۶۷۱۶۱۳
۱۱۹ نظر
۵۸۳۵
۱۱۹ نظر
۵۸۳۵
پ

نقد فیلم «لاتاری»؛ قاچاق دختران ایرانی

امیرعلی(ساعد سهیلی) و نوشین قرار است با هم ازدواج کنند، اما خانواده نوشین دچار یک ورشکستگی سنگین شده اند. پدر دختر مخالف ازدواج است و از طرفی فردی به نام سامی، نوشین را برای کار در یک شرکت حسابداری (بعدا می فهمیم مدلینگ) انتخاب می کند و به دوبی ترانسفر می کند.

برترین ها - ایمان عبدلی:
خطر لو رفتن داستان فیلم و کاهش جذابیت
خلاصه داستان
امیرعلی(ساعد سهیلی) و نوشین قرار است با هم ازدواج کنند، اما خانواده نوشین دچار یک ورشکستگی سنگین شده اند. پدر دختر مخالف ازدواج است و از طرفی فردی به نام سامی، نوشین را برای کار در یک شرکت حسابداری (بعدا می فهمیم مدلینگ) انتخاب می کند و به دوبی ترانسفر می کند. پدر دختر موافق است چون نیما(جواد عزتی) پسربزرگ در زندان گرفتار شده و ۳۰۰ میلیون بدهی بالا آورده است، چند روز پس از عزیمت نوشین به دبی خبر خودکشی او می رسد و امیرعلی دیوانه‌وار به دنبال حقیقت می‌رود. او تنها نیست؛ حاج موسی رزمنده سال‌های دور و مربی فوتبال امروز با او به دوبی می رود، البته آن ها برای رسیدن به حقیقت در تهران از حاج مرتضی (هم رزم موسی) کمک گرفته اند اما به نتیجه نرسیده‌اند. در دوبی با کمک راننده ایرانی مقیم آن جا (نادر سلیمانی) واسطه قاچاقچی را پیدا می کنند اما درست سر بزنگاه و در موعد انتقام حاج مرتضی (حمید فرخ نژاد) می رسد و جلوی کار را می گیرد. امیرعلی و موسی متوجه می شوند در قضیه نوشین پای یکی از خلیفه زادگان دبی وسط است و خلیفه زاده، نوشین را در یک مراسم مدلینگ دیده و چون متوجه شده بکر هم هست پس تقاضای همخوابگی با او را داشته... در نهایت هم واسطه ایرانی کشته می‌شود و هم حاج موسی آن خلیفه زاده را به قتل می‌رساند.
نقد فیلم «لاتاری»؛ قاچاق دختران ایرانی
مضمون: مهدویان و وسوسه حاتمی کیا شدن!
در «لاتاری» با مجموعه ای از کلیشه ها مواجه هستیم؛ حاج موسی با آن محاسن و آن صورت کشیده که روزنامه سیاه و سفید 500 تومانی هم می خواند از سمت دوستش مرتضی این گونه خطاب می شود که در جامعه نیست و از دنیا خبر ندارد. آیا او قرار است نماینده اصولگرایان افراطی باشد؟ آیا آن مونولوگ آخر در دوبی و آن صحنه قتل و رجز خوانی برای شیخ نشین ودفاع از ناموسش ایرانی دارد یک نوع تفکر را در فیلم نمایندگی می کند؟ از آژانس شیشه‌ای به این طرف چند حاج کاظم قرار است ببینیم؟ این شخصیت از فرط تکرار به تیپ نزدیک نشده؟ اصلا وقتی یک حاتمی کیا داریم که حدود بیست سال پیش همین فضا را به اوج رساند و از دوگانه‌ی رزمنده های بیرون گود و در گود گفت، از تقابل منفعت طلبی و مماشات برخی رزمنده‌های دیروز و ایده‌آل گرایی رزمندگان خانه نشین گفت ، قرار است با تکرار و تاکید روی این تقابل به چه چیزی برسیم؟ در سکانس مراجعه موسی به مرتضی چه حرف تازه‌ای هست؟ یکی به آن یکی می‌گوید چرتکه می اندازی و دیگری آن یکی را افراطی خطاب می کند، سکانس همسان در دوبی اتفاق می‌افتد؛ مرتضی به موسی می‌گوید: 90 ساله ات شده از این افراطی‌گری دست بکش، موسی هم مرتضی را اهل معامله می داند! این دوگانه اگر هم جای تکرار داشته باشد در سینمای حاتمی‌کیاست که در «بادیگارد» به شدت تکرارش کرد برای مهدویانی که «ماجرای نیمروز» را می سازد حیف است که وامدار موتیف‌های فیلمساز دیگری باشد. فیلم با این تقابل رنگ کهنگی می گیرد.
نقد فیلم «لاتاری»؛ قاچاق دختران ایرانی
وقتی فیلمسازی مثل محمد حسین مهدویان با «ایستاده در غبار» اسم در می کند و بعد با «ماجرای نیمروز» به اوج می رسد توقعات ناخودآگاه از او به عنوان یک فیلمساز که به مستند علاقه دارد بالا می رود یعنی وقتی «لاتاری» مطرح می شود و سوژه فیلم قرار است درباره دختران قاچاق شده ایرانی به دبی باشد توقع این است که با یک اثر افشاگرانه طرف باشیم گرچه که می دانیم قرار نیست این افشاگری ها خیلی دامنه دارد باشد، اما این که سوژه بکر فیلم که قابلیت یک سند تاریخی را دارد پای نگاه سیاست زده فیلسماز تلف شود چیز دیگری است و مشکل «لاتاری» این است که دائما قضاوت می کند و برای مخاطب جایی نمی گذارد.
فرم؛ لحن چند پاره و منطق روایی
فیلم دو نیمه متفاوت دارد؛ نیمه اول پر از صحنه های جدل و جر و بحث است که در فضای یک رئالیسم اجتماعی جای می گیرد، تلخ و گزنده مثل خیلی دیگر از آثار این سال‌های سینمای ایران تاکید روی تبعات اوضاع نابسامان مالی و مسائل فرهنگی که از قِبَل چنین فجایعی پیش می آید و همین فضاهایی که می توانید حدسش بزنید، اما نیمه دوم فیلم بیشتر شبیه یک تریلر مهیج است که دائما دنبال این هستید که بدانید ادامه قصه چه می شود. دو نفر رفته اند آن طرف آب های انتقام یک بی ناموسی را بگیرند، این که دیگر نیاز به این همه شوخی ندارد. صرف قرار گرفتن هادی حجازی‌فر و نادر سلیمانی درآن موقعیت‌ها، به اندازه کافی تنفس ذهنی برای مخاطب ایجاد کرده. تاکید روی بخش کمیک ماجرا کمی فضای تریلر نیمه دوم فیلم را چندپاره و نامنسجمم می کند به عبارتی هر چه نیمه اول منسجم و یکدست است نیمه دوم در قسمت هایی به دلیل بار کمیک اضافه و اغراق در پرداخت شخصیت ها همگن نیست.
نقد فیلم «لاتاری»؛ قاچاق دختران ایرانی
مثلا آن سکانس پارکینگ و چاقو گرفتن موسی و امیرعلی اصلا به فضای داستان نمی‌آید. منطق روایی را زیر سوال می برد. انگار کیمیاییِ درون مهدویان در این لحظات نتوانسته خودش را کنترل کند و این گونه بیرون زده، اغراق‌های این مدلی کمی فضا را کارتونی می کند و از رئالیسم گزنده نیمه اول یک فانتزی بیشتر نمی ماند!
ورای متن
شاید قرار نیست فیلمساز و اصولا خالق هر محصول فرهنگی پیرو فرهنگ عامه باشد. شاید ایده‌آل تر آن است که محصولات فرهنگی به مخاطب نخ بدهند و فکر بسازند. این که در «لاتاری» با تهییج و تحریک مخاطب بر اساس پیش زمینه های ذهنی مثل: پیشرفت حبابی دوبی و این که عرب‌ها مفت خور و لاابالی هستند و البته ویراژ روی مسائلی چون خلیج فارس و این مدل دغدغه ها بخواهیم تماشاچی را شور بیاندازیم، شاید هنر نیست. هنر نیست که از قتل و حرکات رادیکال سوت و هورا بگیریم، نه این ها اسمش انقلابی گری است و نه «لاتاری» آن چنان که باید افشاگری و سندیت دارد. مهدویان یا باید سنبه‌ی لابی‌هایش را پر زورتر کند و بهتر وارد مصادیق شود یا قید سوژه‌های را ملتهب را بزند. همه‌ی این حرف‌ها البته که نقض کننده ریتم جذاب و پرکشش فیلم نیست مهدویان قصه گویی را بلد است، بازی گرفتن را هم بلد است و صد البته که دوربین صاحب سبکی دارد، اما «لاتاری» آن نیست که باید!
نقد فیلم «لاتاری»؛ قاچاق دختران ایرانی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      من این تیم رو خیلی دوست دارم،امیدوارم موفقیت و پیشرفت روزافزون داشته باشن.

    • بدون نام

      نقد بسیار خوبی بود. موافقم.

    • بدون نام

      همه قصه فیلمو لو دادید که! !!

    • بدون نام

      همه قصه فیلمو لو دادید که! !!

      پاسخ ها

      • Asra

        اوه نه بابا

    • بدون نام

      مهدویان یه فیلمساز ارزشیه،نه ماجرای نیمروز شو دوست داشتم نه ایستاده در غبار،امسال دیگه کلا قید فیلمشو زدم و اصلا وقتمو حرومش نکردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس معلومه که ادم بی ارزشی هستی

    • بدون نام

      با نظر شما موافقم این داستان میتونست پارت دومش خیلی بهتر باشه
      اما باید این هم در نظر بگیریم مهدویان نمیتونه یکسری چیزها بسازه منظور میشد قسمت دبی نوشین نشون بده چه اتفاقی افتاد و اصلا چطوری راضی شده بود بره به اون برج یا این که اصلا باکره بود و حرفی از پزشک قانونی زده نشد که دختر بوده مرده یا نه
      بهش تجاوز کرده بود یا نه
      این قسمتش مشکل داشت اما از طرفی چون فیلم ایرانی نمیتونست نشون بده این قسمت داستان اما حداقل میشد با جواب پزشک قانونی بگه تجوز شده بوده یا نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رضایت پدر مهمه که پدرش رضایت نداد

      • بدون نام

        عزیزم داره میگه مهم اینه ک تن نداده

    • بدون نام

      فقط دنبال اسم در کردن هستن.. خود حاتمی کیا چیه که مقلداش باشن.. اینا فیلمای سفارشی که برای جایزه ساخته میشه

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        اولا دهنان ببند
        حاتمی کیا بزرگتر از اونیه که تو حقیر در موردش حتی صحبت کنی
        دوما همه دیدن که حتی یه نامزد هم از این فیلم توی لیست نبود

      • دیبا

        نه حاتمی کیا خوب نیست اون کارگردانای مزخرف با فیلمای مزخرفترشون خوبن
        ی ذره وجدان چیز خوبیه بدور از تعصب
        امیدوارم امثال حاتمی کیا و مهدویان تو سینمامون روز بروز بیشتر بشن ک حداقل فیلمای درست حسابی ببینیم

      • Parisa

        اقای محترم حاتمی کیا بزرگ هستند یکی از بهترین کارگردان ها هستن درست اما اینکه شما حتی ی نامزد این فیلم نداشت ب نظر شما این چ نکته ای رو میرسونه؟
        ب نڟر من این بی عدالتی توی جامعه است و شک نکنیداگر سایر کارگردان ها هم مثل اقای حاتمی جلوی جمع پشتوانه ی خودشان را سردار سلیمانی و سایرین قرار میدادند و خود را انقلابی معرفی می کردند شاید فیلم ان ها هم نامزد داشت در جشنواره و اینکه اسم جشنواره فجره و کاملا مشخصه ک فیلم های مربوط ب دفاع مقدس ارزش بیشتری برای داوران دارند .
        من به شخصه بعد از سال های سال از رفتن ب سینما خوشحال شدم و حس خوبی داشتم و توی نظرات دیدم ک گفته بودن کارگردان قصد نمایش برج های دوبی رو داره میشه بگین چجوری باید توصیف میکرد ک اونجا دوبی هستش؟نکنه انتڟار داشتین برن توخیابون تهران فیلم پر کنن بگن اینجا دوبی!
        هست؟!

    • نگار

      بيشتر از اين نميشد داستان يه فيلمو لو بدي! عقده اي!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول مطلب نوشته دیگه خطر لو رفتن داستان

    • ساناز

      خيلي نقدِ منصفانه اي بود، اخره فيلم يه جورايي خيلي تخيلي درست شده بود، واقعا حاج كاظم ها هنوزباقيموندن كه براي مشكلات يه نفر ديگه اينطوري يقه جر بدن، قسمت كيميايي رو هم كه اشاره كردين خيلي به جا بود، قسمتايي كه نادر سليماني بازي كرده بود، سره يه سري تيكه هاش كه ملت ميخنديدن، من دچار دوگانگي هويت شدم، نه خندم مي اومد و نه اصن وجود اون شوخي ها رو توي اون فضاي فيلم ميفهميدم، بله سره خليج فارس ملت هورا ميكشيدن يا وقتي موسي زد يارو عربه رو كشت، ببينده ها شور حسيني گرفتن ولي مفهوم جديدي نداشت فيلم، جشن دلتنگي با وجود كم و كاستي هاش، به مراتب واقعيت بيشتري از جامعه ي امروز بود

    • بدون نام

      اگه نقدتون درست بود ،همه فیلم رو لو نمیدادین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول مطلب نوشته دیگه خطر لو رفتن داستان
        یه کم چشتون رو وا کنید، ضرر نداره که

      • بدون نام

        خو گفتن خطر لو رفتن موضوع فیلم.شما ک ندیدی نخون

    • بدون نام

      دوباره نوشتم که دوباره بدونین کارتون زشت بوده

    • مريم

      فك كنم اولين بار هست كه نقد فيلم رو ميخونيد، در اكثريت نقد فيلمها، حتي فيلمهاي خارجي هم در اول اشاره ميكنن كه خطر لو رفتن داستان وجود داره! ياد بگيريم اشتباهات خودمون رو گردن ديگران نندازيم،

    • فیلم باز تبریزی

      یک فیلم عوضی، پر از تحرف و آدرسهای غلط. بنظرم فیلم کاملا سفارشیه
      1. آدرس غلط میدهد: کسایی که ریشه مشکل اونا هستن بعنوان منجی مطرح میشن. مثلا موصای فیلم همونیکه بخاطر ارتباط دختر و پسر و حجاب میریزن بیرون ولی تو این فیلم انگار یک مملکت دیگه است
      2. اگر بپذیریم که ریشه این مشکلات مسائل اقتصادی مردمه با این فیلم علیه منافع ملی حرکت میکنه. تا زمانی که ریشه ها حل نشه عملا این مشکلات و بدترش ادامه دارن
      3. به جای پرداختن به ریشه ها برای کمک به حل مشکل عمدا و بصورت سفارشی نتایج رو بولد میکنه و از آستینش ناجی خودشو معرفی میکنه.
      فقط بازی با احساسات مردمه و سعی میکنه یکسری تفکرات و ناجی ها ساختگی رو القا کنه.

      پاسخ ها

      • آزاد

        ای عزیزان کارشناس همه چی،ای عاقلان محترم که حتی زورتون میاد فارسی رو درست و کامل بنویسید و فقط برای مقابله با قید و مقررات و احکام اسلام الکی الکی ایران ایران و وطن وطن میکنید تا کی خودتون رو به اون راه میزنید ؟جواب 1_بیشتر ناهنجاریهای اجتماعی و حتی خوب دقت کنی بیشتر ناهنجاریهای اقتصادی وسیاسی هم ریشه در همین بی بندوباری و ولنگاری ارتباط با جنس مخالف ریشه داره،بجای جواب دادن یه خرده بیشتر فکرکن
        2-مشکلات اقصادی هم در بی اخلاقی اجتماعی و خودپرستی وخودخواهی و به خودفکرکردن بجای پذیرش مسئولیت اجتماعی هست3شما برو همون نشون دادن دردها وسیاه نمایی های دلسرد کننده رو ببین

      • بدون نام

        چون واقعیت رو میگه شده عوضی ومنحرف نکنه خودت یکیشونی که تو این قاچاقا نقش داری

        روشنفکر این درد جامعه است شاید خیلی خوب نگفته باشه ولی واقعیت داره چه بسا هم که خودت اعشی باشی

      • پریا

        آقای محترم کل مشکلات اقتصادی و انحرافات جنسی و بدبختی ملت ایران درست از وقتی شروع شد که یه عده که مثل شما فکر میکنن، اومدن طبیعی ترین‌حقوق انسان رو پایمال کردن و بهش خیلی چیزا رو تحمیل کردن، درحالیکه بر همگان کاملا واضحه که فرزندان و نوادگان همین بزرگوارانی که شما هم طرفدار پر و پا قرصشونی، نه توی ایران که توی کشورایی مثل آمریکا و آلمان و انگلیس و ... حجاب و این عصر حجر بازیا و مسخره بازیایی که از یه مشت کشور خرافاتی وارد کشور متمدن ما شده رو اصلا جدی نمیگیرن و به ریش خود شما میخندن.. دوستی دختر و پسر از دیدگاه یک آدم مریض و خرافاتی منجر به فساد میشه، درحالیکه خیلی وقتها اینطور نیست و این مسئله فقط مرتبط با عقاید یه عده محدوده؛ درطول کل تاریخ ام دیدید که تحمیل فقط باعث سرپیچی و فساد میشه؛ رضا شاه به خانما میگفت چادرتو بکن، مردم مصر برا اینکه چادر به سرشون باشه، زمان انقلاب هم موسس حکومت گفت بپوش و باز هم‌همه سرپیچی کردن. راجع به این فیلم هم بگم! نشون دهنده‌ی فساده، ولی کجا؟ دقیقا جایی که مسئولین کشور در خواب نازن و منافع مالیشون براشون خیلی مهمتره و چشمشونو بستن و غیرتشونو گذاشتن تو قوطی. و فساد در جوامع عرب که خیلی از عربها (خارج از ایران مخصوصا) بی بند و بار و مفسدند و به معنای واقعی حیوان، فقط به غریزه توجه میکنن و بنا به یه سری قانون مسخره به خودشون اجازه هر کثافت کاری رو میدن و اغلب چند همسر دارن. تنها جیزی که توی رابطه دختر و پسر فیلم وجود داشت عشق و غیرت پسر نسبت به دختر بود. والسلام

    • زهرا

      واقعا که! نقد بی رحمانه همراه با لو دادن داستان فیلم؟؟ کسی که این رو نوشته حداقل سواد منتقد بودن -که لو ندادن داستان فیلم هست رو هم نداشته.

    • علی

      به نظرم فیلم خیلی به فضای الان جامعه شبیه بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روی چه حساب؟
        همه ی بدبختی های ما زیر سر دوبی هستش؟؟ با اون برج های بلندش که "به اندازه کافی" توی فیلم تاکید شد؟

    • بدون نام

      خجالت نمیکشید که فیلمی که هنوز اکران نشده رو لو دادین
      مشتی بی انصاف وبی وجدانید
      حالا چون خوشتون نیومد دلیل نمیشه زیر آبشو بزنید
      حالا دم از دم از روشنفکری بزنین

      پاسخ ها

      • مریم

        خوب تو میتونی نخونی

      • بدون نام

        خخخخخ درسته

    • بدون نام

      خیلی بی ...

      که فیلم رو لو دادی

    • Smf

      سلام
      به نظر من اینهای که دوست دارند فیلم رو خراب کنند همونایی هستند که مثله مهران احمدی جلوی مردم کار زشت میکنه و همه کف میزنن،اینا امثال اون افرادی هستند که بی عفتی و بی غیرتی و مد و کلاس میدونن...
      واقعا باید متاسف باشیم برای همچین افرادی

    • ...

      اگه رواج هرزگی وبی بندوباری توی فیلمها باشه ایراد نداره،نیست همه فیلمهاشون متفاوته واصلا کلیشه ای وتکراری نیست،این یکی تکراری بوده.خودتونید.سینماوقتی دست وهابیا باشه همینه

    • رضا

      فیلم از ماجرای نیمروز و ایستاده در غبار جلوتر بود

    • فاطمه

      به نظرم‌ نقد منصفانه نبود. این همه فیلم چرت و پرت تو سینما که نه فیلم نامه ای داره نه محتوایی. حداقل فیلم یه سر و یه ته داشت. و یه قدم از خیلی از فیلمای سینمای ایران جلوتر بود. اینکه کارگردان نظر خودش رو تو فیلم القا کنه طبیعیه. مگه کیمیایی نمیکنه؟ منصفانه قضاوت کنیم. فیلم با همه اینکه جا داشت بهتر باشه اما بسیار ارزش دیدن داشت...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوهوم

    • مجتبی

      سلام.
      خسته نباشید.
      آقای منتقد توی نقدشون نوشتن ک مهدویان مدام داره قضاوت میکنه، سوالم اینه اگه مهدویان مدام داره قضاوت میکنه شما هم ک مدام تو نقد تون دارین قضاوت میکنین.
      چرا الکی ی کسی رو ب ی کس دیگه مچسبونید؟
      مهدویان نمیفهمه ک سوژه اش تکراریه؟
      ی وقتایی لازمه بگیم نمیدونم عوض اینکه داد بزنیم.

    • علی

      اینجانب فیلم را دیشب تماشا کردم واز لحاظ کیفیتی در نیمه دوم فیلم می توان گفت جالب نبود ولی این که یک کارگردان به یک ناهنجاری اجتماعی که از چشمانمان دوراست می پردازد جای تشویق دارد

    • مهسا

      دست اقای کارگردان درد نکنه، فساد اقتصادی و فحشا و پولشویی رو تو کشور دبی خوب به تصویر کشیدن، اما کاش یک مرد پیدا بشه از مشکلات مملکت خودمون حرف بزنه

      پاسخ ها

      • دانيال

        دمت گرم، كاش ي مرررررررررد پيدا بشه مشكلات داخل ايران خودمونو به تصوير بكشه

    • ناشناس

      این اتفاقات تو کشور ما میفته دختران وزنان ایرانی زیادی دزدیده شدن و دزدیده میشن و هیچ اخباری از اونها نیست نمیشه مثه کبک سرمونو زیربرف کنیم.درسته باشنیدن این جور حرفا غرور ملیمون شکسنه میشه ولی باید آگاهی ببخشیم.نه فقط یه امارات به خیلی از کشورهای دیگه قاچاق میشن عمده این قربانیان هم زنان و دختران مظلوم هستن...

    • ناشناس

      تنها راه حل این مشکل منظورم همون قاچاق انسانه اینه که اقتصادو با حمایت از تولید ملی درست کنیم والسلام......

    • zahra

      فیلم خوبی بود

    • علیرضا

      یعنی چی عربهای لا ابلی مفت خور؟؟؟؟این چه طرز حرف زدنه؟؟؟مگه نمیفهمید که ایران هم عرب داره؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داره به کارگردان طعنه میزنه، عزیز
        فیلم رو ببین، بغیر از این چیزی از عربها نشون داده نمیشه.

      • بدون نام

        خوزستان هم عرب داره یکم شعورشخصییت داشته باش.لابعالی خودتی

      • شهاب جلیل پور

        هم وطن،هم وطنه!ما منظورمون عربای اماراتی و عربستانیه
        اگه همه عربا باشه که ما نمیریم سوریه وعراق از عربا دفاع کنیم

      • Asra

        بهتره حرف دهنتون رو بفهمید هیچکس غیرتش ن

      • Asra

        داداش دمت گرم به این میگن غیرت یه عرب

      • رقیه

        بهتر بعضیا دهنشون

    • بدون نام

      به قول لری
      آفرین شیره کور(آفرین بهت شیر پسر )
      مهدویان فیلمات عالیه.

    • ساسا

      خیلی فیلم مسخره ای بودمن رفتم. سینما دیدمش واقعا نمیدونم با چه عقلی رفتم فیلمی که مهدویان درست کرده بود دیدم

    • فاطمه

      لاتاری فوق العاده بود واقعا ارزش چند بار دیدن رو داره

    • اکرم

      فیلم عالی بود. واقعا دمتون گرم. بعد از دیدن فیلم همه تماشاچیا دست میزدن. لذت بردم. حتما برید ببینید.
      به این خزعبلاتی که نوشته توجهی نکنید.

    • هدی

      نقد خوبی بود.این همه نظر منفی هم زیر نقدتون برای من اصلا عجیب نیست.همیشه آدم ها چیزی رو که نمیفهمن مسخره میکنن‌‌‌

    • علی

      این از شما که با بی ... تمام فیلم رو لو میدید و سعی دارید مخاطب هاشو کم کنید...اونم از منتقد بی هویت شبکه سه که خلیج فارس رو میگه خلیج
      شما از بس بهتون فشار اومده دارید این حرف ها رو میزنید...به وقت شام چه مشکلی داره که بعضیا تو کامنت ها به حاتمی کیا ایراد میگیرن
      مشکل از فیلما نیست
      ذات بعضی ها خرابه و دنبال لجن پراکنی ان...چطوره که به وقت شام بده چون از مدافعان حرم حرف زده...لاتاری بده چون از غیرت حرف زده
      بازم میگم مشکل از فیلم نیست...مشکل از بی غیرتی و بی رگ بودن بعضی هاست

      دوستان عزیزی هم که فیلم رو ندیدن پیشنهاد میکنم برن ببینن من دیشب دیدم واقعا فیلم بی نظیری بود...انقدری ارزشش رو داشت که بازم میخوام برم ببینمش
      به این عقده ای بازی ها هم کاری نداشته باشید...اینا از بالا دستور دارن که فیلم رو بکوبن...دست خودشون نیست...بی هویت اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول چشمت رو واکن بعد دهنت رو
        هرچند که میدونم که قماش شما به برعکسش عادت کرده
        "خطر لو رفتن داستان فیلم و کاهش جذابیت"

        درضمن دوباره یه اثر هندی سیاسی روی پرده دیدید ذوق زده شدید؟
        مشکل نفهمی بعضی هاست که خبث طینت خودشون رو پشت سر ارزش ها قایم میکنن و همه شون رو استحاله میکنن

        دوستانی که این فیلم رو ندیدن اگر با این نکات موافقن، مطمئن باشن که از فیلم لذت وافی میبرن
        تمام بدبختی ما زیر سر عرب هاست، با اون ساختمون های بلندشون
        عرب ها و طبقه متوسط متوسط بی فرهنگ و بی بته و بی غیرت
        مشکلات زیر سر همین عوامله و دیگر هیچ
        ایام به کام

    • zahra

      میشه یه نظر درست و درمون بدید
      بگید که ارزش داره آدم وقتشو بزاه این فیلم رو ببینه؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • منصوري

        حتما ارزش ديدن تو سينما رو داره و پيشنهاد مي كنم...

    • zahra

      بهترین فیلمی بود که تا حالا دیدم
      پیشنهاد می کنم حتما ببینید..............

    • Leyli

      بسیار فیلم جذابی بود من چند روز پیش تماشا کردم

    • Mahshid

      از کسی که نمیتونه حفظ امنت داری تو متن یه فیلمنامه رو داشته باشه نمیشه توقع نقدم داشت.نه از دیدتون خوشم اومد نه از کارتون.تعصبی عمل کردین کاملا.بنظرم مضمون لاتاری خیلی بهتراز 5عصر و نهنگ عنبر و امسالهم بود که اصلا محتوا نداشتن و فقط محورشون ادا دراوردن بود

    • علی

      از بدترین مردم کسانی هستند که سوار بر موج احساسات مردم به دنبال نام و نانی برای خود باشند. جناب آقای مهدویان، اگر قصد شما ساخت فیلم رئال و یا افشاگری دارید، کدام سند را در فیلم به اصطلاح رئال ارائه دادید؟ به نظر میرسه که چون دیدید جامعه از شعارزدگی های سنتی در مورد رزمنده های جنگ خسته شده خواسته اید با قلقک رگ غیرت ایرانی از این رزمنده یه قهرمان جدید بسازی تا بر همون موج احساسی که عرض کردم قایق خودتو برانی.. براستی این فیلم چه فرقی با فیلم فارسی های زمان گذشته داشت؟ غیر از اینکه فضا و زمان تغییر کرده و از یه رزمنده به جای یه داش مشدی یا لوتی استفاده کردی؟؟ یاد فیلم "ربوده شده" با بازی "لیام نیسون" افتادم که دنبال دخترش در بین عربهای دوبی میگشت و البته چه موضوع پرکشش و جذابی داشت، نه مثل لاتاری که صرفا ادای غیرتی بازیای فردین و بهروز وثوقی رو درمیاره

    • عسل عظیمی

      من خیلی وقته سینما نرفتم چون فیلم ها به درد نخور و بی محتوان.وضعیت حجاب بازیگرارو هم که می بینید.

    • حافظ

      من امروز این فیلم رو دیدم و بر خلاف توهین های زیادی که به اسم نقد در رادیو و غیره بهش شده بود برای اولین بار احساس کردم که از یک فیلم ایرانی راضی هستم. خیلی دل نشین بود و واقعا تهش به من احساس آرامش از اجرا شدن عدالت دست داد.
      اون منتقدینی هم که این فیلم رو فیلم فارسی خطاب کرده بودند و توهین کرده بودند بهتره برن فیلم فروشنده ی اصغر فرهادی رو ببینن چون اون بیشتر به کامشون خوش خواهد اومد و اصلا هم فیلم فارسی نیست!!!!

    • nazi

      عالی بود عاااااااااااااااااالی
      خیلی وقت بود که چنین فیلمی اکران نشده بود
      به معنای واقعی حرف نداشت
      بیرون از سینما اکثریت میگفتن ک ارزش چن بار دیدنم داره

    • انقلابی

      یک انقلابی با روحیه ای که داره فیلم میسازه.تفاوت فیلم ساز ها تو اینه.حاتمی کیا حرف دل یه افرادی رو میزنه که به دل بعضی ها نمیشینه.
      اگر انقلابی گری و دفاع از ناموس هنر یک ایرانی نیست پس چیه؟؟

    • رسول قنبری

      اصلا نمیشه همه رو قانع کرد
      و فیلمی خوبه که بتونه فروش کنه بی شک اگه خوب نباشه کسایی هم که دیدن به بقیه پیشنهاد نمیکنند
      همین تفاوت فیلم که مخاطبو نگه میداره مگرنه تو نیم ساعت اول هم مثل تمام ساعت فیلم در سینما بازه
      این هنر فیلمه که نگهت میداره تا پایان

    • آیسا

      فیلم خوبی بود بازی ها عالی بود با آرزوی موفقیت برای آقای مهدویان

    • پرستو

      بهترین فیلمی بود که دیدم خسته نباشی آقای مهدویان

    • رها

      فیلم عاااااالی بود. همه راضی بودن از فیلم. از دست زدن های مکرر تماشاگران هم میشه اینو فهمید

    • ایران

      جالبه همه یک نظری رو میدید نقد وانتقاد میکنید من از هیچکس طرف داری نمیکنم به نظرم فیلم خوبی بود تو کل جامعه تو هر صنفی آدم بد و خوب وجود داره پس الکی به فیلم ایراد نگیرید برین تحقیق کنین ذهنتون و باز تر کنین نه اینکه الکی يه فيلم رو زیر سوال ببرین ممنون از همه افراد فیلم

    • بدون نام

      اصل پرداخت به این معضل درست و شایسته است ,و نکات گفته شده در متن هم بجاست علاوه بر آن اما چند نکته است :
      ۱.به معضل مالی و تفاوت اقتصادی و اختلاف طبقاتی و برخی موارد ایده آلی گرایی قشر ضعیف و اینکه متاسفانه در برخی خانواده ها یا بعضا خانواده ای فاقد مرد سرپرست و نیازمند خود زن مجبور به سفر به دبی فقط و فقط برای روسپی گری یا کارهای مشابه می شوند , یا اینکه در نهایت اگر چنین شود را قبلا با خود حل کردند,و آگاهانه میروند,درست پرداخته نشده ,میشد در موازات سفر نوشین چنین مواردی هم گوشزد می شد .وحتی اینکه در مستندات کار شده قبلی بستر اطلاعات موجود و قابل استفاده بود .
      ۲.اصولا نقش حاج موسی ها و هم طیفانشان در این ور آب چیست و در این سیاهه های اجتماعی امروز داخلی این با غیرتها کجایند و اصولا چون بیشتر مفسده ها در اقتصاد ضعیف و تبعیضات اقتصادی و طبقاتی است چرا ریشه پرداخت نمیشود ,و اصولا از قدرتی که در دست همین طیف هست چرا چنین استفاده ای نشده و نمی شود .
      ۳.در همین عکس آخر متن هم نکته اصلی و منظور شما که درست هم می باشد ,واضح دیده می شود ,عکس حاج موسی طیف خاص جلو و دو تا جوان دهه ۷۰ تادی پشت سر ,بیشتر جنبه تبلیغاتی و همان اشاره به تفکر حاتمی کیایی است تا پرداختن به معضل زشتی که مستندات تاریک و بی روح قبلی حتی همین" اسکورت سرویس "مهدی نقیان واضح تر بیان شده و با ابزار فیلم سازی و چاشنی احساس میشد از این بهتر پرداخته میشد.
      اما بهرحال پرداختن و بیان اصل موضوع خود قابل تقدیر است.

    • بدون نام

      و برای دوستانی که حوصله خوندن ندارند نکته این است.
      حاج موسی طیف خاص منجی جلو دوتا جوان دهه ۷۰ تادی پشت سر میرن به جنگ....
      یاحق

    • #لاتاری تنها نیست

      آره لاتاری بده.. فروشنده عالی بود و از صدجا جایزه گرفت.
      مرگ غیرت

    • مریم

      رفتیم دیدیم دیشب.خیلی قشنگ بود.تلخ بود ولی حقیقت بود

    • Parisa

      من فیلمو ندیده ،شیفته اش شدم.
      فیلم به حدی خوب ساخته شده که ،ادم احساس میکنه جزیی از فیلمه
      تشکر ویژه از آقای مهدویان

    • بدون نام

      فیلم لاتاری از نظر من عالی بود و دست اقای مهدویان و بازیگران این فیلم درد نکنه به نظر من درست نیست اونها زحمت کشیدن پای فیلم و بعضی ها میان و هرچی تز دهنشون در میاد رو میگن واقعا حق اینجور ادما همون خواب کسی نباید بیدارشون کنه و بگه وضع مملکت چیه

    • محمد

      زنده باد انسانهای باغیرت
      زنده باد افرادی که غیرت به جامعه تزریق می کنند
      دمت گرم مهدویان

    • محمدرضا آگاه

      واقعا عالى بود كاش بازم ببينم

    • ماهان آگاه

      فيلم واقعا خوب بود.ولى يك سوتى داشت فيلم.روزى كه دختره رفت گفتن فرداش خود كشى كرده ولى در داستان فيلم انگار بعد يه مدت كه رسيده خود كشى كرده

    • شهاب

      عالی بود فیلم
      درود بر مهدویان

    • ججججج

      این فیلم خیلی خیلی قشنگه واقعا بعضی قسمتاش اشک آدمو در میاره خیلی قشنگه

    • بدون نام

      من عاشق بازی یاعد سهیلی هستم امیدوارم موفق باشن

    • رها

      تحت تاثیرفیلم قرارگرفتم . ایا ماجرافیلم واقعیت داشت یا ساخته نویسنده بود

    • بدون نام

      آقا شمایی که با امارات ووعربستان مشکل داری بابا ب ولاه این کشورا مشکلی ندارن مشکل از حسادت ماهاس نمیتونیم موفقیتهای کشورا دیگرو ببینیم که هزار حرف و چیز میز راجبشون در میاریم قطعا اگر اجازه میدادن مثل عراق و سوریه تو کشورشون دخالت کنیم حتما کشورشون مث سوریه جز خونه زندگی مزخرف چیزی براشون نمیموند اصن دست خوش کشورهای با عقل و شعورن..دختران مملکت اگر مملکتمون ب زندگیشون میرسیدن دزدی کمتر میشد قطعا پولدارتر از امارات بودین و دختر قاجاق نمیشد اینم از بی عرضگی خود کشورمونه ..واقع بین باشید لطفاااا خررر نباشیم ..یاحق

    • غریبه

      من فیلمو ندیدم اما میخوام دانلودش کنم امیدوارم قشنگ باشه

    • baran

      خوبه

    • baran

      خوبه

    • پریسا

      خیلی فیلم زیبایی بود ولی آدم زیا تحت تأثیر قرار میگیره

    • پریسا

      خیلی فیلم زیبایی بود ولی آدم زیا تحت تأثیر قرار میگیره

    • Mobina

      ب نظر من این فیلم عالیه و هیچ حرفی ت این نیست

    • بدون نام

      سلام
      اولا که نباید داستان رو لو میدادین برای منم مهم نیست که بالاش چی نوشته
      من حاتمی کیا رو برتر از مهدویان نمیدونم یا برعکس
      ثانیا اونایی که این مطلبو نوشتن و میگن فیلم مسخره اییه خودشون میتونن همچین فیلمی بسازن؟
      ثالثا اگر فیلم بدی بود اینهمه طرفدار نداشت و بعد از ۵ ماه هنوز توی سینما ها نبود و همه دم سینما نمیگفتن بازم میخوایم ببینیم

    • بدون نام

      سلام
      اولا که نباید داستان رو لو میدادین برای منم مهم نیست که بالاش چی نوشته
      من حاتمی کیا رو برتر از مهدویان نمیدونم یا برعکس
      ثانیا اونایی که این مطلبو نوشتن و میگن فیلم مسخره اییه خودشون میتونن همچین فیلمی بسازن؟
      ثالثا اگر فیلم بدی بود اینهمه طرفدار نداشت و بعد از ۵ ماه هنوز توی سینما ها نبود و همه دم سینما نمیگفتن بازم میخوایم ببینیم

    • آشنا

      خود بازیگرا خجالت نمیکشن همچین مزخرفاتی رو بازی میکنن

    • رضا

      عاااااااالی بود. سبک فیلمبرداری درجه یک. موضوع فیلم نادر. فیلنامه دقیق.

    • حامد

      فقط میتونم بگم این فیلم عالی بود.و هیچ جای بحثی هم براش نمیبینم.منتقدین بهتره فیلم هایی مثل مصادره رو نقد کنن

    • بدون نام

      واقعا فیلم اموزنده ای بود

    • ...

      واقعیت تلخ دختران ایران

    • کیان

      اول از همه سلام وخسته نباشید به تمام عوامل فیلم لاتاری از کارگردان وتهیه کننده تا تمام بازیگران پیش کسوت وجوان ایرانی واقعا دست همتون درد نکنه ودست مریضها افتخار می کنم که در کشورم ایران هم چون حاج مرتضی ها وحاج‌‌ موسی هاداریم وعیرت جوان های ایرانی باغیرت که باید دست هرچی اجنبی را باید کوتاه کرد که دست درازی به ناموس کشورمان ایران نباشد؟

    • حسنی

      دمت گرم خیلی با فیلمت حال کردم خدا پشت و پناهت

    • مریم

      ترویج تهدید و خشونت بدون مرجع قانونی رو نمیشه به حساب حفظ امنیت ملی گذاشت.شخصیت های این فیلم همگی انسان های بی فکر هستند که تصمیم هاشون نه از روی عقل ،که از روی احساسات و خشم و ندانم کاریه
      دختر یهو میره دوبی که پولدار شه.پدر اجازه میده دخترش بره.پسر میره انتقام بگیره به سبک فیلم های هالیوودی
      بدتر از همه حاج کاظم که معلوم نیست به چه دلیل عقلشو داده دست پسره راه میفته دنبالش
      نهایتا یک اثر ضعیف و خام .یا تقلیدی کودکانه از تیکن ۱ رو میبینیم .بدون در نظر گرفتن اینکه در فرهنگ ما چنین انتقام گرفتن و قتل بدون محاکمه مذمومه
      پیام اخلاقی فیلم برای فرهنگ ما میتونست توجه بیشتر خانواده به جوانان . حل مشکلاتشون.آگاهی از خطرات اعتماد نابجا باشه که متاسفانه یک فیلم ضدارزش ساخته شده
      برای چه کسی شرایط مهیاست بره خارج از کشور انتقام دخترای فروخته شده رو بگیره؟
      چند نفر از دخترایی که میرن خبر ندارن واسه چی میرن؟ ماشین مدل بالا میاد دنبالشون.میگه ببرمت دوبی .واقعا نمیفهمه چه خبره؟ به دختر هیچ تجاوزی صورت نگرفته و اگر یه بار رفته باشید دبی میفهمید که عربا حتی یه مورد تجاوز مخصوصا تو دبی ندارند
      سرنوشت اون پسر و حاج کاظم بعد از اون حادثه چی میشه تو خاک دوبی؟
      بهتر نبود پدر یکم غیرت به خرج میداد اجازه نمیداد دخترش بره . که اونا مجبور نشن اون حجم از غیرت رو صرف قتل و انتقام کنن؟

      در نهایت برای من مخاطب که فیلم ماجرای نیمروز رو دیدم.دیدن لاتاری ناامید کننده بود واقعا
      حیف که کارگردان چنین اثرهای خوبی بخواد با سواستفاده از احساسات ملی و نژاد گرایانه و تنفر از اعراب و کینه روبه رخ بکشه و به هر قیمتی دیده بشه
      و لطفا ننویسید قاچاق چون دختر با خواست خودش و رضایت پدرش رفت

    • هادی

      فیلم خیلی تلخی بود میتونست خیلی بهترباشه ولی نشدمتاسفانه

    • مهرداد

      فیلم های مهدویان رو اصلا قبول ندارم .. جناحی فیلم میسازه

    • Tarsa

      اون جوری که بیشتریا میگفتن قشنگه نبود.فک میکردم خیلی بهتر باشه

    • ندا

      عالی بود و تاثیر گذار جناب مهدویان و سایر عوامل واقعا خسته نباشید.

    • ندا

      عالی بود و تاثیر گذار جناب مهدویان و سایر عوامل واقعا خسته نباشید.

    • راضیه

      سلام وخسته نباشید به کارگردان و بازیگران فیلم
      فیلم بسیار زیبایی بود. در هر صورت هیچ فیلمی وجود نداره که همه از اون راضی باشن فیلم خوب فیلمیه که هم مخالف داشته باشه وهم موافق .

    • هدايت

      واقعا ممنونيم ازت آقاي مهدويان بي نظير بود طوري كه اصلا نميشه توصيف كرد
      درود بر شما

    • حافظ ناموس و وطن

      کاش کمی به موضوع فیلمنامه نگاهی بکنیم نه به نحوه فیلمبرداری، موضع فیلم در مورد غیرتمند بودن ایرانی هاست و باید از این نوع ایده پردازی ها درس گرفت، کاش مانند گذشته غیرتمندی برایمان تازگی داشت و نسبت به همنوع خود احساس مسولیت میکردیم، خارج از مبحث فیلم، کاش اکنون غیرت ایرانی ها ایجاب میکرد، شخصی و یا کشوری برای ناموس ما دست درازی نکند، برای جلوگیری از فساد درونی و بیرونی، نوشتن اینگونه فیلمنامه ها یک مزیت محسوب میشود، اگر میخواهیم ملتی غیور باشیم و متحد، نباید بگذاریم سعودی ها و عراقی ها و غیره نظری به ناموس و وطن ما داشته باشند.

    • احسان

      الله اکبر ازین همه بی انصافی , هر جا فیلمی باشه که نشونگر غیرت و مردانگی بچه های جنگ باشه شماها باید بیایید درونیات خودتون رو افشا کنین , مضمون فیلم رو تکراری میدونید حال اینکه این همه فیلم تو سینما با مضمون های غیر ارزشی و یکنواخت و تکراری با قصه عشق دختر و پسر و فرار از کانون خانواده و سست کردن ارزشها ساخته میشه , صداتون هم در نمیاد . درود بر حاتمی کیا و ارزوی ادامه همین مسیر برای مهدویان و سلام به همه رزمندگان باغیرت

    • حسن

      خاک تو سرت فیلمو چرا لو دادی؟؟؟؟ اه اه اه اه

    • دانيال

      فيلم خوبي بود دستشون در نكنه ولي كاااااااش ي مرد پيدا بشه كه وضعيت كنوني داخل كشور خودمونم به تصوير بكشه، هر چند اگه هر كسي بخواد اين كارو كنه سرشو زير اب ميكنن ولي واقعا خيلي وجود ميخواد كه اين كارو كنه، اگه بتونه واقعا مرده مررررررد

    • سمیرا

      به نظر من که داستانی جالبی و دارای پند اندرز زیادی هست عزیزان من اگه واقعا از چنین داستانهایی خوشتان نمی یاد خب نگاه نکن !!

    • مبینا

      عال بود خود فیلم که دیدم اشکم در امد ساعد سهیلی وزیبا کرمعلی زیبا بازی کرده اند حتما ببینید انجاش زیبا ست که نزاشت خون عشقش پایمال بشه

    • Response

      یه نگاهی به فیلم تیکن با بازی لیام بندازید که برا دخترش چکار میکنه، اما تو فیلم لاتاری پدر میگن دخترمه دلم خواست بفروشم. خیلی جالبه دوست پسرش میره دبی برا انتقام نه خانواده اش.قاچاق دخترا ادامه داره مبادا مصلحتی به هم بخوره. هشت سال جنگیدیم تا به این نقطه برسیم.

    • آنیتا

      فیلم بسیار عالی و عاشقانه ای اما آخرش خوب تموم نمیشه اشک آدمو در میاره چون نوشین دیگه مرده تموم شده امیر علی تک موند تازه اونجایی که امیر علی رفت تو خونه ی سامی تا اونو بکشه اگه مرتضی نمی یومد خودشم مرده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج