۶۸۰۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«خوب، بد، زشت!» سريال تبريزي

كمال تبريزي كه در سريال جديدش شخصيت يك خبرنگار را به تصوير مي‌كشد به اين پرسش كه «تفاوت خبرنگار امروز با آنچه او به عنوان خبرنگار در سريال تاريخي «سرزمين كهن» تصوير كرده چيست؟» پاسخ داد. او همچنين گفت كه اگر سريالي درباره‌ي خبرنگاران بسازد نام آن را «خوب، بد، زشت!» خواهد گذاشت.

كمال تبريزي كه در سريال جديدش شخصيت يك خبرنگار را به تصوير مي‌كشد به اين پرسش كه «تفاوت خبرنگار امروز با آنچه او به عنوان خبرنگار در سريال تاريخي «سرزمين كهن» تصوير كرده چيست؟» پاسخ داد. او همچنين گفت كه اگر سريالي درباره‌ي خبرنگاران بسازد نام آن را «خوب، بد، زشت!» خواهد گذاشت.

اين كارگردان سينما و تلويزيون كه همزمان با روز خبرنگار ـ ۱۷ مرداد ماه ـ در پاسخ به پرسش مطرح شده در بالا اظهار كرد: تقريبا تفاوت عمده‌اي ميان خبرنگاران فعلي و روزنامه‌نگاراني که در گذشته بوده‌اند نبايد باشد و نيست. خبرنگاران هم مثل بقيه مشاغل حرفه‌يي خوب و بد دارند. خبرنگار بد به صداقت و حقانيتي که بايد در خبر باشد اهميتي نمي‌دهد و براي خوشايند کارفرما حاضر به هر تغييري در متن حقيقت است! اما خبرنگار واقعي داراي صفاتي است که مهمترين آن‌ها شجاعت، صداقت، عدالت و حق طلبي است. به همين دليل اگر روزي درباره خبرنگاران فيلمي يا سريالي بسازم به احتمال زياد نامش را «خبرنگار؛ خوب، بد، زشت!» خواهم گذاشت.

كمال تبريزي كه شخصيت خبرنگاري با عنوان «يوسف» را در «سرزمين كهن» به تصوير مي‌كشد، درباره‌ي ضرورت توجه به اصول اوليه هر يك از حرفه‌ها از جمله خبرنگاري در سريال‌ها به خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: در به تصوير كشيدن مشاغل مختلف بايد اصول اوليه آن‌ها را رعايت كنيم تا براي مخاطب باورپذير شوند.

اين كارگردان افزود: نمي‌توان همه‌ي جزييات حرفه‌ها را در فيلم و سريال رعايت كرد؛ ولي ميزان دخل و تصرف نيز تا حدي مجاز است كه به تصور مخاطب از حرفه‌ها لطمه نزند. او كه اين روزها مشغول ساخت سريال «سرزمين كهن» است و شخصيت‌هاي مختلف با مشاغل گوناگوني را به تصوير مي‌كشد ، ادامه داد: قطعا مباني و اصول مشاغل را بايد در فيلم‌ها و سريال‌ها رعايت كنيم و با انجام پژوهش‌هاي لازم به اين نكات در طول ساخت يك اثر توجه كنيم. با اين وجود در ايجاد يك اثر، نويسنده يا كارگردان براي مخاطب پيام‌هايي را در نظر مي‌گيرند كه ممکن است شخصيت‌ها كاملا بر اساس شكل تخصصي حرفه‌ خود عمل نكنند؛ ولي با اين حال قطعا به اصول اوليه‌ي حرفه‌ها در ساخت هر اثر بايد توجه كرد.

تبريزي اضافه كرد: خبرنگاران در گذشته همراه خود يك دوربين عكاسي هم داشتند و فقط از قلم و كاغذ براي ثبت رويدادها و گفته‌ها استفاده نمي‌كردند. اين اصول پايه‌يي در سريالي مانند «سرزمين كهن» كه به زمان گذشته مي‌پردازد، رعايت شده است.

كارگردان سريال «شهريار» در پايان گفت: در صورت نياز، اصول حرفه‌يي مشاغل، بايد فداي پيامي ‌شود كه سازندگان فيلم و سريال قصد انتقال آن را به مخاطب دارند؛ هرچند بايد تلاش كرد كه به رئاليسم يك اثر خدشه‌اي وارد نشود اما عمل به آن، به هر قيمتي نبايد صورت گيرد. مهم مفهومي است که بايد براي مخاطب باورپذير باشد.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

«خوب، بد، زشت!» سريال تبريزي


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج