نمایشگاه بهاره به بازار آسیب نمی‌زند
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
شیرآلات زمانی_3
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
ادیب_4
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۶۸۳۹۱۴
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
۸۵۹۲
رئیس اتاق اصناف ایران درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، تنظیم بازار شب عید و برخی دیگر از مسائل صنفی مانند مالیات بر ارزش افزوده توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حدود پنج درصد مردم خرید شب عیدشان را از طریق نمایشگاه‌های بهاره انجام می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتاق اصناف ایران درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، تنظیم بازار شب عید و برخی دیگر از مسائل صنفی مانند مالیات بر ارزش افزوده توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حدود پنج درصد مردم خرید شب عیدشان را از طریق نمایشگاه‌های بهاره انجام می‌دهند.

علی فاضلی در برنامه زنده تلویزیونی تهران ۲۰ که از شبکه پنج سیما پخش شد، درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره اظهار کرد: نمایشگاه‌های بهاره در مراکز استان‌ها و تهران از دیروز کار خود را آغاز کردند و تا شنبه یا یکشنبه در همه کشور برگزار خواهد شد. البته برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شهرستان‌ها به اتاق‌های اصناف آنها و فرمانداری‌ها واگذار شده است که در صورت لزوم در آنجا نیز نمایشگاه‌های بهاره برگزار می‌شود.

وی افزود: گر چه از ابتدا مخالف برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و عرضه مستقیم کالا به این سبک و سیاق بودیم اما برخی از مسئولین به درستی به این مساله اشاره کردند که مردم به ویژه در سطح شهر تهران به برگزاری این نمایشگاه‌ها عادت کرده‌اند؛ چرا که بر اساس آمارهای موجود روزانه ۵۵ تا ۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه‌ها در تهران استقبال می‌کنند. اما دلیل مخالفت من با این نمایشگاه‌ها به دلیل چگونگی برگزاری آنها و نبود زیرساخت‌های مناسب مانند مکان نمایشگاه، پارکینگ و پیامدهایی مانند ترافیک، امنیت و غیره است.

فاضلی ضمن تشکر از نیروی نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت نمایشگاه‌ها گفت: چرا باید نمایشگاه‌های بهاره زیر چادر برگزار شود و صاحبان اصناف مختلف را با چالش‌های گوناگون مواجه کند. به نظر من شبکه توزیع در ایران از مغازه‌ها و واحدهای صنفی تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیره آن قدر وسیع و گسترده است که می‌توان به سمت و سویی حرکت کرد تا عرضه کالاها از این طریق و در این شبکه به صورت مستقیم صورت گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران حمایت از تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها را یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های بهاره عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه‌های بهاره الزام بر عرضه کالاهای ایرانی و تولید داخل وجود دارد که به غیر از برخی از محصولات مانند بخشی از آجیل و خشکبار که در داخل تولید ندارند، بقیه کالاها باید تولید داخل باشد و با کالاهای خارجی برخورد می‌شود. از سوی دیگر نیز تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی در عرضه این محصولات اعمال می‌شود. بر اساس آخرین آمار موجود تنها پنج درصد مردم تامین کالای مورد نیاز شب عیدشان را از طریق نمایشگاه‌های بهاره تامین می‌کنند بنابراین نمی‌توان گفت برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به بازار آسیب می‌زند.

وی اعلام کرد: اکیپ‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق اصناف، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت و غیره از روز گذشته در نمایشگاه‌های بهاره مستقر شدند و در محل به شکایات رسیدگی کرده و با تخلفات برخورد می‌کنند که در کنار آنها سازمان تعزیرات حکومتی نیز به عنوان بازوی وزارتی برای برخورد با متخلفان حضور دارد.

فاضلی همچنین در خصوص تنظیم بازار شب عید نیز گفت: بر اساس قانون نظام صنفی نظارت بر بازار بر عهده بازرسان اتاق اصناف بوده و در کنار آنها دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز حضور دارند.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز این گونه توضیح داد که بعضا صحبت‌های نادرستی مبنی بر مخالفت اصناف با قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح می‌شود که به هیچ‌وجه این اتهامات درست نیست و صحت ندارد بلکه اصناف نسبت به چگونگی اجرای این قانون انتقاد دارد چراکه به اعتقاد ما مالیات بر ارزش افزوده باید در مرحله پایانی بر کالاها اعمال شده و از مردم به عنوان مصرف‌کننده دریافت شود و اگر مالیات بر ارزش افزوده در چندین مرحله گرفته شود به تولید آسیب زده خواهد شد و در واقع اصناف با این شیوه مالیات و رشد تصاعدی آن طی شش سال مخالفت دارد که البته نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی در این زمینه کمک بسیاری کردند اما هنوز به آن نقطه که باید نرسیده‌ایم که می‌توان به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از طلا اشاره کرد.

مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
سفیر بار ساقدوش_3
دکتر نائبی_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
دکتر نائبی_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نائبی_2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر صالحی_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
آیلین_تزریق چربی موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
کلینیک النا_فوتر
پارسیان طب - فوتر
روشا فارمسی_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
تنورستان_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
اورانوس_فوتر2
قالیشویی نوین_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر