جاباما
۶۷۹۵۸۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اوت‌لندر PHEV؛ حرفه‌ای پاک میتسوبیشی

مدل PHEV اوت‌لندر، در‌واقع نسخه هیبریدی میتسوبیشی اوت‌لندر به‌حساب می‌آید و میتسوبیشی این خودرو را برای رقابت با کراس‌اوررهای کامپکتی مانند هوندا CR-V، تویوتا فورتر و تویوتا راو ۴، راهی بازار کرده است.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: مدل PHEV اوت‌لندر، در‌واقع نسخه هیبریدی میتسوبیشی اوت‌لندر به‌حساب می‌آید و میتسوبیشی این خودرو را برای رقابت با کراس‌اوررهای کامپکتی مانند هوندا CR-V، تویوتا فورتر و تویوتا راو ۴، راهی بازار کرده است. البته کراس‌اورورهایی که به آن‌ها اشاره کردیم در گروه خودروهای لاکچری قرار می‌گیرند اما در میتسوبیشی اوت‌لندر PHEV مدل ۲۰۱۸ خبری از تجهیزات لاکچری نیست و همین امر باعث شده تا قیمت متعادلی را در این خودرو شاهد باشیم.

مدل‌های مختلف میتسوبیشی اوت‌لندر PHEV مدل 2018

اوت‌لندر PHEV؛ حرفه‌ای پاک میتسوبیشی

میتسوبیشی برای این کراس‌اوور هیبریدی خود دو مدل اصلی را در نظر گرفته است که شباهت‌های زیادی به نسخه بنزینی اوت‌لندر دارند. اوت‌لندر PHEV SEL که دقیقاً از همان تجهیزات اوت‌لندر SEL نظیر صندلی‌های چرمی، درِ برقی، سان‌روف، چراغ‌های خودکار و آینه‌های برقی بهره گرفته است.

میتسوبیشی اوت‌لندر PHEV GT نیز دقیقاً به همان تجهیزات اوت‌لندر GT مجهز است که در این زمینه می‌توان به چراغ‌های LED، چراغ مه‌شکن، سان‌روف برقی، گرمایش فرمان، و سیستم خودکار نور سو بالا اشاره کرد.

فناوری‌های حاضر در اوت‌لندر PHEV مدل 2018

انصافاً باید اعتراف کرد اوت‌لندر PHEV به لحاظ فناوری‌های جدید حرف زیادی برای گفتن ندارد، یک صفحه‌نمایش اینفوتیمنت ۷ اینچی که امکانات محدودی را در اختیار راننده قرار می‌دهد را در این خودرو شاهد هستیم. پورت USB نیز به شیوه‌ای نه‌چندان مناسب در وسط کنسول مرکزی خودنمایی می‌کند. از طرف دیگر این خودرو به سیستم مسیریاب دیجیتال نیز مجهز نیست و برای دسترسی به چنین امکاناتی باید روی گوشی همراه حساب باز کنید.

البته این کراس‌اوور میتسوبیشی از فناوری‌های خوبی برای انتقال نیرو پیشرانه خودرو به چرخ‌ها بهره گرفته است. از طرف دیگر همانند سایر خودروهای پیشرفته‌ امروزی، میتسوبیشی یک اپلیکیشن اختصاصی را نیز برای رانندگان اوت‌لندر PHEV منتشر کرده است. به لطف این اپلیکیشن، راننده به تنظیمات مختلفی در خودرو دسترسی دارد که آغاز شروع شارژ یا خاتمه دادن به شارژ باتری الکتریکی خودرو توسط این اپلیکیشن و همچنین تغییر درجه حرارت داخل خودرو را می‌توان از این ویژگی‌ها دانست. این قابلیت‌ها از طریق گوشی هوشمند و از راه دور نیز انجام می‌شود.

جالب اینجاست که باتری تعبیه شده در این کراس‌اوور هیبریدی تنها وظیفه تأمین نیروی موتور خودرو را بر عهده ندارد و ۲ پریز در قسمت عقب خودرو تعبیه شده تا راننده بتواند به برق شهری برای سایر دستگاه‌های برقی دسترسی داشته باشد.

اوت‌لندر PHEV؛ حرفه‌ای پاک میتسوبیشی

امکانات داخلی

میتسوبیشی مدعی است امکانات بهتری را در اوت‌لندر PHEV مدل 2018 نسبت به نسخه استاندارد اوت‌لندر تعبیه کرده است اما علی‌رغم این ادعا، امکانات داخلی این خودرو راضی کننده به نظر نمی‌رسد.

بیشتر قسمت‌های داخل اوت‌لندر PHEV را قطعات پلاستیکی تشکیل می‌دهند که رنگی یکنواخت و کسل کننده دارد. در سایر قسمت‌ها نیز میتسوبیشی رنگ مشکی براق را انتخاب کرده است که این رنگ به راحتی کثیف و لک می‌شود و خش بر‌میدارد. قیافه دسته دنده الکترونیکی هم به اندازه استفاده از آن نامطلوب و بد است.

اوت‌لندر PHEV؛ حرفه‌ای پاک میتسوبیشی

اما انصافاً باید اعتراف کرد که اوت‌لندر PHEV صندلی‌های بسیار خوش‌نشینی دارد و فضای خوبی را برای پاهای سرنشینان عقب و جلو در این خودرو شاهد هستیم. هوا نیز به خوبی داخل خودرو جریان پیدا می‌کند و سرنشینان دید خوبی به بیرون دارند. در کنار این موارد، میتسوبیشی برای اینکه فضای بیشتری در قسمت صندوق عقب این خودرو تعبیه شود باتری را در زیر خودرو قرار داده است.

اوت‌لندر PHEV؛ حرفه‌ای پاک میتسوبیشی

اوت‌لندر PHEV مدل‌های مختلف رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهد که انتخاب مدل‌های رانندگی و همچنین تعامل با سایر قسمت‌های خودرو کار ساده و راحتی به نظر می‌رسد.

تجربه رانندگی با اوت‌لندر PHEV مدل ۲۰۱۸

از آنجایی که با یک خودروی هیبریدی طرف هستیم، اوت‌لندر PHEV نیروی اصلی خود را از دو موتور ۶۰ کیلووات که در این خودرو تعبیه شده است تأمین می‌کند، یکی از این موتورها ۸۰ اسب‌بخار نیرو را به چرخ‌های جلو و موتور دیگر همین میزان نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

موتور چهارسیلندر ۲.۰ لیتری بنزینی نیز زمانی که باتری ۱۴ کیلووات‌ بر ساعت این خودرو تمام شود وظیفه تأمین نیرو را بر عهده می‌گیرد. این موتور می‌تواند برای شارژ باتری نیز به خدمت گرفته شود.

اوت‌لندر PHEV؛ حرفه‌ای پاک میتسوبیشی

این موتورها میتسوبیشی اوت‌لندر PHEV را با شتاب قابل قبولی در جاده به حرکت در می‌آورند، هندلینگ خودرو در مسیرهای خاکی نیز مطلوب و دلچسب اما باز هم جا داشت که میتسوبیشی روی هندلینگ اوت‌لندر PHEV بیشتر کار کند. لازم به ذکر است در این خودرو شاهد فناوری با نام اختصاری S-AWC هستیم، این فناوری که از میستوبیشی لنسر اولوشن اقتباس شده، رانندگی با این خودرو را بهینه‌تر کرده است.

در کنار این موارد می‌توان گفت، به‌غیر از هیبریدی بودن اوت‌لندر PHEV، تفاوت زیادی بین این خودرو و نسخه معمولی آن وجود ندارد. میتسوبیشی مدعی است شارژ این خودرو با منبع تغذیه ۱۲۰ ولتی چیزی حدود ۸ ساعت زمان می‌برد، در صورتی که منبع تغذیه ۲۴۰ ولتی سطح ۲ AC می‌تواند باتری اوت‌لندر PHEV را در عرض ۴ ساعت شارژ کند. البته اوت‌لندر PHEV به تجهیزات شارژ سریع‌ نیز مجهز است و ایستگاه‌های شارژ DC می‌توانند باتری استاندارد این خودرو را تا میزان ۸۰ درصد از ظرفیت باتری در عرض ۲۵ دقیقه شارژ می‌کند.

در حال حاضر مصرف این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده اما میتسوبیشی مدعی است اوت‌لندر PHEV نسبت به سایر کراس‌ اوورهای هیبریدی موجود در بازار مصرف کمتری دارد.

امنیت

نتایج ایمنی اوت‌لندر PHEV تاکنون منتشر نشده است اما از آنجایی که طراحی بدنه این خودرو نسبت به نسخه غیر هیبریدی آن تفاوتی ندارد، می‌توان گفت امنیت خوبی دارد و مدل معمولی اوت‌لندر PHEV از آزمایش‌های امینی سربلند بیرون آمده است.

اوت‌لندر PHEV؛ حرفه‌ای پاک میتسوبیشی

جمع‌بندی

میتسوبیشی اوت‌لندر PHEV، خودروی کراس‌ اووری با پیشرانه هیبریدی است که قیمت مناسبی هم دارد و اگر توقع را از امکانات داخل خودرو پایین بیاوریم، بدون شک این خودروی جادار و ایمن با توجه به مصرف پایینی که دارد به گزینه‌ای مناسب برای طرفداران کراس اوورهای هیبریدی تبدیل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج