اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۷۲۰۶۴
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

یادگار امام: فساد، عامل نسل‌کشی است

تولیت حرم مطهر امام خمینی گفت: امروز فقر و فساد و ستیزه و دگماتیسم، نسل کشی می‌آورد.

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل(ره) عصر امروز در اختتامیه بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم ضمن اشاره به اهمیت تشکیل احزاب و کارگروهی تصریح کرد: کارکرد های حزب در بخش های مختلفی از دیرباز در فرهنگ اسلامی ما وجود دارد. اصل حضور مردم در فرهنگ سیاسی بر اساس دو نهاد بیعت و امر به معروف و نهی از منکر جزو قانون اساسی ما است.

وی افزود: در طول تاریخ هم حاکمان باید با پذیرش عمومی به منصب می‌نشستند و در طول تصدی هیچ‌گاه از نظارت عمومی راحت نبودند که همان امر به معروف و نهی از منکر است. اگرچه این دستور مانند برخی دیگر از دستورها،. در دوره طولانی از حکومت اسلامی مغفول ماند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با بیان اینکه اصل تاسیسی رای مردم در حاکمیت جامعه و همچنین اصل پذیرش مردم از اموری است که همواره مورد تایید اسلام بود و توسط حاکمان اسلامی اجرا شده است، گفت: کار فردی همواره از کار جمعی ضعیف‌تر است. در عالم ریاضی یک بعلاوه یک برابر دو است اما در عالم انسانی یک بعلاوه یک نتیجه ای به مراتب بالا تر از دو دارد.

وی با اشاره به اهمیت کارگروهی گفت: در حوزه کار جمعی و شناخت راه درست محتاج به این است که احزاب کنار هم بنشینند و همچنین در مقام عمل بتوانند به خوبی عمل کنند این حتما مستلزم این است که دور هم جمع شوند. در مقیاسی بزرگتر در جامعه انسانی هم ما محتاج این هستیم که با هم باشیم مشکلات امروز پیش روی جامعه انسانی جز با همدلی و هم فکری و کنار هم قرار گرفتن احزاب مختلف قابل حل نیست.

تولیت حرم مطهر امام خمینی با بیان اینکه امروز در اقصی نقاطی از جهان فقر را شاهد هستیم، گفت: این فقر برادران و خواهران ما را در کشورهای مختلف آزار می‌دهد و مانع تحصیل می شود که باعث پایین آمدن سطح فهم می‌شود آن وقت بزه‌های اجتماعی و هزاران آسیب مختلف به وجود می‌آید. کشورهای مختلف جهان این توانمندی را دارند که مقابل اینها ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام خمینی درباره وجود جنگ در نقاط مختلف منطقه گفت: جنگ هیچ رنگ مورد پسندی ندارد و هیچ‌جا زیبا نیست چقدر کودکان به خاطر جنگ اذیت و کشته شده‌اند. در منطقه ما فلسطین یکی از کشورهای قربانی این موضوع است و این رنج برای همه است، برای هرکسی که نام آدمی رو خودش می‌گذارد.

وی افزود: امروز فقر و فساد و ستیزه و دگماتیسم، نسل‌کشی می‌آورد. در کشورهای مختلف بوی خون مردمی که داعش آنها را به زمین ریخت قابل استشمام است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی ضمن اشاره به اهمیت راه ابریشم تصریح کرد: باید گرد هم آیی احزاب را مبارک دانست و این کار هم کار بزرگی است که صورت گرفته و این نهالی که کاشته شده حتما می‌تواند در روزهای آینده مثمر ثمر باشد. بحث راه ابریشم می‌تواند یکی از تلاش های مستمر همه ما در کاهش این آلام باشد. می تواند کاری بکند که مردمان به یکی تبادل فرهنگی برسند و راه ابریشم تنها راه داد و ستد کالا نباشد بلکه راه داد و ستد فرهنگ ها و تعاملات نیز باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م الف ش

      فساد در یک جامعه از بالا به سطوح پائین یک جامعه سرایت میکند

    • بدون نام

      اینا رو همه میدونن
      عمل کنین

    • بدون نام

      فساد مدیریتی بالاترین فساد در ارکان جامعه است هر جا کشوری پیشرفت کرد مدیران کمتر ویا فساد نکرده اند ودر این مورد سازمان مدیریتی وخدماتی کل کشور مسئول میباشد که جامعه را چه گونه سروسامان دهد یا کشوری فقیر و مفلوک ویا کشوری اباد وبا نشاط

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج