۶۸۱۲۴۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فیلیپین، سفیر آمریکا را احضار کرد

دولت فیلیپین سفیر واشنگتن را بر سر گزارش اطلاعاتی آمریکا که رودریگو دوترته و مبارزه‌اش با مواد مخدر را «تهدیدی منطقه‌ای» خوانده، احضار کرد.

ایسنا: دولت فیلیپین سفیر واشنگتن را بر سر گزارش اطلاعاتی آمریکا که رودریگو دوترته و مبارزه‌اش با مواد مخدر را «تهدیدی منطقه‌ای» خوانده، احضار کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سونگ کیم، نماینده آمریکا با معاون ارشد رودریگو دوترته، رییس‌جمهوری فیلیپین دیدار کرد تا درباره گزارش «ارزیابی تهدید جهانی» که هفته گذشته منتشر شد، با وی گفت‌وگو کند.

این گزارش در بخشی با نام «تهدیدهای منطقه‌ای»، از سرکوب رهبر کامبوج بر سر اختلاف نظر، مبارزه دوترته با جرم و فساد و فرار اقلیت روهینجایی از میانمار به بنگلادش نام برده است.

هری روکو، سخنگوی دوترته طی بیانیه‌ای اظهار کرد، سالوادور مدیالدی، دبیر اجرایی، کیم را بر سر این گزارش که انتقاد شدید رییس‌جمهور و اطرافیانش را در پی داشته، احضار کرد.

روکو در واکنش به این گزارش گفت: دوترته مستبد نیست و تمایلات مستبدانه ندارد. وی به حاکمیت قانون پایبند است و به قانون اساسی وفادار می‌ماند.

سفارت آمریکا در فیلیپین در بیانیه‌ای اظهار کرد، سفیر این کشور با مدیالدی دیدار کرد تا درباره ماهیت گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی توضیح دهد؛ گزارشی که طبق این بیانیه، «بر اساس اطلاعات در دسترس» تهیه شده است.

گفت‌وگوی بین دو طرف بر ارجاعات این گزارش از جمله شفاف‌سازی اینکه اطلاعات درباره فیلیپین پیش‌ از این از جانب منابع رسانه‌ای گزارش شده، متمرکز بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا به همکاری با دولت فیلیپین ادامه خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج