۶۷۷۰۵
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

شکل احتمالی موجودات فضایی +عکس

در این گزارش به معرفی برخی از فرضیه ها در مورد شکل احتمالی موجودات فضایی پرداخته شده است.

شکل احتمالی موجودات فضایی +عکس

روزنامه هفت صبح: بسیاری از فیلم های هالیوودی از موضوعات مرتبط با موجودات بیگانه فضایی برخوردارند که اغلب با چهره های موجودات مکنده نامطبوع لزج یا موجودی شبیه خرس عروسکی همراه بوده اند و اکنون با گسترش درک انسان از جهان، دانشمندان به نظریه پردازی در مورد چهره حقیقی آنها پرداخته اند.

در حالی که نظرایت محققان در این زمینه بسیار متنوع بوده اما آنها این فرضیات را بر پایه سرنخ های زیستی و محیطی و نه تخیل شکل داده اند. در این گزارش به معرفی برخی از این فرضیه ها در مورد شکل احتمالی موجودات فضایی پرداخته شده است.

1- عروس دریایی

دکتر مگی آدرین پوکوکاز شرکت فضایی استریوم بر این باور است که موجودات بیگانه احتمالا شبیه موجودات دریایی هستند که از پالس های نور برای برقراری ارتباط با موجودات فضایی دیگر، حفره های دهان برای بررسی مواد شیمیایی موجود در جو برای رشد و تولید مثل، بدن هایی که در نور خورشید بزرگتر شده، سطوح فلزی برای جذب نور، عدسی هایی برای مشاهده دقیق محیط اطراف، سطح پایینی نارنجی رنگ برای استتار و کیسه های رانش برای حفظ ارتفاع برخوردارند. وی این فرضیه را بر پایه نظریه خود در مورد چگونگی آغاز حیات زمینی در اقیانوس ها قرار داده و به این نتیجه رسیده که موجودات بیگانه می توانند به شیوه ای مشابه تعامل موجودات درون اقیانوس های زمین با آب با یک جو خارجی زندگی کنند.

شکل احتمالی موجودات فضایی +عکس


2- حشرات

سوسک ها به دلیل اسکلت خارجی ضخیم شان در میان فناناپذیرترین موجودات زمین قرار دارند که می توانند در شرایط سخت حتی در سطح جنگ اتمی دوام بیاورند.این قابلیت می تواند فرضیه خوبی از یک موجود بیگانه حشره مانند با یک زره محکم را ارائه کند.

شکل احتمالی موجودات فضایی +عکس

۳- شبیه انسان

سیمون کانوای موریس، استاد زیست دیرینه شناسی تکاملی دانشگاه کمبریج تصور می کند موجودات بیگانه شاید کاملا شبیه انسان باشند و این شباهت نه تنها در ظاهر و زیست شناسی بلکه از جهت ضعف هایی مانند حرص و طمع، خشونت و تمایل به بهره برداری از منابع دیگران نیز است. موریس اظهار کرد: نظر من این است که تکامل داروینی واقعا قابل پیش بینی است و هنگامی که یک زیست کره دارد تکامل غلبه پیدا می کند، سپس مضامین رایج پدیدار می شوند و این موضوع در مورد هوش نیز صحت دارد. اینکه شباهت موجودات بیگانه به انسان نتیجه خوبی دارد یا خیر هنوز مورد تردید قرار دارد!

شکل احتمالی موجودات فضایی +عکس


4- حیات غیرکربنی

براساس آنچه ما در مورد حیات به شکل موجود در زمین می دانیم، قابل درک است که چرا بسیاری از دانشمندان از جمله موریس، ایده هایی در مورد شباهت موجدات فضایی به انسان را مطرح می کنند اما در حالی که بسیاری از حیات کشف شده در زمین از کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن، فسفر و سولفور تشکیل شده اند، دانشمندان در سال 2010 موجودات چند سلولی را شناسایی کردند که نیازی به اکسیژن نداشتند. این امر به روشنی می تواند سوالات جدیدی در مورد دیدگاه انسان در مورد حیاتت و موجودیت آن مطرح کند. فرضیات علمی کنونی نشان می دهند که حیات مبتنی بر نبود کربن می تواند در جهان وجودداشته باشد (مانند اشکال حیات مبتنی بر سیلیکون) و در صورت واقعی بودن آن، ممکن است هیچ شباهتی به نمونه های موجود در زمین نداشته باشد.


۵- موجودات شرایط شدید: اعماق دریا و ارتفاع بالا در هوا

برای مثال دکتر لوئیز دارتنل، زیست اخترشناس کالج لندن در برنامه «بیگانگان فضایی: راهنمای قطعی» در شبکه دیسکاوری کانادا، چند احتمال را برای موجودات بیگانه ای که ممکن است از سیاراتی ناهمسان به زمین باشند، ارائه کرد. موجودات از جهان های آبی ممکن است شبیه موجودات یافته شده در اعماق اقیانوس ها باشند و سیاره با گرانش سنگین می تواند از موجدات پرنده بزرگتر و قوی تر برخوردار باشد که دارای مزیت جو ضخیم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلمانی

      آقا امام صادق(ع) ظاهرا(سند ندارم)یکی از یارانشان را که بعد از شنیدن حقایق می خواست آدم های فضایی ساکن شش زمین دیگر راببیند بعداز اصرار او و تذکر این که تو مرا بعد از بازگشت خدا می پنداری به آسمان فرستادند و طبق معمول، مسافر مذکور به سرنوشتی که امام به او تذکرداده بودند دچار شد چون برخلاف فرموده امام(ع) بر خواست خود اصرار ورزیده بود... حالا چر رسانه های غربی اینقدر اصرار دارند فضایی ها را شبیه اجنه(خصوصیاتی که در روایات ما آمده) نشان دهند و پیشرفته تر از انسان، خدا می داند به هر حال برای ما که تکیه گاه مطمئن علوم را داریم خیلی چیزها حتمی است مثل اینکه ما اشرف مخلوقاتیم این یعنی خیلی چیزها که می بافند چرت است خوب است آدم بر مبنای تکیه گاهی موثق، مطمئن باشه

      پاسخ ها

      • رسول

        تو مطمئنی حالت خوبه؟

      • ناشناس

        هفت شهر عشق را عطار گشت _ ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم !!!! چی داری میگی عمووووووو

    • کیارش

      واقعیه

    • مرتضی میردوست

      نزدیک بی نهایت خلا بیضی شکل داریم

    • HQGH

      مقاله ی نسبتا خوبیه. ولی باید بگید که هر یک از این دسته ها در چه نوع سیاره هایی وجود دارند:
      موجودات دریایی در سیاره های شبیه زمین و سیاره ها و قمر هایی که فقط از آب پوشیده شدن ؛ حشرات در سیاره های شبیه زمین و سیاره های بیابانی مثل مریخ و حتی حشرات آبزی در سیارات و قمر های کاملا پوشیده شده از آب ؛ حیات غیر کربنی در سیاراتی که شرایطی شبیه قمر متان دارند یا حتی خود متان ؛ موجودات جدید در سیاره های یخ زده یا سیاره های پوشیده شده از آب یا حتی سیاره های عجیب و غریب ؛ و موجودات شبیه انسان در سیارات شبیه زمین .
      البته یه ایراد وجود داره : موجودات شبیه انسان غلطه، خود انسان . موجوداتی که در سیارات شبیه زمین وجود دارند
      (مثل کپلر 186 اف) خود انسان هستند نه موجودات شبیه انسان . بیاید منطقی باشیم ، ما جزئی از فضا هستیم و نه جدا از آن . ما انسان های زمینی خود را تافته ی جدا بافته می دونیم و دلیلش هم سواد و درک پایین ما از کیهان هست.
      نظر شما چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج