۶۸۰۳۷۶
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

ساعت محو شدن هواپیما کی بود؟

هواپیمای ATR ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان در شرایطی حوالی ساعت ۸ صبح ۲۹ بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد که به دلیل برخورد این هواپیما به رشته‌کوه‌های دنا مسافران این پرواز به مقصد خود نرسیدند.

خبرگزاری ایسنا: هواپیمای ATR ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان در شرایطی حوالی ساعت ۸ صبح ۲۹ بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد که به دلیل برخورد این هواپیما به رشته‌کوه‌های دنا مسافران این پرواز به مقصد خود نرسیدند.

در شرایطی که هواپیمای سقوط کرده تجربه بسیار بالایی در سفر به این منطقه داشت و برای سال‌های طولانی در این محور تردد می‌کرد، برخورد این هواپیما با کوه باعث شد ابهام‌های قابل توجهی درباره علت یا علل احتمالی این حادثه به وجود آید.

جدای از اتفاقات مربوط به سقوط، یکی از اصلی‌ترین مسائل، ساعت محو شدن این هواپیما از رادار بود. تا جایی که بسیاری از گمانه‌زنی‌ها آمارهای ضد و نقیضی درباره ساعت و زمان دقیق این حادثه ارائه کرده‌اند.

در شرایطی که در اخبار رسمی ابتدایی این طور اعلام شد که هواپیمای سقوط کرده تنها ۵۰ دقیقه پس از آغاز عملیات پروازی خود در حوالی شهرستان سمیرم استان اصفهان سقوط کرده است، برخی اظهارات حاکی از آن بود که تماس‌هایی از سوی مسافران این پرواز دقایقی پس از زمان اعلام شده گرفته شده است.

نخستین صحبت‌ها در این رابطه به یکی از کانال‌های اطلاع‌رسانی محلی باز می‌گشت. جایی که اعلام شده بود یکی از مسافران این پرواز ابتدا دقایقی پیش از ساعت ۹ صبح و پس از آن دقایقی قبل از ساعت ۹:۳۰ صبح روز سقوط با آشنایان خود تماس گرفته و حتی برای چند ثانیه مکالمه آنها نیز طول کشیده است.

این اظهارات با توجه به عجیب و غیرقابل باور بودنشان در ابتدا از سوی بسیاری از مراجع رسمی رد شده است. عدم توان آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه در ارتفاعات، موقعیت کوهستانی هواپیمای سقوط کرده و حتی شرایط خاص مسافران پرواز هیچ یک اصلی‌ترین ابهام نبوده است. بلکه اصلی‌ترین مسئله این بود که اگر هواپیما ۵۰ دقیقه پس از آغاز عملیات پروازی خود از رادار محو شده و سقوط کرده است، چگونه یک مسافر در دو زمان متفاوت، حتی تا یک ساعت و نیم پس از آغاز عملیات پروازی نیز تماس‌های تلفنی داشته است.

این اظهارات با صحبت‌های رسمی وزیر ارتباطات همراه شد. آذری جهرمی در یکی از صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی رسما تایید کرد که یکی از مسافران این پرواز ابتدا در ساعت ۸:۵۶ صبح در تماسی ۳۱ ثانیه‌ای با آشنایان خود ارتباط داشته و پس از آن نیز تماسی دیگر در ساعت ۹:۲۸ صبح از سوی وی برقرار شده است.

هر چند وزیر ارتباطات گفته که "شایعه مربوط به تماس گرفتن مسافر پس از سقوط هواپیما صحت نداشته و زمان محو شدن این هواپیما به ۹:۳۴ صبح باز می‌گردد"، اما همچنان بسیاری از اطلاعات ارائه شده در زمینه این پرواز نشان‌دهنده آن است که هواپیمای مذکور ۵۰ دقیقه پس از آغاز عملیات محو شده است و اگر زمان برخاستن آن از باند مهرآباد را ۸:۰۳ صبح در نظر بگیریم، ابهام تماس تلفنی مسافر این پرواز برجای خود باقی می‌ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از همون موقع که فعالان محیط زیست که در این پرواز بودن و روز قبل از آن در مجلس سخنرانی کرده بودن، این پرواز دیگه محو شده به حساب اومد

    • بدون نام

      مشکوک بوده بهرحال

    • بدون نام

      زنده ام بودن با تعلل مسولان جان دادن

    • بدون نام

      چطور این فرد تماس گرفته ولی از حادثه به این مهمی که خودش هم در آن بوده صحبتی نکرده؟!

    • بدون نام

      و دیگر هیچ.

    • مسعود

      خوب اگرتماس گرفته شده قطعا این تماس باید درگوشی مخاطب ضبط وثبت شده باشه,اینکه هیاهو نداره.
      ضمنا آیا اون شخص درموردسقوط هم صحبتی داشته یانه؟

    • ابراهیم ۱۱

      بدلیل عقیم بودن سیستم رادار
      و عدم دید خلبان کهنه کار ،دوچار خطا شده و نسبت به موقعیت سقوط از استانداردهای هوای دو هزار پا (هفت صد متر ارتفاعش کاهش پیدا کرده‌‌.
      و این ثابت میکند که سیستم نرم افزاری هواپیما و فرستندهای
      سیگنالیش ایراد داشته و عدم دید خلبان را به خطا مجبور کرده..
      بطوری که مشخصه مسیر پرواز هواپیما که الان نقطه سقوطش مشخص در امتداد فرودگاه درست بوده
      اگر فقط دویست متر بالاتر بود از قله رد میشد..
      و احتمال اینکه از مسافران زنده بودن خیلی بعید نیست
      با توجه به اجسادی که قبلن. لکه سیاه محسوب میشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج