۶۸۵۱۶۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

بافت محلات فرسوده باید اصلاح شود

نماینده ویژه رییس‌جمهور با اشاره به اینکه شهرداری تهران ظرف سال‌های گذشته نوسازی خانه‌های فرسوده را انجام داده و به ساخت معابر و فضاهای خدماتی توجه ویژه‌ای نکرده است، گفت: امروز باید بافت محلات فرسوده اصلاح شود.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ویژه رییس‌جمهور با اشاره به اینکه شهرداری تهران ظرف سال‌های گذشته نوسازی خانه‌های فرسوده را انجام داده و به ساخت معابر و فضاهای خدماتی توجه ویژه‌ای نکرده است، گفت: امروز باید بافت محلات فرسوده اصلاح شود.

اکبر ترکان در نشست معرفی ابعاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرح مسکن امید، گفت: بخشی از محلات تهران به لحاظ تاریخی ارزشمند هستند اما در بافت شهری فرسوده محسوب می‌شوند و مهم‌تر از بافت‌های فرسوده، موضوع حاشیه‌نشینی است که به لحاظ زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه از حداقل‌ها نیز برخوردار نیستند. لذا در این حوزه شخص رییس‌جمهور نگاه ویژه‌ دارد و بر نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید می‌کند.

وی افزود: شهرداری تهران ظرف سال‌های گذشته کوشش‌هایی را انجام داده اما پیش از این شهرداری نوسازی خانه‌های فرسوده را عملیاتی کرده است. این در شرایطی است که بافت محلات شهر تهران اصلاح نشده و معابر و فضاهای خدماتی در نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت همزمان انجام نشده است البته در سال‌های گذشته اقداماتی صورت گرفته اما کافی نبوده است.

ترکان تاکید کرد: شهرداری با برنامه جدیدی به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده ورود پیدا کرده است و در حال حاضر نوسازی بافت‌های فرسوده در تعدادی از زمین‌های شهرداری با مشارکت سرمایه‌گذاران آغاز شده که قطعا پس از ساخت خانه‌هایی در بافت فرسوده،‌ این خانه‌ها با محدوده‌های فرسوده اطراف معاوضه می‌شود و به همین ترتیب محلات نوسازی خواهند شد.

نماینده ویژه رییس‌جمهور تاکید کرد: شهرداری تهران در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده پیشتاز بوده؛ به شکلی که بسیاری از عوارض مربوط به این حوزه را شامل بخشودگی کرده و دولت نیز در ارائه انشعابات آب و برق به صورت رایگان گام مهمی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده برداشته است البته تخفیفات دیگری توسط دولت برای تسهیل نوسازی ارائه خواهد شد.

وی در پایان گفت: اولین محله را شهرداری تهران دو هفته نوسازی را در آن آغاز کرده که ساخت و سازها حدود ۱۸ ماه زمان می‌برد اما برای انتهای کل طرح مسکن امید نباید زمانی را تعیین کنیم چرا که این طرح تا زمانی که دیگر بافت فرسوده‌ای نداشته باشیم باید پیش برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برواقا انشعاب رایگان هزینه نتراشید کااگرپول داشته باشیم خودمان درست میکنیم اقا کوفتتون بشه بافت فرسوده دولت گدا مگه برین یه کاردیگه کنید حالل مسکن مهرچه گلی زده بعدا گفتین مسکن اجتماعی بعدا الان اینو میگن مامخالفبم

    • بدون نام

      چی شد

    • میثم

      ۸۵٪ ایران بافت های فرسوده دارند .
      ...... خزانه خالی شد . با بهران روبرو شدند .. و ظلم و ستم ها شروع شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج