جاباما
۶۶۸۳۰۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ویروس خطرناک در کمین رایانه‌های شخصی

به تازگی سیستم‌های عامل لینوکس، مک او اس و ویندوز رایانه‌های شخصی هدف حمله ویروس خطرناکی تحت عنوان "کراس آرت" قرار گرفته‌اند.

ایسنا به نقل از وب سایت هکرنیوز، به تازگی سیستم‌های عامل لینوکس، مک او اس و ویندوز رایانه‌های شخصی هدف حمله ویروس خطرناکی تحت عنوان "کراس آرت" قرار گرفته‌اند.
آمار حملات سایبری در سال جاری میلادی ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است و تقریبا می‌توان گفت هر روز خبرهای آن از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد.

هم اکنون خبر جدید دیگری منتشر شده است که کاربران رایانه‌های شخصی با سیستم‌های عامل ویندوز، لینوکس و مک او اس را هدف ویروس جدید و خطرناکی تحت عنوان کراس آرت (CrossRAT ) قرار داده است .

گروهی از هکرها و مجرمان سایبری به نام دارک کارالکال یا کاراکال سیاه، با انتشار و به‌روزرسانی نسخه ۰.۱ ویروس و بدافزار خطرناک کراس آرت، قصد دارند اطلاعات ارزشمند بسیاری از رایانه‌های شخصی کاربران را به سرقت برده و از آنها سوءاستفاده کنند.

این ویروس و بدافزار جدید در رایانه‌هایی با سیستم عامل لینوکس، ویندوز و مک او اس نفوذ کرده و اطلاعات موجود و ذخیره شده در رایانه‌ها را به سرقت خواهد برد.

نکته جالب توجه آن است که این بدافزار جدید توسط نرم‌افزارهای ویروس کش یا آنتی ویروس شناسایی نمی‌شوند بنابراین از قدرت تخریب و نفوذ بسیار بالایی برخوردارند و می توانند مدت‌ها بدون آنکه صاحب رایانه متوجه وجود آن بشود، به حیات خود ادامه بدهد.

هرچند که گزارش شده است که هکرها و مجرمان سایبری در ابتدا این ویروس خطرناک را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده بودند، اما حالا این ویروس و بدافزار برروی رایانه‌های شخصی عمل کرده‌اند و بسیاری از کاربران را در معرض خطر قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ نیز به اوج خود رسیده و حالا خبر اینکه قرار است در سال‌های آتی اوضاع از این که هست، هم نابسامان‌تر شود، بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی باج افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند.

در آخر باید گفت که کاربران رایانه‌های شخصی با هر سیستم عاملی که باشد، به شدت در معرض خطر نفوذ این ویروس و بدافزار خطرناک و سرقت اطلاعات شخصی‌شان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب الان چی کار کنیم ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج