۶۷۴۲۶۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آمریکا از کردها استفاده ابزاری می‌کند

رئیس شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق با اشاره به تاثیر منفی رفراندوم اخیر بارزانی بر روابط اربیل - بغداد گفت: اقلیم کردستان بخشی از عراق متحد و یکپارچه است و قانون اساسی کشور راه چاره یابی مشکلات را پیش روی مسئولان گذاشته است.

خبرگزاری تسنیم: «عادل مراد» از شخصیت‌های شناخته شده عراقی و رئیس شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان در گفتگو با خبرنگار تسنیم تاکید کرد قانون اساسی عراق، صلح و آرامش این کشور و معیشت ساکنان آن را تضمین خواهد کرد و لازم است کردها به عنوان بخشی از عراق، پایبندی خود را به قانون اساسی اثبات کنند.

وی به موضوع مبارزه دولت مرکزی عراق با فساد مالی در این کشور هم اشاره کرد و گفت: بغداد چنین مبارزه‌ای را آغاز کرده است و در مدت اخیر شاهد بودیم که وزیر سابق بازرگانی توسط پلیس اینترپل به بغداد تحویل داده شد اما لازم است بغداد این سیاست را در اقلیم کردستان هم اجرایی کند و سرمایه‌های به تاراج رفته مردم را بازگرداند زیرا با وجود فروش مستقیم نفت، حکومت اربیل از پرداخت حقوق کارمندان خود هم ناتوان بوده است.

عادل مراد با یادآوری وجود مراکز نظامی ترکیه در بعشیقه و بخش‌هایی از اقلیم کردستان گفت: همانگونه که در کنفرانس سفرای عراق در کشورهای جهان که در بغداد برگزار شد اعلام کرده‌ام، لازم است دولت بغداد از راه‌های گوناگون بر ترکیه اعمال فشار کند تا نیروهای خود را از عراق خارج کند، زیرا سیاستی که آنکارا در عراق و سوریه در پیش گرفته است با حقوق همسایگی منافات دارد.

رئیس شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی پارلمانی عراق اظهار داشت: در برهه کنونی کردها از اتحاد سیاسی برخوردار نیستند و نمی‌توانند موقعیت پیشین خود را در سطح ملی عراق به دست آورند، زیرا جریان‌های سیاسی کرد هر کدام راه و روشی را در پیش گرفته‌اند.

این شخصیت کرد عراقی با انتقاد مجدد از سیاست منطقه‌ای ترکیه به ویژه در قبال سوریه و حملاتی که اکنون علیه منطقه عفرین در جریان است، گفت: آمریکا در راه رسیدن به منافع خود از کردها به عنوان یک وسیله بهره برداری کرد و بعدها در قبال تجاوز ترکیه موضعی اتخاذ نکرد، این کشور حامی منافع خود در منطقه است و هیچ گاه دوست و پشتیبان کردها نبوده است، اما متاسفانه از این واقعیات عبرتی گرفته نخواهد شد.

عادل مراد، ایران را یکی از کشورهای مهم منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا دوست و حامی اکراد عراقی بوده است و خواهان حل و فصل مشکلات اربیل - بغداد در چارچوب قانون اساسی عراق است. وی نقش ایران را در نزدیکی اقلیم کردستان و دولت مرکزی موثر دانست و گفت: داشتن روابط بهتر با بغداد، منافع کردها را در عراق متحد تامین خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کردها غیورن نباید ابزار دست امریکا شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج