۶۷۴۰۲۳
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

آلودگی هوای تهران در شرایط قرمز است

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین آلودگی هوای تهران امروز - چهارشنبه- بالای ۱۵۰ واحد است یعنی آلودگی هوا در شرایط قرمز قرار دارد و همه مردم باید تا جای ممکن از تردد در خیابان پرهیز کنند.

خبرگزاری ایرنا: معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین آلودگی هوای تهران امروز - چهارشنبه- بالای ۱۵۰ واحد است یعنی آلودگی هوا در شرایط قرمز قرار دارد و همه مردم باید تا جای ممکن از تردد در خیابان پرهیز کنند.

محسن فرهادی افزود: وضعیت آلودگی هوای تهران روز سه شنبه از شاخص 200 عبور کرد و به وضعیت بنفش رسید. به همین علت وزارت بهداشت بر اساس دستورالعمل وزارت کشور و شورای هماهنگی ترافیک کشور درخواست کرد که ادارات دولتی با دو ساعت تاخیر شروع به فعالیت کنند که استانداری تهران قبول نکرد.

وی گفت: امروز-چهارشنبه- شاخص آلودگی هوا نسبت به روز گذشته اندکی بهتر شده و به بالای ۱۵۰ تا ۲۰۰ رسیده، این وضعیت شرایط قرمز را نشان می دهد که برای همه مردم ناسالم است. در چنین شرایطی مدارس باید تعطیل شوند و نه تنها کودکان، افراد بیمار،حساس و سالمند باید کمتر تردد کنند بلکه تردد برای همه مردم در هوای آزاد و خیابان ها مضر و آسیب زاست.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: توصیه وزارت بهداشت در وضعیت قرمز آلودگی هوا به مردم این است که به جز موارد ضروری در خیابان تردد نکنند و اگر لازم است در خیابان و هوای آزاد تردد کنند، حتما از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند.
وی افزود: دو ماسک N۹۵ و FFP۲ در صورتی که از برندهای معتبر باشند، در شرایط آلودگی هوا البته به شرط اینکه پاره یا خراب نباشند موثر هستند.

وی ادامه داد: در شرایط قرمز آلودگی هوا، میزان حمله های قلبی و تنفسی افزایش می یابد و بار مراجعه این بیماران به مراکز درمانی و اورژانس بیشتر می شود، هر سال حدود 20 هزار مرگ در کشور که 5 هزار مورد آن در تهران است به آلودگی هوا منتسب می شود که بخشی از این موارد در همین روزهای با آلودگی هوای بالای 150 رخ می دهد.

فرهادی گفت: البته بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی فردا آلودگی هوای تهران کمتر می شود و در روزهای آینده به سمت ناپایداری هوا خواهیم رفت و احتمال بارش در تهران و برخی شهرهای کشور وجود دارد و حتما میزان آلودگی هوا کم می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دستاورد بزرگیه

    • بدون نام

      وای تورو خدا 5 شنبه رو هم تعطیل کنین،بخاطر آلودگی هوا همش تو راه بیمارستانیم.
      سردرد هم که اصلا ول کن نیست

    • بدون نام

      سلام .بالای 170 180باید شهر تخلیه بشه.
      از روز یکشنبه یک روز یک روز دارن تعطیل میکنن.
      خوب شما که میدونید تا آخر هفته همین شکل هست لا اقل همون اول هفته میگفتید کلا تعطیل (مملکت ما که تعطیل هست خدا رو شکر همیشه)حداقل مردم یه سری هاشون میرفتن خارج از شهر.والا مردیم از خفگی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهترین راه حل تجزیه قدرت تهران و مرکز زدایی از تهران است مثلاً وزارت خانه ها سفارتخانه ها کارخانجات و نمایندگی مرکزی به تبریز سمنان مشهد اصفهان منتقل بشه و اگر جمعیت تهران به پنج قسمت بشه یک قسمت می ماند و چهار قسمت منتقل بشه یا حداقل کارخانجات برود سمنان چون هوا بسته نیست وزارت خانه ها بین همدان و اصفهان تقسیم بشه سفارت خانه ها اسلامی بره مشهد سفارت خانه های اروپا بره اردبیل و آذربایجان سفارت خانه های چین و پاکستان هند افغانستان و شرق آسیا بره سیستان و بلوچستان جزییات را بعداً میگم .

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه هزاران هزار بار .....همه چیزو از ملت گرفتن حتی هوارو .روزی میرسه که سایپا و ایران خودرو دود میشن میرن هوا،اون روز آخرین روز آلودگیه هواست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج