۶۷۱۶۰۸
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

سالار عقیلی؛ مرد موجه سرودهای ملی - میهنی

سالار عقیلی شب گذشته، در برنامه «ای ایران» حضور یافت؛ برنامه‌ای با اجرای امیرحسین مدرس که در ایام دهه فجر از شبکه اول سیما پخش می‌شود و نظرسنجی‌ای برای انتخاب بهترین آهنگ با موضوع ایران برگزار کرده است.

روزنامه وقایع اتفاقیه: سالار عقیلی شب گذشته، در برنامه «ای ایران» حضور یافت؛ برنامه‌ای با اجرای امیرحسین مدرس که در ایام دهه فجر از شبکه اول سیما پخش می‌شود و نظرسنجی‌ای برای انتخاب بهترین آهنگ با موضوع ایران برگزار کرده است.
سالار عقیلی؛ مرد موجه سرودهای ملی - میهنی
احتمالا اگر مناسبت یک برنامه‌ انقلاب باشد و در ایام دهه فجر پخش شود و موضوع نظرسنجی‌اش هم انتخاب بهترین قطعه موسیقی با موضوع ایران، اولین و بهترین گزینه‌ برای حضور سالار عقیلی است؛ خواننده‌ای که در طول سال‌های فعالیتش، نه‌فقط آوازهای فراوانی خوانده که یکی از نخستین گزینه‌ها برای اجرای ترانه‌های میهنی است.
بی‌تردید نوع موسیقی و اجرای عقیلی در این انتخاب موثر است؛ به واقع انتخاب خواننده‌ای که قرار است قطعه‌ای را درباره ایران بخواند به چند مولفه مرتبط است؛ یکی از آنها قطعا نوع موسیقی است و دیگری شاید اعتبار خواننده باشد. سالار عقیلی کم‌وبیش هر دو خصیصه را دارد؛ از یک‌طرف موسیقی سنتی یا همان موسیقی دستگاهی ایران از دوران مشروطه و بعدتر فعالیت گروه «چاووش»، به‌تدریج با موضوعات روز سیاسی و اجتماعی همراه و همگام شد و راه را برای سایر فعالان این حوزه باز کرد تا آنها نیز با کار روی ضرباهنگ‌های رزمی تجربه کنند. این مسیر کم‌وبیش تا امروز هم ادامه یافته و سالار عقیلی یکی از نمونه‌ای‌ترین هنرمندانی است که پایمردانه در ادامه این مسیر قدم برداشته و برمی‌دارد.
ازطرف‌دیگر، موسیقی دستگاهی ایران برخلاف موسیقی پاپ مثلا با سنت‌ها یا تاریخ ایران تعریف می‌شود، پس به‌همین‌واسطه آن را ارزشمندتر از موسیقی پاپ فرض می‌کنند، به‌این‌ترتیب اگر قرار است، یک خواننده درمورد ایران بخواند، به ترجیح اگر در ردیف‌های دستگاهی بخواند، وجاهت بیشتری دارد. همچنین عقیلی تجربه همکاری با چندین ارکستر ازجمله ارکستر ملل را دارد؛ در همکاری با همین ارکستر بود که عقیلی سرود «سلام شاهی» معروف به سرود «ایران جوان» را اجرا کرد.به‌این‌ترتیب، او نه‌فقط تجربه همکاری با ارکستر بزرگ را دارد (که کم‌وبیش با اجرای اپرایی هم‌ارز شناخته می‌شود) که با این ارکستر سرودی را خوانده که امروزه - به غلط یا درست - نخستین سرود ملی ایران خوانده می‌شود. پس سالار عقیلی به‌واسطه چنین سابقه‌ای احتمالا نه‌فقط بهترین گزینه که تنها گزینه برای خواندن سرودهای ملی - میهنی در نظر گرفته می‌شود.
سابقه او در همه این‌ سال‌ها نه‌فقط او را شب گذشته مهمان برنامه «ای ایران» کرد که جایگاه او به‌عنوان یک چهره موجه برای اجرای تصنیف‌های ملی را مستحکم کرده تا خواننده بسیار پرکار کشورمان هنوز تنها گزینه برای اجرای تصنیف‌های ملی - میهنی باشد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج