۶۶۴۸۶۶
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

روایت وزیر اطلاعات از نقطه شروع اغتشاشات اخیر

وزیر اطلاعات با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود بلکه دامن زدن به نارضایتی‌ها موجب بروز حوادث گشت که با همکاری و همدلی دستگاه‌های امنیتی انتظامی و اطلاعاتی برطرف شد.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان اصفهان با گرامی‌داشت یاد و خاطره سه شهید عرصه گمنامی در شمال‌‌غرب کشور و خدمه کشتی نفتکش، افزود: وجود امنیت بی‌بدیل در کشور ثمره همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها است. ثبات و مشروعیت سیاسی حاکمیت را حمایت مردم ایجاد می‌کند و حمایت مردم نشات گرفته از رضایت مردم بوده و به میزان نارضایتی شاهد کاهش حمایت و مشروعیت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات دشمن برای ایجاد تزلزل در جامعه امری طبیعی است، ادامه داد: باید جلوی سوء استفاده دشمنان از کمبودها را گرفت. مشکلات و زمینه نارضایتی از قبیل مسائل قومیتی معیشتی و ریزگردها در کشور وجود دارد و مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که می تواند به جامعه آسیب بزند اما با سرمایه‌گذاری و راهکارهای عاقلانه می‌توان آنها را برطرف کرد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: گاهی مشکل بروز این گونه کاستی‌ها را به حکومت نسبت می‌دهند که نتیجه آن تبدیل مسائل اجتماعی به مسائل سیاسی است. دشمنان در صدد ایجاد انگیزه برای اقدام علیه حکومت هستند تا نارضایتی به مسائل امنیتی بدل شود که در این صورت نیز می‌توان با فعالیت و رفع کمبودها تلاش‌های دشمنان را ناکام گذاشت.

علوی تصریح کرد: جلب رضایت توده‌های مردم با اجرای عدالت و برقراری امنیت ایجاد می شود و وظیفه حکومت اسلامی است که این موضوعات را برقرار کند؛ هرچند تأمین رضایت مردم با امکانات مادی مقدور نیست اما می‌توان با خوشرویی و حسن خلق آن را به دست آورد.

وی با بیان اینکه مسئولان و مدیران امانتدار و خادم مردم هستند، تاکید کرد: قرآن کریم، پیامبران و امامان برای مردم هستند و جمهوری اسلامی و مسئولیت‌ها نیز برای مردم است و باید به واسطه آن از مشکلات آنها گره‌گشایی کنیم.

وزیر اطلاعات خطاب به مسئولان و مدیران استان اصفهان گفت: باید از خدمتگزاری به مردم خسته نشده بلکه شکر نعمت ها را با خدمتگزاری بیشتر و البته بی‌منت به جا آورید. در پرتو حکومت اسلامی جلوی تجاوز دشمنان گرفته می‌شود و امنیت در جامعه مستقر خواهد شد و مسلمان و غیرمسلمان زندگی آسوده خواهند داشت. بنابراین همه آحاد جامعه باید از امکانات نظام اسلامی بهره‌مند شود.

علوی با تاکید بر اینکه باید به عنوان خدمتگزاران مردم همه توان خود را به کار بگیریم تا دل شکسته‌ای را شاد کنیم و در این صورت می توان رضایت الهی را به خود جلب کرد، اظهار کرد: مسئولان باید دل‌های شان لبریز محبت و عطوفت به مردم باشد و امیال سیاسی و حزبی را در ارائه خدمات به آنان لحاظ نکنند.

وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود بلکه دامن زدن به نارضایتی‌ها موجب بروز حوادث شد که با همکاری و همدلی دستگاه‌های امنیتی انتظامی و اطلاعاتی برطرف شد. مردم به خاطر امیدهایی که به نظام دارند از همراهی با اغتشاشگران پرهیز کردند، اما دشمنان و بدخواهان نظام با بزرگنمایی آشوب ها در صدد انتشار اغتشاشات به همه کشور بودند اما پایان یافتن اتفاق طی ۴ تا ۵ روز مایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران شد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه حضور سرمایه گذاران در عرصه اقتصادی موجب رفع بیکاری و چرخش اقتصاد خواهد شد، اظهار کرد: لازمه فعالیت بخش خصوصی تامین امنیت است سرمایه‌گذاران با کوچکترین احساس ناامنی پا به عرصه می گذارند و نباید در مبارزه با مفاسد اقتصادی از قوه قهریه استفاده کرد.

علوی با بیان اینکه در مبارزه با تروریسم مغز و آنان را هدف قرار می‌دهیم، افزود: برخورد با مفاسد اقتصادی با دیگر مسائل متفاوت است و باید جلوی فرار سرمایه را گرفت تا در کاهش بیکاری تاثیر گذار باشد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از افراد در دامن زد به موضوعات و احساسات مردم، خاطرنشان کرد: با انسجام و همدلی ریشه کمبودها را بخشکانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اعتراض مردم بی عدالتی و تورم است

    • بدون نام

      خدایا مسولان ما را از خواب غفلت بیدار کن مردم دارن در مشکلات اقتصادی غرق میشن آقایان دارن دنبال شروع کنده اعتراضات میگردن الان هم دیر شده زودتر مشکلات مردم حل کنید

    • بدون نام

      مسیله روپاک نکنیدحل کنیدافغانیارواخراج کنیدشغلهای ایرانیارواشغال کردن

    • بدون نام

      عطوفت تنها چیزی که ندارن عاطفست برسر حاملها بامردم فقط برایان 4 جارایگانه عاطفه دارن مسیولان مردم نمیبینن بسرمامیرسه زوردارن دروغ میگم

    • محمدرضا بختیار

      گزارش وزیر اطلاعات نسبت به سایر گزارشها و سخرانی های ایراد شده مقبول تر بود و نقطه شروع را به واقعیت داخلی خواند شاید در مورد دیگر گزارش ها به استناد گزارش صادقانه ایشان قابل پذیرش باشد منظورم گزارش در مورد ماههای گذشته هست

    • مهدی

      نیازی به ریشه یابی نیست به فکر مردم مستضعف و پابرهنه ها باشید این اصل است.هنوز گرانی بیداد می کند...

    • ناشناس

      دشمن بیدار است از هر فرصتی سعی در نفوذ دارد این ما هستیم که باید به وظیفه شرعی وملی خود از دست اوردهای انقلاب وخون شهداء دفاع کنیم مانع نفوذ فودالیسمها وخوانین و فرصت طلبها که صدها سال خون این ملت را مکیده شویم

    • بدون نام

      جناب علوی,با تشکر از دیدگاه شما که بسیار واقعگرا تر از دیدگاه اقتصادسازان حکومت و دولت است,چرا تامین رضایت مردم نا خشنود با امکانات مادی نا ممکن است؟مگر امکانات مادی فقط برای دزدان بالا نشین است که چپ و راست مردم و بیت المال را غارت می کنند و به ریش نظام و حکومت می خندند؟اگر دست دولت این قدر از نظر امکانات تنگ است چرا در مورد خودیها این همه دست و دل باز و بی خیال است؟مگر با تدبیر و خرد خدادادی نمی شود لنگه ها را متعادلتر کرد؟چرا حکومت اجازه می دهد روزی مردم از گوشت و برنج و حبوبات و غیره برای پر کردن کیسه واسطه ها و رانت خوارها قیمتشان بی حساب بالا برود ,در حالی که تجربه همین نظام نشان داده است که توزیع ارزاق عمومی به طریق تعاونی یا سهمیه بهترین و موثر ترین روش مقابله با ادمخوارهای مقدس نمای میدانها و وارداتچیها نورچشمی است

    • موسوی

      باسلام
      به ضرص قاطع عرض می کنم چنانچه دولت اراده جدی بکند مشکل بیکاری که سهله هرمشکل دیگری را نیز براحتی حل می کند متاسفانه مسئولین مربوطه بویژه در حوزه های اشتغال و اقتصاد ناکارآمد هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج