۶۶۸۳۲۸
۱۸ نظر
۵۰۰۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
پ

زور کسی به مافیای خودروسازی نمی‌رسد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد، گفت: خودروهایی تولید می‌شود که مصرف سوخت بالاتر از استاندارد و سوختی پایین‌تر از استاندارد دارند.

ایسنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد، گفت: خودروهایی تولید می‌شود که مصرف سوخت بالاتر از استاندارد و سوختی پایین‌تر از استاندارد دارند.
عیسی کلانتری در همایش مبارزه با سرطان با اشاره به تاثیر آلودگی‌های زیست‌محیطی بر ابتلا به انواع سرطان اظهارکرد: محیط زیست کشور مانند بیماری سرطانی است؛ هم آلودگی انسانی و هم تقدیری که طبیعت برای ما قائل شده دراین زمینه موثر است. متوسط بارندگی در ۱۲۷ روزی که از فصل آبی گذشته ۶۰ درصد کمتر از متوسط ۵۰ سال گذشته است. اثرات کم بارشی بر بهداشت محیط کم نیست.

وی افزود: طبق گزارش‌های دانشگاه‌های صنعتی شریف و علوم پزشکی ارومیه غبارهای نمکی دریاچه ارومیه اثرات مخربی بر زندگی انسان‌ها، گیاهان وحیوانات گذاشته است. کشاورزی دراین منطقه طی ۷ یا ۸ سال حتما تعطیل می‌شود. دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال بررسی تاثیر تابش نور خورشید روی غبارهای نمکی هستند علاوه بر آن ورود فلزات سنگین به غبارهای نمکی و خیزش آن‌ها از سمت دریاچه‌های خشک شده اثرات مخربی دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تاثیرگذاری تغییر اقلیم تصریح کرد:‌ برخی از اتفاقات به دلیل مدیریت غلط است. هنوز باور نکرده‌ایم که با کم آبی زندگی و سیاست غلط خود را بر مردم تحمیل می‌کنیم. سیاست‌های غلط اقتصادی که به محیط زیست وارد می شود کمتر از اثرات شیمیایی بر سلامتی انسان نیست بخشی از آلودگی آب به دلیل کمبود منابع آبی است که توان پایش طبیعی آن به همین دلیل از بین رفته است.

وی افزود: از سال ۱۳۷۴ قرار بود کودهای شیمیایی ازت اوره که در شمال کشور استفاده می‌شد پوشش گوگردی داشته باشد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده و انواع ترکیب‌های ازت وارد آب و مزارع برنج می‌شود. در این صورت سم به جای ۴۸ساعت ظرف مدت دوماه وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود. وزارت بهداشت هیچگاه درباره افزودنی‌های غیراستاندارد اعلام نظر نکرده است. وقتی وارد روند خرید سموم کشاورزی می‌شویم فقط بحث قیمت مطرح می‌شود. ما براساس قرادادهای جاری کشور قیمت ارزان‌تر را ترجیح می‌دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تغذیه گیاهان و آبزیان به دلایل اقتصادی مورد هجمه بهداشتی و زیست محیطی قرارگرفته است. اگر وزارت بهداشت به این مسائل ورود کند دستگاههای اجرایی خدمات بهتری ارائه می‌دهند. در خصوص آلودگی هوا نیز یکی از مهمَترین عوامل سوختی است که در کشور تولید می‌شود. وزیر نفت به صراحت اعلام می‌کند که نمی‌توانم گازوئیل با استانداردهای مورد نظر محیط زیست تامین یا تولید کنیم و با این گفته جامعه را در شرایط سختی قرار می‌دهد. طبق قوانین استاندارد گازوئیل نباید بیش از ۵۰ PPMگوگرد داشته باشد اما گازوئیلهایی که در کشور توزیع می‌شود گاهی بین ۷۰تا ۱۰هزار PPM گوگرد دارند.

کلانتری با اشاره به وجود بیش از ‌ ۵۰هزار کامیون فرسوده در تهران، اظهارکرد: هر کامیون به صورت میانگین به جای ۳۰ لیتر، ۷۰ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر گازوئیل مصرف می‌کند. وقتی وارونگی دما اتفاق می‌افتد بزرگترین عامل آلودگی هوا ذرات کمتر از ۲.۵میکرون سوخت وسایل نقلیه هستند.

وی با بیان اینکه زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد، گفت: خودروهایی تولید می‌شود که مصرف سوخت بالاتر از استاندارد و سوختی پایین‌تر از استاندارد دارند. شاید حتی زور رئیس جمهور نیز برای جلوگیری از تولید این خودروها نرسد. در دولت قبل تصویب شد که خودروهای فرسوده باید به ازای خودروهای جدید از رده خارج شوند اما به دلیل قدرت صنعت خودروسازی در کمتر از یک ماه این مصوبه لغو شد. در این شرایط نباید انتظار هوایی پاک داشته باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بهداشت و محیط زیست قربانی کمپانی‌های بزرگ می‌شوند و هنوز هم زور کسی به آنها نمی‌رسد. اگر پشتوانه وزارت بهداشت را داشته باشیم می‌توانیم تا حدی مبارزه کنیم،اما نمی‌دانیم تا چه اندازه موفق خواهیم بود. مبارزه با صنعتی که ۷۰هزار میلیارد تومان در سال گردش مالی دارد، یعنی ۱۵۰برابر بودجه محیط زیست و سه برابر بودجه وزارت بهداشت، کار سختی است. آنها می‌توانند هربافته‌ای را پنبه کنند.

کلانتری در پایان با بیان اینکه اگر مردم اطلاعات کافی داشته باشند و وارد این موضوع شوند، این صنعت عقب نشینی می‌کند، گفت: بخشی از آلودگی هوا به دلیل وجود ریزگردها است. دلیل اینکه مردم بیشتر روی ریزگردها حساس هستند این است که آن‌ها را می‌بینند، اما ریزگردهای شیمیایی و تولیدات غیر استاندارد که با زور به مردم تحمیل می‌شود، بیشتر به آنها آسیب می‌رساند. محیط زیست نمی‌تواند در مقابل فشارهایی که از بیرون وارد می‌شود مقاومت زیادی داشته باشد. با اینکه اعلام کردیم جلوی تولیدات غیر استاندارد را خواهیم گرفت اما باز به لابی‌های صنعتی برخورد می‌کنیم و با بهانه‌هایی مانند حمایت از تولید داخل که به قیمت جان مردم انجام می‌شوند روبرو می‌شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جانیاز

      اقای کلانتری چراشمااطلاع رسانی نمیکنی مثل یک مرد اعلام کن کدام اقازاده جلوی شمامی ایستدلااقل بگو این مافیاچه کسانی هستند کمی مردم دارباش دولتمردبودن دردی دوانمیکند

      پاسخ ها

      • ارش

        مسئله تنها زور و... اونا نیست.. مشکل اصلی ادمای هستن که بجای خدا ترسی و حق‌الناس دنبال سهم خودشون از این کثافات قدرت سیاسی و مگنت مادی هستن.. وگرنه بقیه این مظلوم نمایی ‌ها چرندی بیش نیست... چرنده چون خادم مردم یا همون رئیس جمهور پشتش نیروی هفتاد ملیون انسان رو داره ولی فاقد بینش و شهامت لازمه‌س.. وجود بهره بردن از نیروی رای و پشتیبانی مردم در اینا نیس.. کو خادم انقلابی و خداترس کجاست ؟؟؟

    • بدون نام

      عجب. بگو میرسه.منتها سهم داریم خودمون تو سودش

    • عسل

      مگه میشه زورشون نرسه .خودشون دلشون نمیخواد جلوی گاری سازها وایسن

    • بدون نام

      این که مافیای خودرو سازی است و شما یه وزارت خانه ، چه انتظاری از مردم عادی دارید که وقتی کارشان در اداره یا نهادی گیر کند زورشان به آبدار خانه آن نهاد هم نمی رسد

    • بدون نام

      اگه رییس جمهور زورش نمیرسه استعفا بده

    • هالو

      تنها راه زمین زدن این دو غول دزد جیب مردمها تحریم خرید محصولاتشونه.ضمنا جناب کلانتری این دو خودرو ساز دولتی هستند و دست خودتون اگه واقعا انسان دلسوزی هستی اسم مافیا رو هم ببر.خودتم از اونایی ببم جان

    • بدون نام

      سازمان مدیریت خدمات کشوری گلی به جمالت

    • بدون نام

      اولین اقدام رئیس جمهور، دادن وام برای خرید خودرو های مانده در انبار بود
      یعنی چی؟

    • بدون نام

      مافیای خودروسازی؟؟؟؟
      بنزین بی کیفیته است چه ربطی به خودروساز دارد؟؟؟؟
      اکثر خودروهای وارداتی خارجی هم مصرف سوخت بالا دارند چرا مردم با اون مشکل ندارند؟؟؟
      اتفاقا مافیای واردات خودرو چینی و بی کیفیت و ...میخواد تنها صنعت داخلی رو از بین ببره...
      میدونید چقدر ادم و سازنده و مهندس و کارگر و قطعه ساز و فروشنده و . از قبل ایران خودرو نون شب در میارن؟؟؟
      این مهندسان و کارگران و ...فرزندان و پدران و همسران شما نیستند که در خودروسازی کار میکنند؟؟؟؟
      به جای حمایت فقط شکایت میکنید و آب به آسیاب دشمن میریزید......

      پاسخ ها

      • alireza

        یکی از مافیا پیدا شد. شما حتما دستت توی همین کاسه هست

    • بدون نام

      یعنی قدرت دولتم ازش کمتره

    • بدون نام

      یادتونه احمدی نڗاد وقتی رفت ایران خودرو اقای منطقی مدیر ایران خودرو به شوخی وباخنده گفت که کاری نکن به شما هم لباس ایران خودرو بپوشونم تا اینجا کارکنی بس ببینین چه قدرتی پشتش هست که راحت اون حرف رو به احمدی نژادی که خیلی توحرف رک وبی پرواست بس راست میگه کلانتری قدرت مافیاش از مافیای سیسل قویتره

    • ناشناس

      بله چون سودش تو جیب افراد خاص میره

    • بدون نام

      حداقل میتونید مجوز احداث یک کارخانه خودرو سازی دانش بنیان رو بدید

    • بدون نام

      مگه کیه چرااین مسولین پاسکاری میکنن دنبال مقصرن ولی خودشون مقصرمسولن

    • بدون نام

      لعنت خدا بر مدیریت بی خاصیت از کوچک تا بزرگ

    • احمد

      سلام
      چرت ميگه همه چيز دست خودشون هست مافيا كيان ؟خود دولت مدير عامل تعيين ميكنه خود دولت پول ملت بدبخت رو ميده به خودروسازان خود دولت قيمت خودرو تعيين ميكنه خود دولت تعرفه واردات خودروهاي كم مصرف رو چند برابر ميكنه خدا لعنتشون كنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج