جاباما
۶۶۸۶۴۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اسکی بازی در همدان، خراسان و فارس

یکی از مناطق محبوب، برای مسافران زمستان، پیست های اسکی است تا بتوانند زمستان را به حد کمال در آن تجربه کنند. البته لازم نیست در آنجا مثل یک اسکی باز حرفه ای و با تمام ساز و برگ این ورزش حرفه ای ظاهر شوید، کافی است خودتان را به یکی از پیست ها برسانید و لذت بردن را آغاز کنید.

ماهنامه همشهری سرزمین من - مریم مشتاق: برای ماجراجویان، سفر نه سرما و گرما می شناسد و نه سختی یا سستی، بنابراین حتی سرمای استخوان سوز زمستان هم بهانه خوبی برای در خانه و کنار گرمای بخاری ماندن، نیست. یکی از مناطق محبوب، برای مسافران زمستان، پیست های اسکی است تا بتوانند زمستان را به حد کمال در آن تجربه کنند.
البته لازم نیست در آنجا مثل یک اسکی باز حرفه ای و با تمام ساز و برگ این ورزش حرفه ای ظاهر شوید، کافی است خودتان را، گاهی حتی بدون نیاز به خودروی شخصی، به یکی از این پیست ها برسانید و لذت بردن را آغاز کنید.
می توانید در میان برف ها پیاده روی کنید، روی آن ها لیز بخورید و برف بازی کنید. خلاصه آن که اگر اهل سفر باشید، باریدن برف و سفیدپوش شدن کوهستان فرصت دوباره ای است برای لذت بردن از طبیعت. در این مطلب، سه پیست اسکی معروف «تاریک دره»، «شیرباد» و «پولادکف» را در غرب، شرق و مرکز کشور برای ماجراجویی زمستانه به شما معرفی می کنیم.
اسکی بازی در همدان، خراسان و فارس
توصیه های خاص؛ ایمن در پیست
• قبل از راهی شدن به سمت پیست های اسکی حتما از شرایط جوی منطقه و ساعات کار پیست مطلع شوید.
• اگر اسکی نمی کنید، از مسیرهای تعیین شده در پیست پیاده روی کنید و برای حفظ سلامت خودتان وارد مسیر اسکی بازان نشوید.
• می توانید در محل پیست ها تجهیزاتی مثل کلاه، چوب اسکی، دستکش، کفش و باتوم را اجاره کنید.
• لباس گرم و مناسب را فراموش نکنید تا از ماجراجویی تان لذت ببرید.
• اگرچه تیوپ سواری یک تفریح لذت بخش است، اما توصیه ما این است که به دلیل خطرات بالای این تفریح، در پیست ها تیوپ سواری نکنید، چون نه تنها جان خودتان که جان بقیه گردشگران را هم به خطر می اندازید.

کجا بگردیم؟؛ ماجراجویان برفی
۱. همدان
پیست تاریک دره: «پیست اسکی الوند» یا همان «تاریک دره» با امکاناتی شامل تله سیژ، تله اسکی و مسیر ویژه آموزشی پذیرای کوهنوردان و اسکی بازان است. طول مسیر تله سیژ یک هزار و ۷۰۰ متر و مسیر تله اسکی ۵۰۰ متر است. از مجموع ۲۰ رشته مرتبط با اسکی، پنج رشته اسکی «آلپاین»، «اسنوبرد»، «صحرانوردی»، «کوه اسکی» و «اسکی چمن»، در مجموعه پیست اسکی تاریک دره انجام می شود که قطعا در فصول خاصی از سال می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.
اگر تجهیزات اسکی همراه ندارید، می توانید آن ها را اجاره کنید. اگر هم سررشته ای در اسکی ندارید، می توانید یک مربی خصوصی بگیرید که هزینه کار را بالاتر می برد. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۳۸۲۲۱۵۴۵(۰۸۱) با هیئت اسکی همدان تماس بگیرید یا به نشانی اینترنتی skihamedan.ir سری بزنید.
اسکی بازی در همدان، خراسان و فارس
2. فارس
پیست پولادکف: پیست اسکی پولادکف در ارتفاعات استان فارس همه نوع امکانات رفاهی که بخواهید دارد، از پیست اسکی و تله کابین گرفته تا کافی شاپ و هتل. پیست اسکی پولادکف یکی از پیست های استاندارد ایران است که در ارتفاع دو هزار و 850 متری از سطح دریا واقع شده و شیب سطح پیست 35 درصد است. در این پست هم استفاده از تیوپ ممنوع است، اما می توانید به جای تیوپ از وسایل امن تر استفاده کنید، «موتور برفی» یا همان اسنومبیل و «لژسواری».
برای اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس سایت پیست اسکی pooladkafski.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن مجموعه 36353244(071) تماس بگیرید. اگر قصد اقامت شبانه دارید، می توانید در هتل چهار ستاره مجموعه پولادکف بمانید. برای اطلاع از قیمت ها و رزرو اتاق، با شماره 36258025(071) تماس بگیرید. نشانی سایت هتل pooladkafhotel.com است.
اسکی بازی در همدان، خراسان و فارس
3. خراسان رضوی
پیست شیرباد: اگر به صورت حرفه ای اسکی می کنید و پای ثابت پیست های اسکی هستید، دامنه های پربرف شیرباد، جای مناسبی برای اسکی کردن است، اما اگر مثل بسیاری دیگر از علاقه مندان هرازگاه، سراغی از این ورزش می گیرید، باز هم نگران نباشید، در محل این پیست می توانید وسایل کامل اسکی را اجاره کنید. تله اسکی پیست با 900 متر طول تا دل ارتفاعات منطقه بالا می رود تا اسکی بازان بتوانند در یک شیب پربرف با طی مسیری هزار و 200 متری اسکی کنند و پایین بیایند.
در این پیست، یک ساختمان مجهز سه طبقه قرار دارد که بخشی از آن کافی شاپ است و سوئیت هایی برای اقامت شبانه ورزشکاران پیش بینی شده است. اگر از شرایط جوی پیست سوال دارید، با دفتر پیست به شماره 36656330(051) تماس بگیرید یا به سایت skishirbad.com مراجعه کنید.
اسکی بازی در همدان، خراسان و فارس
لغزنده بر برف
شاید فکرش را هم نکنید که در استان نسبتا خشکی مثل خراسان رضوی پیست اسکی وجود داشته باشد. پیست اسکی «شیرباد» با آن که چند سالی بیشتر از افتتاحش نمی گذرد، اما در این مدت کم هم توانسته جایی در بین پیست های صاحب نام اسکی کشور باز کند.

چطور برسیم؟
تاریک دره: از مرکز شهر همدان، نیم ساعته به پیست اسکی می رسید. پس از رسیدن به گنجنامه، مسیر سمت چپ را ادامه دهید به جاده پیست اسکی می رسید.

پولادکف: از شهر شیراز 75 کیلومتر راه در پیش دارید. باید وارد جاده سپیدان- یاسوج شوید تا بعد از یک ساعت بهش هر سپیدان برسید. 15 کیلومتر بعد از شهر، مجموعه پولادکف را در سمت چپ تان می بینید.

شیرباد: در کیلومتر 10 جاده مشهد به چناران یا همان جاده سنتو، دو کیلومتر بالاتر از دوربرگردان «گلمکان» ورودی جاده فرعی روستای «دولت آباد» است؛ از روستا تا پیست 18 کیلومتر راه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم در خوزستان خاک بازی میکنیم و آدم خاکی درست می کنیم خلاصه اگه علاقمند به مستند هستید تشریف بیارین همه چیز خاکیه ساختمونا ماشینا وهمه چیز

      پاسخ ها

      • scorpion

        درست میگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج