۶۶۷۲۴۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بوندس لیگا تا این حد خسته کننده است!

بایرن مونیخ در حال حاضر با شانزده امتیاز اختلاف مقتدرانه صدر جدول رقابت های بوندس لیگا را از آن خود کرده است، به نحوی که از تیم های رده های بعدی دیگر نمی توان به عنوان "تعقیب کننده" نام برد.

طرفداری: کریستین زایفرت از سران سازمان لیگ فوتبال آلمان (DFL) به تازگی صحبت هایی را در مورد کیفیت بوندس لیگا ایراد داشته و از حذف تیم های آلمانی در رقابت های اروپایی این فصل به عنوان "فصلی مایوس کننده" نام برده است. وی خواستار وجود لیگی در فوتبال آلمان شده که تیم های زیادی بر سر صدرنشینی، رقابتی جذاب و هیجان انگیز با یکدیگر داشته باشند و بتوانند در رقابت های اروپایی نیز از توان رقابت با سایر تیم ها قاره سبز برخوردار باشند.

رقابتی جذاب در صدر جدول؟ تیم هایی مقتدر در رقابت های اروپایی؟ اینها از جمله مواردی هستند که در حال حاضر در بوندس لیگا دیده نمی شود.

اختلاف زیاد بایرن مونیخ با سایر تیم های آلمانی

تیم هامبورگ به عنوان تیم هفدهم از رقابت های هجده تیمی بوندس لیگا در حال حاضر از اختلاف شانزده امتیازی با بایرلورکوزن تیم دوم این رقابت ها بر خوردار است و بایرلورکوزن نیز تا کنون شانزده امتیاز کمتر از بایرن مونیخ صدرنشین مقتدر بوندس لیگا به دست آورده است. در حقیقت از بایرلورکوزن تیم دوم جدول رقابت های بوندس لیگا هرگز نمی توان به عنوان رقیبی جدی برای بایرن مونیخ بر سر کسب عنوان قهرمانی نام برد و با توجه به فاصله پانزده امتیازی این تیم با تیم شانزدهم جدول رده بندی و فاصله شانزده امتیازی این تیم با تیم صدرجدول، می توان مدعی شد که بایرلورکوزن بیشتر برای فرار از منطقه سقوط تا جدال بر سر قهرمانی تلاش می کند.

شرایط حال حاضر جدول رده بندی رقابت های بوندس لیگا

بوندس لیگا تا این حد خسته کننده است!

122 امتیاز برتری در پنج فصل

آیا رقابت های بوندس لیگا همواره تا این حد خسته کننده بوده است؟ پاسخ به چنین پرسشی چندان پیچیده نیست. در این رقابت ها حداقل از فصل ۱۹۹۵/۹۶ که برای اولین بار قانون سه امتیاز برای هر برد لحاظ شده، وجود فاصله شانزده امتیازی در هفته نوزدهم بین تیم های اول و دوم جدول بی سابقه بوده است. پیش از این مونیخی ها در فصل ۲۰۱۳/۱۴ برای اولین مرتبه در هفته نوزدهم موفق به ایجاد فاصله سیزده امتیازی با نزدیک ترین تعقیب کننده خود در صدر جدول شده بودند که در ادامه رقابت های آن فصل نیز در تاریخ بیست و پنجم ماه مارس شاگردان پپ گواردیولا موفق به ثبت اولین قهرمانی خود در بوندس لیگا با هدایت این سرمربی اسپانیایی شدند.

اختلاف امتیازی بین تیم های اول و دوم بوندس لیگا در هفته نوزدهم 23 فصل اخیر

بوندس لیگا تا این حد خسته کننده است!

از سوی دیگر اقتدار این فصل بایرن مونیخ موضوع چندان جدیدی محسوب نمی شود، با این وجود در تاریخ بوندس لیگا هرگز تیمی بیش از سه مرتیه متوالی موفق به فتح این رقابت ها نشده بوده است، اما مونیخی ها در پنج فصل اخیر به صورت متوالی فاتح بوندس لیگا بوده اند و به احتمال فراوان در انتهای این فصل نیز ششمین عنوان قهرمانی متوالی خود را چشن خواهند گرفت. به همین دلیل اگر جمع امتیازات کسب شده توسط تیم های حاضر در بوندسل لیگا به همراه امتیازات به دست آمده در این فصل (تا انتهای هفته نوزدهم) جمع شود، اختلاف خیره کننده ۱۲۲ امتیازی بایرن مونیخ با دورتموند به عنوان نزدیک ترین تعقیب کننده به دست خواهد آمد که بسیار حیرت آور به نظر می رسد.

شش سال اقتدار بایرن مونیخ

جمع امتیازها از فصل ۲۰۱۲/۱۳

بوندس لیگا تا این حد خسته کننده است!

کمبود هیجان در صدر جدول بوندس لیگا، البته تنها مشکل این رقابت ها در فصل جاری نیست. چون سایر لیگ های معتبر اروپایی نیز در این فصل شاهد اختلاف امتیازی زیادی بین تیم صدرنشین خود با سایر تعقیب کننده ها هستند. در فرانسه پاری سن ژرمن با هشت امتیاز اختلاف صدرنشین است و در انگلیس و اسپانیا نیز تیم های منچسترسیتی و بارسلونا به ترتیب از اختلافی دوازده و یازده امتیازی با تیم های دوم و نزدیک ترین تعقیب کننده های خود بر خوردار هستند. تنها در ایتالیا رقابتی تنگاتنگ با اختلافی یک امتیازی بین دو تیم ناپولی و یوونتوس در صدر جدول وجود دارد.

البته سایر لیگ های معتبر اروپایی در چند فصل اخیر قهرمانان متنوعی را به خود دیده اند، برای نمونه در اسپانیا از فصل ۲۰۱۲/۱۳ به ترتیب تیم های بارسلونا، اتلتیکومادرید، بارسلونا، بارسلونا و رئال مادرید به قهرمانی رسیده اند و در انگلیس از فصل ۲۰۱۲/۱۳ به ترتیب تیم های منچستریونایتد، منچسترسیتی، چلسی، لسترسیتی و چلسی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده اند. و در آلمان؟ در آلمان اما از فصل ۲۰۱۲/۱۳ تنها بایرن مونیخ به عنوان قهرمانی بوندس لیگا رسیده، اتفاقی که در فصل های اخیر و در بین باشگاه های بزرگ اروپایی تنها برای یوونتوس رخ داده است.

اختلاف امتیازی حال حاضر بین تیم های اول و دوم جدول لیگ های معتبر اروپایی

بوندس لیگا تا این حد خسته کننده است!

* عدد جلوی کشورها نشان گر تعداد هفته سپری شده از رقابت های لیگ آن کشور است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استقلالییا یا چیزی نمیوفتن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج