۶۷۲۹۱۹
۶۳ نظر
۵۰۳۵
۶۳ نظر
۵۰۳۵
پ

ابتکار: مردان هم باید خانه داری کنند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اشتغال زنان باعث بیکاری مردان نمی‌شود، گفت: شرع و قانون هم استقلال مالی را برای خانم‌ها به رسمیت شناخته است.

پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اشتغال زنان باعث بیکاری مردان نمی‌شود، گفت: شرع و قانون هم استقلال مالی را برای خانم‌ها به رسمیت شناخته است.

معصومه ابتکار درباره برقراری تناسب شغل زنان در کشور اظهار کرد: هیچ زنی در کشور وجود ندارد که کار خانگی نکند؛ همه زنان ایرانی اعم از شهری و روستایی خانه‌دار هستند البته درخصوص زنان روستایی باید بگویم که آنان علاوه بر خانه‌داری در تولید فرآورده‌های کشاورزی نیز همیشه نقش داشته‌اند و طبق آمار گفته شده نزدیک به ۴۰ درصد از فرآورده‌های غذایی و کشاورزی ایران با کمک زنان روستایی فراهم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج مطالعات انجام شده در سال‌های ۸۵ و ۹۵ درباره ارزش کار خانگی زنان اشاره کرد و افزود: متاسفانه در آمارهای ارائه شده خانه‌داری زنان شغل به حساب نمی‌آید در حالی‌که زنان خانه‌دار ارزش افزوده‌ای را برای خانواده به همراه دارند زیرا زنان خانه‌دار تربیت فرزندان، انجام امور منزل، تهیه غذای سالم و... را عهده‌دار هستند.

ابتکار تصریح کرد: اخیرا با تحقیقات انجام شده متوجه شدیم که ارزش کار خانگی زنان در ایران افزایش پیدا کرده یعنی سهم زنان در مشاغل و کارهایی که در منزل انجام می‌دهند بیشتر شده است.

وی گفت: زنان ایرانی به خصوص زنان شهرنشین، دختران تحصیلکرده، زنان سرپرست خانواده و دختران مجرد نیاز به کار و حق دسترسی به فرصت‌های شغلی دارند. متاسفانه فاصله بیکاری بین دختران تحصلیکرده با پسران در ۱۲ استانی که سفر داشتم تقریبا بین ۲ تا ۳ برابر بوده است.

به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در کشور صورت گرفت تا دختران ایرانی تحصیلات دانشگاهی داشته باشند و امروز آنان امید دارند تا در آینده کشور، تولید و فرهنگ سهم و نقشی داشته باشند.

ابتکار در ادامه تاکید کرد: ما نمی‌توانیم نسخه واحد و پاسخی کلی درباره تناسب شغل زنان در کشور ارائه دهیم چرا که تناسب شغلی به روحیات، توان، علاقه‌مندی افراد بستگی دارد. ولی ما می‌توانیم تناسب شغلی را در قوانین مورد بررسی قرار دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری خانه‌داری را شغلی مهم دانست و گفت: خانه‌داری فقط وظیفه خانم‌ها نیست و آقایان هم سهمی در آن دارند یعنی زن و شوهر بعد از ازدواج تقسیم کار می‌کنند؛ امروزه به دلیل مسائل اقتصادی زنان همراه با همسران خود کار می‌کنند.

ابتکار در پاسخ به این پرسش که «اشتغال زنان باعث بیکاری آقایان شده است» واکنش نشان داد و افزود: اصلا نباید موضوع را این گونه نگاه کرد. زیرا حدود یک و نیم میلیون خانم ایرانی به هر دلیلی نتوانسته‌اند ازدواج کنند. بنابراین خلاف حقوق انسانی و شهروندی است اگر بگویم اشتغال خانم‌ها باعث بیکاری آقایان می‌شود، از طرفی هم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به دسترسی فرصت‌های برابر صراحتا اشاره کرده است.

وی در این باره اضافه کرد: شرع و قانون هم استقلال مالی را برای خانم‌ها به رسمیت شناخته است و هیچ کس نمی‌تواند این حق را از زنان ایرانی سلب کند.

ابتکار گفت: ما باید به بحث کارآفرینی توجه و اهتمام بیشتری نشان دهیم که البته اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در دولت تدبیر و امید انجام شده است و زنان در کارآفرینی حضور و نقش فعالی داشته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانم ابتکار تو کند زدی به محیط زیست,,خانواده ها هم که گند زده هستن تو بدترش نکن ,,,,,همه خودشون فهیم تر از تو هستن,,,

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانه داری یک شغل بیست و چهار ساعته ست.بدون مزد و بیمه و مرخصی و بازنشستگی .نگهداری و تربیت کودکان هم یک شغل بیست و چهار ساعته ست.تازه مشکلات جسمی و روانی که زنان در سنین باروری و همچنین در دوره بارداری و زایمان تحمل می کنند دردناک و رنج آوره.اگه زنان بیرون از خونه هم کار کنند یعنی در واقع سه شغله هستند .من فکر می کردم سیستم برده داری منقضی شده!!!

      • بدون نام

        خانوماي فاميل شما مشكل دارند به همه تعميم نده

    • بدون نام

      خب واسه آقایان خانه دار بیمه پرداخت کنه دولت خودش.یا دیگه تامین مایحتاج زندگی با خانمها باشه من حرفی ندارم.حاضرم خانه داری کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان برای خانمهای خانه دار بیمه وجود داره؟ اصلا شغل خانگی به رسمیت شناخته شده؟؟؟؟ یک بار برای همیشه باید در مورد کار خانگی بحث بشه و تکلیفش مشخص بشه.باید از اجبار زنان به انجام کار خانگی دست برداشته بشه و در واقع خانه داری باید مثل بقیه مشاغل "انتخابی" باشه

      • بدون نام

        ديگه چي؟ خدمتكارم براتون بفرسته كمك حالتون باشه؟

    • بدون نام

      بزار شوهرت خانه داری کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی از مردهای سنّتی در کار خونه به زنهاشون کمک می کردند.پدربزرگِ ترک من همیشه به مادربزرگم کمک می کرد.دایی هام و پسردایی هام هم همینطورند.هم آشپزی می کنند هم ظرف می شورند هم جارو می کنند هم از بچه ها نگهداری می کنند.ولی پدرم حتی برای چای هم دستور میده در حالیکه مادر من هم معلم بود و هم بچه های زیادی به خواست پدرم بدنیا آورد.اینه که از سی سالگی واریس داره و انواع بیماریها.زنان کنیز مطبخی شما نیستند.خانه داری یک شغل فرسوده کننده ست و باید در بخش مشاغل سخت قرار بگیره وبه زنان حق انتخاب داده بشه که اصلا دوست دارند خانه دار باشند؟!

    • بدون نام

      این صحبتها بغیر از اینکه کانون خانوادها را متلاشی کند ویا امار طلاق را بالا ببرد ویا جوانها از ازدواج منصرف بشوند چیز دیگری را بدنبال ندارد وبهتر است که هر کس به وظیفه ذاتی خود عمل کند همانطور که در قدیم رایج بود وطلاق گزینه ای ناشناخته برای خانوادها بود.امیدوارم طرح اینگونه مسایل لطمه ای به بنیان خانوادها وارد نکند چه بسا که بی تاثیر نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیزی به نام وظیفه ذاتی وجود نداره.رو پیشونی زنها نوشته نشده آشپز بیست و چهار ساعته یا پرستار دائمی! کار خانگی باید به عنوان شغل پذیرفته بشه و براش مزایا و امکان بیمه و بازنشستگی وجود داشته باشه و از همه مهم تر زنها باید بتونن انتخاب کنند که میخوان خانه دار باشند یا نع.

      • بدون نام

        چه خونه ي سست بنياني كه با اين حرفا متلاشي ميشه

      • بدون نام

        وظيفه ي ذاتي شما هم جفنگ كگفتنه لابد:)))))

    • بدون نام

      اگه جای شوهرت بودم طلاقت میدادم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن مستقل و قوی اصلا ترسی از طلاق نداره .اون ضعیفه ها هستند که بدون آقا بالا سر نمی تونن زندگی کنند

    • بدون نام

      باشه تو اول ...شوهر خودتو دریاب..بعد نظر درمورد دیگران بده..از این شاخه به اون شاخه نپر

    • بدون نام

      حضرت خدیجه تاجر بود
      بعد اینا زنو تو این کشور ناتوان و جیره خور مرد میخوان
      چرا نمیاین زنها رو به تجارت کردن تشویق کنید ؟
      تا کی میخواین با مرد سالاری ،جامعه رو عقب مونده نگه دارین

      پاسخ ها

      • سید

        شما ها کجا حضرت ام المومنین خدیجه همسر فداکار وبیمثال پیامبر عظیم الشان اسلام و مادر دردانه جهان هستی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کجا هیچ زنی حتی نمی تواند خاک پای ایشان باشد همت کنید فقط سیره عملی ایشان را مطالعه کنید و عمل کنید

      • بدون نام

        اقا سید حسودی نکن
        چون میترسی زنها تسلط پیدا کنن و قوی بشن
        این حرفارو میزنی
        سیاست مردها همینه

      • بدون نام

        سید جان چطور شما مردان از اسلام فقط چند تا زن داشتنو بلدین و الگوتون تو این مورد پیامبر و ائمه هست
        شماها کجا و ائمه کجا؟
        گرد خاک پاشونم نمیشین

    • بدون نام

      شما مشکل کار اقایون را که نان اور خانواده هستند حل کردید حالا نوبت رسیده به خانمها.بهتر است بدانید امار طلاق در بین خانمهای شاغل بیشتر از خانمهای خانه دار است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا این زن داره تند وتند گند میزنه ونابود میکنه ایران رو نمیدونم کی وچرا اینرو پستش دادن

      • بدون نام

        زن مستقل وقتی دید مردش مرد نیس خیالش از مخارج خودش راحته و خودشو خلاص میکنه
        ولی زن خانه دار با طلاق مشکلاتش چند برابر میشه

    • گل آقا

      والا حرف ترسناکی نزده ک همه ورشون داشته ها
      مگه خانما کم بیرون خونه کار می کنن؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این زن بره برای پسرش که با مال بیت المال الان عشق میکنه این چرت وپرت رو بگه خدا لعنتش کنه

    • بدون نام

      در کشوری که به خاطر ترس از انگ حقوق بشر و ‌...اجازه فعالیت و اشتغال به زنان میدهد این میشود که باید جای زن مرد در خانه و بیرون عوض شود تازه بدهکار هم هستیم

      پاسخ ها

      • رضا

        چشم خانم ابتکارازفردادامن پوشیده درخدمتیم فقط تورابخداآزمابچه زائیدن رانخواهیدچشم به دیده منت

      • بدون نام

        مغز کوچیکت گنجایش فهم حرفهای این خانم رو نداره

      • بدون نام

        فقط مگر اینکه به دوران قبایل بدوی برگردید که بتونین زنها رو مجبور به تمکین در برابر قلدری هاتون بکنید .وگرنه تغییرات رو باید قبول کنید

    • داریوش

      میگن آنهایی که تریاکی هستند زیر چشمشون پف می‌کنه

    • عراقی

      درایران آقایان ازدختر خانم ها خواستگاری می کنند اگر دراین موقعیت بیکاری به جای دخترها آقا پسرها را سر کا ربودنند می توانستند ازدواج کنند واما دختری که کار دارد نمی آید بیک جوانی که کار ندارد شوهر کند پس خانم ابتکار ازاین اظهار نظر دیگر نکن به قول آن برادرمان محیط زیست خراب کردی کافی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانه داری مردان در همه کشورهای پیشرفته و نه چندان پیشرفته بحث روزه .تغییرات بهرحال اتفاق می افته .شما هم مقاومت کنید نسل بعدی مجبوره قبول کنه بهتره به جای قلدری سعی کنیم باشعور و عاقل به نظر برسیم!

    • ایمان

      شما که این همه مرگ برآمریکا گفتی و سفارت امریکا رواشغال کردی والآن پسرت درامریکا زندگی می کنه آیا حاضری بهش بگی خانه داری کنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثر مردان ایرانی فرقی نمی کنه چه عقاید سیاسی داشته باشند بهرحال زن ستیز هستند

    • بدون نام

      اینقدر از این زن بدم میاد که اگر دستم بهش برسه معلوم نیست چه بلای بس اون وخودم بیارم ... چندتا زندگی مونده که با این چرت وپرتاد اونهارو هم بپاشونید حتما باشوهرت بحثتون شده امده این چرندیات ر و میگی خدا لعنت کنه تو وامثال تورو چقدر الان جوان بیکار هست که با این مشکلات نمیتونه ازدواج کنه وان دختر که سر کار میره دیگه شوهر نمی کنه وگر هم ب‌کنه زود جدا میشه و اصلا زن که کار میکنه پولشرو خرج ولگردی وارایش و .... خوش میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر سرکار بره دیگه شوهر نمیکنه؟؟؟؟

        یعنی زن فقط نیاز مالی داره
        یعنی احساسات و نیازهای دیگه نداره
        مگه مثل مرداس که ربات بی احساس باشه

    • پیری

      شرع وقانون نکنید برای ما شماخانوادهت خونه کار میکنن بعدا چرا ماباید پول اضافی بدیم شرع وقانون اینو نمیگه چراداری جیب مارامیزنی عجب

    • بدون نام

      وقتی میگن زنها پابشورن
      مردها تایید و استقبال میکنن

      ولی برعکسش میگن مردا هم خونه داری کنن
      مردها حمله میکنن
      ای خاککککک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در زندگی خانوادگی نابرابر و مردسالارانه همیشه منفعت مرد در نظر گرفته میشه .زن باید خدمه وکنیز مرد باشه.قاعدتا پسری که در چنین سیتسمی رشد میکنه قبول نداره به زنش به چشم انسانی برابر نگاه بشه

    • بدون نام

      انقدر تبلیغ خانه دار کردن و خونه نشین کردن زنها
      خوب جواب داده
      که من وقتی به عشقم گفتم بیکارم
      استقبالم کرد
      برام سواله چرا مردها از خونه بودن زن لذت میبرن
      ؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه بعضی مردها اینقدر وقیح اند که میگن زنهای الان با ماشین لباسشویی و ظرفشویی خونه داری می کنند و این قبول نیست! حتما باید سر تشت لباس چنگ بزنند و از صبح تا شب تو آشپزخونه یه لنگه پا بایستند و سالی یه دونه بچه هم به کانون گرم خانواده اضافه کنند و همه ارگانهاشون تا چهل سالگی نابود بشه تا اینها خانه داری زنها رو قبول کنند! انگار خودشون دارند زیر آفتاب پنجاه درجه با خیش آهن سر زمین کار می کنند .وقاحت مردان ایرانی زیر سر مادرهاشونه که اینها رو لوس و متوقع بار آوردند

      • بدون نام

        از بیکار بودنت استقبال نکرده
        از اینکه دیگه چشم بد نمی بیندت خوشحاله
        آخه نیس مردها همدیگرو خوب میشناسن میدونن هم جنساشون چه تحفه هایی هستن
        یه فال نیک بگیر بیکاریتو

    • بدون نام

      خانم ابتکار. این فعل فقط توخونه خودت صدق میکنه. یه پیش بند خوشگل هم واسه اقات. بگیر. هه هه هه! !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارهای خونه جزئی از نظافت هست
        چرا از انجام کارهای نظافتی فرار میکنید
        اگر زن نبود گند همه ی مردها و خونه ها رو بر میداشت

    • بدون نام

      تو دیگه از شرع حرف نزن فیلم دست دادنت با اون یارو دست همه رسیده

    • بدون نام

      وقتی میگن تو این مملکت هیچی جای خودش نیست ، خانم ابتکار این را تازه متوجه شده و میخواد مردها جای خود را با خانم ها عوض کند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن بودن لیاقت میخواد

    • بدون نام

      توچه مسولیتی داری خراب کنی

    • بدون نام

      چشم خانم ابتکار همینو رو منتظر دستورش بودیم
      چشم چشم چشم

    • رضا

      تو برای شوهر این برنامه ها بده‌

    • rsay

      شما فعلا برو اون فیلم دست دادنت رو پاک کن تا بعد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تخريب شخص وقتي كه كم مياري و نمي توني جواب حرفش رو بدي

    • ستاره

      به تو ربطي نداره كار خودتون رو بكنيد

    • بدون نام

      عزیزم اون شخص که باهاش دست داد خانم بود برو دوست عزیز مطمئن شو بعد بیاد تهمت بزن
      الانم چیزی نشده میگه حالا که زن و مرد بیرون باهم کار میکنن تو خونه زن تنها کارها رو انجام نده مثل بیرون بازم باهم کار کنن و هم آقا کمک کنه من قول میدم نمیرن آقایون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیفهمن که
        حالا هی بگو

    • آرش

      جالبه دیدن تو محیط زیست کاری نکرد و همه چی بدتر شد گذاشتنش معاون امور و زنان خانواده به هر حال نباید ایشون بیکار می موند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو محیط یست با بودجه محدود نمی تونست شق القمر کنه .مردان سرزمین من ادعای عقل کلی دارند ولی از تجزیه تحلیل امور ساده هم عاجزند ...

    • بدون نام

      دستور بدید بچه هم براتون میاریم والا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناتوانی بزرگی دارین
        نعمت بچه اوردن نصیب هرکسی نمیشه

    • بدون نام

      چه عجب يه حرف حسابي زدي خانم ابتكار!
      طبق قانون اسلام زن نبايد توو خونه دست به سياه و سفيد بزنه حالا خانومالطف كردند و توو خونه اين همه زحمت مي كشند يه عده تازه پررو شدند فكر مي كنند خونه داري وظيفه ي زنه

    • z.s

      موندم چرا به آقایون اینقد برخورده
      خب راس میگه وقتی زن با رضایت شوهرش سر کار میره و هر دو بیرون از خونه کار میکنن بی انصافیه که کار خونه تماما رو دوش زن باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا! تازه مردا هي ادعاشون ميشه توان جسمي شون بيشتر از زنهاست از اون طرفم خانم مجبوره بيرون كار كنه چون خونواده به درآمدشون وابسته ست

    • بدون نام

      من احساس میکنم اگه ازدواج کنم

      تبدیل به کلفت خونه میشم
      چون مردها متعادل نیستن
      هر چقدرم بهشون آموزش بدین
      فایده نداره ؟؟؟؟
      هزار سال دیگه همینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كشوراي ديگه هم همينن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج