۶۷۳۷۶۸
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

سوال از روحانی چاره کار سپرده‌گذاران می‌شود؟

بهرام پارسايي در روزنامه اعتماد نوشت: باوجود آنكه از مدت‌ها قبل بخشي از ضعيف‌ترين اقشار جامعه درگير مشكل موسسات مالي و اعتباري هستند، واقعيت اين است كه اين مشكل سپرده‌گذاران با سوال از رييس‌جمهور حل نمي‌شود.

بهرام پارسايي در روزنامه اعتماد نوشت: باوجود آنكه از مدت‌ها قبل بخشي از ضعيف‌ترين اقشار جامعه درگير مشكل موسسات مالي و اعتباري هستند، واقعيت اين است كه اين مشكل سپرده‌گذاران با سوال از رييس‌جمهور حل نمي‌شود.

البته ما شكي نداريم كه بايد مشكل سپرده‌گذاران حل شود، اين جزو دغدغه‌هاي همه نمايندگان است و همگي بر حل فوري اين مشكل اصرار داريم؛ چرا كه اين مطالبات، حق و حقوق سپرده‌گذاران است. با اين همه، درمورد اينكه بايد با چه روشي اين مشكل را حل كنيم، اختلاف‌نظر داريم و شخصا معتقدم سوال از رييس‌جمهور روش مناسبي براي حل مشكل سپرده‌گذاران موسسات مالي و اعتباري نيست. اكنون چندين ماه است كه اين طرح سوال از رييس‌جمهور در مجلس مطرح است و شاهديم در اين فاصله، بخش عمده‌اي از سپره‌گذاران مطالبات خود را دريافت كرده‌اند. البته باقي سپرده‌گذاران هم بايد به حق و حقوق‌شان برسند اما بعيد مي‌دانم سوال از رييس‌جمهور در روند بازپرداخت سپرده‌هاي اين گروه باقي مانده از سپرده‌گذاران تاثيري داشته باشد. آنچه مسلم است دولت بايد با طراحي راهكاري مشخص و مدون، بودجه لازم براي بازگرداندن اين سپرده‌ها را تعريف كند.
خوشبختانه هم‌اكنون دولت و مجلس مصمم هستند كه هرچه سريع‌تر اين مشكل حل شود. اين درحالي است كه از مدتي قبل، كميته مشتركي بين سران سه قوه تشكيل شده و جلساتي نيز در اين راستا برگزار شده و تصميمات خوبي نيز اتخاذ شده است. آنچنان كه تاكيد كردم، حل مشكل خواست همه مسوولان دولت و البته نمايندگان مجلس است اما روش حل اين مشكل بايد منطقي و حساب‌شده باشد و قطعا نبايد با روش‌هاي پوپوليستي صرفا به‌دنبال شعار و حرف برويم. سوال از رييس‌جمهور پول نمي‎سازد، اين اقدامات نه قادر به ايجاد منابع مالي است و نه مي‌تواند روشي براي حل مشكل باشد. به نظر مي‌رسد تعامل ميان دستگاه‌ها و هماهنگي دولت و مجلس مي‌تواند بهترين راه‌حل اين مشكل باشد. خوشبختانه اعتماد خوبي به كميته مشترك سه قوه وجود دارد و بعيد مي‌دانم مجلس با طرح‌ها و پيشنهادهاي احتمالي اين كميته همراهي نكند. به هر حال اين سپرده‌گذاران بعضا تمام زندگي‌شان را از دست داده‌اند و طبيعتا مجلس و دولت براي حل مشكل كوتاهي نمي‌كنند.
درعين حال بايد توجه داشته باشيم كه منابع مالي قابل‌توجهي براي حل اين مشكل نياز است و نمي‌توان انتظار داشت در فرصتي كوتاه چند هزار ميليارد براي بازگرداندن پول سپرده‌گذاران تهيه كرد. فارغ از اين مسائل پيش‌بيني‌ام اين است كه تعداد امضاها كاهش يابد و اين سوال به صحن علني نرسد؛ چرا كه اگر اين سوال از رييس‌جمهور قادر به احياي سرمايه‌هاي مردم بود، همه ما سوال مي‌كرديم. به همين دليل است كه با وجود تشكيل كميته پيگيري اين مساله در فراكسيون اميد و با وجود آنكه اعضاي فراكسيون مصمم به بازگرداندن حق و حقوق مردم هستند اما از آنجا كه مي‌دانند اين روش درستي نيست، طرح سوال از رييس‌جمهور را امضا كردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ط ی

      دین ما رو کی میخواد جواب بده که هستی خود را گذاشتم وام بگیرم که سر پناهی برای عاعله ام بدست اورم الان بیکار ومستجر آواره ایم ایا ما با یمنی ها وافریقاییها فرقی داریم چرا باید با ما در مملکت گنجباران شده اینچنین برخورد بشه وزندگیمان رو 50%از دست بدهم مدیون من وخانواده من وامثال من مسعولینی هستن که چشم از خدمت بفقرا بسته اند

    • مالباخته تعاونی وحدت

      لعنتیها پول ما مردم بدبخت مالباخته رو پس بدید .... ما داریم میمیریم شما داستان تعریف میکنید

    • بدون نام

      جناب آقای روحانی ورئیس محترم بانک مرکزی سودسپرده های مردم راکم کردیدآیاخبرداریدبانک مهراقتصادوبانک انصارباچه ترفندهای وامهای باسودبالای 30درصدبه مردم میدهند چرابه مردم زورتان میرسد ولی به بانکها نه

    • محمد سلطان

      چطور در چند روز وچند ماه میشه اختلاس چند هزار میلیاردی کرد وپالت پالت دلار ویورو از کشور خارج کرد بعد پول مردم را نمیشه داد، !؟ ....

    • بدون نام

      اختلاس کنید تا سعادت مند شوید.رویه امروز دولت.

      پاسخ ها

      • امرالا

        اقایان مشغولیت هر چه سریع تر تکلیف این مال باخته گان را روشن کنید تا این سروصدا وبی سوادها در کشور خاتمه پیدا کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج