۶۸۰۸۴۷
۱۵ نظر
۵۰۰۰
۱۵ نظر
۵۰۰۰
پ

قاتل برانكو و پرسپوليس را بشناسيد

پروفسور كروات در حالي به السد ۳ بر یک باخت كه هدايت باشگاه قطري بر‌عهده پيرمردي ۷۱ ساله و سرشناس از فوتبال پرتغال بود، مردي كه ارتباط صميمانه و نزديكي با كارلوس كي‌روش و دستياران سرمربي تيم ملي ايران در سال‌هاي گذشته داشت و هنوز هم اين مربيان از اوسوالدو فريرا با لقب استاد و نابغه نام مي‌برند.

خبرورزشی: برانكو ايوانكوويچ، سرمربي پرسپوليس در رويارويي‌هاي خود با كارلوس كي‌روش با بر زبان آوردن اين جمله كه مربيان كروات در فوتبال آسيا و خاورميانه حكومت بهتر و مطمئن‌تري نسبت به مربيان پرتغالي دارند، به نوعي جنگ زرگري و كري‌خواني راه انداخته بود سه‌شنبه شب در دومين هفته از رقابت‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان آسيا شكستي تلخ و سنگين برابر مربي پرتغالي السد تجربه كرد تا زودتر از آنچه تصور مي‌شد در جنگي كه خود با مربيان پرتغالي آغاز كرده بود، بازنده لقب بگيرد.

پروفسور كروات در حالي به السد ۳ بر یک باخت كه هدايت باشگاه قطري بر‌عهده پيرمردي ۷۱ ساله و سرشناس از فوتبال پرتغال بود، مردي كه ارتباط صميمانه و نزديكي با كارلوس كي‌روش و دستياران سرمربي تيم ملي ايران در سال‌هاي گذشته داشت و هنوز هم اين مربيان از اوسوالدو فريرا با لقب استاد و نابغه نام مي‌برند.

اوسوالدو فريرا سرمربي اين روزهاي السد با كارنامه‌اي درخشان در فوتبال روز دنيا و كشور پرتغال از دو سال گذشته روي نيمكت رؤساي دوحه نشست و توانست در همين مدت با وجود فراز و نشيب‌هاي فراواني كه داشت، از السد تيمي مدعي و قابل احترام در حاشيه خليج فارس بسازد. تيمي بر پايه قدرت رهبري ژاوي در ميانه ميدان، موتور گلزني با حضور بغداد بونجاح الجزايري همين‌طور دژ بتني در ساختار تدافعي با حضور مدافع ايرانی همچون مرتضي پورعلي‌گنجي. پيرمرد پرتغالي سه‌شنبه شب در حالي توانست اولين شكست را به قهرمان ايران و مربي كرواتش تحميل كند كه گويي خود سال‌ها روي نيمكت پرسپوليس حضور داشته و از زير و بم كاستي‌هاي قهرمان ايران اطلاع دارد. فريرا در حالي توانست در مصاف با پرسپوليس زمينه برد شيرين و صدرنشيني السد در گروه C ليگ قهرمانان را فراهم كند كه نزديكي‌‌اش با كي‌روش مي‌تواند سوژه جالبي باشد آن هم در روزهايي كه كري‌هاي مربيان كروات و پرتغالي در فوتبال ايران داغ داغ است.

شايد خواندن خاطره‌اي از اتفاقات رخ داده ميان اوسوالدو فريرا با كارلوس كي‌روش در سال‌هاي گذشته براي علاقه‌مندان به فوتبال ايراني جالب توجه باشد. سال ۲۰۰۹ هنگامي كه كارلوس سرمربي پرتغال بود و اوسوالدو فريرا همزمان هدايت غول باشگاهي اين كشور يعني پورتو را برعهده داشت، پيرمرد نابغه در بحراني‌ترين شرايط و در اوج انتقادات از كي‌روش به حمايت همه‌جانبه از سرمربي وقت تيم ملي پرتغال پرداخت، حمايتي كه كمك شاياني به كارلوس بود تا از زير بار انتقادات و حتي اخراج از نيمكت رهبري پرتغال نجات پيدا كند. در آن مقطع تيم ملي پرتغال مقابل آلباني در جدالي حساس بدون گل متوقف شد كه اين نتيجه فرصت را در اختيار منتقدان كي‌روش قرار داد تا با حمله همه‌جانبه به افكار و انتخاب‌هاي او خواستار بركناري‌‌اش شوند اما اوسوالدو فريرا كه پورتو با او در صدر جدول قهرماني اين كشور ايستاده بود، با حمايت از افكار و برنامه‌هاي سرمربي تيم ملي توانست اوضاع را براي كارلوس و دستيارانش روي نيمكت رهبري پرتغال آرام كند. حمايتي كه بعدها كي‌روش از آن به عنوان برگ برنده‌‌اش در راه فرار از اخراج ياد كرد.

فريرا در آن مقطع در قبال كي‌روش اين موضع را گرفت و گفت: «كارلوس در حال حاضر بهترين گزينه براي هدايت تيم ملي است. مردي جاه‌طلب با ايده‌هاي ناب كه به خوبي توانسته پوست‌اندازي را استارت بزند و نيروي جواني را به تيم تزريق كند. كارلوس نياز به زمان دارد تا بتواند افكارش را به تيم حاكم كند از همين‌رو انتقاد آسان است اما در راه رسيدن به جام جهاني‌ من از كي‌روش و برنامه‌هايش حمايت مي‌كنم». همين حمايت‌ها باعث شد پرتغال با كي‌روش به جام جهاني‌ ۲۰۱۰ آفريقاي جنوبي صعود كند آن هم به عنوان تيمي مدعي در راه قهرماني تا رفاقت و صميميت فريرا با سرمربي تيم ملي ايران محكم‌تر از هميشه شود. ارتباطي كه تا همين الان حفظ و حتي باعث شد اوسيانو كروز دستيار سيه‌چرده كي‌روش كه در مقطعي دستيار اول فريرا بود، به تيم ملي ايران اضافه شود و به كارلوس كمك كند تا تيم ملي را براي دومين بار متوالي به جام جهاني‌ برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جمع کن بیخودی چرت نگوووو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلوم نیست این خبرورزشی چقد از قرارداده کیروش گیرش میادکه 24 ساعته سنگشوبه سینه میزنه کثیفترازخبر ورزشی وجود نداره

      • بدون نام

        جیره خوارکیروش خبرورزشی

    • بدون نام

      برانکو باید بره بدرد اسیا نمیخوره اون هوادار گفت برای کلاس پنجم معلم اول نمیخوره راست گفت دیگه دربی ببره ماراگول زده باید بره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بد بخت استقلالی همین برانکو تیم مارو قوی کرده اختلاف امتیاز ما رو با خودتون تو خلیج فارس ببین. برانکو بمون

      • علی

        بله که بدرد آسیا نمیخوره
        بدرد فقط فوتبال اروپا میخوره
        آسیا فقط بدرد کسانی مثل شوفر میخوره

    • بدون نام

      چراناراحتی بیژن حیدری هست اون بشه مربی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط برانکو

    • saji

      حتما الان میخواهید بگید کیروش ب حریف آمار لنگو داده ک تونسته ببرتش؟ خخخخخ

      پاسخ ها

      • امید

        درد و بلا برانکو تو سرت با این مطلبت .

    • م ح

      خوب آقای کیسه بازی برگشت گم وگور نشی وبیا باز چرت بگو اون وقت مثل افتاب پرست رنگت عوض مبشه

      پاسخ ها

      • ali hoseyni

        مطمئن باش برگشت هم السد می زنه

    • بدون نام

      لنگی ها در چه حالن ، خاطرات خربین زنده شد ؟

    • بدون نام

      زنده‌بادکارلوس.پاینده‌بادفریرا.

    • بدون نام

      استقلال 2 بار قهرمان آسیا شده 4 فینال داشته رکورد کلین شیت آسیا دست گلر حال حاضر استقلاله (رحمتی ) بهترین گلزنان ایرانی در آسیا 3 تا اولشون استقلالی هستن رقیبا استقلال وقتی میخان با استقلال کری خوانی کنند قبل بازی فیلم گل هاشونو به لنگ رو میزارن چون همیشه مقابل استقلال ناکام بودند ، یا مثلا خریبین که استوری گذاشت قبل بازی تیمش با استقلال و عدد ۵ نشون داد(تعداد گل زده به لنگ )حتی گزارشگرا عربی به استقلال میگن شیر ایرانی ،طوفان ایرانی، به لنگ میگن الضعیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج