۶۶۵۷۶۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دورکاری و دوران تاجران خانه‌نشین

پیشرفت تکنولوژی باعث شده بتوانید یک کسب و کار تمام عیار را از اتاق های خانه تان اداره کنید و حتی به صادرات بپردازید.

روزنامه هفت صبح - علی هادی زاده: پیشرفت تکنولوژی باعث شده بتوانید یک کسب و کار تمام عیار را از اتاق های خانه تان اداره کنید و حتی به صادرات بپردازید.

به نظر شما می شود در خانه به راحتی لم داد و کسب و کاری راه انداخت؟ اگر چند سال پیش این سوال را می پرسیدید مسلما جواب منفی بود. ولی اکنون با توجه به پلتفرم های جدید تقریبا با اطمینان می توان گفت جواب مثبت است. به تازگی انواع پلتفرم های فروشگاه ساز، حسابداری، انبارداری و حتی صادرات به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته اند و باعث شده اند تا شما بتوانید یک فروشگاه آنلاین بسازید.
درگاه پرداخت خود را روی آن قرار دهید، به صورت آنلاین تبلیغات کنید، از انبار با گوشی جنس تان را به در منزل مشتری بفرستید و حسابداری کل این تراکنش ها را بدون داشتن دانش خاصی در زمینه حسابداری انجام دهید. حتی اگر محصولتان خاص باشد می توانید جنس را در معرض دید خارجی ها گذاشته و با جلب نظر آنها، به صورتی هر چند محدود صادرات کنید. برای این که کاملا با روند این فعالیت ها و هزینه های آن آشنا شوید، به سراغ هرکدام از این پلتفرم ها رفته ایم و روش کار و هزینه های آنها را برای شما محاسبه کرده ایم تا بدانید راه اندازی یک کسب و کار تمام آنلاین تقریبا چقدر هزینه بر می دارد.
دورکاری و دوران تاجران خانه‌نشین

فروشگاه ساز آنلاین

بسیاری از ما برای فروش محصولات خود نیاز به یک فروشگاه داریم. فروشگاهی ترجیحا مجازی که بتوانیم با خیال راحت از خانه آن را کنترل کرده و کارهای خود را سامان بدهیم. ولی واقعا چند نفر از ما دارای دانش و مهارت ساخت فروشگاه اینترنتی هستیم؟ به همین خاطر خارج از بحث ساختن سایت، شغلی به اسم فروشگاه ساز ایجاد شده است. در حقیقت طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از حرفه های در حال توسعه در ایران است. امروزه بسیاری از کسب و کارها در کنار طراحی سایت و معرفی محصول خود، اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی نیز می کنند. از آنجایی که طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی، به دلیل داشتن امکانات بسیار، نیازمند صرف هزینه نسبتا بالایی است. برخی از کسب و کارهای کوچک از انجام طراحی فروشگاه اینترنتی صرف نظر می کنند.
فروشگاه ساز در واقع یک افزونه است که امکانات فروشگاهی را به طراحی سایت اضافه می کند. امکاناتی نظیر خرید آنلاین، سبد خرید، ارائه محصول و توضیحات مرتبط و غیره در فروشگاه ساز ارائه شده است. امروزه تعداد زیادی فروشگاه ساز وجود دارند که هرکدام به صورتی می خواهند دل شما را ببرند. طراح فروشگاه اینترنتی با استفاده از قالب های آماده، نیازمند هزینه کمی است اما برای کسب و کارهای بزرگ و آن دسته از افرادی که رتبه سایت برای آنها مهم است، توصیه نمی شود. این دسته از افراد و کسب و کارها می توانند در صورت تمایل به طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی بپردازند.
دورکاری و دوران تاجران خانه‌نشین

هزینه آن چقدر است؟

شما دو راه پیش رو دارید. اول این که به سراغ سایت هایی مانند دیجی کالا رفته و بدون هزینه در آنجا محصول خود را برای فروش بگذارید. می توانید این کار را به عنوان یک غرفه گرفتن در یک بازار بزرگ در نظر بگیرید. معمولا این کار شامل هزینه برای شما نمی شود ولی سایت مورد نظر در سود شریک می شود. مثلا برای دیجی کالا ممکن است به حدود ۲۰ درصد برسد و برای سایتی با بازدید کمتر، ممکن است روی پنج درصد بایستد. از طرفی می توانید سایت خود را داشته باشید. در این مورد بسته به اینکه شما چقدر سفارشی سازی داشته باشید، هزینه یک فروشگاه ساز متفاوت است.

اگر بخواهید خیلی حرفه ای عمل کنید، باید قید فروشگاه ساز را زده و یک سایت کامل طراحی کنید. سایتی که هزینه آن احتمالا زیر چهار میلیون تومان نمی شود. از طرفی بعضی سایت ها به شما پیشنهاد یک فروشگاه آنلاین رایگان می دهند ولی خود را در سود شما شریک می کنند. این سود معمولا زیاد نیست و حدود دو تا پنج درصد به ازای هر خرید است. اینکه شما کدام یک از این سه روش را انتخاب کنید با خودتان است، ولی به نظر ما یک سایت مخصوص خودتان از بقیه موارد بهتر است.
انبار آنلاین

فرض کنیم فروشگاه خود را ساختید، ولی نیاز به یک انبار برای ذخیره کردن جنس های خود دارید. احتمالا اگر در فکر کسب و کار بزرگی باشید، خانه نه شرایط و نه ظرفیت نگه داری از کالاهای شما را دارد. اجاره کردن انبار هم هزینه ها و دردسرهای خاص خود را دارد که برای یک کسب و کار کوچک معمولا به صرفه نیست. اینجا است که انبارداری آنلاین به کمک شما می آید. شما می توانید با استفاده از سرویس انبارداری هوشمند پرداخت، در کمتر از یک روز انبار خود را اجاره کنید.
انبارهای مکانیزه ای با امنیت بالا وجود دارند که فقط کافی است توسط کامپیوتر یا موبایل به پلتفرم آن وصل شده و انبار خود را مدیریت نمایید. این انبارها کالاها را طبق قوانین و ضوابط استاندارد از شما تحویل گرفته و کالای شما را براساس حجم و دسته محصول در فضای مناسب قرار می دهند. پس از ورود کالا به انبار پلتفرم موجودی شما را نمایش می دهد و ثبت درخواست شما در پلتفرم پرداخت کالاها برای مشتریان ارسال می شود. همچنین می توانید با روش های ساده و استاندارد (ماژول های آماده و API) موجودی کالا و درخواست ارسال سفارش را به نرم افزارهای خود متصل کنید.
دورکاری و دوران تاجران خانه‌نشین

هزینه آن چقدر است؟

معمولا این انبارها به ازای وزن و قیمت کالا از شما هزینه دریافت می کنند. این هزینه ها بسته به شرکت ها و متغیرهای مختلف بسیار متفاوت بوده و ممکن است از رایگان تا روزی چند هزار تومان به ازای هر محصول برای شما تمام شود. ولی بحث ارسال داستان دیگری است. هزینه های ارسال از انبار نیز با توجه به قیمت و وزن متفاوت هستند. مثلا جنسی با قیمت حدود 10 هزار تومان و وزن نیم کیلو برای شما بین سه تا پنج هزار تومان آب می خورد. در عین حال جنسی با قیمت مثلا دو میلیون تومان و وزنی 20 کیلوگرمی، ممکن است حدود 27 تا 45 هزار تومان خرج روی دستتان بگذارد.
صادرات آنلاین

ممکن است کمی غیرقابل باور باشد ولی شما می توانید از همان خانه کار صادرات را نیز انجام دهید. البته صادرات در مقیاس بزرگ و با اهداف همکاری های بلندمدت تجاری از طریق در خانه ماندن محقق نشده و نیاز به یک کفش آهنین برای پیگیری امور و کاغذبازی هایش دارد. ولی فرض را بر این بگیریم که شما یک محصول خاتم کاری تولید کرده و می دانید که خارجی ها از آن استقبال زیادی خواهندکرد؛ ولی چگونه باید آن را به دستشان برسانید؟ خارج از آنکه می توانید سایت خود را در معرض دید جهانیان قرار دهید، می توانید به سایت هایی که مخصوص فروش کالای ایرانی به خارجی ها هستند بروید و جنس خود را برای فروش بگذارید.

روش کار این سایت ها به این صورت است که تامین کنندگان کالای ایرانی پس از ثبت نام و تکمیل پروفایل در این سامانه و دریافت تایید اولیه، کاتالوگ کالاهای خود و نیز اطلاعاتی در خصوص میزان و توان تولید یا تامین کالا، موجودی کالا، قیمت کالا و کلیه اطلاعات مربوط به آن را در این سامانه ثبت می کنند. از طرف دیگر تامین کنندگان سرویس های حمل داخلی و بین المللی و نیز تامین کنندگان سرویس های مربوط به تشریفات قانونی صادرات، تامین کنندگان سرویس های بسته بندی حمل سنگین یا سبک و کلیه سرویس های مورد نیاز در زنجیره فروش داخلی و بین المللی کالاهای ایرانی، نیز در این سامانه ثبت نام کرده و کاتالوگ سرویس های خود را ثبت می کنند.
دورکاری و دوران تاجران خانه‌نشین

هزینه آن چقدر است؟

در این سرویس ها معمولا کل هزینه حمل و نقل و مالیات و غیره به عهده خریدار خارجی است. از این طریق اگر در کار صادرات باشید، هزینه های شما تامین می شود. ولی اگر فروشنده باشید، شما مانند داستان فروشگاه های داخلی، یک غرفه داشته و باید به ازای فروش هر جنس درصدی پرداخت کنید. این درصدها معمولا بسته به جنس محصول متغیر است. مثلا کتاب ممکن است حدود چهار درصد باشد در حالی که صنایع دستی به ۱۰ درصد هم می رسد. این دیگر به نوع سایت و ویژگی هایی که به دنبال آن هستید بر می گردد.
حسابداری آنلاین

معمولا بسیاری از افراد به سیستم های حسابداری نرم افزاری آشنا هستند و یا با آنها کار کرده اند. ولی وقتی صحبت از حسابداری ابری و یا همان حسابدار آنلاین می شود معمولا کسی اطلاعی از آن نداشته و به دیده تردید به شما نگاه خواهدکرد. در یک تعریف ساده، پردازش ابری، روشی است که با استفاده از اینترنت بتوان به نرم افزار در فضایی دسترسی داشت که هیچ نیازی به حضور افراد بر روی یک کامپیوتر خاص نخواهدبود و نیازی به نصب نرم افزار روی سیستم های مختلف نیست. فناوری ابری به شما این امکان را می دهد که روی یک سیستم با امکانات سخت افزاری استاندارد، نیازهای مدیریت داده ها و حسابرسی را انجام دهید.
تنها چیزی که شما نیاز دارید یک مودم و اتصال به اینترنت است. اطلاعات وارد شده در برنامه حسابداری شما، می تواند از هر جایی در جهان، مدیریت و به روزرسانی شود. همچنین امکان ارتباط آنلاین در لحظه برای مدیران فراهم می شود تا مستقیما با حسابدار در ارتباط باشند و مدیریت را از طریق برنامه حسابداری روی فناوری ابری پیش ببرند. به علاوه هزینه نگهداری داده ها و اطلاعات روی سرور ابری به مراتب کمتر از هزینه تهیه نرم افزار بر روی تمام سیستم ها و خریداری امکانات سخت افزاری است. خلاصه با این نرم افزارها با خیال تخت می توانید به حسابرسی کسب و کار خود بپردازید، بدون این که بخواهید با یک حسابدار سر و کله زده یا از کسب و کار آنلاین خود برای لحظه ای دور شوید.
دورکاری و دوران تاجران خانه‌نشین

هزینه آن چقدر است؟

هر سایتی بنا بر تعریف خودش از حسابداری و امکاناتی که در اختیار شما می گذارد، یک تعرفه جداگانه تعریف کرده است. مثلا یک سایت از تعداد نامحدود سند و برگه های شما پشتیبانی کرده و روی همه آنها یک عملیات ساده حسابداری انجام می دهد. هزینه آن هم ۳۵۰ هزار تومان برای یک سال می شود. اگر به همین فرایند ساده بحث انبار و بازرگانی و دیگر چیزها را نیز اضافه کنید، هزینه شما به یک میلیون تومان در ماه می رسد. یک سایت دیگر برای حسابداری و سیستم خرید و فروش انبار از شما به صورت ماهانه ۵۰ هزار تومان طلب می کند. سایت دیگری هم تعداد سندها و فاکتور فروش ها را محدود کرده و در یک پلن، فقط ۱۰۰ تای آنها را پشتیبانی می کند. در ازای این سرویس نیز از شما ۱۰ هزار تومان در ماه می گیرد. البته در حالت نامحدود قیمت به ۳۰ هزار تومان نیز می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج