۶۷۹۷۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازیسازترین مدافع غرب آسیا؛ رویِ دیگر پژمان

 غیبت منتظری در بازی با الهلال، شاید ضریب اشتباهات دفاعی استقلال را کم کند اما روی قدرت بازیسازی آن‌ها هم تاثیر پررنگی می‌گذارد.

وب‌سایت نود: یکی از غایبان استقلال برای بازی مقابل الهلال، پژمان منتظری است. غیبتی که با توجه به شرایط این فصل مدافع باتجربه استقلال می‌تواند هم به نفع این تیم باشد و هم به ضررش. منتظری در این فصل با بازیکن ایده‌آلی که استقلالی‌ها در ذهن‌شان انتظار داشتند کمی فاصله داشت. البته اینکه بازیکنی بعد از بازگشت از مصدومیت زمانی برای رسیدن به فرم ایده‌آل لازم داشته باشد طبیعی است، به خصوص اگر آن بازیکن در سن و سال کاپیتان آبی‌ها باشد. با این حال منتظری در این چند بازی اخیر با اشتباهاتی در دفاع، تیمش را دچار دردسر کرده بود. به این دلیل است که شاید غیبت منتظری خیلی هم به استقلال ضربه نزند. به خصوص که این تیم به حضور روزبه چشمی در قلب دفاع هم عادت کرده و در غیاب پژمان با آن کنار آمده است.

غیبت منتظری اما قطعا تبعاتی هم برای استقلال دارد. منتظری در هر شرایطی و با هر میزان آمادگی، لیدر خط دفاع آبی‌هاست. لیدری که در بازی مقابل الریان بیش از بازی‌های قبلی نقشش به چشم آمد. آمار منحصربه فرد او هم گواهی بر نقش ویژه‌اش در تساوی بدست آمده استقلال در اولین بازی‌اش در آسیاست. ۹۴،۱ درصد پاس درست آماری است که او را از این لحاظ در میان سه مدافع برتر در هفته اول قرار می‌دهد. اگر معیار را ارسال حداقل ۵۰ پاس در نظر بگیریم، «می‌ هائولون» از تیانجین با ۹۵،۶ پاس درست و گن شوجی از کاشیما آنتلرز تنها مدافعانی هستند که درصد پاس‌های درستشان از پژمان منتظری بیشتر بوده است. دو بازیکنی که هر دو از تیم‌های شرق آسیا هستند و این نشان می‌دهد که منتظری بالاترین دقت پاس را در منطقه غرب دارد. البته پاس‌های او علاوه بر کمیت و دقت بالا، کیفیت خوبی هم داشته‌اند و در آنها از پاس‌های عرضی چندان خبری نیست و بیشتر پاس‌های طولی است که به حرکت تیم رو به جلو و قرار گرفتن در حالت حمله کمک کرده است. این تبحر و تسلط منتظری، جنبه‌ای است که می‌تواند غیبت او را یک خبر بد برای استقلالی‌ها تلقی کند.

در کنار تمام نقاط ضعف و قوت منتظری باید به عملکرد خط دفاعی استقلال اشاره کرد. عملکردی که دو گل خورده داشت اما از نظر آماری مثل تعداد پاس بالا، دقت در تعداد پاس و کمترین خطا در کارهای دفاعی جلب توجه می‌کند. جالب است در تمام آیتم‌های دفاعی استقلال تنها یک تکل اشتباه و از دست رفته ثبت شده که آن هم به نام پژمان منتظری است و به غیر از آن هر چهار مدافع استقلال کم خطا و تاثیرگذار بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج