۶۷۸۵۱۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
پ

اکرمی: ۲۰ هزار تهرانی به نماز جمعه می‎روند

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران درباره اولین خطبه نمازجمعه حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: هر چهره تازه‎ای مشتری‌های جدیدی هم دارد، اما باید اصل حضور مردم را هم در نمازجمعه تقویت کرد. وقتی مردم گناه، فساد، تبعیض و تفاوت‎های غیرصحیح را ببینند، به همه چیز بدبین می‎شوند، نمازجمعه یکی از آنهاست.

خبرآنلاین: عضو جامعه روحانیت مبارز تهران درباره اولین خطبه نمازجمعه حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: هر چهره تازه‎ای مشتری‌های جدیدی هم دارد، اما باید اصل حضور مردم را هم در نمازجمعه تقویت کرد. وقتی مردم گناه، فساد، تبعیض و تفاوت‎های غیرصحیح را ببینند، به همه چیز بدبین می‎شوند، نمازجمعه یکی از آنهاست.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در پاسخ به سوالی که به نخستین خطبه‎های ابوترابی‎فرد اشاره داشت، گفت: شما را به خدا سراغ مسائل اساسی مردم اعم از بیکاری، گرانی، اعتیاد و طلاق بروید. تهران ۱۰ میلیون جمعیت دارد اما فقط ۲۰ هزار نفرشان در نمازجمعه شرکت می کنند، آیا این مسئله اصلی ما می شود؟

وی در واکنش به تحلیل برخی نسبت به عوض شدن فضای نمازجمعه با حضور ابوترابی‌فرد برای اقامه نماز اظهار کرد: چه کسی چنین حرفی زده است؟ آقای موحدی کرمانی قدری کسالت دارد، آقای جنتی هم که دیگر نماز جمعه نمی خواند. بنا هم بر این است که خطبای نماز جمعه متنوع باشند. آقایان امامی کاشانی، خاتمی و صدیقی هستند، آقای ابوترابی فرد هم به ترکیب ائمه جمعه موقت تهران اضافه شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: در طول ۳۹ سال گذشته ترکیب ائمه جمعه تغییراتی داشته است. مرحوم آیت‎الله مهدوی‎کنی، آقای یزدی و موسوی اردبیلی خطیب نمازجمعه بودند. وقتی تهران ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد، چرا فقط ۲۰ هزار نفر در نمازجمعه شرکت می‎کنند؟ پس باید فکر اساسی به حال جامعه کرد.

وی درباره میزان تأثیر خطیب جدید نمازجمعه بر جذب نمازگزاران اظهار کرد: هر چهره تازه‎ای، مشتری های جدیدی دارد، اما باید اصل حضور مردم در نمازجمعه را تقویت کرد. قرآن، سوره جمعه و فراخوان عمومی دارد، باید مردم را باورمند به نمازجمعه کرد. البته نماز جمعه برای خودش شرایطی دارد و اختصاص به خطیب ندارد.

اکرمی تأکید کرد: آن افرادی که نمازجمعه را می چرخانند باید جاذبه داشته باشند. بحث های قبل از خطبه امام جمعه باید جاذبه داشته باشد. مسائل نمازجمعه به مسائل اجتماع ارتباط دارد، وقتی مردم گناه، فساد، تبعیض و تفاوت های غیرصحیح را ببینند، به همه چیز بدبین می شوند، نمازجمعه یکی از آنهاست. باید دست به دست هم دهیم، اینقدر پای همدیگر را نگیریم، دست هم دیگر را بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خسرواباد

      اقای اکرمی سخت سنگین بود اسم ایت اله هاشمی حذف کردید

    • بدون نام

      از 17 میلیون جمعیت تهران فقط 20 هزار

    • بدون نام

      این بیست هزارنفرحقوق بگیران هستند.

    • بدون نام

      پس بقبه چی....یعنی همفکران شما اینقدر بیشتر نیستن

    • بدون نام

      اجباری میان

    • بدون نام

      واقعا جای نگرانی و تاسف است برای متولیان فرهنگی کشور ? باید زودتر برنامه ریزی و فکری بکنید قبل از اینکه 20هزار بشود 2هزار نفر !!!!!!!!

    • بدون نام

      تامشکلات اقتصادی مردم حل نشودومردم خیالشان ازبابت تامین معاش خانواده شان راحت نشود معلوم است اعتقادشان نسبت به خیلی چیزها ممکن است سست گرددازقدیم گفته اندشکم گرسنه ایمان ندارد

    • بدون نام

      شاید کمتر! افسوس افسوس افسوس! !!!!

    • احمدی عباس

      به جان خودم این 20هزار نفر هم اگر امارشون درست باشه من که فکر نمی کنم درست باشه ...

      پاسخ ها

      • امرالا

        برای ۷املئون جمعیت واقعنو اگر راست بگویند ودرست باشد کم است به درد این ملت برسید تا به امید خدا چند ده برابر شوند انشا الا

    • بدون نام

      همه هم کارمند دولت هستن و نظامی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزید اطلاع شمادومیلیون نفر نه بیست هزارنفر مگرتوخواب هستی.بیاخودت ببین

      • بدون نام

        دو میلیون نفر !!! چطوری حساب می کنید!؟ شما ریاضیاتت اصلا خوب نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج