۶۶۲۷۶
۶۸ نظر
۵۰۱۱
۶۸ نظر
۵۰۱۱
پ

عواقب مجرد بودن چیست؟

غلامعلی افروز در مورد كاهش ازدواج و افزايش طلاق در جامعه گفت: خانواده ها بايد بدانند كه اگر کسی در سن ازدواج بوده و عمدا ازدواج نکند دچار عوارضی چون اضطراب، افسردگی و بدبینی مي شود و بهترین و مؤثرترین رویکرد فرزندپروری این است که باید بچه‌ها را عروس و داماد تربیت کنیم.

خبرگزاری مهر: غلامعلی افروز در مورد كاهش ازدواج و افزايش طلاق در جامعه گفت: خانواده ها بايد بدانند كه اگر کسی در سن ازدواج بوده و عمدا ازدواج نکند دچار عوارضی چون اضطراب، افسردگی و بدبینی مي شود و بهترین و مؤثرترین رویکرد فرزندپروری این است که باید بچه‌ها را عروس و داماد تربیت کنیم.

این روان‌شناس با تأکید بر اینکه بچه‌ها از شانزده‌ هفتگی دوران جنینی می‌آموزند گفت: ثابت شده اگر بخواهیم جنین حافظه قوی داشته باشد باید برای او قرآن بخوانیم و سخنرانی کنیم و این موضوع، موضوعی است که قابل تجربه است. بانوان می‌توانند آموزش‌های غیرمستقیم را از دوران جنینی شروع کنند. هر قدر رابطه پدر و مادر رابطه‌ با کمالی باشد کودکان بیشتر لذت می‌برند، هر قدر پدر و مادر در جهت تحقق آرمان‌های ازدواج تلاش کنند فرزندان آن خانواده قابلیت عروس و داماد شدن دل‌آرام را بیشتر خواهند داشت.

رییس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه خوشبختی مقصد نیست بلکه مسیر است گفت: خداوند می‌گوید ازدواج کنید تا دل‌آرام باشید. هدف اصلی از ازدواج رسیدن به آرامش است و از نتایج قطعی ازدواج ارضای جنسی از طریق مشروع، درآمدن از تنهایی و تشکیل خانواده است.

افروز با اشاره به سه مشخصه همسران گفت: همسران باید برای یکدیگر مثل لباس باشند چرا که لباس‌ها عیب را می‌پوشانند، به انسان مصونیت می‌دهند، از آلودگی حفظ می‌کند، با انسان تناسب دارد یعنی تنگ یا گشاد نیست و کس دیگری آن را بر تن نکرده است. دومین ویژگی همسر خوب وقف‌کردن تمام مهر و محبت خود به همسرش است يعني شجاعت، صداقت، صبوری، ایثار و احسان از ویژگی چنین زوج‌هایی است. همچنين یک همسر خوب باید به عنوان سومین ویژگی همه جاذبه‌ها، مثبت‌اندیشی‌ها، تلاش‌مداری، کلام زیبا و رفتار پرمحبت را تقدیم همسر خود کند.

وی اظهار داشت: دلیل اصلی فراوانی طلاق در جامعه عدم انتخاب دقیق همسر است به همین دلیل شعار انتخاب دقیق ازدواج پایدار باید مورد توجه قرار گیرد. ما چیزی به عنوان ازدواج آسان نداریم بلکه عروسی آسان مدنظر است که مهم‌ترین انتخاب بشر انتخاب همسر است که باید با دقت انجام شود چرا که ازدواج در این صورت پایدار و ماندگار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      بابا این حرفا چیه
      با این وضع کی میتونه ازدواج کنه

      پاسخ ها

      • طُرفه

        چه وضعی؟! ساده بگیرید توقع زیاد نداشته باشید. فعلاً روی زمین بنشینید و بخوابید تا پول خرید چوبو تخته پیدا کنید. یک یخچالو گازو یک فرشو یک اطاقو تعدادی ظروف که در خونه همه مادر پدرها نو و کهنه اش هست بیشتر میخوای ؟!؟!؟! تو شروع کن خدا یاری میکنه.

      • بدون نام

        "طرفه " خوابی یا خودتو به خواب زدی ؟؟؟؟ این همه میگی کم توقع باشین از اجاره خونه و قیمته وسایل خبر نداری؟؟؟؟ الان دیگه ازدواج حداقل یه خونه کوچیک میخواد که حتی اجارشم اسون نیست افزایش خرجای روزانه که دیگه پیشکش...
        به نظر من ادم زمانی باید ازدواجکنه که بتونه طرفشو خوشبختکنه نه اونم مثه خودش بدبخت کنه
        ازدواج مقدمات میخواد کی میخواین بفهمین ازدواج با جفتگیری حیوانات فرق داره به جای این حرفا اوضاع اقتصاد خراب مملکتو درست کنین

      • آرزو

        طرفه تو حالت بده؟. یعنی چی که تو هر خونه ای لوازم کهنه پیدا میشه. یعنی چی که تو ازدواج کن بقیشو خدا درست می کنه؟!!!!!!!. همین شماهایین که دو روز دیگه چهارتا بچه رو هم بدبخت می کنید از نداری و بی پولی. خدا به آدم عقل داده.

      • مرتضی

        باطرفه کاملا موافقم عروسیو جهیزیه چند ده ملیونی میخوان بعد میگن با این وضع......کم توقع باشین بخدا به ده ملیون هم نمیرسه هزینه داداش من کلا با ده ملیون تموم شد عروسیو جهیزیه و همه چیزا.اونی که هدفش ازدواج باشه اینطوری زندگیش شروع میشه ولی اگه هدفت چشم و هم چشمیه معلومه که نمیتونی

      • بدون نام

        طرفه خرت از پل رد شده میگی لنگش کن

      • علیرضا

        طرفه احتمالا از نظر تو یه ملافه هم بردارن بکشن وسط اتاق پدر مادرشون اون طرفش زندگی کنن.یا اصلا اون هم نه یه چادر بزنن تو یه پارک دستشویی و حموم عمومیم که هست تازه تنوعم داره هر دفعه میتونی یه جا چادر بزنی.عروسیم که اصلا حرفشو نزن خرج اضافیه به جاش ماه عسل میتونی بری امامزاده 2 تا کوچه پایینتر. پس دیگه همه چی حله.

      • من

        همتون دنبال تجملاتید
        ساده هم میشه زندگی کرد
        اصلا باید ساده زندگی کرد

      • حسین فعال

        هر چقدر هم که ساده بگیرید باز هم یه سری مشکلات هست که ربطی به ساده گرفتن نداره مثل کرایه منزل و تورم و ... بعضی هاش به عهده مسولینه

    • سینا

      چشم.شما پول برسون تا ازدواج کنیم.
      والا دوست من باباش پولدار بود.خودشم الان تاجر وضعش توپه!
      ازدواج کرد الانم کلی خوشبخته...
      فقط پول

    • mori

      عواقب مجرد بودن چیست؟ عشق و حال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره خداييش

      • بدون نام

        آرامش... نشنیدن غرو لند ... خیال آسوده تر

    • حسين طهراني

      ازدواج چيز بسيار خوبيه،ولي مجرد بودن خيلي بهتر از ازدواج هست.
      ادم مجرد نه خونه ميخواد،نه كار ميخواد،نه سرمايه ميخواد،نه حوصله ميخواد،نه درد سر ميخواد و نه...... ميخواد،فقط يه ماشين مدل بالا ميخواد.

      پاسخ ها

      • علی محمد شیرازی

        آی دمت گرم کاکو! منم نومزدی کردم بدبخ شدم رف!!!

      • بدون نام

        جالب بود.یه خونه مجردی شده استیجاری هم باشه خوبه

    • علی

      سلام. ازدواج سرابی بیش نیست ... تمام.

    • ستاره

      واقعا چرا باید ازدواج کرد!!!!
      به خصوص دخترا...
      مسئولیت و قوم شوهر و خانه داری و ...نداره،،راحت،بی دردسر ...
      فقط میمونه تنهایی...اونم که دیگه عادت کردیم
      تمام...

      پاسخ ها

      • آرزو

        آفریـــــــــــــــــن ستاره عزیز.کانلاً باهات موافقم. ازدواج کنیم که آقابالاسر داشته باشیم. که چی بشه وقتی داریم راحت زندگی می کنیم.

      • محمد

        افرین.خوبه همون خونه بابا بمونین.ولی حالا که قصد ازدواج ندارین پس حق ندارین پسر ها رو از راه بدر کنین

    • مسعود

      خواهش میکنم از تمام ابعاد این مسئله رو پیگیری کنید.
      یه جا میگفتن متاسفانه آمار خودارضایی رفته بالا، گفتیم چیکار کنیم ک بلافاصله فرمودند ازدواج! اما من وقتی میبینم نوجوان 14 ساله میگه به این بیماری مبتلاس خوب خدا وکیلی چی میتونم بهش بگم؟؟! آخه با کدوم منطقی بهش بگم برو ازدواج کن.. همه ی ما میدونم ک ازدواج به هر ترتیب بهتر از مجرد بودنه و شکی هم تووش نیست. مخصوصا توو دین اسلام ک بیش از همه بهش پرداختند.. ولی ازدواج وقتی معنای واقعی خودش رو پیدا میکنه ک آدم به اون آمادگی لازم رسیده باشه.. جوری باشه ک بشه بهش گفت مرد خونه.. باید مسئولین هم زمینه های ازدواج افرادو فراهم کنند.. رفیقم فارغ التحصیل یکی از دانشگاهای خوب در رشته ی مهندسی مکانیکه اما میگه کاری نیست.. خوب این در این حال و روز به ازدواج فکر کنه ک چی بشه :-(

      پاسخ ها

      • آرزو

        هیچی تو این حالو روز به ازدواج فکر کنه که هم خودشو هم دو روز دیگه زنو بچش رو بدبخت کنه. آفرین بهش که مجرد مونده.

    • کیمیا

      با این وضع مردای ایرانی که جز چشم چرونی کار دیگه ای بلد نیستن از عرباهم بدترن به نظرتون یه زن چه جوری میتونه ازدواج کنه اول فرهنگ سازی کنید بعدش هی ازدواج ازدواج کنید

    • آیدا

      عیب تازه پسرهای ما این هست که متاسفانه تعهد و مسئولیت را نمیپذیرند پس به زندگی سراسر بیخودتون ادامه بدید. حیف ما دخترها که با شماهاازدواج کنیم.

      پاسخ ها

      • آرزو

        آفرین آیدا. واقعاً یه دختر خوشگلو خونواده دارو تحصیل کرده که دستش تو جیب خودشه رو چه حسابی باید بیاد به یه پسر آسو پاس که از هر نظر (فرهنگی- تحصیلی- مادی) از اون دختر پائین تره بله بگه. پسر خوب پیدا نمیشه.

      • علی

        خوشبختانه اینجا جای هست که همه مردم نظرات رو میبینند. خوانندگان گرامی متوجه خواهند شد که دخترهای امروزی ما هم چقدر افاده ای و لوس شده اند. دختری که خودشو اینقدر دست بالا میگیره، همون بهتر تا تا آخر عمرش مجرد بمونه و بترشه.
        میگن ما خوشگلیم، دستمون تو جیبمون هست، تحصیلات داریم اما ننوشتند چقدر انسانیت و فهم و شعور دارند!!

      • بدون نام

        شما چقدر مسولانه حرف زدید. زندگی شما حتما خیلی باخوده. تحمل شماها باها یه من عسل همه غیر ممکنه

      • حسن

        حیف شما دختر ها ! دارم شاخ در میارم ! اولا که بایستی خوشگل باشین . اگه دختر خوشگل نباشه شوهر عمه من باید خوشگل باشه. این طبیعت آفرینشه و حکمت خداست که زن باید نرم و لطیف و مرد زبر و سخت باشن تا مکمل هم باشن. اصلا شما بگین (دخترا) : چند درصد دخترا دوست دارن شوهراشون ابرو برداره و بدنی ظریف داشته باشه. والا من که از خیلی دخترا شنیدم خودشون دوست دارن شوهراشون بدنی پر و سفت و اندامی داشته باشن : این از مسئله خوشگلی. شما ها دخترها (نه همتون بلکه اکثرا) : دیگه به اون آرایشی که بایستی بعد ازدواج داشته باشین تا برا شوهراتون تازه و نو و آکبند جلوه گر بشین ، قبل ازدواج به اون آرایش رسیدین( رنگ کردن مو، ابرو برداشتن ، و غیره ) و از این نظر اشباع شدین و از طرفی هم اکثرا چند تا دوست پسر دارین که احیانا اگه یکیشون خواست سرتون منت بزاره و بره شما به .... نیست چون دستتون پره . اون چطوری میتونین باعث بشین که یه زندگی پایدار بمونه . هان
        با این تفاسیر معلومه که شما دختر ها نیازی به امر ازدواج نمیبینین .
        چند سال پیش یه دوست دختر داشتم
        بهم که زنگ زده بود گفت امروز که داشتم با دوستام از فلان جا بر میگشتم دوتا پسر افتاده بودن دنبالمون و متلک مینداختن و همچینم با افتخار تعریف میکرد. گفتم لابد تو حرکت و کاری کردی که نظر اونا سمت تو جلب شده یا طرز لباس پوشیدنت و یا راه رفتنت طوری بوده که اونا افتادن دنبالت وگرنه منم خودم پسرم . پسرا دنبال یه دختر موقر و با حیا راه نمافتن که لیچار بار یه دختر کنن، دنبال کسی می افتن که موردی داشته باشه و خلاصه دیگه

      • آرزو

        به حسن: چرا نمی خواین قبول کنین پسرهای الان مسئولیت قبول نمی کنن. حسن آقا معلومه خودت اهل دوست دختر داشتنی. چطور یه پسر حق داره راحت با هر کس بخواد باشه و هر کاری بخواد بکنه، اما یه دختر نه. شما پسرا هستین که تا قبل از ازدواج هر کاری بخواین با دخترا می کنین بعد هم میگین اگه دختر خوبی بود که با من نمیومد. بعدش هم میرین سراغ یه دختر آفتاب مهتاب ندیده. آخه یه دختر عاقل میاد به پسرایی مثل شما بله بگه؟ چرا نمیخواین قبول کنید دخترا پیشرفت کردن و دیگه زیر بار حرف زور نمیرن؟ در ضمن پسراهایی رو دیدم که دنبال یه خانوم محجبه فوق العاده نجیب که حتی بچش هم همراهش هست، افتادن. جنستون خرابه....
        شغل ندارید، اخلاق ندارید، لوس و بچه ننه هستین، تحصیلات ندارین، تن پرور هستین . اونوقت میخواین بهتون دختر بدن. عمراً....

      • آرزو

        به علی: کی گفته تو انسانیت داری ؟ تازه مگه غیر از اینه که گفتم؟ شما پسرها تن پرور و بچه ننه شدین و فوق العاده بی مسئولیت. در ضمن مطمئن باش یه دختر حاضره تا آخر عمر مجرد بمونه ولی به پسرهایی که نمی خوان برتری دخترها رو قبول کنن بله نگه. قبول کنید دوره و زمونه عوض شده. ما زیر بار زور نمیریم. برای چی یه دختر که تو خونه پدرو مادرش تو نازو نعمت زندگی کرده و شرایط عالی (تحصیلات، ادب، شغل خوب، خانواده خوب، نجابت ...) داره، بیاد با یه بی فرهنگ آسو پاسه بی سواد ازدواج کنه؟ کسی که قبلاً با 100 تا دختر دیگه بوده و ولشون کرده. که چی بشه؟ که باز همه چیز به نفع پسرها تموم بشه. نــــــــــــــــــه. دیگه گذشت اون دوره. دخترها عاقل شدن.
        بمونید بترشید پسرها. که کسی بهتون دختر نمیده.

      • آرزو

        دوباره به حسن: تو که میگی دخترا بــــــــــــایـــــــــــــــــد خوشکل باشن چون قانون طبیعته، به نظرت پسرا نباید پول داشته باشن که بتونن یه زندگی رو اداره کنن؟این قانون نیست؟ نمیگم مولتی میلیارد باشن ولی حداقل بتونن یه زندگی رو تو این زمونه جمع کنن. وقتی یه پسر تن پرور باشه و هر روز دنبال یه دختر ، دنبال کار نمیره، بی پول میمونه در نتیجه کسی بهش زن نمیده و اون پسر می ترشه....

    • حسام

      من تصمیم گرفتم برای همیشه مجرد بمونم . هروقت هم تو خانواده این و میگم خیال میکنن من شوخی میکنم .
      ما ک رسیدیم ته خط هرچه بادا باد .
      نا امید!
      تمام

    • دنیا

      عواقب مجرد بودن چیست؟؟؟ شما هم به هموووووون چیزی که من فکر میکنم , فکر میکنید؟؟؟

    • آرش

      وقتی یکی وام 600 میلیارد تومنی بدون وثیقه می گیره بعد یه جلسه می برنش دادگاه بعد ولش می کنن و انگار نه انگار اون وقت یه جوون که می خواد دوزار وام ازدواج بگیره هفت جد و ابادش رو میارین جلو چشش همین طوری میشه دیگه

      پاسخ ها

      • امير

        آفرين عالي بود

    • آتنا

      بعد از یه مدت همه چی تکراری میشه دوباره تنها میشی ازدواج تو ایران خیلی مهم جلوه داده شده حیف مجردی و راحتی که از دست بدی نیست به حرفم فکر کنید مگه چقدر میخواد ادم عمر کنه که با اعصابش بازی کنه ازدواج از نمای دور قشنگه

    • فریبا

      من کاملا با ازدواج موافقم. ولی نمی دونم چرا اون کسی رو که میخوام پیدا نمیشه. پیدا هم که میشه 50 نفر باسم اظهار نظر میکنن. منم دیگه یه زمانی شور و حال داشتم. الان دیگه به تنهاییم عادت کردم. هییییییییی، روزگار ...

      پاسخ ها

      • من

        الان آهنگ او نیامد میچسبه
        ناز نفسش

    • ابوذر

      دوستان عزيز سلام
      من نه روان شناس هستم و نه دكتر ولي يك درد كشيده هستم همه ماها مي دانيم كه مجرد بودن هم معاب دارد هم مزايا و متأهلي هم همين طور ولي همه ما چون معتقد به دين اسلام هستيم پس لازم مي بينيم كه در موقع و سن ازدواج رسيديم ازدواج كنيم و ....
      حال بحث من روي مسئولين محترم است كه بالغ بر 98% درد من از دست همين مسئولين است شما يا دلسوز نظام هستيد يا گرگ در لباس گوسفند من به شخصه 99.99% مسئولين را گرگ در لباس گوسفند مي دانم و بس .انسان يا بايد زن باشد يا مرد يا بايد مرغ باشد و تخم گذارد يا خروس .
      مسئولين ما هم مرغند و خروس هم مي گويند جوانان و .... و هم راه هاي اسان كردن ازدواج جوانان را مي بندند.و مدام در رسانه و اذهان عموم دم از جوانان و ازدواج مي زنند و گاهي تصور مي كنم سياست هويج و چماق اوباما با ايران را با ما جوانان رفتار و انجام مي دهند حال نمي دانم چه چيزي در رفتار اوباما ديده اند كه همان را عين چيني ها كپي كرده و در بحث ازدواج و در كل ما جوانان به كار مي بندند لذا خود آنان كلاً مي دانند به بن بست عظيمي برخورد كرده اند و فقط سياست بزرگ و دهن پركن هويج و چماق بهترين راه حل است حال قضاوت به عهده مردم از يك طرف با تشويق شما را در چاهي مي اندازند كه خود مسئولين ان را كنده اند و حتي نقشه ها و مرتباً چاه هاي عظيم تر برايم ما جوانان كنده شده كه ما خبر نداريم يعني جوانان كه هنوز خامند بي خبرند باور كنيد حرف هاي است مانده ولي نمي شود گفت.

    • مریم

      این که این آقاهه میگه بچه ها را باید عروس داماد تربیت کنیم یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی از 6ماهگی که میتونه بشینه هرکاری خواست بکنه بگیم حواست باشه تو قراره فلان روز ازدواج کنی ها.....جمع کنین بابا این چرت و پرت هارو

    • من به عنوان یک مرد می گم

      من به عنوان یک مرد می گم هر کس توصیه می کنه ازدواج کنم بره خودش ازدواج مجدد کنه سر به سر ما مجردها نزاره متنفرم از ازدواجججججججججج 30 سالمه و اگه 300 سال هم عمر کنم ازدواج بی ازدواج

    • بدون نام

      پسرا كه پول ندارن سن و سالشون هم كه زياد شده، مسئوليت پذير هم نيستن مجردي هم كه به قول خودشون عشق و حاله و با يه ماشين مدل بالا رنگ به رنگ دختر خانوم‌هاي خوشگل رو به تاريخ تقويم مي تونن راحت داشته باشن. خوب نتيجه اينكه بازار خواستگار راكده و دختر دم بخت يا بايد آرايش كنه و تيپ بزنه تا يكي دو روز با اين پسر و اون پسر باشه و يا اينكه بشينه و كنج خونه تنهايي طي كنه. همون بهتر كه با اين وضعيت نسل ايراني منقرض شه. بهتر از اين نمي شد نسلي رو از بين برد آفرين اعراب حاشيه خليج فارس كه برنامه ريزي هاتون تا 30 سال آينده كاملاً به نتيجه رسيده

    • الی

      تو فرهنگ ما یه دختر اگه بخواد از راه درستش ازدواج کنه هیچ راهی نداره جز اینکه منتظر خواستگار بمونه و اگه مناسب خودش پیدا نکرد مجبوره که تنها باشه،پس مشکل فقط آقا پسران که باید بخوان ازدواج کنن که با وضع اشتغال و اقتصاد مملکت ما مسلماً کم پیش میاد که پسری ازدواج کنه

    • بدون نام

      من دو تا برادرای کوچیکتر از خودم ازدواج کردن.یکیشدن که تازه یکسال نشده کلی مشکل دعوا و اختلاف و ساز جدایی میزنن. اون یکی هم بخاطر وام سه میلیونی ازدواج گریشو در آوردن. هنوز هم نتونسته بگیره در راستای تسهیل امر ازدواج جوانان.

    • Ayda

      نمیدونم چی بگم نظر هموتون رو خوندم ولی به قول اوندوستمون نسل ایرانی منقرض بشه بهتره راستی اون اقایی که گفته دختر ازدواج نکنه میترشه تو نمیترشی؟
      واقعا متاسفم که تو همچین جامعه ای زندگی میکنیم البته زندگی نیست مرگ تدریجیه

    • پونه

      من یکی که حاضر نیستم به خاطر اضطراب، افسردگی و بدبینی ... تن به ازدواج بدم- الان دارم کیف دنیا رو میکنم - خودم آقا ی خودمم ، خودم نوکر خودم ....

    • مجتبی

      خب اگه ازدواج کردیم و خدا درست نکرد چی؟
      تو میای جواب صاحبخونه و شکم گشنه و خرج و مخارج خونه و پول اب و برق و... بدی؟
      تازه خرج مراسم و لوازم اولیه زندگی و ... فاکتور گرفتم
      یه روز برو دادگاه ببین چند در صد طلاقا واسه وضع بد اقتصادیه
      برو ببین چرا زن و شوهرا بهم خیانت میکنن
      واقعا اگه پول بود اینقد خیانتم بود؟

    • ماریه

      ای بابا چقد همه انرژی منفی بهم میدین ،من 18 سالم بود که ازدواج کردم شوهرمم 22 سالش بود . واقعا میگم ما از صفر شروع کردیم فقط توکلمون به خدا بود الان 12 ساله از زندگیمون میگذره شکر خدا هم خونه و ماشین داریم هم تمام چیزایی که از خدا خواستیم. ازدواج کنید برکت زندگیتون با خدا

      پاسخ ها

      • عاغا غوله

        خدا به حقّ 5 تن تا آخرش به خیر و خوشی زندگی کنید و محتاج دست نامرد نشید..
        ما هم ناراحتی خودمونو داریم آبجی..
        من میگم آخه چرا باید اون دختری ک فقط جرمش حجابشه و باباش از مادرش طلاق گرفته باید خونه نشین بشه حال اونکه سی سالشه.. تازه اهل نماز و روزه هم هست.. جرم این دختر چیه آخه :-(

      • آرزو

        ماریه جان شرایط 12 سال پیش با الان خیــــــــــــــــــــــــــــــلی فرق می کرد.
        خوشبخت باشی.

    • بهناز

      ازدواج خوبه ولی با آدمش من که هر چی خواستگار داشتم شرایطشان با من همخوانی نداشت

    • خندون

      بخدا دختر خانوما اگه یکم شل بگیرن و آقایون هم سو استفاده نکنن از این نکته همه چی خوب و خوش دنبال میشه و هیچ مجردی نمیمونه...

    • بدون نام

      حالا دیگه بررسی مسائل رنگ و بوی سیاسی گرفته اگه دهه 70 بود می گفت با این شرایط اقتصادی ببینید بچه هایتان امکان ازدواج دارند یا نه و ... .

    • شمس

      دقیقا هدف از ازدواج رو بر عکس نوشتی..اول تشکیل خانوادس..دوم آرامشه بعد ارضای جنسی از طریق به قول خودت مشروعه..

    • ریحانه خانم

      این نظر کسیه که 10ساله ازدواج کرده
      عزیزای من وقتی شوهرم اومد خواستگاری با لباس کارگریش اومد که به قول خودش در عمل بگه پول انچنانی نداره اما وقتی شد داماد مامانو خواهر بزرگم که الان دخترش شوهر کرده و ازخدا میخوام تقاص کاراشو ازش بگیره شوهرمو میزدن تو شرم که این کیه این همه خواستگار بهترداشتی حتی میخواس حالشوبپرسه میگف سیدمحمد خره چطوره یامامانم جونمونو بالااوردکه جهاز دارم میدم عروسی باید فلان تالار گرفته بشه سرتونو درد نیارم الان ازهمه بریدم خودممو شوهرمو پسرگلمون که وقت مدرسشه.به خدا ازدواج خوبه به شرطی که درست انتخاب کنی و عاقلانه ادامه بدی.ایشاالله همه دختر پسرای این صفحه چه موافق و چه مخالف که قطعا ظاهریه و ته دلشون دوست دارن باازدواج خوش بخت بشن همه ازدواج کنیدو خوش بخت بشید

      پاسخ ها

      • فری

        ایشالله خوشبخت باشی خواهر گلم.اصل خودتی و دختر گلت و اون شوهرت. زندگی می چرخه با کم و زیادش.دلتو صاف نگه دار فقط. نذار ناراحتی و کینه توش لونه کنه.

    • گاگول بلا

      توی این دوره زمونه سخت ترین کار ازدواجه ....
      کیس خوب کم گیر میاد ! چه برا دخترا و چه برا پسرا .... . ولی اگه پسر و یا دختر جامعه ما دنبال ظاهر طرف نباشند کمی هم به شخصیت بها بدهند نصف این آمار طلاق ها و ازدواج نکردن حل میشه ..

    • ماریه

      مگه من چی گفتم که اینقد منفی بهم دادین . اینکه گفتم یه کم توقعتون رو بیارید پایین و توکلتون به خدا باشه،حرف بدیه عایا؟

    • زهرا

      والله صادقانه
      من دختری هستم 28 ساله
      نمیگم خوشگلم اما زشت هم نیستم
      نمیگم پولدارم اما از یک خانواده معمولی هستم
      از لحاظ فرهنگی همه تو خونه ما تحصیل کردن و شغل پدرم هم ارزوی همه پسر بچه های کوچیکه
      خودم کارشناسی ارشدم
      تاحالا حتی 1 دوست پسر هم نداشتم و به هیچ کس نگاه جنسی نکردم
      تاحالا هیچ شیطونی نکردم
      توقع خاصی ندارم فقط میخوام طرفم منطقی و یکی تقریبا مثل خودم باشه
      اما تا حالا 1 خواستگار هم نداشتم. علت چیه؟!!!!!!!!!!!!!!
      گوشه گیر نیستم. همه هم میگن تو خیلی خوش اخلاقی.
      من نمیدونم چی در من هست که تاحالا یکی هم پاشو در خونه ما نذاشته

      پاسخ ها

      • بهرام

        توکلت به خدا باشه شما که پاک هستید خدا هم کمکتون کنه خودتون هم تلاش کنید بعضی مراکز هست در زمینه همسر یابی فعالیت دارند

      • ندا

        اصلا ناراحت نباش عزیزم مشکل از تو نیست مشکل از مردای ایرانیه که هوس بازن نه تو همون بهتر که هیچ وقت ازدواج نکنی چون ازدواج مساوی بدبختیه اینو دارم راست میگم اکثر اطرافیان بنده که ازدواج کردن طلاق گرفتن علت چی بود اقایون دنبال زنه چاق خوشگل بودن تا وقتی تو جامعه ما این طرز تفکرات است واین جور ادمای عقب افتاده هستن کاری نمیشه کرد مردای ایرانی به هیچ دردی نمی خورن

      • eli

        عزیزم دیگه یکم شیطون بودنم اونقدرا بد نیست بالاخره زن هم باید بلد باشه مردی رو که دوست داره به خودش جذب کنه

    • eli

      کی میگه مردای ایرانی به درد نمی خورن؟!
      ایرانی و غیر ایرانی نداره مردا کلا" بدرد نمی خورن

      پاسخ ها

      • مهسااااا

        ناز نفسسسسسسست

    • رویا

      عزیزان من الان اگه بخوای خیلی خیلی ساده بگیری و کم توقع هم باشی باز کمه کم 20 میلیون واست تموم میشه حالا چه دختر چه پسر فرقی نداره البته پسر بیش تر ...دلتون خوشه ها

    • mitra

      ازدواج خیلی خوبه من خیلی راضی هستم حتی اگر سختی هم داشته باشه

    • ميثم

      حيف ما بريم خواستگارى دختراى ايرانى از خود راضى لياقت ندارن

    • گلبرگ

      من سال هشتاد توسن 18وشوهرم توسن22سالگى ازدواج کرديم از زير صفر, باهم دانشگاه قبول شديم وتوتموم اين سالها باوجودسختى هاى زياد که تصورشم نميشه کرد عاشقانه پشت هم بوديم حالا هم خونه داريم هم ماشين يه دختردوازده ساله هم داريم آسون گرفتن زندگى خيلى مهمه چشم وهم چشمى نباشه دنيا گلستونه سختى ها هم مثل خوشى ها گذرا هستنداميدوارم همه جوونا صاحب يه زندگى آروم وقشنگ باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج