۶۶۴۶۲۴
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

طنز؛ پوشش اخبار ناگوار در صداوسیمای شخصی

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: امروز قصد داریم به شما آموزش دهیم اگر یک روز یک صدا و سیمای شخصی تاسیس کردید، چطور باید اخبار ناگوار کشورتان را پوشش دهید:

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: امروز قصد داریم به شما آموزش دهیم اگر یک روز یک صدا و سیمای شخصی تاسیس کردید، چطور باید اخبار ناگوار کشورتان را پوشش دهید:

گام اول: وقتی یک اتفاق مهم یا فاجعه رخ داد، در نخستین گام به روی خودتان نیاورید. براساس یافته‌های پژوهشگران جمله «اصلنم درد نداشت» یا اعمالی که این مفهوم را در ذهن متبادر می‌کند، می‌تواند مرهمی باشد بر دردهای آدمی.

گام دوم: اگر دیدید مردم خیلی سیریش شدند که چرا رسانه شما خبری در این مورد نمی‌دهد، بیشتر بی‌محلی کنید، بروید سراغ آرشیو سریال‌های قدیمی و مستند و از تمام شبکه‌های تلویزیونی جومونگ، خانه به دوش و مستند آب شدن یخ‌های جنوبگان را پخش کنید.

گام سوم: اصل اول هر رسانه مردمی بودن آن است. در اینجا شما به عنوان یک رسانه مردمی وظیفه دارید به خواسته مردم توجه کنید و برای پوشش رسانه‌ای آن خبر اقدام کنید. اما چون تغییر در کنداکتور برنامه‌های یک رسانه صوتی تصویری، خط قرمزش است، پس همزمان با پخش «راز پنگوئن‌های امپراتور»، یک زیرنویسِ ریز در مورد خبر بروید.

گام چهارم: اگر دیدید خبر کذایی ول نمی‌کند و تمام رسانه‌های دنیا هم دارند آن‌را پوشش می‌دهند، در یکی از بخش‌های خبری و بعد از خبر «تولد یک بچه فیل در باغ وحشی در ژوهانسبورگ» یک اشاره خیلی ریز به اتفاق داشته باشید. اما حواس‌تان باشد بلافاصله باید خبرِ «و اما بشنوید از معلمی درایالت فلوریدا، که به خاطر ننوشتن تکالیف، به دانش‌آموزش توهین کرد» را کار کنید.

گام پنجم: اگر باز هم مجبور بودید خبر را پوشش دهید، اینجاست که می‌توانید نشان دهید چقدر حرفه‌ای هستید. پوشش تصویری و خبری از محل حادثه را که همه خبرگزاری‌ها انجام می‌دهند، شما باید بروید دنبال مصاحبه‌های مردمی و ببینید افکار عمومی در مورد این اتفاق چه نظری دارد.

البته به‌خاطر اینکه بخش‌های خبری زمان کوتاهی دارند و نمی‌توان مصاحبه‌ها را کامل پخش کرد، شما مجبورید بخش‌هایی از آن را حذف کنید و اهم مطالب مطرح شده در مصاحبه را به نمايش بگذاريد.

گام ششم: ممکن است به خاطر یک فاجعه عزای عمومی هم اعلام شود اما شما که خودتان این‌کاره‌اید و می‌دانید هر خبری قابل استناد نیست، پس اول به روی خودتان نیاورید و مثل سابق حرفه‌ای باشید و تکرارِ جومونگ را پخش کنید.

اگر بعد از چند ساعت متوجه شدید که خبر عزای عمومی صحت دارد، بلافاصله یک نوار گوشه تصویر بیندازید و کارتان را ادامه دهید. همان‌طور که گفتم، تغییر در کنداکتور برنامه‌ها خط قرمزِ یک رسانه است. برای همین اگر با همان نوار سیاه، سریال و برنامه‌های طنزتان را پخش کنید، مردم خودشان سعی می‌کنند با آن برنامه‌های شاد و مفرح، خنده تلخی داشته باشند که از صد گریه غم‌انگیزتر است.

گام هفتم: از اینجا به بعد هرکاری دوست دارید بکنید، حتی با زیرشلواری در استودیو حاضر شوید، چون معمولا بعد از طی شدن ۶ گام قبلی، مردم در حالی که زیر لب یک چیزهایی می‌گویند، تلویزیون را خاموش می‌کنند.

گام هشتم: بعد از چند ماه یک مراسم توپ برگزار کنید و از خودتان بابت پوشش رسانه‌ای لحظه به لحظه آن اتفاق تقدیر کنید فراموش نکنید که آن مراسم را با قیدِ فوریت زیاد و در تمام بخش‌های خبری پوشش دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسام

      دقیق و مفید زدی به هدف اقای نویسنده. این خصوصیات و ویژگی های بارز فقط مخصوص صدا و سیما میلی خودمونه که با اختصاص بودجه های هنگفت از جیب مردم و بیت المال، خیلی شیک توی مصاحبه های خبری دست به قیچش خوبه و استادانه مطالبی که به نفع خودش هست رو پخش می کند و نظرهای مخالف سانسور میشه. اگه دیدی و شنیدی جایزه دارید. بعد هم هر روز زیرنویس شبکه خبر :امروز در جریان منازعه و درگیری های خیابانی پلیس و مردم در آمریکا 35 تا 40 نفر کشته شدند . نمی دانم این آمار و خبرها رو از کجا می آورند.

    • بدون نام

      درست گفته میلی وحتی دروغگویی اعتبارشده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج