جاباما
۶۶۹۳۹۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

سوروس: فیس‌بوک و گوگل برای جامعه خطرناکند

ارزباز و میلیاردر مجاری-آمریکایی معتقد است فیس‌بوک و گوگل مانع نوآوری و ابداع بوده و تهدیدی برای جوامع امروزی هستند.

خبرآنلاین: ارزباز و میلیاردر مجاری-آمریکایی معتقد است فیس‌بوک و گوگل مانع نوآوری و ابداع بوده و تهدیدی برای جوامع امروزی هستند.
سوروس: فیس‌بوک و گوگل برای جامعه خطرناکند
یهودی 87 ساله و سازمان‌دهنده انقلاب‌های رنگی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس تاکید کرد کمپانی‌های نفت و معدن، محیط فیزیکی را استثمارمی‌کنند و کمپانی‌های مالک شبکه‌های اجتماعی نیز محیط اجتماعی را!

به گفته وی، "این یک حرکت شنیع و بدکارانه محسوب می‌شود چرا که شبکه‌های اجتماعی روی چگونه فکر کردن و رفتار مردم تاثیر می‌گذارند، بدون اینکه آنها متوجه این موضوع باشند. بنابراین عواقب ناخوشایندی به خصوص در مورد صحت انتخابات و عملکرد دموکراسی دارد." {لینک}

سوروس معتقد است:"شبکه‌های اجتماعی با دستکاری در کاربران خود، آنها را به سوی اهداف تجاری فریب می‌دهند و عمدا کاربران را معتاد به خدمات خود می‌کنند و این می‌تواند به خصوص برای نوجوانان بسیار مضر باشد. قدرت شکل دادن توجهات مردم عملا در دست چند کمپانی است. تلاش برای رسیدن به آنچه استوارت میل، آزادی اندیشه نامید، بسیار طولانی خواهد بود."

سیاستمدار طرفدار انقلاب‌های رنگی هشدار داد که شبکه‌های اجتماعی باید سیستم نظارتی خود را با نظارت‌های حکومتی یکپارچه کرده و در این راه باید کشورهایی مانند فیلیپین را الگو قرار دهند.

حمله به شبکه‌های اجتماعی اخیرا گسترش پیدا کرده و در همین رابطه، «راجر مک نامی» از سرمایه‌گذاران اولیه فیس‌بوک، نوامبر گذشته با تاختن به شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک و گوگل را برای سلامت جامعه مضر دانست.

{گفتنی است غربی‌ها با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی یک دهه قبل سعی کردند سیاست،فرهنگ و انتخابات کشورهای مختلف را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار دهند و از آن استفاده و سوء استفاده‌های زیادی کردند (ترویج بهار عربی و ایجاد آشوب در خاورمیانه و شمال افریقا) و آن زمان این شبکه‌ها بسیار مطلوب و مفید بودند! اما پس از آنکه معلوم شد کشورهایی مانند روسیه با راه اندازی لشگری از ترول‌ها توانسته روی انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و سایر کشورها تاثیر بگذارد، پس از آن این شبکه‌ها آماج حملات قرار گرفته و حالا برای سلامت جامعه و دموکراسی مضر شناخته شده‌اند!!}

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      از چه نظر خطرناکه ...

    • بدون نام

      من که کاملا گیج شدم. چون سوروس صهیونیسته و میگه فیسبوک بده. مسئولان ما هم همین نظرو دارن و سالهاست فیس بوکو قدغن کردند. ولی منطقا نظر صهیونیستها باید برعکس مسئولان ما باشه. یه جای این کار اشتباهه.

    • مهدی

      خب ...سورس اظهار نظر کرد ..خوراک یک ماه کیهان فراهم شد...سر مقالات داغ داغ با حرفهای گفته و نگفته و باید میگفته ی جاسوس سورس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج