جاباما
۶۷۲۹۲۳
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

مایکروسافت اج؛ مرورگر تازه نفس دنیای اینترنت

مرورگر «مایکروسافت اج» (Microsoft Edge) برای اولین بار در ویندوز ۱۰ به جای مرورگر پرسابقه اینترنت اکسپلورر به دنیای ویندوزها پا گذاشت. مایکروسافت که با انتشار ویندوز ۱۰ تصمیم گرفته بود تحولی بنیادین در سیستم عامل خود ایجاد کند، از اینترنت اکسپلورر خداحافظی کرد...

مجله همشهری دانستنیها - مائده گیوه چین: مرورگر «مایکروسافت اج» (Microsoft Edge) برای اولین بار در ویندوز ۱۰ به جای مرورگر پرسابقه اینترنت اکسپلورر به دنیای ویندوزها پا گذاشت. مایکروسافت که با انتشار ویندوز ۱۰ تصمیم گرفته بود تحولی بنیادین در سیستم عامل خود ایجاد کند، از اینترنت اکسپلورر خداحافظی کرد.
مایکروسافت اج؛ مرورگر تازه نفس دنیای اینترنت
البته این خداحافظی با تولید مرورگر اج همراه بود که شامل تغییرات و ویژگی های جدید می شد. مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفت مرورگر اج را برای ورود به دنیای تلفن های هوشمند هم آماده کند. به این ترتیب کاربرانی که علاقه داشتند وبگردی خود را از کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 به گوشی انتقال دهند، با امکانات جدیدی مواجه شده اند اما این امکانات جدید چیست؟

نسخه موبایل

جایگزینی برای مرورگر فرسوده

بسیاری طراحی مرورگر اج را که از ویندوز 10 و ویژگی های «فلوئنت» الهام گرفته است، هوشمندانه ارزیابی می کنند. با ورود به اپلیکیشن ای مرورگر مانند نسخه دسکتاپ با خبرخوان مایکروسافت اج روبرو می شوید و تم کلی مرورگر هم شبیه نسخه دسکتاپ ، تیره انتخاب شده است و خلاصه همه چیز شباهت زیادی به نسخه دسکتاپ دارد. موتور این مرورگر در گوشی های آیفون «اپل»، «WebKit» و در گوشی های اندرویدی «Blink» است، در حالی که مایکروسافت از موتور EdgeHTML برای نسخه دستکتاپ خود استفاده کرده.
مایکروسافت اج؛ مرورگر تازه نفس دنیای اینترنت

هماهنگی نسخه های موبایل و دسکتاپ

همان طور که انتظار می رود شما به عنوان یک کاربر مایکروسافت در ویندوز ۱۰ به راحتی می توانید اطلاعات خود را بین گوشی و کامپیوتر ویندوزی همگام سازی کنید. همگام سازی پسوردهای ذخیره شده بین گوشی و دسکتاپ باعث می شود این اپلیکیشن برای انجام کارهای روزانه مناسب باشد.

* قابلیت PC On Continue به شما امکان می دهد تنها با یک کلیک در هر صفحه اینترنتی که هستید آن را به نسخه مایکروسافت اج ویندوز ۱۰ انتقال دهید و بقیه کار خود را روی کامپیوتر ادامه دهید.

* از دیگر ویژگی های اپلیکیشن اج می توان به فهرست مطالب ذخیره شده برای خواندن در زمان معین (List Reading)، بوک مارک ها (Book Marks)، فهرست علاقه مندی ها (Favorites)، تاریخچه (History)، جستجو به وسیله صدا (Voice Search)، حالت مرورگر مخفی (Private Browser)، اسکنر کد (QR Code Scanner) و ... اشاره کرد.

نسخه دسکتاپ

هوشمندتر از قبل

مایکروسافت در اواخر شهریور، بیلد پیش نمایش ۱۷۰۷۴ را برای کاربران ویندوز اینسایدر منتشر کرد. حال این بیلد به صورت رسمی منتشر شده و کاربران می توانند از آن استفاده کنند. این نسخه از ویندوز ۱۰، تغییرات و بهبودهای زیادی از جمله «ساعت سکوت» دارد که مرورگر اج هم از آن بی نصیب نمانده است. به عنوان مثال تغییراتی برای مدیریت بهتر «Hub» ایجاد شده که محتوای بیشتری به کاربر نمایش داده می شود. ویژگی شناخته شده Hub به کاربران اجازه می دهد وب را به گونه ای تنظیم کنند که به هم ریختگی و شلوغی را حذف کند تا پیدا کردن، مشاهده و مدیریت مطالب راحت تر شود.
مایکروسافت اج؛ مرورگر تازه نفس دنیای اینترنت

شاید مهم ترین ویژگی اضافه شده به مرورگر اج، بهبود قابلیت پر کردن خودکار یا «Autofill» باشد که ذخیره سازی اطلاعات کارت های اعتباری را امکان پذیر کرده است. البته این ویژگی خیلی دیر و هنگامی که کاربران دیگر مرورگرها به آن عادت کرده اند، به مرورگر اج افزوده شده است. اکنون کاربران اج می توانند کارت اعتباری مورد نظر خود را از یک فهرست کشویی انتخاب کنند تا اطلاعات آن به صورت خودکار پر شود. البته مرورگر اج برای حفظ امنیت، رمز CVV شما را ذخیره نمی کند و هر بار باید آن را وارد کنید. همچنین استفاده از افزونه ها در حالت InPrivate هم امکان پذیر شد ه است.

بهبود مطالعه کتاب های الکترونیکی

یکی دیگر از پیشرفت های مرورگر اج در بروزرسانی جدید، بهبود تجربه مطالعه کتاب های الکترونیکی است. اکنون کاربران می توانند کتاب را در حالت تمام صفحه مطالعه کنند و محیط مطالعه کتاب ها با فرمت «EPUB» و «PDF» هم تغییرات اساسی کرده است.

حالت «Reading View» هم که قبلا در مرورگر اج چنگی به دل نمی زد، بهتر شده است. (این حالت مناسب خواندن متون بلند در وب سایت هاست.)

بهبودهای مطالعه کتاب های الکترونیکی مرورگر اج به همین جا ختم نمی شود. اج آنقدر هوشمند شده است که وقتی کتاب را ورق می زنید، می تواند تشخیص دهد چقدر از آن را مطالعه کرده اید. همچنین اگر در کتابخانه تان کتابی نباشد، عناوینی را از فروشگاه کتاب خود پیشنهاد می دهد تا مطالعه کنید.

از دیگر ویژگی های جدید اج باید به پشتیبانی از «EPUB Media Owerlays» اشاره کرد؛ هنگام گوش دادن به یک کتاب صوتی، مرورگر اج کلماتی را که می شنوید، هایلایت می کند.
مایکروسافت اج؛ مرورگر تازه نفس دنیای اینترنت

رقابتی ادامه دار

مایکروسافت می کوشد مانند گذشته، مرورگر اینترنتش را به جایگاهی درخور برساند. در این بین رقبا هم بیکار ننشسته اند و «اپل» با هر بروزرسانی، مرورگر «سافاری» خود را هوشمندتر می کند و طراحی آسان و شگفت انگیز آن موجب شده است بیشتر کاربران اپل، این مرورگر را به دیگر مرورگرها ترجیح دهند.

مرورگرهای «فایرفاکس» و «کروم» هم با توجه به پشتیبانی از افزونه های متعدد و داشتن ویژگی ها و قابلیت های فراوان، دل کاربران اندرویدی بسیاری را ربوده اند. بنابراین به نظر می رسد مایکروسافت برای افزایش محبوبیت مرورگر خود راه دشواری را پیش رو دارد و به همین دلیل هم پر قدرت وارد این کارزار شده است.

تاکنون اج ویژگی جدید برتری نسبت به رقبا رو نکرده است و اگر می خواهد علاوه بر هواداران مایکروسافت، کاربران بیشتری داشته باشد باید سراغ ویژگی هایی فراتر از آنچه کروم و فایرفاکس عرضه کرده اند برود. موضوعی که در نهایت به نفع کاربران تمام خواهد شد و انتخاب های هر چه بیشتری را در اختیارشان خواهد گذاشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط گوگل کروم

    • امیررضا

      با این مرورگر خیلی راحت میشه خیلی سایت هایی که نیاز به امنیت بالا دارن رو باز کنی.مثل سایت بعضی بانک ها ، دانشگاه ها مثل سیستم گلستان و ...

    • بدون نام

      مرورگر Edge ویندوز هم یکی دیگه از اشتباهات مایکروسافت هست همونطور که با IE مزخرفش به خیلی از سیستم ها حمله شد و شبکه ها به گند کشیدن. مایکروسافت از اول دستی تو طراحی مرورگر نداشته و نداره و توی Edge هم خواسته مثلا یه خودی نشون بده اونم با تقلید از سایر مرورگرها. در کل دوستان اگه از مرورگرها استفاده می کنید سمت Edge نرین و موارد امنیتی رو هم حتما در نظر داشته باشین. مثل باز نکردن سایت های مشکوک ، کلیک نکردن روی لینک های مشکوک ، عدم نصب Add on های غیرمعتبر ، عدم از استفاده از کوکی ها در سایت های غیرمعتبر و ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج