۶۸۰۴۵۴
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ای تی آر، ۷ سال در شیراز زمین‌گیر بود

عضو کمیسیون عمران مجلس به تشریح جلسه بررسی سقوط هواپیمای ATR در مجلس پرداخت و از دخیل بودن برخی کم و کاستی‌ها در بروز این حادثه خبر داد.

جام جم آنلاین: سید احسن علوی با اشاره به بررسی سقوط هواپیمایATR در جلسه کمیسیون عمران، گفت: این جلسه با حضور آخوندی وزیر راه و معاونان عمرانی وزارت راه، رئیس صندوق بازنشستگی (به‌عنوان مالک هواپیما) و همچنین رئیس سازمان هواپیمایی کشور و دبیر کل هلال‌احمر انجام شد و طرفین به بررسی وقوع حادثه پرداختند.

وی افزود: هنوز در خصوص علل سقوط هواپیما به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و مقرر شد با همکاری کارشناسی تیم های فرانسوی که از دیروز کار خود را آغاز کرده است و با بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما عامل اصلی سقوط مشخص و توسط مقامات ذیربط اعلام شود.

علوی خاطر نشان کرد: مسولین امر در این نشست به برخی محدودیت های صنعت هوایی کشور اشاره کردند و گفتند بالاخره تحریم های طولانی مدت ما و نیز ناوگان پروازی با عمر بالا حتما در بروز چنین حوادثی دخیل است. کما اینکه همین هواپیما ۲۵ سال از عمر خود را با پروازهای متعدد سپری کرده است.

این نماینده مجلس زمین گیر بودن هواپیمای مذکور را مورد تایید قرار داد و گفت: هواپیمای ATR متعلق به آسمان ۷ سال در شیراز زمین گیر بوده و با «اورهال» و تعمیرات بازسازی شده است.

وی در ادامه در خصوص اینکه چرا فرودگاه یاسوج در مجاورت کوه احداث شده و اساسا چرا یک فرودگاه در کنار یک منطقه صعب العبور ساخته شود، ابراز داشت: بطور کلی روی ساخت پروژه های استراتژیک همچون فرودگاه همیشه مباحث مختلفی وجود دارد و باید دید چرا مشاور احداث در آن مقطع آن منطقه را مناسب تشخیص داده است.

علوی در این باره افزود: حال اینکه چرا فرودگاه یاسوج باید در یک منطقه صعب العبور ساخته شود واقعا به مهندسین مشاوره ساخت بر می گردد. احتمالا سعی شده فرودگاه تا حد امکان به شهر نزدیک باشد و اگر در نقطه ای دور تر از محل فعلی احداث می شد مرقون به صرفه ارزیابی نشده است.

وی پیرامون کمیته حقیقت یاب کمسیون هم گفت: مقرر شد این کمیته با همکاری وزارت راه و تیم های امدادی موضوع حادثه را بررسی و نتایج آن را به زودی به اطلاع عموم برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه چی تقصیر. امریکاست خخخ مرگ بر. امریکا !!!!

    • بدون نام

      همه چی تقصیر. امریکاست خخخ مرگ بر. امریکا !!!!

    • بدون نام

      قله ی دنا مقصره....تا کی گناه رو به گردن خلبان های مرحوم بندازیم؟ بابا هواپیما کهنه بود سقوط کرد چون عمرشو کرده بود افسوس مسوول نیستم بایک بخشنامه کار رو درست می کردم :هواپیما با عمر بیش از هفت سال ، کاربردش ممنوع....والسلام.....بابا مردم بذارین با اتوبوس و قطار برن....بهتر از این اوضاعه......
      نسخه ی بهبود هوای کلان شهرها رو بگم؟بفرمایید: خودرو با کمتر از سه سر نشین ،وارد محدوده ی مر کزی شهر های بزرگ نشه....مقداری از شهر هم با دو سرنشین ، ورود ، مجاز باشه خوبیش چیه؟ ....مجبورند مسافر هم سوار کنند....و....واردات خودرو با مصرف صدی چهار ، بی مالیات گمرکی باشه......همه چی راه داره اما مسوولی که نمیدونه گوشت کیلو چنده حاصلش همین کشور ناامید و عصبیاست که می بینید....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا این هواپیما ملخ داره باز صد رحمت به توپلف روسی لااقل جت بود بابا مردم پول مفت میدید جون هم بالاش میدید سوار این اشغال نشید تا غلط بکنن برای مردم ایران ارزش بیشتری قایل شوند مردم با سوار نشدن تو دهن فرصت طلب دزد بزنند

      • ابراهیم

        دمت گرم

    • بدون نام

      جهت شهروندان یاسوج و توابع بهترین جا برای احداث فرودگاه منطقه شهرضا میباشد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لازم نکرده نظر بدی دشت یاسوج جای هزاران فرودگاه پیشرفته داره تازه دهدشت و گچساران مگه مرده اند بهتره یه سر بزنی یاسوج و ببینی تو احتمالا نمی دانی یاسوج چطور شهر شده بهتره رجوع کنی به تاریخ تا حالیت بشه لر جماعت با کسی شوخی ندارد

    • بدون نام

      مسخره ها درک می کنم کسانی که از جانشان می گذرند و به خیابان می ایند

      پاسخ ها

      • کر. یو

        بینام 17.49
        این نماینده سنندج (احسن علوی) است که
        ازقضا فرودگاه این شهرهم کاملا محصورقله
        هاست.بنابراین کسی حق کوچکترین توهین
        به بزرگ مردان لرستان بزرگ راندارد.وبنده اراد
        تمندهمه این غیور مردان وزنان هستم .

    • سرباز وطن

      بخاطر تحریم بوده

    • ناشنوایان

      این سایت بایدنظرات مردم را به گوش ناشنوای مسوولان برساند و صرفا چاپ کردن هیچ دردی را دوا نمیکندو باید سریعا به وضعیت سایرهواپیماها رسیدگی عاجل صورت پذیرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج