۶۸۰۲۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

«نرمش قهرمانانه» مانند «صلح امام حسن»

مقام معظم رهبری در دیدار روز سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته‌اند: «من مخالف حرکت‌های صحیح دیپلماسی نیستم. بنده معتقدم به آنچه سال‌ها پیش، نرمش قهرمانانه نام‌گذاری شد.»

خبرگزاری ایسنا: مقام معظم رهبری در دیدار روز سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته‌اند: «من مخالف حرکت‌های صحیح دیپلماسی نیستم. بنده معتقدم به آنچه سال‌ها پیش، نرمش قهرمانانه نام‌گذاری شد.»

عصر ایران نوشت، در ذهن شنونده این سخن و خواننده این عبارت، این پرسش شکل می‌گیرد که اصطلاح مورد اشاره آیت‌الله خامنه‌ای (نرمش قهرمانانه) برساخته کیست و رهبری به کدام نام‌گذاری اشاره می‌کنند؟

"نرمش قهرمانانه"، یادآور کتابی است که خود آیت‌الله خامنه‌ای در ۳۰ سالگی (سال ۱۳۴۸ خورشیدی) ترجمه کرده‌اند.

کتاب «صلح الحسن» نوشته « راضی آل یاسین» - متولد ۱۸۶۹ و متوفی به سال ۱۹۵۳ میلادی - اولین بار توسط روحانی جوان و مبارزی به نام «سیدعلی خامنه‌ای» ترجمه شد.

مترجم به سبب باورهای شیعی ترجیح داد عنوان کتاب را به «صلح امام حسن» ترجمه کند و ذیل آن نیز عبارت «پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» را بیاورد. جالب اینکه متن ترجمه مفصل‌تر از اصل عربی است؛ به این خاطر که مترجم ذوق ادبی و علاقه خود به استفاده از واژه‌های فاخر در زبان فارسی را نیز به کار گرفته است.

پنج سال بعد، یک خراسانی دیگر (فخرالدین حجازی) نیز باز این کتاب را ترجمه کرد و تفاوت آن دو در وهله نخست در همان عبارت «پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» است.

آیا اشاره ظریف و گذرای رهبر معظم انقلاب به اینکه «معتقدم به آنچه سال‌ها پیش نرمش قهرمانانه نامگذاری شد» یادآوری عنوان جانبی همان کتاب در ۴۴ سال پیش و صحه‌گذاری غیرمستقیم بر سیاست تنش‌زدایی و صلح‌طلبی نیست که با شیوه‌های جدید توسط دولت دکتر حسن روحانی دنبال می‌شود؟ اقتضای رهبری و تجربه ۳۴ ساله البته افزودن قید «به یاد داشتن حریف و دشمن» است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      حداقا برای خبری که میذارین وقت بذارین و درموردش تحقیق کنید.
      صرفن کپی پیست کردن مصداق شنیدن حرفی و نقل کردنشه که رسول خدا فرمودند"اگر از صحت حرفی خبر ندارید نقل نکنید که عین دروغ گویی است"
      منظور آقا از نرمش قهرمانانه عنوان اون کتاب نبود.
      بلکه جلسه ای بود که 17 سال پیش(دقت کنید 17سال پیش) با وزیر خارجه و دیپلمات های وقت داشتند و فرمودند"من می گویم شما تیزتر از شمشیر باشید و نرم تر از حریر و سخت تر از سنگ و پولاد. مثل حریر نرم باشید، در عالم دیپلماسی، دیپلماسی میدان نرمشهای قهرمانانه است. نرم باشید منتهی نرمشی که تیز است."
      این هم متن کامل خبر
      http://www.iribnews.ir/NewsBody.aspx?ID=36923
      تیترتون رو اصلاح کنید و از این به بعد با تحقیق در مورد گفته های آقا حرف بزنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج