۶۶۹۹۵۰
۴۷ نظر
۵۰۱۳
۴۷ نظر
۵۰۱۳
پ

واکنش به کمک میلیاردی شهرداری به یک حسینیه‌

مدیر عامل خانه مداحان نسبت به اختصاص بودجه‌های میلیاردی به حسینیه‌ها و مراکز دینی واکنش نشان داد و گفت: برای کانون مداحان و شعائر آئینی، ۲۰۰ میلیون تومان بودجه در اواخر دوران مدیریتی آقای قالیباف مصوب شد که هنوز پرداخت نشده است.

خبرگزاری ایلنا: مصطفی خرسندی، مدیر عامل خانه مداحان در واکنش به اسناد منتشر شده درباره اختصاص بودجه ۱ و نیم میلیاردی به یکی از حسینیه‌های تهران در منطقه ۵ تهران اظهار داشت: در این رابطه اطلاعی ندارم و نمی‌دانم، ولی اگر شما بخواهید ساخت و توسعه یک فضا را انجام دهید، شاید این مبالغ لازم باشد؛ در مورد ما (کانون مداحان و بیت الحزان) نوشته‌اند که مبالغی را دریافت کرده ایم، در حالی که دروغ است و اعتباری به ما اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای کانون مداحان و شعائر آئینی ۲۰۰ میلیون تومان بودجه در اواخر دوران مدیریتی آقای قالیباف مصوب شده که پرداخت نشده است، گفت: درباره مجمع بیت الحزان که در جدولی اسم آن آمده، گفته شده پولی دریافت کرده است، در حالی که یک ریال هم پرداخت نشده در صورتی که اختصاص اعتبار به این مجمع مصوب شورای شهر است و شهرداری باید این اعتبار را اختصاص می داده که نداده است.

خرسندی ادامه داد: بنا بوده است به مجمع بیت الحزان که مسوولیت آن را بنده بر عهده دارم، ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یابد، اما هیچ پولی داده نشده و اگر بر خلاف این موضوع حرفی گفته می شد؛ دروغ محض است. حدود ۱۵۷ پیرغلام داریم که از کارافتاده و در خانه هستند هر از گاهی یک سبد کالایی که به این افراد می دادیم هم نتوانستیم بدهیم. در سطح تهران ۱۲ هزار مداح داریم. شما بررسی کنید که اگر بخواهیم یک کار تولید محتوایی یا پژوهشی انجام دهیم، چقدر بودجه لازم است و به هر حال باید مراکز توانمند را برای اجرای این برنامه‌ها کمک کنند، مگر می شود که شما مناسبت مذهبی داشته باشید و تولید محتوا نکنید؟ تولید و توزیع محتوا هزینه بر است؛ من نمی دانم چرا به این موارد توجهی نمی شود.

مدیر عامل خانه مداحان ادامه داد: متاسفانه آقایان به موارد غیردینی که می رسند، همه احساس مسوولیت می کنند و تلاش می کنند بودجه ها را تامین کنند؛ اما به ۴ نوکر امام حسین (ع) که می رسند، داد همه در می آید. آقایان برای برخی از مجموعه ها میلیاردی پول گرفتند و اگر بخواهیم حرفی بزنیم روبروی آنها قرار می گیریم. وقتی نوبت به حوزه مداحی می رسد، همه آسیب شناس می‌شوند. به جای اینکه بشینند و قوت شناسی کنند، آسیب شناس می شوند و همه هم نظر می دهند.

وی اضافه کرد: مراکز دینی از کجا باید بودجه و اعتبار داشته باشند؟ چرا می گویند این مراکز دینی و فرهنگی باید خودگردان باشند و با بودجه مردمی جلو بروند؟ چطور باید این اتفاق بیفتد؟ نزدیک به ۲ هزار جوان (دانش آموز و دانشجو) عضو مجمع بیت الحزان هستند و ما حتی خجالت می کشیم که بابت پذیرایی از آنها، پولی دریافت کنیم. حداقل هر هفته ۵۰۰ جوان از این ۲ هزار نفر به صورت ثابت می آیند.

مدیر عامل خانه مداحان عنوان کرد: ما چگونه بدون اعتبار فعالیت این مراکز دینی را جلو ببریم؟ آقایان به برکت دین آمدند و بر مسند نشسته اند، اما وقتی به موضوع توجه به مراکز دینی و فرهنگی می رسند می گویند ما وظایف مان چیزی دیگری است بفرمایند وظایفشان چیست؟ ما هر جا که فعالیت دینی داشتیم ناهنجاری ها کاهش یافته است.

وی افزود: شما مستحضر هستید که کانون مداحان و شعرای آئینی ۱۲ هزار عضو دارد که خوراک فرهنگی آنها باید داده شود. ما فقط چند جلد کتاب داریم و ۳هزار نفر از ۱۲ هزار نفر آمدند و ۱۲۹ میلیون تومان خرج بسته فرهنگی شد. در این مجموعه سپاه محبت کرد بخشی از این هزینه را پذیرفته است خب جای سوال است که ما باید مابقی این هزینه را از کجا بیاوریم؟ کانون مداحان و شعرای آئینی یک ریال دریافت نکرده است و یک ریال کمک به مداحان که بنا بوده است که به آنها تعلق بگیرد، داده نشده است.

خرسندی با اشاره به هزینه بر بودن فعالیت ها در حوزه فعالیت های دینی و آیینی گفت: ما برای تقویت روضه‌های خانگی نزدیک به ۲ هزار بلندگو که هرکدام ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد خریداری کردیم. من باید به افراد مختلف، سازمان ها و ارگان ها (وزارت ارشاد و شهرداری) تقاضا کنم که بتوانم برای فعالیت ها بودجه بگیریم. جای سوال است که متولی کمک به مراکز دینی در این مملکت کجا و کیست؟

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی خودش در پرداخت حقوق ائمه جماعاتشان مانده است و نمی‌تواند کمکی به ما کند، گفت: به هر شکل دولت باید اعلام کند که ما به هر شکلی که می شود به این مراکز کمک می‌کنیم و یا شهرداری بگوید که در بخش بودجه فرهنگی، اعتباری را برای مراکز دینی در نظر می گیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا کانکس برای مردم بیچاره نخریدی حسینیه واجب تر است یا عمل صالح که مکرر در قران بان تاکید شده

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        یعنی دستمزد چند ده میلیونی مداحان در بعضی از مراسمات مذهبی دروغه؟!!

      • امیرحسین

        تاجایی که من یادمه و شنیدم قدیمها مداحان شغل داشتن و برای ثواب مداحی میکردن، اما چرا الان همه دنبال سبقت گرفتن مادی و پولی از همدیگرن؟!!

    • ایمان

      200 میلیون بابت کانون مداحان و شعائر آئینی !!! بیت الحزان !؟؟ میلیونها تومان بودجه بابت خوراک فرهنگی 12 هزار عضو!؟؟ هزینه بابت خرید ۲ هزار بلندگو!؟

      **یا خدا خودت به داد مردم بی سر پناه کرمانشاه برس**

    • بدون نام

      به به

    • بدون نام

      دوازده هزار مداح !!!!! چه خبره؟ اینهمه عزاداری که سالی دوازده ماه 24 ساعته از تلویزیون و دیگر رسانه ها پخش میشه باعث شده ملت ایران غمگین ترین مردم دنیا باشن کافی نیست حالا دوازده هزار نفر دیگه هم بر طبل عزا میکوبن ؟ بابا اینهمه ما روایت داریم که دین اسلام دین شادی و خوشحالیه ، چرا ما انقد عزاداریم در حالیکه پیامبر انسان بشاش و خنده رویی بوده
      .............

    • بدون نام

      من برا نان شب محتاجم،این کمک شکم چه گرسنه ای رو سیر میکنه

    • علي

      اين خيريه ها و حسينيه ها بهانه اي براي تقسيم پوله

    • مهرام

      من برم مهاجرت کنم افغانستان.... اقای حسابی یه جور میگی تولید محتوایی انگار قراره حماسه افرینی کنی. خوب روایت که هزارو چهار صد ساله ثابته ادماشم که عوض نشدن تو چیو میخوای خلق کنی اونوقت؟؟؟؟اهان حواسم به پست دولتی امثال پسر اقتی حدادیان نبود

    • بدون نام

      یه سفره پهن شده بلاخره نخورید باختید.

    • بدون نام

      آخه خانه مداحان را میخواییم چیکار

    • بدون نام

      مگه ده بیست سال پیش ما همچبن جا و همچین اعتباری داشتیم

    • بدون نام

      پول شو میدادن دستگاه برف روب میخریدن که اینجور رسوا نشن با برف.

    • کیوان

      ایکاش به جای چنین پولهایی به چنین مراسم هایی که فقط برای گریاندن مردم است
      کمی هم راه و روش امام حسین را تبلیغ میکردند
      کمی منش امام را درجامعه گسترش میدادند
      آخر مگر امام حسین فقط گریه کن میخواهد؟

    • کیوان

      ایکاش به جای چنین پولهایی به چنین مراسم هایی که فقط برای گریاندن مردم است
      کمی هم راه و روش امام حسین را تبلیغ میکردند
      کمی منش امام را درجامعه گسترش میدادند
      آخر مگر امام حسین فقط گریه کن میخواهد؟

    • عدالت

      انسانهای سرطانی پول ندارند دارو بخرن بعد اینها به فکر ....

    • بدون نام

      چرا تو این مملکت بورس بگم ، بگم است ، خوب بفرمایید کدام مجموعه میلیاردی بودجه می گیرد ، اگر نمی گویید به حاطر این هست که دستتان تو یه کاسه هست و اگر آنها را بر ملا کنید ، انها هم پته شمارو رو آب می ریزند
      پس نتیجه می گیریم همه به نوعی دارند از این بودحه ها سواستفاده می کنند
      و دولت در منابع مالی مشگلی ندارد فقط انتظارات ارگانها و نهادها خیلی بالاست
      دولت محبت کند تمام این بودجه هارو قطع کند ، که اولا خودشان در آمد زایی کنند دوما این منابع را در بودجه دفاعی هزینه کنند
      چون با نوحه خوانی نمی شود جواب دشمنان را داد

    • بدون نام

      هر کسی فکر میکنه حقشه از پول کشور یه چیزی برای خودش بگیره اینه وضع کشور ما

    • تنها

      بین خودتون هم جنگ دعوا دارین وای به حال مردم

    • مرتضی

      من استفاده از کلمه نوکر را نمی پسندم. انسان شخصیت دارد مطمئنا ائمه معصومین علیهم السلام نیز نمی پسندند که نوکر داشته باشند. روایات زیادی است که حتی آنها به بهانه های مختلف غلامان خود را آزاد می کردند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه که مثل جنابعالی فهمیده نیستن

    • ابراهیم پیری

      خدایا به تو پناه میبرم

    • بدون نام

      چه توضیحی

    • بدون نام

      شبا خیلی سرد هست بفکر زلزله زدگان باشید

      پاسخ ها

      • وحید

        امور واجبتر از زلزله زده ها هست

    • بدون نام

      جوونا رو از کار ، اخراج می کنن درست می شه بودجه اش.....تجملات ، درست بشه.....جوونا مهم نیستند.....ان شاالله که شایعه است....

    • بدون نام

      اسم امام حسینم قربونش برم پر برکته واسه بعضیا خادم امام حسین رو حلال بودن دونه برنجی که میخواد بده در راهش به مردم حساسیت داره نکنید امام حسین جوابتونو میده

    • بدون نام

      به اميد از بين رفتن موسيقي و كنسرت

    • بدون نام

      به خداقسم که آدم ازاین همه رو دهنش باز میمونه !

    • بدون نام

      بودجه کشور شده نوندونی بعضی ها. فردا هم انجمنی تشکیل میشه برای نگهداری از پرندگان سرما دیده و درمانده حتما مدیر عامل , حسابدار ....و بودجه اختصاص یافته می خوان , گویا کشور ما خیلی خیلی ثروتمنده وما خبر نداریم .

    • آرش

      بجای این کمکهای نادرست به هم وطنان زلزله زده و بی خانمان که در چادر و کانیکس یخ میزنن و میمیرن کمک بدین و کانکس بدین

    • عمو

      خانه مداحان؟!!!
      این دیگه چیه؟ ؟
      بابا ول کننین بخدا ملت از گشنگی مردم.
      همین امروز یه بچه دو سه ساله رو دیدم تو سطل زباله دنبال غذا بود..شما کجای کارین؟؟؟

    • نسل سوخته

      .... یه کارخونه بزارن ۲۰نفربره اونجامشغول بشه ازهزارتاحسینیه بهتراست

    • بینام

      خودت گفتی نوکر ،نوکر که پول نمیخواد

    • بدون نام

      مدیرعامل سازمان مداحان،!! به حق چیزهای نشنیده!!!!!!
      این نظرات را بدید بخونند,
      برید آقا ...

    • بدون نام

      مشکل ما اینکه یا از این ور بوم میفتیم یا از اون ور اگر ما خانه سینما داریم و خانه موسیقی خانه مداحی هم باید داشته باشیم اگر اونا بهشون بودجه دولتی تعلق میگیره به این هم باید تعلق بگیره نباید کاری کنیم که این 12 هزار نفر مداح هم به جرگه بیکاران اضافه شوند باید حمایتشون کرد بهتره از پول بی خودی که صرف بازیکنای فوتبالی میشه که مبلغاش میلیاردی کم کرد و به اینجود جاها کمک کرد جناب شفر از پول بیت المال هر شب توی هتل بخوابن اون موقع بعضی جاها تعطیل بشن

      پاسخ ها

      • نسل سوخته

        امان ازمردمان کوته فکر.امان

    • بدون نام

      اون پیر غلامان چرا پاسخی از انهمه زجه وگریه نگرفتند ؟ ۱۰۰ میلیون برای چی و چرا .
      مگر ما کمیته امداد و بهزیستی نداریم؟
      ثروت ملی را با گوشت قربانی عوضی گرفتند

    • بدون نام

      ما مردم راضی نیستیم مالیاتمان برای ساخت حسینیه خرج شود انرا به مردم کرمانشاه ویا ریزگردها در اهواز اختصاص دهید

    • بدون نام

      مگه یه روضه خواندن اینقدر خرج بر میداره

    • بدون نام

      یکی از این مداحان را بفرستید یک شب در چادر زلزله زدگان بخوابد تا اثرات معنوی خودش را حس کند

    • بدون نام

      یکی از این مداحان را بفرستید یک شب در چادر زلزله زدگان بخوابد تا اثرات معنوی خودش را حس کند

    • بدون نام

      چی میشه مردمم سالی یه اونم نه چن ساعت فقط یه ساعت از این سفره بخوریم چی میشه

    • بدون نام

      چهارتا نوکر امام حسین!!!!!!!
      از کی تاحالا امام حسین درخواست نوکر داده
      این پولها مفت میسوزن به جای هزینه برای یه مرده ۱۴۰۰ سال پیش به زندهایی که امروز به خاطر پول دارن میمیرن اهمیت دهید

    • ناشناس

      مداحان چه تولیدی برای کشور دارند که بشه به خارج صادر کرد و ارز گرفت تا پشتوانه پول ملت باشه؟؟

    • بدون نام

      بودجه بی حد و مرز حوزوات و سازمان های فرهنگی کم بود ، مداح هان هم اضافه شد .

    • بدون نام

      شما فکر می کنید دلمون ازفوتبالیستا و شفر و غیره ،خون نیست؟! یا از خانه‌ی سینما (که باید درامدش از راه پخش فیلمهایش باشد) و یاصداو سیمای بی برنامه‌ی بی عارو بیکار، که همگی چشم طمع به بیت‌المال دوخته اند!! نمی دانیم اینها کی می خواهند بیدار شوند؟! و دیگر چشم طمع به بیت المال ندوزند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج