۶۷۰۹۱۸
۱۳۵ نظر
۵۲۵۴
۱۳۵ نظر
۵۲۵۴
پ

چرا ماساژ پای شوهر، زن ایرانی را دلخور کرد؟

برترین ها در یادداشتی به قلم ایمان عبدلی نوشت: ویدئو صحبت‌های یک کارشناس تلویزیون در سیمای مرکز استان یزد جنجال زیادی ایجاد کرد.

برترین ها در یادداشتی به قلم ایمان عبدلی نوشت: ویدئو صحبت‌های یک کارشناس تلویزیون در سیمای مرکز استان یزد جنجال زیادی ایجاد کرد.
کارشناس تلویزیونی در این برنامه توصیه می کند برای شوهرانتان تشت آب بگذارید، پاهایش را ماساژ دهید. البته شیر باشد، بهتر هم هست و گلاب و نمک دریا اضافه بشود که چه بهتر! در ضمن او توصیه می کند همان طور که ماساژ می دهید، یک بوسه هم بر پای شوهرتان بزنید. حتی اگر شاغل نیست و در خانه معطل می چرخد، اصلا دست بزن دارد و حتی اگر معتاد هم هست ایرادی ندارد. روند ماساژ، شیر و بوسه را متوقف نکنید. خانم کارشناس پکیج توصیه هایش را یک «کولاک عشقی» تمام عیار می نامد.

ملاحظه می کنید که صحبت های خانم کارشناس چقدر تحقیر آمیز است. این حجم تحقیر وقتی در رسانه ملی باشد و وقتی از زبان یک همجنس بیان می شود دردش برای زنان بیشتر هم هست، اما نباید فراموش کنیم که این صدای بی صدای عده‌ای است که زن را این گونه می‌خواهند و تعدادشان هم قابل توجه است. وقتی تمام روایت ها در یک جامعه مردانه باشد و وقتی که حتی محصولات فرهنگی و هنری با غلبه‌ی نگاه مردانه تولید شود، مساله ی تبعیض علیه زنان خیلی ظریف‌تر و پیچیده‌تر می شود تا جایی که زنان علیه زنان بپا می‌خیزند و این وضعیتی است که در ایران دچارش شده ایم؛ زنان علیه زنان...

چرا زنان علیه زنان بر می خیزند؟

حس بد اقلیت بودگی

بخشی از پاسخ به این پرسش در سطور بالا آمد، سیطره نگاه مردانه در همه‌ی عرصه ها از کوچه و بازار تا محصولات فرهنگی و حتی ساختار خانوادگی. در خانه پدر راس خانواده تلقی می شود.

در کوچه و بازار هم این قول مردانه است که قول معتبری است. اصولا مرد پای حرفش ایستاده! اصلا مرد است و قولش. برای کسب اعتبار هم البته سیبیل گرو می گذراند، چون سیبیل هم از نشانه های مردانگی است و اصلا همین لفظ مردانگی هم خودش معادل جوانمردی تلقی می‌شود و بارها شده است که می‌گوییم: «مردانگی کن» و فلان قول را وفا کن.

در محصولات فرهنگی هم همین رویه وجود دارد. این محصولات اهمیت دارند چون به تصورات و باورها عمق می دهند. بیشمار نمونه‌هایی داریم که جهان را مردانه قضاوت کرده‌اند، حتی زنانه ترین آثار هم مثل کارهای زویا پیرزاد در ادبیات یا تهمینه میلانی در سینما، بیشتر واکنشی است به دنیای مردانه، پس در واقع به تعمیق نگاه غالب مردانه دامن زده‌اند.

امنیت اکثریت

به مرور و با شرح حالی که رفت، جنس زن که از پس سه گانه «برخی باورهای تحریف شده مذهبی و عرف و سنت» بر نمی‌آید و خودش را در تنگنا می بیند، تصمیم دیگری اتخاذ می‌کند. او دریافته باید اجتماعی شود تا حد ممکن اجتماعی هم می‌شود؛ رانندگی می‌کند و...از هر دریچه ای استفاده می‌کند، اما این حضور همه جانبه و ایجابی نیست. زنان به مرور به دامان امنیت اکثریت می‌افتند و تلاش می‌کنند از همان الگوهای غالب یا مردانه استفاده کنند. این الگو پذیری می‌تواند از جزئیات کم اهمیتی مثل چگونگی فرمان گرفتن ماشین باشد تا چگونگی رفتار در محیط کاری. برای همین هم هست که اگر توجه کرده باشید نوعی از لَختی رفتاری در میان نسل جدید دختران فراگیر شده است. چون احساسی از قدرت نمایی و غلبه می‌دهد.

به عبارتی زنان و دختران در وضعیت عجیبی قرار دارند و غالبا از تعادل خارجند. یا مدل مردانه را تقلید می‌کنند و یا دلبر مردانه می‌شوند! این ور ماجرا شامل همان به اصطلاح داف هایی می‌شود که عمل های رنگ و وارنگ انجام می‌دهند و سعی می‌کنند دلبر باشند. هر دوی این مدل‌های رفتاری محصول یک جامعه پدر سالار یا مردسالار و... است.

جای خالی زن

همه‌ی این ها یعنی این که جامعه از «زن» خالی شده است.

القصه این که گروهی مدل می‌شوند، گروهی تصمیم می‌گیرند مرد شوند و گروهی هم که ریشه محکمی در این خاک دارند مثل این خانم کارشناس قصه ما، تیشه به ریشه زن می‌زنند. اگر افرادی مثل این خانم کارشناس تا آنتن تلویزیون می‌رسند و چنین مهملاتی را به هم می‌بافند، محصول فرایندهای اجتماعی بسیاری هستند که از زن چیزی باقی نگذاشته است.

«زنان علیه زنان» می‌شوند و از پس این تضعیف ناخواسته، فرصت طلبان گلواژه گو هم جولان خواهند داد. می گویند هیچ سپاهی شکست نمی خورد، مگر این که اختلاف داخلی داشته باشد. مثل تیم های فوتبالی که اسیر باندبازی می‌شوند و راحت‌تر می‌بازند. مهملات خانم کارشناس برای جامعه زنان شکست است. کسی از خودشان این گونه تحقیرشان می‌کند! آن ها ضعیف شده‌اند و خیلی حرف ها البته که گفتنی نیست و این بار البته که چقدر این ستون کم آمد برای این سوژه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضاخراسانی

      اتفاقا صحبتهای کارشناس کاملا درست بود و تحلیل شما کاملا مغالطه است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت اصلا نوشته رو نمی خونند تیتر رو می بینند و کامنت می گذارند :) من هر وقت می بینم مردی در مورد مشکلات زنان در جامعه مردسالار می نویسه ذوق می کنم. واقعا .ممنون آقای عبدلی

      • بدون نام

        کاملا موافق درست گفتی

      • بدون نام

        نه بابا بد نگذره بهت!

      • بدون نام

        سنت های غلط و جهالت، امثال این زن کارشناس بدبخت رو له و مچاله کرده وعزت نفس رو ازش گرفته

      • بدون نام

        . راهکار ایشون اونقدر سطحیه که میتونی امتحان کنی. وقتی کمر یه مرد تو مشکلات و شرمندگی پیش خونوادش شکست تشت بزاری زیر پاش همون تشتو رو سرت خالی میکنه. این حرفا مال ی دردایه حقوق بگیر مالیات بدبخت بیچاره هاست این خانوم کارشناس داره خاطرات خونه خودشو میگه هم خودش حقوق بگیر مالیاتیه و هم شوهرش .خبر نداره از زندگی دیگران که کمرها شکسته . از بیت المال بخوری و خاطرات روزانه خودتو به رخ فقیران و بیچاره ها بکشی ظلمه. علت مخالفت خیلیا همینه همه دوست دارن این کارو بکنن چه مرد چه زن . ولی تا شکمت خالی باشه نه دین حالیت میشه نه محبت.

    • بدون نام

      آفرین عبدلی خیلی خوب نوشتی این بار ...دمت گرم ...شوهر من هم از صحبتهای این زن خوشش نیومد . و تحقیر آمیز میدونست این رفتارو.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شوهرت ترسیده

      • بی نام

        شوهر تو عشق نداره، به خدا من همیشه خیلی اوقات پای زنم را میبوسم، ربطی به مرد و زن نداره، عشق همه کار میکنه، من عاشقانه میبوسم، قسم می خورم، چون عاشق زنم هستم

      • بدون نام

        اره تو زن داری تو هنوز دهنت بو شیر میده راست میگی برو پای مادرتو ببوس نمیخواد رویاپردازی کنی.

    • بدون نام

      من باشنیدن این حرف ها تصمیم گرفتم هیچوقت ازدواج نکنم
      واقعا متاسفم
      زن این همه از صبح داره توخونه زحمت میکشه غذا درست میکنه بشور بساب میکنه،بچه بزرگ میکنه،به نظر من این مرده که باید دست زنشو ببوسه.
      خانم کارشناس تو برو براشوهرخودت این کارا رو انجام بده لازم نیست به بقیه توصیه کنی،بقیه خودشون از پس زندگی خودشون برمیان،شما لازم نیست توصیه کنی،توقعات مردا رو بالاببری،مسخره

      به نظر من مرد وزن توی زندگی مشترک هردوتاشون به یک اندازه زحمت میکشن و کار میکنن و فشار عصبی واسترسو تحمل میکنن،این حرفی که شما میزنید درست نیست خانم کارشناس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره به نظر منم شما که فکر میکنی فقط بشور و بساب با ماشین لیاسشویی و ظرفشویی انقد کار های بزرگی هستن همون ازدواج نکنی بهتره هم مایه عذاب اون مرد میشی هم بعدا پدر و مادرت

      • بدون نام

        نه که همه مردها زیر آفتاب پنجاه درجه با خیش آهن زمین رو شخم می زنند اینه که شستن ظروف و لباسها با ماشین به نظرشون کار راحتی اومده!!

      • بدون نام

        خانوم ناراحت نشو از حرفهای اینجور اقایون . مشکل جامعه ریشه ای هستش اگه همینا که همه جا قدرت دارن حرفشون عقلی و منطقی و دینی بود وضع جامعه این نبود.یه چیزیم اینکه یه سری از زنها هم واقعا از پشت خنجر میزنن به زنهای دیگه.وقتی خانوما اتحاد نداشته باشن وضع بدتر میشه.

    • بدون نام

      این مزخرفات مال دوران جاهلیت بود که میگفتند مردسالاری زمانه عوض شده :

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان که زن سالاریه خوبه دیگه؟
        خوش میگذره بهتون

      • بی نام

        شما روشنفکر ها ، خود برتر بینی و غرور دارید پس هیچ وقت عشق وارد زندگیتان نمیشه، زن عاشق همیشه پیشقدم خواهدشد و مرد عاشق فدای زنش خواهد بود حتی پابوس زنش،پس الکی ادای روشنفکر را در نیار،

      • بدون نام

        شما غیر روشنفکر ها که مثلا خیلی همسرتون رو دوست دارین پس چرا چند تا چند تا زن می گیرین؟
        غیر روشنفکر بودن خجالت داره نه افتخار

    • بدون نام

      طرف کارشناس تلوزیون عجب بیشعوری بوده مردک احمق.واقعا بعضی ها عقل ندارند.حیوان هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم کارشناس بدبختانه زن بوده ن

      • بدون نام

        اول بفهم چیی شده و کی گفته وکارشناس زن بوده یا مرد و بعد قضاوت کن واقعا فکر کنم زن هستی

      • سعید

        کارشناس زن بود

    • امرا

      چه تحقیر ی میگه که محبت بین زن و شوهر بیشتر بشه چیزی که در جامعهء امروزی ما رنگ باخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد باید زنش رو ماساژ بده چون زنان به لمس حساس هستند.نمیشه که همه چیز به منفعت مردها باشه

    • محمود

      این خانم کارشناس حرف بسیار درست و بجایی زده است . چون در حرفش هیچ توهینی به زنان نکرده و فقط راههای تحکیم خانواده را که از ارکان یک جامعه سالم بحساب میاید ، یادآوری نموده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

      • بدون نام

        عزیز از فردا پای همسرت را ماساژ بده بهتر نتیجه می گیری چون زنان محبت پذیرفتند

      • بدون نام

        چرت و پرت چرا میگی؟ مال کدوم دهات هستی؟
        شستن پا توی لگن و بوسیدن پای کثیف کجاش تحکیم خانواده است؟
        شماها واقعا چه جور آدم هایی هستین؟؟؟

      • بدون نام

        پایی که شسته شده کثیفه؟ اگه شستن بلد نیستی ایراد از شماست نه از خود حرف

    • بدون نام

      یک نادان یک جاهل یک ابلهه و یک کودن ، زن و مرد نمیشناسد با کلمات قبیحش فاجعه می آفریند و این نتیجه سالها مدیریت و آموزش های غلط و خودکامگی افراد ضد خانواده و بشریت است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن و مرد رو بجون هم انداختن تا کانون خانواده بپاشه هر کسی وظیفه ای داره باید انجام بده و در ضمن هر زن ومردی مثل هم نیست

      • بی نام

        احمق تویی که، در وجودت عشق نیست، اون از عشق حرف زد، ولی تو بیشعوری

      • بدون نام

        خاک بر سر قشر متحجر و عقب مونده جامعه

    • بدون نام

      احسنت به این خانم دکتر کارشناس حرف حسابی زده ای کاش همه خانم ها به حرف ایشون توجه میکردند تا در زندگی خوشبخت بشوند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشبختی اینچنینی بخوره تو سرت

      • بدون نام

        1209
        تو انجام بده خوشبخت شو فضلو دیگران نباش هر کس با شعور خودش زندگی میکنه : نخود آش خخخخخخخ

    • بدون نام

      بابا مردام بیان ماساژ پای زناشون رو انجام بدن
      زنا الان هم سرکار میرن هم بچه تربیت میکنن هم کار خونه میکنن .روابط متقابل پس چیه که میگن!چرا یکی نمیاد بگه برید تشت بیارید پای زنتون رو ماساژ بدید .بابا بسه.تا کی زنا رو اینطور فرض میکنید .این کار بدی نیست ولی چرا یک جانبه میگی!

      پاسخ ها

      • بی نام

        درود به شرفت، اینجا بحث جنسیت نیست، فمنیستها شاکی هستند، به اسم جلاله الله قسم میخورم، چون زن من باتقوا، و مومنه هست ،عاشقانه پایش را بوسیده ام ،و خواهم بوسید، چون روح پاک و زلالی داره، همه جا خدا را ناظر میبینه، فرشته است.

    • راد

      حالا چه اشکالی داره یک‌زن بزای شوهرش این کار را بکنه ؟ اگر عکس این قضیه را یک کارشناس مرد گفته بود همه براش افرین احسنت هورا میفرستادن بس کنید این همه دو رویی را ممکنه یک زن یا یک شوهر دوست داشته باشه برای شوهرش یا زنش چنین‌کاری بکنه و افتخار هم بکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه
        مگه همه مثل تو و زنت هستن که از این کارای بکنن؟

    • بدون نام

      بازهم بازنشر مطلب عبدلي!

    • بدون نام

      من خودم بارها پای همسرمو بوس کردم چند بارم خواستم براش تشت آب بیارم که خودش قبول نکرده.
      از نظر من شستن پای همسر یا بوس کردنش به هیچ عنوان تحقیر محسوب نمیشه.
      انقدر تو جامعه دعوای زن و شوهر و تفکیک اموال و اینجور چیزا شنیدیم که این مدل ابراز عشق کردن توهین آمیز به حساب میاد.

    • بدون نام

      زن اگر کمی فقط کمی زنانگی کند و به فرموده قرآن و روایات مایه آرامش و آسایش مرد باشد نیاز به اقدامات افراطی شبیه خرده فرمایشات خانم کارشناس یزدی ندارد.مسئله این است که زن امروزی زنانگی خود را فراموش کرده و بیش از اندازه ظرفیت خویش به وی بها داده شده است.نه خیر عزیز دل برادر ایران امروز ظاهری مرد سالار و باطنی زن آلود دارد.دقیقا مثل مهد علیا که فرمانروایی می کرد و ناصرالدین شاه که فقط نقش مترسک سر جالیز داشت.

    • بدون نام

      حالا تو زندگی به اصطلاح کارشناس برو ببین چه مشکلاتی دارد
      یا خودش تا حالا اینکار را کرده است

    • بی نام

      ماساژ دادن خوبه . اما نه با گل و نمک دریه و شیر و بوسه و.... خارجی ها هم لینکارو نمیکنن . لوس بازی میشه

    • بی نام

      ماساژ دادن خوبه . اما نه با گل و نمک دریه و شیر و بوسه و.... خارجی ها هم لینکارو نمیکنن . لوس بازی میشه

    • یعقوب

      حالا یکبار یک خانم میخاد ناز شوهرش بکشه برامون کارشناس شدند زن درحریم منزاش اینکار میکنه بشما چه مربوطه دوستش داره یارویاورش

    • یعقوب

      حالا یکبار یک خانم میخاد ناز شوهرش بکشه برامون کارشناس شدند زن درحریم منزاش اینکار میکنه بشما چه مربوطه دوستش داره یارویاورش

    • بدون نام

      از این رسانه ی ملی کارشناسی بهتر از این نباید انتظار داشت!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالم از تلویزیون ایران به هم می خوره

      • بی نام

        من کاری به درست و غلط بودن حرفای این خانم کارشناس ندارم ولی مطمئنم این کارشناسی اگه از شبکه های من وتو یا همچین شبکه هایی بود نه تنها حالتون بهم نمیخورد بلکه تحسین هم میکردین چون اونا هر کاری کنن درست و غلط شماقبول دارین متاسفانه

      • بدون نام

        ما مثل شماها نیستیم هر چی به خوردمون دادن بگیم درسته هم من و تو نگاه میکنیم هم صدا و سیما. برید نظرات رو تو من وتو و بی بی سی نگاه کنین بیشتر انتقاد هست تا به به و چه چه ولی صدا و سیما کی یه انتقاد رو از صد تا شبکه پخش کرده.

    • بدون نام

      این رفتارهای برتری طلبانه جنسیتی همونقدر زننده است که برعکسش در رفتارهای یک سری فرهنگ ها چه قدیمی چه جدید،
      البته خوشبختانه بسیاریش منسوخ شده:

      -فرهنگ لیدیز فرست (اول خانم ها) !
      -زانو زدن در خواستگاری های اروپایی !
      -کلاه از سربرداشتن برای خانم ها در قدیم !
      -بوسیدن دست خانم ها در هنگام ملاقات در فرهنگ قدیم!

    • خاسر

      ازبس که برنامه های رادیو وتلوزیون وحتی رسانه های دیگر خشک وبی محتواه هستندونمی توانند مشکلات زنان را بدرستی مطرح وبیان کنند.که در این میان یک خانمی خواست با بیان یک راهکار حال چه موثر و چه غیر موثرهم خنده را به لبان مردم غمگین وافسرده ایران بنشاندوهم مشکلات خانمها را که از سوی بعضی از افراد توقعی جز ظرف شستن ورختشوئی وپخت وپز ندارندرادرقالب طنز بیان کندکه علاوه برکارهای فوق این کار راهم بلدیم پس به ماهم توجه کنیداما همه در مقابل حرفهای این خانم جبهه گرفته انداما اگر واقعیت جامعه ما را در قالب طنز مطرح نکنیم ایا راهی دیگری برای بیان حقیقت وجود دارد، خیر در حال حاضر جایگاه زنان در کشور ما کجاست پس این خانم خیلی خوب مشکلات زنان جامعه را خواسته یا ناخواسته مطرح کردندکه ای مسئولین ما علاوه بر کار خانه،شستن پای مرد خود راهم بلدیم اگر ان مرد،مرد فداکار وخانواده دوست ،مهربان،قدرشناس باشدوبه همسر نگاه خدمتکارانه نداشته باشد.حتی بلدیم بچه های شما مردها را بزرگ کنیم و بشوید مسئول تا درموردجامعه زنان تصمیم بگیرد.و مارا محروم کنید از خیلی چیزها اما ما کماکان در کنار شماها هستیم واگر نباشیم شما مردها کامل نخواهید شد.

    • بدون نام

      این همه راه هست برای ابراز عشق و محبت باید این روش تحقیر امیز بوسیدن پای مرد رو برای ابراز محبت انتخاب کنی ...بدا به حال زنهایی که بردگی رو به ملکه بودن ترجیح میدن....زنان بر علیه زنان

    • بدون نام

      من اول دلم برای خودش سوخت که چه شخصیت تحقیرشده ای داشت این زن از خودش متنفر بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • نگین

      واقعا این خانم چرت گفت و این مقاله تا حدودی گویای حال بود هر چند که باید خانوم باشی تا بفهمی

    • بدون نام

      با این حرفات خواستی چی رو ثابت کنی که ما زنها حق آزادی نداریم در صورتی که آزاد آفریده شدیم بدون اجازه شوهر نمی تونیم کاری انجام بدیم جایی بریم لباسی که خوشمون میاد وبپوشیم ...

    • بدون نام

      من کاری به تشت و پا شستن زن و مرد ندارم، اینکار یا هر کار محبت آمیزی رو یه مرد هم میتونه متقابلا با خانومش انجام بده، آخه چکار با فرهنگ این مردم شده که میخوایین زن رو تبدیل به مرد کنین ،زن با همه ظرافت هاشه که یه زنه ،زن زیبا و ماوراییه واسه یه مرد وقتی که یه زنه ،رفتار زنانه است که یه مرد رو مطیع خودش میکنه ،دلیل اینهمه سردی رابطه بین زن وشوهرها توی جامعه اینه که دو تا مرد سرد و بی ظرافت دارن کنار هم زندگی میکنن نه زن و شوهر

    • علی

      احتمالا اون کارشناس زن اضافه کاری های مفت زیادی از بیت المال دریافت میکند و حرفهای که زده مال خودش نیست تو دهنش گذاشته اند

    • الوزری

      خیلی متاسفم از این همه نا فهمی روح احکام دین !!!
      گرچه تایید میکنم که خانم کارشناس شاید کمی تند رفته است. ولی چرا تفاوت طبیعی زن و مرد را در جسم و روح منکر میشویم آیا نظر شهید مطهری هم چنین است که راقم این سطور نوشته ؟؟؟؟؟

      چیزی نمانده به خدا هم گیر بدهیم که چرا از 124 هزار پیامبر خدا حتی یک نفر را زن قرار نداد ؟؟؟؟

      وقتی زن مرکز عشق و لطافت و ظرافت و نیاز های طبیعی است و مرد توان رفع همه ان نیازها را دارد و ....

      چه اصراری داریم افکار فمینیستی را ترویج کنیم ؟؟؟

      خدا کنه این واقعه موجب نشود افکار منحط فمینیستی بر جامعه ببارند و روح تعالیم الهی را مخدوش کنند !!

      هیچوقت از خود پرسیده اید چرا اگر زن و مرد مساویند در زندگی مشترک فقط مرد باید نفقه بدهد و اگر نداد مجرم است ؟؟؟ مرد بابد مهریه بدهد و اگر نداد میرود برای آب خنک خوری ؟؟؟؟؟؟

      پس بیایید نعوذ بالله مظلومیت مردان را هم فریاد کنیم !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردا مظلومن ،

        وا خخخخخخ

        خیلی مظلومن فقط دنیا رو به کام خودشون کردن

      • بدون نام

        بیچاره مرد از بس نعره کشید و هزاران سال ظلم کرده آخر عاقبت دست به دامن یه برده شده تا همچنان قدرتنمایی کند مرد اگر توانا بود خودش اول نیازهای خودشو برطرف می کرد دینی که بر سر زنان می کوبی می گوید زن و مرد لباس همند نگفته مرد حاکم زنه بهتره کمتر دینو تحریف کنید و به این بندیشید که کسی که در وقت ناتوانی تو را که نهایتا سه کیلو بودی و توان هیچ کاری نداشتی زندگی بخشید تا حالا که می توانی دماغت را بالا بکشی زورت را به رخش بکشی و او را سرشار از امیال خطاب کنی و خودت را ناجی او یک زن بود

    • بدون نام

      برتينها هم از اين خبر نهايت استفاده رو ميكنه واسه جلب مشتري گول نخوريد به جاي انتشار اخبار فساد اقتصادي و اختلاس ها دارن مشغول ميكنن

    • بدون نام

      من بعنوان یه مرد ایرانی ناراحت شدم خانمها که جای خود دارند تا کی باید نگاه شماها به زنان اینجوری باشه

    • رضا

      خانمهای شهر یزد بهترین هستند در زندگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بگیر اینطور ترکهای پاهات خوب میشه

    • بدون نام

      زنان سر کار میرن چون درآمد شوهر کفاف خرج و تجملات زندگیشان را نمیدهد و قانع نیستند.و یک روز هم مهریه رو اجرا میگذارند و به زور طلاق میگیرند.بخاطر همین فرهنگ غلط است که امار طلاق بالا رفته و
      جوانان نسبت به ازدواج دلسرد شده اند.
      کسانی هم که میگویند مرد و زن باید برابر باشند باید گفت که ممکن نیست
      "دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند"
      یک نفر باید حرف آخرو بزنه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادر عروس آمد

    • بدون نام

      یکی دیگه از برنامه های چرت صدا و سیمای میلی کار دستش داد

    • کارمند

      اولاً هرکسی که تونست حرف بزنه کارشناس نیست.بعدشم زمان این حرفها گذشته و دیگه خریداری نداره

    • بدون نام

      زندگی ای که قراره با این روش ها پایه اش تحکیم بشه،میخوام صدسال تحکیم نشه

    • پارسا

      حالا چی شده به تیتیش خانما برخورده،اگه همین کارشناسه میگفت مردا باید اینکارو کنند همتون از خدا خواسته ذوق میکردید،اصلا یه زن دوست داره برا شوهرش اینکارو کنه یا مرده کنه زندگی خصوصیشونه چه ربطی داره به افکار مثلا روشنفکرانه بعضیا

    • میم جیم

      وا من وقتی خیلی خستم شوهرم پاهامو ماساژ میده اگر من این کارو بکنم میشعه تحقیر؟ به کجا چنین شتابان؟؟؟؟؟

    • محمد

      آقا شما واقعا این حرفا رو زدی یا شوخی میکنی
      یعنی اینقدر نمی فهمی که ی خانم یا آقا با این کارها نه تنها تحقیر نمیشه بلکه عروج پیدا میکنه
      من واقعا متاسفم
      کی قلم دست شما داده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاج محمد ببند اون دهانت رو

    • بدون نام

      رسانه ها واقعا مرض دارن و از جلب خواننده به هر قیمتی بدشون نمیاد !!!
      این کارها رو هم تی وی هم رسانه های دیگه عمدا پوشش میدن!!!!!!!!!!!!!!!!
      صدبار یک مساله بی ارزش رو مطرح نمی کنن که مردم رو سرگرم کنن. مردم سرگرم نشید کارهای واجب تر هم داریم.
      باز هم روز از نو روزی از نو!

    • بدون نام

      تو شبکه های مجازی

      مردای سطح پایین ،بخاطر حرفای این خانم

      حسابی دارن به زنا توهین میکنن

      اینم بازتاب راهکار این زن

    • آرش

      الکی چیه چرت می نویسی داداچ.بنده خدا هیچ قصد وغرضی نداشته...محبت بین زن و مرد و ایجاد گرمی در روابط چه بدی داره...الکی به این خانم محترم تاختید..این محبت و تشکر و دست وپابوسیدنا اگه عشق باشه و قدر همو بدونن بی شک دوطرفه میشه و خیلی عمیقتر از این حرفا میشن.اصن زن و مرد مکمل هم هستن.مردم پا ودست زنو میبوسه.این به علایق و عشق آتشین مردو زن برمیگرده...اگه عشق باشه حساستر از دست وپای همو می بوسن..پس الکه جوگیر نشین ..پول و درامد و عشق و بچه و اموال تو خونه مال یه نفر نیس...کسی که رختخوابشون باهم مشترکه عشقشون متقابله لذت دادن و لذت بردنشون متقابله پولشون و جیبشون مشترکه...منت نمیزارن سر هم و بههم عشق می ورزن.مهم رضایت قلبی زن و مرده که باعث رضایت حضرت حق میشه.

    • افشين

      اقليت بودگى!!!
      عزيزجان همون بازنشر رو بچسبيد كه خيرتون در همونه
      توليد محتوا رو ول كنين جان من

    • بدون نام

      راههای تحکیم خانواده با ذلت زن به دست نمیاد مگر اینکه زن و مرد کرامت انسانی هم را حفظ کنند و باور داشته باشند که مکمل هم هستن نگاه اینچنینی به انسانها وحشت اوره در ایران برده داری نبوده و اقوام آریایی در وقت جنگ زنان یکدیگر را به بردگی نمی گرفتن و زن را مظهر مهر می دانستن و این نوع نگاه ریشه در خاک ایران ندارد بلکه وارداتی هستش مثل تمام جنسهای بنجول وارداتی دیگر

    • بدون نام

      چرا مطالب وسانسور میکنین

    • وحید

      من موندم چرا ملت ناراحتن؟زن و شوهر تووی خلوت خودشون خیلی کارا میکنن چرا اونها شان هیچکدوم رو‌پایین نمیاره ولی این ماساژ که برای تحکیم رابطه میتونه باشه و کار خلاف عرف هم نیست و هردو طرف میتونن این کار رو انجام بدن مشکل داره؟؟

    • م ه د

      ی مقدار آزادی ب زنان داده شد،امار طلاق بالا رفت ومهریشون شد ،کسب و کارشون،تا هم گفته میشه محبتاتون و بیشتر کنید،صدای ای غریبم ای مظلومم همشون بالاست،حال و حوصله بچه داریم ندارند

    • بدون نام

      ای ملت دایم ایرادگیر ونق نقو.ما هنوزبه آن درجه از فرهنگ نرسیده ایم که نظرات مخالف راگوش بدهیم چه برسد که ان را هضم کنیم. تو نمیخوای پای زنتو و یا پای شوهر تو بشوری خوب نکن. آقا به این میگن دموکراسی که هر که میتواند نظر خودش را بیان کنند.برخورد سیاست ما هم همانند مسایل روزانه است.هیچکدام حرف دیگری را حتی گوش نمی کند و بلا فاصله دستک ودنبک میسازد.

    • بیتا

      این زن مثلا کارشناس اگه این کار رو نکنه مجبوره تو کوچه بخوابه براش متاسفم که انتخابش برای همسر اینده درست نبود

    • ﻃﻠﻮﻉ

      ﻭاﻗﻌﺎااا ﺑﺎﻳﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﻲ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺑﺎﺷﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﭽﻴﻦﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﭼﻨﺪﺵ اﻭﺭﻱ ﺑﺮاﻱ اﻳﺠﺎﺩ ﻣﺤﺒﺖ ﻣﻂﺮﺡ ﻛﻨﻲ ﻣﺘﺎﺳﻔﻢ

    • مهران

      زن جماعت دو تا چیز که مردش بتونه فراهم کنه بوسه که چه عرض کنم هر کار دیگه میکنه یکی پوله دومی مسائل جنسیه با کیفیته. اینو شک نکنید مخالف های این حرف ها یا پدر مادری نداشتن که عاشقش بشن یا زن و شوهری ندارن که عاشقانه بخوان اونو. وگرنه یک بوسه به دستش میزدن پاهاش پیشکش. این کارشناس حرفش در مقیاس زندگی مشترک بد نبوده اما تحمیل حرفش بده. چون سلیقه ها مختلفه برای ابراز عشق آدما. در کمال تعجب میبینم متاهل ها بیشتر شاکی هستن که نشون از عدم رضایت از همسرشونه. در صورتی که گاهی کاری کردن که بارها از بوسیدن پا بدتر بوده. اینو خودتون بهتر میدونید. در کل طرفت وقتی ازت راضی باشه و عاشقت باشه فکر نمیکنم کاری رو از روی عشق برات نکنه. چه زن چه مرد یکم با هم صادق تر باشید و آزادانه برای تکامل هم زندگی کنید. اون خانم حس عاشقانش اینجور بوده شما ها یه جور دیگه. فقط از زبان خودش برای خودش میگفت بهتر بود تا بگه همه اینکارو کنن خنگ بوده.

    • میثم تشویق

      درود بر کارشناس زز یزدی که این حرفارو زد و متاسف برای کج فهمای جامعه ما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست فهم جامعه تویی دیگه آفرین پسر یه کارت امتیاز جایزه ته

    • بدون نام

      ای زن ذلیل های بدبخت متاسفم براتون همین می شه دیگه زن میاد تو شهرداری به مرد توهین می کنه زن باید تو خونه بشینه و بشوره و بساوه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه کودن دور دور زنانه و هارت و پورت تو به درد خودت می خوره

    • بدون نام

      اولا دهاتی خودتی بی فرهنگ و بی ادب تو مگه شهری شدی چه گلی زدی بر سر شوهرت فقط اینو می فهمی ارایش کنی بری تا مردم تو رو ببینن

    • بدون نام

      زنها حاضرند هفت قلم ارایش کنند و بروند مقابل نامحرم ها رژه بروند اما حاضر نیستند به همسر خودشون عشق بورزند

    • حسن

      در زندگی الگوی ما معصومین هستند قطعا عشق متقابل علی (ع) و فاطمه (س) نتیجه صداقت و صفای آن دو بزرگوار بوده نه به دلیل آنچه آن کارشناس پیشنهاد کرده
      اولین دروغ یا کتمان در زندگی مشترک حکم اولین تیر زهر آگین به پیکره خانواده است
      مردی که به دلیل صداقت و پاکدامنی زنش عاشق وی نشود با هیچ اهرمی شیفته زنش نخواهد شد

    • مهتاب

      دوستام گوش ندید بوسیدن پا دوری میاره
      اصلانم شگون نداره

    • مهناز

      آقایی شما عابراتو و دسته چکاتو و رمز گاو صندوقتو بده من خونه و ماشینم به نامم کن من وان حمومو پر شیر میکنم میندازمت توش :))))))))

      پاسخ ها

      • علی

        خخخ تو وان حموم خفش نکنی

    • شاه غلام

      خانم کارشناس خوش بحال شوهرت

    • بدون نام

      دم کارشناس گرم

    • بدون نام

      همه زنا که بد نیستند ولی بعضی ها زیاد هارت و پورت می کنند

    • بدون نام

      ممنون جناب اقای عبدلی تو این چند روز این بهترین تحلیلی بود که بر صحبت های این خانم نوشته شده بود
      ممنون عالی بود

    • بدون نام

      کاربر محمد 15:18 شما اگه فهمیده بودی با این لحن صحبت نمیکردی پس خواهش سطح فهم دیگران رو زیر سوال نبر ایشون از نظر سطح انسان بودن به حد و اندازه ای رسیدن که خودشون رو برتر ندونن و توقعات پوچ و جنسیت گرا نداشته باشن شما جناب محمد چرا پای زنت رو نمیبوسی تا سعادت عروج نصیبت بشه
      هنوز خیلی مونده افرادی مثل تو از نظر سطح فهم در حد و اندازه قلم ایشون بشین شما فعلا برو دنبال کسی که بیاد پات رو بشوره تا احساس کنی کسی هستی

    • بدون نام

      زنم بیاد پامو بشوره

    • علیرضازمان

      دمش گرم دردوبلاش بخوره توسر ابن دخترهای دماغ عملی همه چی فیک
      درودبرزنان ومردان پاک

    • علیرضازمان

      دمش گرم دردوبلاش بخوره توسر ابن دخترهای دماغ عملی همه چی فیک
      درودبرزنان ومردان پاک

    • علیرضازمان

      دمش گرم دردوبلاش بخوره توسر ابن دخترهای دماغ عملی همه چی فیک
      درودبرزنان ومردان پاک

    • علیرضازمان

      دمش گرم دردوبلاش بخوره توسر ابن دخترهای دماغ عملی همه چی فیک
      درودبرزنان ومردان پاک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو با این حرف زدنت معلومه خیلی پاکی
        خخخخخخ

    • بدون نام

      طرف شوهر داره سال به سال به شوهرش نميگه دوست دارم ولي 7 قلم آرايش ميكنه ميره تو خيابون واسه يه سري مرداي نامحرم هرزه چشم بدن نمايي كنه ... بعد ادعاي روشنفكري هم دارن ولله قسم روشن فكري به اينه كه احكام الهي رو انجام بدي و ابراز عشق بكني به همسرت عشقه حقيقي نه عشق شبكه من و تو و شبكه جم كه فاحشگي رو تبليغ ميكنه

    • سعيد

      اولا اين زن كارشناس امده يه پیشنهاد داده،در حد یک پیشنهادو بس!! خیلیا دوست دارن این کارو با شوهراشون انجام بدن چه اشکال داره... دوما جامعه ایرانی یک جامعه زن سالاریه،گول غرور وقلدری اقایونو نخوررید، تمام تصمیمات زندگی مشترک با طراحی وچراغ سبز خانوما اجرایی می شود.... سوم خیلی از دخترا بیشتر ازاین جور کارارا با افتخار برا دوست پسراشون انجام می دن چرا نوبت شوهر که برسه هم شاهزاده می شن ؟؟

    • زهره

      صحبتهای این خانم به ظاهر کارشناس نهایت بی سوادی ایشون رو میرسونه که زن حتی اگه شوهرش معتاد باشه و دست بزن داشته باشه باید به پاهایش بوسه زد واقعا مسخره ست

    • محمد

      تا حالا فکر کردید چرا کمترین آمار طلاق در یزده؟؟؟
      یه زن حق داره برا شوهرش هرکاری بکنه.
      درسته راههای زیادی برا جلب محبت مرد وجود داره اما قرار نیست همه از یک راه برن.
      بعضیا فقط دارن ادای روشنفکران رو در میارن.
      این بدبختها نمیدونن که چه خیانت‌هایی زنانشون بهشون میکنن.
      زنی که از پای شوهرش حالش بهم بخوره ، باید بره گم بشه.
      اون زن دلش با مردخودش نیست
      .

    • علي

      زن ايراني پر توقع هست . فقط اين و ياد گرفته كه وظيقه مرده كه پول ارامش اسايش خوراك و پوشاك وووووو..... بياره براي همين زن ايراني تبديل به يك گيرنده صرف شده
      ولي يه دختر اروپاي كه كاملا مستقل بار مياد درامدش و خودش با زحمت خودش بدست مياره و پا به پاي مرد كار ميكنه و وقتي هم كه شوهر ميكنه از روي عشق است و طرف بخاطر خودش ميخواد نه امكاناتش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد ایرانی پرتوقعه که هم انتظار خانه داری از زن داره هم انتظار کار بیرون.تازه وظیفه تربیت و بزرگ کردن بچه هم کاملا گردن زن هست و بعد انتظار داره زنش پاش رو هم بشوره و ببوسه!!! اصلا از پرتوقعی گذشته و به وقاحت رسیده...

    • بدون نام

      حالا جالبه یه عده ای این وسط سگ بغل میکنن و میشورن و میسابنش حال آدم رو به هم میزنن بعد حرف از شستن پای آدم که میشه انگار چی شده
      هدفتون چیه؟ اصن خودتون میفهمید چی میخواید و چی میگید؟

    • مرجان

      حالا با این نوشته جای زن در جامعه پر میشه؟ و وقتی پر شد دیگه تمامی مشکلات حله؟
      کارشناس تلویزیون در دوران ناخونک بازی خانوما، مجبوره یه همچین آنالیز مزخرفی ارائه بده.

    • بينام

      ضمن تشكر وتاييد از نويسنده مقاله فوق به نظر اينجانب اون خانم كه ادعاي كارشناسي دارند از صحبتشون معلومه كه كارشناس در چه اموري هستند وانرا اموزش ميدهند
      تحقير كردن زنان واموزش ان در تلوزيون باعث رواج فساد ميگردد

    • زهره

      احتمالا خانم یزدی هم از اونهاییه که کوچکترین شناختی از حقوق وکرامت زن نداره بهتره درقدم اول این نمایش رو باشوهر خودش دربرنامه زنده اجرا کنه تا ما ازنزدیک کولاک عشقیشو ببینیم .توصیه می کنم وقتی شوهرش از سرکار میاد و پاهاش حسابی بو میده همون موقع انجام بده

      پاسخ ها

      • طلا

        زهره فکرکنم اون یه رای مثبتم خودت ب خودت دادی.
        خخخخخ

    • شهریار صفری

      اصلا به شما ها چرا باید بر بخوره .شماها چرا ناراحت میشید مگه ایشون مجبورتون کردن که این کارو بکنین خوب شما که دوست ندارین نکنین این دیگه ناراحتی نداره شک نکنید اگه یه خانوم واسه شوهرش اینکارو بکنه شوهرش دوبرابر جبران میکنه پای خانومشو تو اب طلا میشوره .چرا فکر میکنید با این کار زن تحقیر میشه اگه از روی اجبار باشه اره میشه گفت تحقیره ولی اگه دوطرفه باشه عشق واقعیه .در ضمن اقای نویسنده این متن معلومه به شدت زن زلیله

    • بينام

      خوب اين كارشناس محترمه انجام اين مراحل شستشوي پا رو يكطرفه (براي شوهر) عنوان كردن ,
      اگر به هر دو طرف (زن ومرد)اموزش نحوه شستشوي پا رو ميدادن كه حرفي نبود . خيلي هم خوب بود همه ياد ميگرفتن چطوري پاچه خواري كنند.

    • مریم

      والا ما اگه تو تشت شیر ولرم و گلاب بریزیم شوهرمون میگه برای چی این شیر و‌گلاب به این گرونی رو حرومش کردی؟

    • زن

      مرد که چشم و دید نداره. حالا تو برو پاشو با طلا بشور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا
        راستی میگما این کارشناسه اگر خواهرشوهر یا مادزشوهر باشه وای ب حال عروسشون ، چه کارها ک براش تجویز نمیکنن

    • علیرضا

      اگر توجمع شما خانم هست نظر مخالف داد خوب این آزادی که جمهوری اسلامی داده برای همین هم که دنبال بهانه وطلاق زیاد شده من خانمم ده سال پیش این کارو کرد اوایل زندگی .شبیهی ...واقعا قلببن بود هنوز هیچ گونه بی احترامی بهم نکردیم فکر میکنم کسی که زندگیشو آبروشو بخواد مهم نیست براش پا شستن .کسی که نخواد به این اعتراض وسوء پیشینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا که متاسفم برای شما

    • بدون نام

      منظورش اینه که محبت محبت میاره
      اگه اینو از زبان غربیا می شنیدید چی میگفتید.سرچ کنید عکسها رو ببینید

    • بدون نام

      ببخشید شیر کیلو چنده ؟

    • فاطمه

      حجاب كاملش نظر من رو جلب كرد. جالبه كه در ايران همين چهره هايى كه از حجاب ازشون بپرسى كلى دم از كرامت ميزنن ميگن ما واسه خودمون ارزش قايل هستيم نميزاريم هر كى ما رو ببينه چه ميدونم حجاب واسه ما مثل صدف واسه مرواريد هست و غيره وقتى بحث بحث زناشويى هست به زن توصيه ميكنند نوكرى شوهر رو بكنه تا اذيتش نكنه. مثل اينكه برخى فقط بودند انشا بنويسن. اين كه حتى ميگه پاى شوهر دست بزن رو ببوس چون مرد هست چون شوهر هست. راستش از بچگى تا الان هر مجلس دينى حاضر شدم در همين باد اين كارشناس بودند. طرف سخنران هر چقدر هم مرد دست بزن رو محكوم ميكرد باز هم به خانم ها ياد ميداد كه از داخل ارزش خودشون رو ندونند.
      دوستان دقت كنيد هجمه به دين نكردم لطفا به من هجمه نكنيد.

    • فاطمه

      ازدواج موفق ازدواجى هست كه كرامت هيچ كس توش زير سوْال نره نه اينكه خانم به جرم زن بودن كرامت خودش رو زير سوْال ببره نوكرى مرد رو بكنه تا مرد اذيتش نكنه انگار كه مجبور هست با همچين مردى زندگى كنه. غايه زن ازدواج نيست غايه زن از ازدواج هم اين نيست كه زن به هر قيمتى مانع طلاق باشه. چقدر ناراحتم كه در جامعه ما برخى طلاق رو از كتك خوردن و خيانت ديدن هم بدتر معرفى ميكنند.

    • فاطمه

      چهره مذهبى كه اين رفتار رو اخلاق أيده ال زن مسلمان ميدونه باشه أشكال نداره اعتقادات خودش رو داشته باشه ولى بى زحمت ديگر سر زنش نكنه اونهايى كه از دين زده ميشوند و ميرن سمت گرايش هاى ديگر مثل فمينيسم و حقوق زن در غرب و غيره.
      دوستان دارم تشويق به گرايش به فمينيسم و غرب و غيره نميكنم لطفا اگر خواستيد پاسخ بديد بحث رو عِوَض نكنيد.

    • الویری

      چرت و پرت یعنی این سطور بالا

      پس

      از شیر حمله خوش بود و از غزال رم

      چی میشه ؟؟؟. هوش طبیعت. هیچ ؟ !

      نگاه غربی به زن و فمینیست ما رو بیچاره کرده

      نمیخای ببینی خدا و دین چی میگن ؟؟؟؟

      لابد حاملگی و زایمان هم ننگی است که باید در راستای حرمت و تساوی زن تعطیل شود ؟؟ !!!

      کما اینکه دارند چنین می‌کنند

      اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

    • ناشناس

      تیتر رو داشتید : حس بد اقلیت بودگی ؟؟!!!!

      یکی میخاد این کارشناس رو زبان فارسی یاد بده خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج