۶۷۳۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جنجال فیلم جیرانی هم چنان ادامه دارد

ماجرای دزدي «قصه پريا»

در حالي كه يك سايت خبري از پس گرفته شدن ادعاي دزدي فيلمنامه "قصه پريا" توسط علي نعيمي خبري را منتشر كرده بود، اين نويسنده با انتشار نامه‌ سرگشاده ديگري، اين خبر را تكذيب و بر ادعاي خود پافشاري كرد.

مدعي سرقت فيلمنامه "قصه پريا" عنوان كرد: آقاي رحمان سيفي آزاد انسان محترمي است. بنده براي ايشان در كمال تواضع احترام خاصي قائل هستم و از لطف ايشان نسبت به پس‌گيري شكايت‌شان از مراجع قضايي سپاسگزارم اما هيچ گاه از شكايت خود صرف‌نظر نكرده‌ام.

در حالي كه يك سايت خبري از پس گرفته شدن ادعاي دزدي فيلمنامه "قصه پريا" توسط علي نعيمي خبري را منتشر كرده بود، اين نويسنده با انتشار نامه‌ سرگشاده ديگري، اين خبر را تكذيب و بر ادعاي خود پافشاري كرد.

در خبر مذكور آمده بود: "در حالي كه چندي قبل شخصي به نام علي نعيمي ادعا كرده بود كه سناريوي فيلم "قصه پريا" ساخته فريدون جيراني به او تعلق دارد و متعاقب اين ادعا جيراني هم به تكذيب گفته‌هاي اين شخص پرداخته بود، رحمان سيفي‌آزاد كه يكي از همراهان جيراني در نگارش فيلمنامه مذكور بوده است در گفت‌وگو با شبكه ايران از اين مساله سخن گفت كه علي نعيمي ادعاي خود را پس گرفته و طي نگارش نامه‌اي خطاب به وي از او و ديگر عوامل اين كار عذرخواهي كرده است."

اين سايت به نقل از سيفي‌آزاد آورده بود: "اول از هر چيز بايد بگويم كه آقاي علي نعيمي به تازگي نامه‌اي نوشته و در آن از من و ديگر كساني كه در بخث مربوط به فيلمنامه «قصه پريا» به آنها اتهام زده بود عذرخواهي كرده است. البته عذرخواهي ايشان در شرايطي صورت پذيرفت كه من بعد از سخنان كذب ايشان به طرح شكايت از نامبرده اقدام كردم! به جرات مي‌گويم برخلاف آنچه نعيمي ادعا كرده بود نه تنها هيچ گاه ايشان را نديده بودم بلكه هيچ گاه نام ايشان را هم نشنيده بودم. همين الان هم اگر كسي وارد دفتر كار من شده و به من بگويد علي نعيمي است، من باور مي‌كنم چون هيچ گاه پيش از اين نعيمي را نديده‌ام! ادعاي ايشان هم بيشتر به نوعي شارلاتانيزم فرهنگي شباهت دارد كه در راستاي آن كسي سعي مي‌كند با وصل كردن خود به آدم‌ها معتبر براي خودش اعتبار كسب كند!"

ماجرای دزدي «قصه پريا»

در پي انتشار اين نامه، نعيمي نامه ديگري را نيز منتشر كرد.
در بخشي از اين نامه در تشريح اين ماجرا نوشته است: "اينجانب در نامه منتشر شده خود فعل‌هايي را به آقاي سيفي آزاد نسبت داده بودم كه براي ايشان بار حقوقي داشته و خداوند را شاهد مي‌گيرم كه قصدم تخريب شخصيت اشخاص نيست. براي همين طي دعوتي كه آقاي جيراني از من به دفترشان داشتند نسبت به اين موضوع و عذرخواهي بابت فعل‌هاي ناثوابي كه نسبت به ايشان ارجاع داده شده بود عذرخواهي كردم. اما اين به اين معنا نيست كه بنده از شكايت خود مبني بر سرقت هنري فيلم‌نامه "قصه پريا" صرف‌نظر كرده‌ام."

وي نوشته است: "در اخباري كه منتشر شده است اطلاع يافتم كه قرار است شوراي محترم داوري خانه سينما زحمت بكشند و نسبت به پرونده، رسيدگي خود را دنبال كنند كه از همين نامه از جنابان تشكر مي‌كنم. اما حتي اگر از اين طريق هم به نتيجه اي نرسيدم با مدارك و مستنداتي كه در دست دارم شكايت خود را كه هم اكنون در جريان است از طريق قوه محترم قضائيه ادامه مي‌دهم.

آقاي رحمان سيفي آزاد انسان محترمي است. بنده براي ايشان در كمال تواضع احترام خاصي قائل هستم. از لطف ايشان نسبت به پس‌گيري شكايت شان از مراجع قضايي پيرامون اتهام حقوقي‌اي كه در احوالات شبابي اينجانب است صرف‌نظر كرده‌اند و رسما از ايشان عذرخواهي كرده و سپاسگزارم."

در انتهاي اين نامه آمده است: "دوستان اين نكته را نيز بدانند كه من هيچ گاه از شكايت خود صرف‌نظر نكرده‌ام و قطعا به دنبال احقاق حق از دست رفته خود خواهم بود. نسبت‌هايي همچون «شارلاتانيزم فرهنگي» و «خود معروفيت مزمن» را نيز به جان مي‌خرم و با همان اعتقادي كه آن نامه را نوشتم و با همان مقدساتي كه نسبت به آن متوسل شده‌ام از راهم ذره‌اي عقب نمي‌نشينم. باشد كه همه ما در پيشگاه حضرت حق نسبت به تمامي اتفاقات پاسخگو باشيم."

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ( سوره آل عمران - آيه 26)

بگو بار خدايا تويي كه فرمانفرمايي. هر آنكس را كه خواهي فرمانروايي بخشي و از هر كه خواهي فرمانروايي باز ستاني و هر كه را خواهي عزت بخشي و هر كه را خواهي خوار گرداني. همه خوبي ها به دست توست. و تو بر همه چيز توانايي.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ماجرای دزدي «قصه پريا»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج