۶۶۳۳۱۵
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

شایعه کپک زدگیِ «طاق بستان»، صحت ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: موضوع مطرح شده مبنی بر کپک زدگی اثر تاریخی طاق بستان کذب است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: موضوع مطرح شده مبنی بر کپک زدگی اثر تاریخی طاق بستان کذب است.

جلیل بالایی در یک نشست خبری به برخی انتقادات اخیر در خصوص آبگرفتگی و ترک خوردگی بناهایی مانندتکیه معاون الملک و تاق بستان اشاره کرد و افزود: تکیه معاون الملک در خط القعر آب‌های سیلابی و قناتی و آبشوران قرار دارد.
شایعه کپک زدگیِ «طاق بستان»، صحت ندارد

این مسئول اضافه کرد: ساخت و سازهای بی مورد و بسته شدن مسیرمنطقی و اکوسیستمی آبهای سیلابی و آبشوران باعث شده که این آبها مسیر طبیعی خود را طی نکنند و مشکلاتی برای تکیه به وجود آید.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رفع خطر از این بنای تاریخی با انجام برخی اقدامات خبر داد و تصریح کرد: از آب منطقه ای کرمانشاه خواسته ایم تا با انجام مطالعاتی راهکارهای کنترل و عبور آب از اطراف این بنا را به ما ارائه دهد.

وی با بیان اینکه هرساله در فصل بارش بخش هایی از دیوارهای تکیه دچار نم زدگی می شود، گفت: برای حل این مشکل نیز چند برنامه را در دستورکار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: همچنین فردا(پنج شنبه) یک تیم علمی از دانشگاه تهران به کرمانشاه خواهند آمد تا روش های علمی دقیق مستندنگاری کاشی های این بنا را به ما ارائه دهند. علاوه بر این ساز وکارهای مقاوم سازی و بازسازی کاشی های قدیمی تکیه را خواهیم داشت.

وی گفت: درحالیکه امسال میانگین رشد بازدید از بناهای تاریخی استان ۱۰درصد بوده، میزان بازدید از تکیه معاون الملک افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

بالایی در ادامه با بیان اینکه در سه تا چهار دهه گذشته هیچ اقدام مرمتی در تاق بستان انجام نشده است، گفت: مهمترین برنامه و اقدام ما در تاق بستان رفع خطر و مراقبت و حفاظت از این اثر است.

وی ضمن رد کپک زدگی این اثر تاریخی، عنوان کرد: یک اثرسنگی که در معرض فضای باز قرار دارد ممکن است در طول زمان خزه و جلبک بزند، اما کپک زدگی اثر را رد می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • مسعود

      خدایا چرا توی ایران شایسته سالاری نیست چرا هیچ چیز سر جای خودش نیست؟ خدایا کرمانشاهه و یه طاق بستان و یه بیستون و مجسمه هرکول و یه معبد آناهیتا و غار قوری قلعه و منطقه تفریحی زیبای ریجاب و کوهستان دالاهو و... بازم بگم؟ شهرم کرمانشاه در کنار شیراز بعدش هم اصفهان الان باید قطب گردشگری جهان باشند چون آثار باستانی اصفهان اکثرا مال دوره صفویه هستن بعد از کرمانشاه و شیراز گفتم الان نباید شیراز و کرمانشاه یه دونه بیکار داشته باشه کار نخواستیم گردشگر نخواستیم نابودشان نکنن...

    • حشمت

      درود بر همه ملت ایران
      کرمانشاه با کلی آثار باستانی و کلی منظره طبيعي متاسفانه در فقر بیکاری قرق شده است واقعا برای مسولين .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج