۶۷۹۱۶۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ژاپن برقراری تماس با کره‌شمالی را رد نکرد

وزیر خارجه ژاپن گفت: در صورتی که مقصود از برقراری تماس با کره شمالی ارسال پیامی باشد دایر بر آن که این کشور باید غیر هسته ای شود تا بتوان مذاکرات را آغاز کرد، برقراری چنین تماسی با مقامات کره شمالی را رد نمی کند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه ژاپن گفت: در صورتی که مقصود از برقراری تماس با کره شمالی ارسال پیامی باشد دایر بر آن که این کشور باید غیر هسته ای شود تا بتوان مذاکرات را آغاز کرد، برقراری چنین تماسی با مقامات کره شمالی را رد نمی کند.

'تارو کونو' در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت: اهمیت دارد با مقامات کره شمالی تماس برقرار گردد تا دریافته شود که واکنش آنها به درخواست برای حضور در میز مذاکره و آمادگی برای غیر هسته ای شدن چگونه است.

وی گفت: آمریکا و کره جنوبی در این دیدگاه سهیم هستند که در مرحله کنونی، نمی توان گفتمان معنی داری با کره شمالی آغاز کرد.

او افزود: ضرورت دارد دولت کره شمالی برنامه های هسته ای و موشکی خود را به کنار بگذارد.

پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه (۲۷ بهمن - ۱۶ فوریه) در هتل «بایریشرهوف» در شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان آغاز به کار کرد و تا امروز یکشنبه (۲۹ بهمن - ۱۸ فوریه) ادامه دارد.

از روز جمعه که کنفرانس امنیتی مونیخ آغاز شده است، حدود ۳۰ تن از سران کشورها و دولت ها و بیش از ۱۰۰ وزیر، در این شهر دور هم جمع شده اند و درباره مهمترین چالش های امنیتی جهان یا سخنرانی کرده اند و یا با یکدیگر گفت و گو کرده اند.

کنفرانس امنیتی مونیخ در پنج دهه گذشته به یکی از گردهمایی های اصلی جهان برای جامعه استراتژیک بین المللی تبدیل شده است و به همین دلیل است که مورد توجه صاحب نظران و تحلیل گران حوزه های امنیتی جهان و رسانه های جهان است به طوری که در این دوره بیش از هزار خبرنگار از سراسر جهان در حال پوشش این رویداد سیاسی و امنیتی که هر سال در ماه فوریه برگزار می شود، هستند.

«کنفرانس امنیتی مونیخ» (Munich Security Conference ) که با مخفف ( MSC‎ ) در زبان بین المللی شناخته می شود و یکی از مهمترین مجامع بین‌المللی در حوزه امنیتی است به «داووس امنیتی» نیز معروف است.

کمتر نشست بین‌المللی مانند کنفرانس مونیخ را می‌توان نام برد که شمار زیادی از رهبران سیاسی، نظامی و مقام های امنیتی کشورهای جهان به صورت همزمان در زمانی محدود و در محیطی نسبتا کوچک گرد هم بیایند و مذاکرات گاه فشرده‌ و پیچیده را دنبال کنند؛ مذاکراتی که معمولا مقدمه تصمیم‌های مهم بین‌الملی در عرصه امنیتی، نظامی و ژئوپلتیک در جهان است.
برنامه نشست امسال(2018) به طور خاص بر مساله آینده اتحادیه اروپا به عنوان بازیگر جهانی و همچنین روابط آن با روسیه و آمریکا، متمرکز شده است.

همچنین تهدیدهای رویاروی نظم لیبرال بین المللی، مناقشه های متعدد در خاورمیانه به خصوص روابط رو به وخامت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تحولات سیاسی در منطقه ساحل (آفریقا) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج