۶۷۸۸۴۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

روزبهانی: مقایسه‌ام با کیانوش رستمی درست نیست

بوکس به عنوان یکی از رشته‌های رزمی، بعد از پیروزی انقلاب با فراز و فرودهای زیادی همراه بود. با وجود اینکه این رشته قبل از انقلاب در کشورمان پایه‌گذاری شد اما در اوایل دهه ۶۰ به دليل نوع نگاه و نگرشی که به این رشته رزمی وجود داشت با بی‌مهری‌ مواجه شد و نتوانست راه پیشرفت را در این سال‌ها به صورت اصولی طی کند.

روزنامه قانون: بوکس به عنوان یکی از رشته‌های رزمی، بعد از پیروزی انقلاب با فراز و فرودهای زیادی همراه بود. با وجود اینکه این رشته قبل از انقلاب در کشورمان پایه‌گذاری شد اما در اوایل دهه ۶۰ به دليل نوع نگاه و نگرشی که به این رشته رزمی وجود داشت با بی‌مهری‌ مواجه شد و نتوانست راه پیشرفت را در این سال‌ها به صورت اصولی طی کند. حضور احمد ناطق‌نوری، یکی از مدیران کهنه‌کار ورزش کشور که خودش استخوان خرد کرده این رشته بود، در رأس فدراسیون بوکس همواره با انتقاد و چالش‌های فراوان همراه بود و در نهایت صندلی خود را بعد از ۲۷ سال به حسین ثوری داد. بی‌شک احسان روزبهانی یکی از بهترین بوکسورها در طول تاریخ بوکس ایران است که به اعتقاد بسياري از کارشناسان از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد؛ هرچند نتوانست در المپیک ریو انتظارات را برآورده كند و همین امر باعث شد با انتقادهایی روبه‌رو شود. یکی از انتقادهایی که از گذشته به این بوکسور می‌شد، به دليل تمرین انفرادی بود که انجام می‌داد و همراه تیم نبود. بسياري از كارشناسان او را با كيانوش رستمي، قهرمان وزنه‌برداري كشورمان مقايسه مي‌كنند. ملي‌پوش كرمانشاهي وزنه‌برداري زير بار حضور در تمرينات تيم ملي نمي‌رود و ترجيح مي‌دهد به تنهايي تمرين كند. حال به نظر مي‌رسد احسان روزبهاني نيز راهي را طي مي‌كند كه پيش از او رستمي طي كرده و به مدال طلاي جهاني نيز دست پيدا كرده است. ملي‌پوشان بوكس كشورمان در سال‌هاي اخير همواره از توجه بيش از حد به روزبهاني گلايه داشتند و اين موضوع را به صورت خصوصي با برخي خبرنگاران در ميان مي‌گذارند، روزبهاني اما همواره نشان داده سطح بالاتري نسبت به سايران دارد و همين موضوع او را همواره در اوج نگه داشته است. برای اطلاع از وضعیت تمرینی و همچنین برنامه‌های فدراسیون گفت‌وگویی را با این بوکسور انجام دادیم که در ادامه آن را پي مي‌گيريم.

ابتدا از تمرينات تيم‌ملي مصاحبه را آغاز كنيم؛ اطلاع داريد كه تمرینات تیم ملی بوکس در چه وضعیتی قرار دارد؟

در حال حاضر دور چهارم اردوی تیم ملی در حال برگزاری است و با اضافه شدن اكبر احدی به تیم، تمرینات به طور منظم برگزار می‌شود و همه‌ چیز مرتب است. بعد از اتمام مسابقات کشوری این اولین اردوی خارج از کشور برای ما خواهد بود و اميدوارم بتوانيم آمادگي خوبي براي مسابقات داشته باشيم.

ماجراي عدم حضور شما در اردوهاي تيم‌ملي در روزهاي گذشته باعث شده برخي كارشناسان راه احسان روزبهاني را همان راهي بدانند كه پيش از اين كيانوش رستمي طي كرده است؛ قصد حضور در تمرينات تيم‌ملي را نداريد؟

خیر. من با هماهنگی که با اکبر احدی انجام دادم به آلمان می‌روم و در آن‌جا تمرینات خود را دنبال خواهم کرد و با صلاح‌دید کادر فنی به تیم اضافه خواهم شد.

در آينده تصميم داري تمريناتت را به همين شكل ادامه بدهي؟ يعني انفرادي تمرين كني و در اردوهاي خارجي به تيم‌ملي اضافه شوي؟ اين موضوع شايعات درباره اينكه ادامه دهنده راه كيانوش رستمي هستي را قوت مي‌بخشد.

در فدراسیون جدید و با اضافه شدن اکبر احدی در اختیار تیم بودم و همه تمریناتم را زیر نظر او انجام دادم. این درست نیست که بخواهند در این خصوص مقایسه‌ای انجام دهند چون هرکس شیوه تمرین خودش را دارد. من زمانی انفرادی تمرین می‌کردم چون حریف تمرینی نداشتم ولی در حال حاضر با تیم هستم و برنامه تمرینی خود را از کادر فنی می‌گیرم. هر کاری که احدی بگوید،‌ انجام می‌دهم.

شما یکی از کسانی بودید که انتقادات زیادی به فدراسیون ناطق نوری داشتید؛ هرچند كه برخي اعتقاد داشتند احسان روزبهاني سوگلي فدراسيون بوكس است. آیا با حضور حسين ثوری در فدراسیون، مشکلات مدنظرتان حل شده است؟

ثوری یکی از مدیران جوان و کاربلد است که در این سال‌ها در حوزه‌های مختلف کارهای مدیریتی را انجام داده و با انرژی و برنامه به فدراسیون بوکس آمده است. هرچند برای ارزیابی عملکرد او زود است و باید زمان مناسب و امکانات لازم را در اختیارش بگذاریم و بعد از آن به دنبال جواب گرفتن باشیم. به هیچ وجه نباید از حالا توقع زیادی ایجاد کنیم زيرا اين موضوع بزرگ‌ترین آفت برای فدراسیون خواهد بود. اگر بخواهیم انتظارات را از او بالا ببریم، بدون شك به مشكل برخواهيم خورد. امیدوارم حسين ثوري بتواند برنامه‌های خود را در فدراسیون اجرایی و حرف‌هایش را عملی کند.

بسياري از آن‌هايي كه بوكس را به عنوان ورزش حرفه‌اي خود انتخاب كرده‌اند، از آينده اين ورزش در ايران نگران هستند. به هر حال بوكس پخش تلويزيوني ندارد و ممكن است در آينده از نظر بودجه به مشكل بربخورد.

ما در کشورمان استعدادهای بسیار خوبی داریم که اگر به آن‌ها بها داده شود و از قابلیت‌های‌شان استفاده کنند، می‌توانیم جایگاه خوبي در آسیا و دنیا داشته باشیم. لازمه رسیدن به این جایگاه، حمایت مسئولان است که باید به وعده‌های خود عمل کنند و تیم را تنها نگذارند. یکی از مشکلات ما در این رشته نبود اسپانسر مناسب است که اگر فدراسیون بتواند در جذب آن موفق باشد، هم لیگ‌های ما پویاتر خواهد شد و هم اینکه مي‌توانيم تیم ملی قوی‌تری را روانه مسابقات کنیم.

بوکس ایران می‌توانددر المپیک 2020 مدال‌آوری داشته باشد؟

حسین ثوری برنامه‌های خوب و جامعی را برای فدراسیون در نظر گرفته و اگر برنامه‌ها اجرایی شود، هیچ چیز دور از دسترس نیست.

برگزاری اردوهای تدارکاتی و حضور در مسابقات مختلف می‌تواند سطح آمادگی ملی‌پوشان ما را بالا ببرد. اگر برنامه‌ریزی که برای فدراسیون ترسیم شده در این فاصله زمانی تا شروع المپیک توکیو اجرایی شود، قول می‌دهم که بوکس ایران در المپیک ۲۰۲۰ مدال خواهد گرفت. بوکسورهای ما حرف‌های زیادی برای گفتن در میادین بین‌المللی دارند ولی لازمه آن رسیدگی و توجه مسئولان ذی‌ربط است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج