح را قدرتمند می سازد؟ قدرتمندترین سلاح های جهان در طول تاریخ کدامند؟ البته در مورد سلاح ها واژه ی «قدرتمند» می تواند معانی مختلفی داشته باشد که بر اساس دیدگاه شخصی هر فردی متفاوت خواهد بود. برای مثال از نظر برخی سلاحی که توان ویرانگری بیشتری داشته باشد قدرتمند تر است زیرا خوف و ترس را برای مدت بیشتری و به شکل وحشتناکی در دل دشمن ایجاد خواهد کرد.
هر چیزی که بتواند زندگی انسان ها و ساخته های او را نابود کند قدرتمند است. اما در طرف مقابل نیز هر وسیله دفاعی که بتواند از جان و مال انسان ها در برابر این گونه سلاح های مرگباری محافظت کند نیز قدرتمند در نظر گرفته می شود.
در تاریخ هیچ چیز باعث نشده که کشورها نخواهند نشان دهند که ساخته های آن ها تا چه اندازه مخرب بوده و یا می تواند از آن ها در برابر استفاده از سلاح های مخرب محافظت نماید. در ادامه شما را با قدرتمندترین سلاح هایی که در طول تاریخ برای حمله به دشمن و یا به عنوان وسیله ای دفاعی مورد استفاده قرار گرفته اند آشنا خواهیم کرد.
۱-توپ تزار
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)

این توپ حکاکی شده بزرگ ترین خمپاره اندازی است که تاکنون بدست بشر ساخته شده است. وزن این توپ ۳۸ تن بوده و ۵.۳۴ متر طول دارد. توپ تزار در سال ۱۵۸۶ ساخته شده و اکنون در کاخ کرملین مسکو قرار دارد.
۲- موشک بالستیک بین قاره ای آر-۳۶
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
تفاوت بین توپ تزار و این موشک بالستیک بین قاره ای ساخت روسیه تعداد کلاهک های هسته ای است که می تواند حمل کند و همچنین این واقعیت که از روی زمین خشک نیز می توان آن را پرتاب کرد. با قدرت انفجاری که این موشک دارد برای ایجاد یک هلوکاست هسته ای مشکلی نخواهد داشت.
3- ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
این ناو هواپیمابر با دو رآکتور هسته ای تا ۲۳ سال نیازی به سوخت گیری مجدد نداشته و ۱۳۰ فروند جنگنده اف/ای-۱۸ هورنت را در خود جای خواهد داد و حضور آن در هر نقطه ای از جهان می تواند وزنه ای قدرتمند برای تضمین خواست های ایالات متحده باشد.
۴- توپ شوِرر و دورا
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
این دو توپ غول پیکر دوران جنگ جهانی دوم ساخت ارتش آلمان بزرگ ترین توپ هایی هستند که در طول تاریخ در نبرد مورد استفاده قرار گرفته و گلوله های آن نیز سنگین ترین گلوله ای است که تاکنون در تاریخ بشر برای یک توپ ساخته شده اند.
5- کارل گرات
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
این توپ زنجیری که توسط رینمتال برای ارتش آلمان نازی ساخته شده بود بزرگترین توپ خودکششی جهان بود که در نبردهای جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت.
۶- مارک ۱
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
اولین خودرو جنگی که می توان به آن نام تانک را داد می توانست 5 مسلسل و 8 سرباز را با خود حمل کند. این تانک چندین بار روزآمد شد اما ظاهر آن ها یکسان باقی ماند. مارک 1 در طول جنگ جهانی اول توسط کشورهای متخاصم مورد استفاده قرار گرفت.
7- پردیتور
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
این هواپیمای بدون سرنشین که توسط ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و نیروی هوایی ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد هم برای بمباران و هم عملیات شناسایی و جاسوسی به کار گرفته می شود.
۸- لیزر هوایی- بوئینگ وای اَی ال- ۱
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
این هواپیمای بوئینگ حامل لیزر یک سیستم لیزری شیمایی یُدی در کلاس مگاواتی است که درون یک بوئینگ 747-400 اف سوار شده و به عنوان یک سیستم دفاع موشکی برای از بین بردن موشک های بالستیک تاکتیکی مورد استفاده قرار می گرفت اما سرمایه گذاری بیشتر روی آن در سال 2010 متوقف شد.
9- خمپاره انداز هیولا
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
بزرگ ترین توپ جهان کالیبری معادل ۹۷۵ میلیمتر داشت. این توپ که توسط جوزف پیزهانس ساخته شده بود در طول محاصره آنتورپ در سال ۱۸۳۲ به شهرت افسانه ای خود دست یافت.
۱۰- پوکهارت وون استیر
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
با دهانه ای به شعاع 80 سانتیمتر این توپ بزرگ بزرگ ترین سلاحی بود که در قرن پانزدهم اتریش مورد استفاده قرار می گرفت. این توپ اکنون در موزه ای در وین اتریش قرار دارد.
11- موشک ترایدنت 2 دی 5 اس ال بی ام
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
این موشک که از زیردریایی شلیک می شود حاوی هشت کلاهک هسته ای گرمایی است که هر چیزی در نزدیکی های هدف را نیز نابود خواهد ساخت.
۱۲- ویروس کایمرا
۲۵ سلاح قدرتمند در طول تاریخ (۱)
همانطور که قبلاً هم گفتیم توانایی نابود کردن یک شهر را داشتن با فشار دادن یک دکمه تنها یک راه برای اندازه گیری قدرت یک سلاح ویرانگر است اما توانایی از بین بردن انتخابی و رفته رفته جمعیت یک منطقه با یک بیماری یا ویروس آن قدر وحشیانه است که باید در صدر این فهرست قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shams

      فقط میکوشیم تا نصل بشر را منقرض کنیم همین

    • حسین فرجی

      افرادی که با دانش کافی سیاست داخلی عربستان سعودی را بررسی می کنند، از بازداشت های بسیار زیاد روحانی ها و روشنفکران برجسته در تابستان امسال به عنوان نشانه ی تنش های داخلی در عربستان یاد می کنند. هیچ ضمانتی وجود ندارد که با مرگ یا برکناری ملک سلمان، روند جانشینی مسیری آرام را طی کند. چرخه نهایی دستگیری ها فقط موجب تقویت این احساس می شود که مجادله بر سر جانشینی، معضل بسیار پیچیده تری از موضوع خواسته پادشه و پسرش است.

      عربستان در مرحله ای بسیار مهم و حیاتی قرار گرفته است: اقتصاد کشور با پایین آمدن قیمت نفت، دچار نوسان شده ؛ جنگ در یمن موقعیتی دشوار و خطرناک به وجود آورده؛ قطع روابط با قطر اشتباه بزرگی است؛ نفوذ ایرانیان در لبنان، سوریه و عراق غیر قابل انکار شده؛ و مسأله جانشینی یک علامت سوال باقی مانده است. طی نیم قرن گذشته، این دوران، پرتنش ترین دوره در تاریخ عربستان سعودی محسوب می شود.

    • عال

      کاش عربستان به دنیا میومدم .تا گشنه و فقیر نباشم.تا تحقیر و حیوون نباشم.تا فسیل ها پولم و نخورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج