۶۶۷۳۴۰
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

خسرو معتضد: اختلاس‌گر در ردیف پژوهشگر است!

خسرو معتضد در روزنامه جوان نوشت: آقاي اسدالله قره‌خاني، سخنگوي کميسيون انرژي مجلس گفته است: «اختلاس‌گر ۱۰۰ ميليارد توماني (چه واژه زيبايي! مانند کاوشگر، پژوهشگر، صنعتگر و غيره) در بخش اکتشافات وزارت نفت تنها سه ساعت پس از مطلع شدن، ايران را ترک کرده است.»

خسرو معتضد در روزنامه جوان نوشت: آقاي اسدالله قره‌خاني، سخنگوي کميسيون انرژي مجلس گفته است: «اختلاس‌گر ۱۰۰ ميليارد توماني (چه واژه زيبايي! مانند کاوشگر، پژوهشگر، صنعتگر و غيره) در بخش اکتشافات وزارت نفت تنها سه ساعت پس از مطلع شدن، ايران را ترک کرده است.»
او مي‌گويد: «فردي که اين اختلاس را انجام داده نامش سال‌ها فاش نخواهد شد، زيرا ممکن است اسباب سوء‌تفاهم و بي‌احترامي در بخشش وي فراهم آيد و طرف برود به مراجع جهاني شکايت کند به او اهانت کرده‌اند!»، حدود ۳۱ سال در اين مجموعه مشغول به فعاليت بوده و عمدتاً در بخش‌ مالي کار مي‌کرده است و به طريقي اعتماد مجموعه را جلب کرده بود. پدر اين فرد نيز در وزارت نفت کار مي‌کرده است.»
مشکل بزرگ‌تر شد. اين خانواده محترم حق آب و گل گردن نفت ايران دارند و بايد از آنها قدرداني شود. مجسمه اين آقا و ابوي هم بايد جلوي در وزارتخانه يا کنار نخستين چاه نفت که در مسجد سليمان در خرداد ۱۲۸۷ ه.ش فوران کرد، نصب شود.
اين فرد مسئول امور خزانه و ضمانت‌ها و مسائل مربوط به پيمانکارها همه نزد او بوده است. اين فرد کاري کرده بود که در سيستم، ردپايي از خود به جاي نگذارد. از سال ۱۳۸۶ يا پيش‌تر (قبلاً‌گفته شده بود از سال ۱۳۸۹ دزدي مي‌کرد و معلوم شد سه سال زودتر بوده است) اقدام به اختلاس کرده و تخلفات وي از سال‌هاي ۸۹ به بعد بررسي و محرز شده است که در اين زمان‌ها اين فرد به صورت تدريجي از پست خود سوءاستفاده مي‌کرده است و در اين مدت چک‌ها دوامضائه صادر مي‌شده است. (باور کنيد طوري خبررساني مي‌کنند که آدم هوس مي‌کند!) آنچه خوانديد با نکاتي که بنده در پرانتز‌ها اضافه کردم نقل از خبرگزاري خانه ملت است. چقدر هم از اختلاس‌گر تعريف شده است. آقاي مهندس زنگنه که طبق معمول عادت به سکوت و استتار دارد و به طور محفلي اعلام کرده که عده‌اي ناشناس و مجهول که معلوم نيست کي هستند و نام آنان چيست و سمتشان چه بوده برکنار شده‌اند.
در جريان حريق نفتکش سانچي آنقدر مردم را از سال‌ها پيش بي‌خبر گذاشته بودند که مردم و مطبوعات نمي‌دانستند دو دهه پيش قرار شده بود وزارت نفت شرکت ملي نفتکش ايران را در ازاي آن همه خدمات و جانفشاني‌هاي کارکنان آن در طول هشت سال جنگ نفتي خصولتي کند و بفروشد به بخش خصوصي که عده‌اي از دولتي‌ها و نفتي‌هاي پيشين چشم طمع به اين شرکت داشتند تا به بهاي مفت آن را به دست آورند. مذاکرات زيادي شد و آخر نمي‌دانم چه افراد منطقي پا پيش گذاشتند و مجلس با فروش اين شرکت استراتژيک که نفت ايران را به جهان صادر مي‌کرد موافقت نکرد و به جاي فروش آن به گردن کلفتان که صداي سکه و بوي پول شنيده بودند، قرار شد اين شرکت که شنيدم ۱۵۰ شهيد در طول جنگ داده‌ است، به وزارت رفاه و تعاون و کار و گويا سازمان بازنشستگي کشور فروخته شود و اين شرکت تنها شرکت دولتي نفتکش در جهان است که به وزارت نفت يا شرکت نفت که محصولات آن را حمل مي‌کند، تعلق ندارد.
در حالي‌که از سال ۱۹۱۵ ميلادي (۱۲۹۴ ه.ش) شرکت نفتکش بريتانيا (بريتيش تنکر) که پس از افتتاح پالايشگاه نفت آبادان در سال ۱۹۱۲/ ۱۲۹۱ه.ش تشکيل شد تا امروز که سال ۲۰۱۸/ ۱۳۹۶ه.ش است جزو تشکيلات شرکت نفت انگليس است و طي اين همه سال دو جنگ جهاني را ديده، نصف تانکرهايش در جنگ اول و نصف ديگر در جنگ دوم به وسيله کشتي‌ها و زيردريايي‌هاي آلمان غرق شده و دوباره همه را از نو ساختند و امروز تانکرهاي ۳۰۰ هزار تني دارد. تنها در کشور شگفت‌آفرين ايران است که وزارت رفاه و تعاون و کار صاحب شرکت ملي نفتکش مي‌شود و ديديد که در نهايت حيرت مردم، آقاي ربيعي که در عمرش يک روز نه متصدي مسائل و امور نفتي بوده‌ نه از نفتکش سردرمي‌آورد به چين مي‌رود و به رتق و فتق امور غرق نفتکش ايران سامان، ايران سپيد و سانچي مي‌پردازد.

من نظم سيستماتيک چرخه اختلاس را در شرکت ملي نفت و وزارت نفت تحسين مي‌کنم. از سال ۱۳۸۶ يا زودتر از آن اختلاس آغاز مي‌شود. فکر کنيد چند وزير مي‌آيند و مي‌روند و اختلاس‌گر با خونسردي کار خود را ادامه مي‌دهد. از سال ۱۳۸۹ طبق گفته اين نماينده مجلس، کمي بو مي‌برند، ولي آن آقا که نامش محفوظ است، کار خود را در کمال تبحر و خونسردي ادامه مي‌دهد. زن و بچه‌ها را به کانادا مي‌فرستد، پاسپورت مي‌گيرد، گرين کارت مي‌گيرد، عوارض خروج مي‌پردازد. آخر چگونه انسان مي‌تواند سه ساعت پس از آنکه بو مي‌برد رازش کشف شده بليت هواپيما بگيرد، از کشور به ترکيه بپرد و از آنجا به کانادا پرواز ‌کند. حالا آقاي زنگنه بنشيند و تماشا کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ژن ناتوان

      نوش جونش این نخوره یکی دیگه میخوره.هرکی میتونه بره بخوره.چه بخور بخوری اینجا.استغفرالله

    • بدون نام

      آب از سرچشمه گل آلود هستش این یکی از هزاران اختلاس هایی هستش که رو میشه صد مدیر دو تابعیتی داریم که همشون به نوبت اختلاس میکنن و میرن کانادا ...هر وقت خاوری رو.تونستن بیارن اینها رو هم میارن..ارث باباشون که نیست دل بسوزونن

    • بدون نام

      فقط پاراگراف آخر! آدم اَلو می گیره!!!

    • بدون نام

      این آقای معتضد که معلوم الحاله از سوابقش

    • بدون نام

      اقای معتضد چه طور اختلاس دیرنگفتین فقط چون میخوای قبض گاز بدی اینو میگی خب ماهم میگیم چرافرار کرده ماهم قبض نمیدیم

    • بدون نام

      بخورید و بیاشامید ولی اختلاس چی اگر دست شما باز بود چی اگر در ایران بودید چی خوب شما هم اختلاس بکنید آنچنان بکنید که نادر کرد.

    • بدون نام

      بنده دو قسط جا موندم بانک زنگ زده به رئیس ضامنم ؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج