۶۸۰۳۱
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

معنای اصلی «نرمش قهرمانانه»

نرمش قهرمانانه کانون بحث محافل سیاسی داخل وخارج شده است. رسانه دولت انگلیس ودیگر رسانه های آن ور آبی در این زمینه ساز خود را زدند. برخی داخلی ها هم تلاش کردند برداشت خاص خود را تبلیغ کنند اما نرمش قهرمانانه واقعا چیست؟

واحد مرکزی خبر: نرمش قهرمانانه کانون بحث محافل سیاسی داخل وخارج شده است. رسانه دولت انگلیس ودیگر رسانه های آن ور آبی در این زمینه ساز خود را زدند. برخی داخلی ها هم تلاش کردند برداشت خاص خود را تبلیغ کنند اما نرمش قهرمانانه واقعا چیست؟

طبعا بهترین مفسر این تعبیر کسی است که آن را بکار برده است.

مقام معظم رهبری: "ما مخالف با حرکت های صحیح و منطقی دیپلماسی هم نیستیم. چه در عالم دیپلماسی چه در عالم سیاستهای داخلی. نه، بنده منتقد به همان چیزی هستم که سالها پیش اسم گذاری شد نرمش قهرمانانه."

پس آنگونه که رهبرانقلاب می گوید این تعبیر سخنان جدیدی نیست اما ایشان چه زمانی این تعبیر را به کار بردند؟ برای پاسخ دادن به این سئوال جستجو در سایت رهبری تنها راه منطقی و مطمئن به نظر می رسد. نتیجه جستجو نشان می دهد رهبر انقلاب همانگونه که گفتند سالها پیش یا دقیقا ۱۷ سال قبل هم از نرمش قهرمانانه سخن گفته اند. (مقام رهبر معظم انقلاب: پرهیز از حالت دفاعی در مسائل سیاسی)

در دیدار وزیر خارجه و دیپلماتهای وقت ایران (مقام معظم رهبری: من می گویم شما تیزتر از شمشیر باشید و نرم تر از حریر و سخت تر از سنگ و پولاد. مثل حریر نرم باشید، در عالم دیپلماسی، دیپلماسی میدان نرمشهای قهرمانانه است. نرم باشید منتهی نرمشی که تیز است.)

رهبرانقلاب همین تعبیر قدیمی خود را در چند سخنرانی اخیر به کار گرفته اند. تا در شرایط جدید این تاکتیک پیچیده زمینه ساز بهتر اهداف انقلاب اسلامی و منافع ملی ایران شود.

تاکید دیروز ایشان بر تحلیل همه مسائل درچارچوب چالش عمیق دشمنان باانقلاب اسلامی نشان میدهد لبخندها، درخواستها ونامه نگاریهای اخیر مقامات امریکایی را نیز باید در چارچوب این چالش عمیق تعبیر و تفسیر کرد.

(مقام معظم رهبری: این کشتی گیری که دارد با حریف خود کشتی میگیرد و یک جاهایی به دلیل فنی نرمشی نشان میدهد فراموش نکند که طرفش کیست. فراموش نکند که مشغول چه کاریست. این شرط اصلی است. بفهمند که دارند چکار می کنند. بدانند که با کی مواجه اند و طرفند. آن طرف آنها آماج حمله اش کجای مسئله است؟ این را توجه داشته باشند.) شاید مثالی که رهبری در سخنان دیروز زدند بهترین راه برای درک حقیقت نرمش قهرمانانه باشد.

این روزها که قهرمانان کشتی میهن ضمن برخی نرمش های فنی با هوشیاری پشت حریفان را به خاک می مالند این مثال هوشمندانه معنا و مفهوم عمیق تری می یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج