۶۶۴۹۲۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مصباح یزدی: ترامپ یک دیوانه است

مصباح یزدی: امروز در پیشرفته ترین کشور جهان، فردی دیوانه حاکم شده است و این جامعه در تمامی ابعاد اخلاقی و معنوی عقب مانده است و حتی در اقتصاد که بسیار مدعی آن هستند نیز امروز ورشکست شده اند و اینها نتیجه دوری از مدیریت و نقشه راه الهی است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: ولی فقیه جامع الشرایط بر اساس آموزه های دینی و نقشه الهی و با دلسوزی و گذر از منافع شخصی جامعه را هدایت می کند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شنبه شب در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه نیروی انتظامی با بیان این که خداوند متعال همه خلقت را بر اساس تدبیر و حکمت آفریده و با قرار دادن غرایض، آنها را هدایت تکوینی کرده است، اظهار داشت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات دارای ظرفیت های عظیمی است و توسط انبیای الهی هدایت تشریعی شده است.

وی با بیان این که انسان ها هرکدام حکم یک اتم را دارند که در کنار یکدیگر و برقراری ارتباط و تعامل، اجزای جدید یعنی واحدهای اجتماعی را بوجود می آورند، گفت: یک واحد اجتماعی هنگامی می تواند مفید و موثر باشد که تحت مدیریت صحیح بر اساس طرح و نقشه مناسب باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همان گونه که هدایت تشریعی انسان ها توسط انبیای الهی ابلاغ شده، به همان ترتیب مدیریت جامعه نیز توسط خداوند متعال به رسولان و ائمه اطهار(ع) واگذار شده است که در زمان غیبت امام معصوم(ع) ولی فقیه جامع الشرایط وظیفه هدایت جامعه را بر اساس نقشه الهی برعهده دارد.

وی تصریح کرد: مساله ولایت فقیه چیزی جز این واقعیت نیست و انسان ها برای رسیدن به سعادت و کمال حقیقی، نیازمند حضور در یک جامعه تحت مدیریت فردی الهی هستند که بر اساس آموزه های دینی جامعه را هدایت کند.

مصباح یزدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در پیشرفته ترین کشور جهان، فردی دیوانه حاکم شده است و این جامعه در تمامی ابعاد اخلاقی و معنوی عقب مانده است و حتی در اقتصاد که بسیار مدعی آن هستند نیز امروز ورشکست شده اند و اینها نتیجه دوری از مدیریت و نقشه راه الهی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج