۶۸۴۳۲۱
۹ نظر
۵۰۳۸
۹ نظر
۵۰۳۸
پ

تراز منفی در جذب گردشگر به کشور

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه‌وبودجه گفت: ۵ میلیون ورود و ۹ میلیون خروج از کشور وجود دارد که نشانگر تراز منفی در جذب گردشگر است.

خبرگزاری فارس: رضا معصومی‌راد پیش از ظهر در دومین روز از اولین همایش ملی «یزد میراث جهانی» با اشاره به رو به رشد بودن فرهنگ گردشگری، گفت: ۱۰ درصد تولید ناخالص جهان از گردشگری حاصل می‌شود و از هر ۱۰ شغل یک شغل به گردشگری تعلق دارد.

وی با بیان اینکه هفت درصد صادرات جهان متعلق به گردشگری بوده و فرانسه از نظر تعداد و آمریکا از نظر کسب درآمد رتبه اول جذب گردشگر را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: برحسب مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۶، ۵۳ درصد از مقاصد به گردشگری تفریحی، دیدار با دوستان و آشنایان، ۱۳ درصد به‌ سلامت، مذهب و دیدار خویشان، ۲۷ درصد در راستای مقاصد تجاری و ۷ درصد نیز نامشخص است.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه‌وبودجه کشور بابیان اینکه در کشور ۵۵ درصد پروازها هوایی بوده ۳۹ درصد زمینی و دو درصد ریلی صورت می‌گیرد، اذعان کرد: ایرانیان مقیم خارج نیز یکی از پتانسیل‌های جذب هستند که می‌توان امکان مسافرت سالیانه به کشور را برای آن‌ها فراهم کرد.

معصومی‌راد با عنوان اینکه در سال ۹۵، ۱۶۲ هزار و ۵۵۷ نفر به ایران مراجعت داشتند، تصریح کرد: ۵ میلیون ورود و ۹ میلیون خروج از کشور وجود داشته که نشانگر تراز منفی در جذب گردشگر است.

این مقام مسئول افزود: تراز منفی ایجادشده از عواملی است که ما را به توسعه گردشگری از یک‌سو و ایجاد راه‌حل در جهت توسعه گردشگران ورودی وادار می‌کند.

وی با اشاره به افزایش تقاضای ارز در ماه پایانی سال ۹۶، گفت: افزایش عوارض خروج از کشور که چالش‌برانگیز نیز شد؛ لیکن به روشی از منابع آن برای توسعه گردشگری استفاده‌ شده است به‌گونه‌ای که ۱۶۰ میلیارد تومان از محل برای توسعه زیرساخت گردشگری و حفظ میراث فرهنگی اختصاص داده‌ شده است.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه‌وبودجه کشور با توجه به اهمیتی که توسعه گردشگری داشته و سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و توصیه‌ای که به گردشگری شده است، بیان کرد: برنامه ششم توسعه، گردشگری را به‌عنوان محور موردتوجه قرار داده است؛ لذا در بخش‌های میراث فرهنگی، بخش توسعه زیرساخت‌های گردشگری؛ همچنین در بخش صنایع‌دستی با رشد اعتبارات روبرو بوده‌ایم و این اعتبارات به توسعه مشارکت‌ها و مرمت بناها و آثار تاریخی تعلق‌گرفته است.

معصومی‌راد از وجود دو طرح در بافت تاریخی یزد خبر داد و یادآور شد: این دو طرح از بودجه‌های متناسبی برای توسعه زیرساخت‌ها و مرمت بناها و حفظ و صیانت از میراث تاریخی شهر یزد برخوردار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یزد در کنار دو شهر بسیار مهم تاریخی و فرهنگی مثل شیراز و اصفهان مثلث طلایی قلمداد می‌شوند، تصریح کرد: یزد به‌عنوان اولین و مهم‌ترین شهر تاریخی با بافت فرهنگی و تاریخی بسیار غنی برای همه مردم کشورمان و جهانیان الهام‌بخش بوده و همه مشتاق دیدن بافت تاریخی و صنایع‌دستی و آشنایی با فرهنگ غنی این سرزمین هستند که نمود بارزی از ایرانیان بسیار سخت‌کوش و پرتلاش است که در سرزمینی کم آب و کویری زندگی می‌کردند.

وی در پایان افزود: چگونگی کیمیاگری و هنرنمایی در استان یزد و در این سرزمین، فرهنگ غنی را از خود به یادگار گذاشته و ما به‌عنوان فرزندان و بازماندگان نسل پرافتخار بایستی این منابع را حفظ کرده و به همه دنیا معرفی کنیم؛ لذا این همایش می‌تواند زمینه بسیار خوبی را برای معرفی فراهم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گردشگر خارجی میاد ایران دلش میگیره. اونا مخان شاد باشن و بخندن. ما افسردگی داریم‌اونا ندارن. نمیان. اونم با این وضعیت اسفناک حمل و نقل زمینی و هوایی و دریایی

    • بدون نام

      5 میلیون گردشگر ورودی در ایران رقم کمی نیست چون ایران در زمینه گردشگری مدت کوتاهی است که اقدام کرده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پانصد هزار نفر بیان باید کلاهمون را بندازیم هوا!!

    • بدون نام

      سیاست خارجی ما زیر صفر هست.

    • بدون نام

      فقط دیوانه هامیان ایران

    • بدون نام

      غير از زائر هاي مشهد ، كدوم غير ايراني ، ايران مياد؟

    • بدون نام

      اخه دیگه چی میگن این انصاف ماهم مخالفیم با اینکه عوارض بالا بره بعدا چی میگی اخه‌مگه میشه همچین چیزی شاید شما داشته باشین ما همچین پولی نمیدیم جذب گردشگر چه قدر شما به فکر جذبین

    • بدون نام

      با این فلاکت وفقری که تومملکت هست وعقاید ماقبل تاریخی ومحیط زیست روبه نابودی ومردم گشنه وبی پول و....چه توقعی دارین!!!!همین که جزو کشورهای جنگ زده اعلامتون نمی کنن کلاهتون رو بیاندازین هوا

    • بدون نام

      غیر از این انتظار داشتین؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج